Welcome to the MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
Page 1 of 4 1234 LastLast
Results 1 to 26 of 84
    Champ

God's speed and party on WOOOOOP

Hej jag har nu länge tänkt att börja en träningsjournal mest för min egen skull då jag tror att jag kommer ta träningen lite seriösare om jag måste rapportera allt någonstans. Så nu får det vara dags att starta en, just nu har jag inte tränat alls på drygt 1.5 månader och innan dess har jag slappat med träningen i 3 månader drygt. Allt detta kom samtidigt som jag fyllde 18 och festade loss lite förlänge :P MEN nu e det slut på det!

Namn: Michell contursi
    Ålder: 18
    Vikt: 78 kg
    Längd: 176 cm

Jag började träna MMA för 2 år sen nu (dock med lite uppehåll pga av diverse små skador, körtelfeber o lathet) och har hela tiden tränat på Stockholm shoot och ska fortsätta där så fort terminen börjar. Innan dess ska jag försöka komma igång med egna fys o löp pass eftersom jag är helt urform i dagsläget. Jag har tävlat i Sw och det har slutat med ett record på 3-2-2.
    Jag kommer snart posta ett gym schema som jag har tänkt o följa samtidigt som jag tränar på klubben men innan dess blir det nog mest updates om min träning hemma.

Mitt mål med den här journalen är att få en bättre översikt om hur min träning ser ut och hur jag utvecklas.
    Det här året kommer jag satsa på att tävla så mycket jag kan och helst gå en Shootmatch(er) om det blir möjligt.

Har ni nå frågor är det bara fråga på

PEACE!

Champ

Re: min journal, för jag kommer inte på ett catchigt namn

Första inlägget, nu vare så att jag hade tänkt o starta journalen igår o skriva mitt första inlägg idag men nu får det bli såhär eftersom det inte blev av igår.

Hur som helst igår var första dagen jag tränade på 1.5 månader och då körde jag först lite uppvärmning med att snurra på armarna o diverse uppvärmningsövningar.
    Efter de körde jag höga knän i nån minut för att få upp flåset lite. Sedan körde jag Bas ruttens Thai boxing tape 2 minute rounds som håller på i 30 min med 2 min ronder o 1 min vila, då är det 10 ronder då han ropar ut kombinationer som man slår antingen på säck lr skuggboxas vilket jag gjorde eftersom jag inte har någon säck hemma.

Efter det blev de lite lätt fys med 3x30 situps 3x20 armhävningar och en nackövning då man ligger rak lång på marken och håller upp huvudet cirka en decimeter sedan gjorde jag 20 reps då man tittar upp o ner 20 då man tittar åt ena sidan till den andra och 20 öra mot axel, mellan varje övning så stanna 30 sec jag i "viloläge" då håller man bara huvudet uppe.

Champ

Idag började jag med att värma upp lederna me de vanliga snurra armarna bakåt framåt uppåt neråt osv osv, sedan sprang jag på stället med höga knän i någon minut för att få upp lite flås innan jag drog igång med Bas rutten Allround fighting tape 2minute rounds, Som borde heta Allround SPRAWLING tape 2 minute rounds eftersom dt kändes som att sprawla var allt man gjorde trodde jag skulle dö ett tag där. Så efter 30 min av sprawling så körde jag samma nackövning som innan alltså liggandes raklång me huvudet nån decimeter över marken sen 20 reps up o ner 20 titta åt sidan o 20 öra mot axel, med 30 sec "vila" i mellan sen direkt efter körde jag samma sak fast bara 10 reps o 15 sec "vila".

Sen körde jag 3x20 knäböj med en 25kgs stång o 4x10 biceps curl me samma stång

Gym schemat kommer nog komma upp om nån dag eller två måste bara sätta mig ner o göra klart det

Sen så kollade jag ungefär när terminen på klubben börjar o dt ska vara runt 25:e så jag har bara 2 veckor kvar att komma i tillräcklig bra form för att orka med träningarna :roll:

Contender

Jobba - jobba - johobba!

Lycka till med flåset. Inte behöver du väl vara i 100%'ig form innan terminen börjar? Det är jag knappt när den slutar.

Champ

haha nä inte i 100% topp form men i rätt så bra form iaf eftersom förut när jag inte vart det har jag inte riktigt hängt med lika bra i början o så vill jag i överlag komma igång så fort jag kan så det blir lite tävlingar

Champ

Var ute o sprang nyss blev en kort löpning på cirka 2.5 km, rätt skönt o springa på vintern när det är mörkt o snön ligger överallt enda som e trist är att dt e så jävla kallt så det känns som man blöder i hela käften :P Men har ett tipps mot detta fick höra av en kompis att man ska springa med typ en halsduk eller något annat som täcker för munnen o näsan för då blir in andningsluften varmare eftersom värmen som kommer när du andas ut stannar kvar bättre mellan munnen o halsduken, Det funkade bra tycker jag. Var skönt så det kan jag rekommendera om du ska ut o springa när det är kyligt.

PS: tänk på att halsduken blir helt blöt o snorig efteråt så välj ut en o använd den till typ endast löpning, eller så tvättar man bara men det orkar man ju inte hålla på med :mrgreen:

Champ

Körde nyss Bas rutten Boxing tape 2 minute rounds som håller på i 30 min, innan det värmde jag upp genom att göra cirklar med armarna o allt annat flaxande man brukar göra + höga knän i högt tempo i cirka 1 min bara för att komma igång lite.

Sen efter Boxing bandet gjorde jag 3x20 armhävningar och samma nackövning som innan 20 reps up o ner 20 sida sida o 20 öra mot axel med 30 sek "vila" mellan varje, sen 10 reps åt alla håll med 15 sek "vila"

Det fick bli allt för idag ska nu börja göra upp mitt gym schema som jag ska prova denna vecka och som jag sedan kommer följa när jag e igång med träningen på klubben.

PS: känns som boxningen börjar komma tillbaka lite slappnar av mycket bättre nu o känns som trycket i slagen och snärten på slutet kommer allt mer o mer

PEACE

Champ

Så blev klar med gym schemat nu kan komma lite ändringar men tror att dt kommer se ut ungefär såhär:

Biceps Triceps
    upv bicepscurl låg vikt
    biceps curl med stång stående 4x6
    triceps dips 3xmånga
    biceps med hantlar sittande 3x6
    triceps med repet i 4st 3x6
    biceps focus sittande 4x6
    triceps i 4st 1 arm i taget 3x6

Lår fram o bak Vader
    upvärmning knäböj låg vikt
    knäböj 5x6 stigande vikt
    baksida lårcurl 3x6
    vadpress sittande 4x10
    utfall med hantlar 3x6

Övre o Undre rygg
    upv
    Chins 4x8-10

Rodd 4x6
    latsdrag 3x6
    rygglyft i ställning 2x15 3x6 med vikt
    lutande hantel ryck 3x6 varje sida

Axlar bröst
    upv bänk eller hantelpress låg vikt
    bänk 4x6-8 stigande vikt
    Arnoldpress 3x6
    bröst+axel lyft i 4 st 3x6
    hantel flyes 3x6
    +militärpress om dt känns bra 3x6

Nacke underarmar
    upv
    axelshrugs 4x10-12 i smith
    rulla stång i händerna 3x15-20
    around the world 4x10
    axelshrugs 3x6 med hantlar

Mage läggs till på vartannat pass då är det 3-4x30 situps i ställning sen 3x10 situps med vikt, detta beror mycket på om vi har haft magfys på klubben eller inte.

Har inte bestämt vilka dagar allt ska ligga på en osv sen kunde jag inte namnet på alla övningar men gjorde så gott jag kunde fattar ni inte ere bara fråga

*EDIT* 4st=4 station

Champ

Gymade idag och det blev Biceps o Triceps han inte skriva ut nå papper igår så kom väl inte ihåg allt exakt men det gick väl hyfsat inte lyft vikter på ett bra tag så förhoppningarna va inte allt för höga. Kändes som jag tappa kraft rätt snabbt t.ex gjorde 4 lyft som gick relativt lätt sedan på 5te blev det helt omöjligt. Förr blev det jobbigare o jobbigare gradvis innan det blev omöjligt men det e väl bara att hålla igång så man blir van igen

Champ

Re: God's speed and party on WOOOOOP

Igår blev det Ben o mage på gymet, har fortfarande inte skrivit ut nån jävla lapp så skrev inte ner vad jag körde, men det kändes bra har nog inte tappat allt för mycket i benen och nu på måndag ska ju klubben öppna igen så inläggen lär bli lite roligare o läsa

Champ

Idag körde jag Bröst o axlar hos en polare som har bänk o allt annat man behöver , följde inte mitt schema men körde bänkpress hantelflyes militärpress bakom huvudet o en till övning om jag inte kan namnet på. Nu på måndag är det första passet på klubben ska bli grymt kul o köra igen va alldeles för längesen

Champ

Körde första passet nyss, kan börja med att säga att det var sjuuukt mycket folk men är nästan alltid så i början sen brukar dt jämna ut sig. Hur som helst så började vi med att köra thaiclinch ganska lätt med slag o knän sen ökade vi upp tempot lite o la till brottar clinch, Vi gick igenom en teknik i thai clinchen som går till såhär när du hamnar i thaiclinch så crossfacear du med ena armen och samtidigt med den andra drar du bort hans bortre hand från din nacke neråt och slår antingen en krok eller en armbåge over the top mot hans huvud. Sen var det lite mer sparring följt av mer clinch sparring med nedtagningar o GnP eller sw om man inte hade handskar sen vart dt lite fys följt av 3 SW sparring ronder

Champ

Idag blev det gym Biceps o triceps
    uppvärmning följt av

Bicepscurl med stång 1x6 35kg 2x6 30
    Dips 3x10 1x8
    Sittande biceps curl med hantlar 3x12 15 kg
    Triceps repet 4x6 30kg
    Biceps focus i ställning 3x6 vardera arm 15kg
    Triceps i 4 station 1 arm i taget 3x6 30 kg

Kändes sådär fortfarande lite mör efter måndagsträningen :P

Champ

Idag missade jag början av passet pga av snökaoset som gjort att tågen e typ 30 min försenade, men kom in precis till en teknik drill, vi jobbade mycket me stående brottningen o counters på underhooks typ lite judo kast (uchi mata) tror jag det kallas och lite andra trix man kan göra om dom stoppar den osv. Var kul gillar att jobba med wizzern, sedan körde vi Sw sparring ett par ronder först med focus på bara strypningar, sedan focus på att ta rygg vilket jag tycker e jävligt svårt, jag brukar endast ta rygg om jag sprawlar eller hammnar i ett bra läge efter en nedtagning. Sen vare fri Sw sparring till slutet av passet då jag focusera på att sätta lite trianglar vilket gick rätt bra

Champ

Missade boxningen idag, så det blev ett lite kortare löppass på ca 2.5 km dock med mycket jobbiga uppförsbackar som blir ännu jobbigare när det e en jävla massa snö man kommer fan ingenvart känns det som men det var skönt.Hatet för löpningen blir bara mindre o mindre

Champ

Idag körde vi mycket stående stod på 2 led o körde varannan kombination + "ta stryk" övningar typ varannan lowkick utan att checka o varannan combo mot kroppen som man inte skulle blocka, sen avslutade vi med fys som bestod av rätt så mycket bärövningar brandmannagrepp med halv squats budbärargrepp med kast skottkärra osv osv, passet var riktigt skönt kändes som att jag lärde mig en del o blev trött

En combo som fastnade var jabb höger sen fakejabb o ta huvudet o knäa med främre knät, tror jag kommer använda den en del i framtiden.

Champ

Axlar o bröst på gymmet
    hantelpress 2x20 10kg 4x6 25 kg
    arnoldpress 1x6 17.5 kg 3x6 20 kg
    bröst+axel lyft i 4 st 4x6
    hantelflyes 2x6 1x5 17.5 kg
    around the world 6x10 20kg

känndes bra idag, tror jag ska öka vikt i bröst o axlar nu dock så va flysen jobbiga

Champ

Igår värmde vi upp körde lite mittsar vilket var roligt känns som jag kör alldeles för lite mittsar. Sen gick vi igenom en del sw tekniker kan försöka förklara dom så gott jag kan

Första var ett armdrag från butterflyguard då man först tog tag runt handleder drog till sen gick på armdraget samtidigt som man hoppade ut med ena benet o höften och kom ut så man hade 1 hook inne för att ta rygg

Sen körde vi 2 olika armbars, ena var när du hade kontroll på ryggen o inte lyckades få in rncn då tog man en figure four koppling på ena armen och slängde ena benet över magen och släppte med det andra sen så var det bara försöka sträcka ut motståndaren o till slut jobba det andra benet över huvudet, man hade hela tiden kontroll över han så länge man höll figure fyran tight så till slut fick man alltid in armbaren

Den andra var att man hade fått in ena hooken men inte fick in andra benet då hookade man hans arm (samma sida som du har din leg hook) med din bortre arm och la det fria benet över nacken på han o pressade samtidigt som man rullade åt sidan och på så sätt flippade runt motståndaren o fick in armbaren.

Hoppas ni förstår någorlunda vad vi gjorde

Sen var det SW sparring med fokus att försöka få in teknikerna vi tränat på, vilket jag dock inte fick in försökte lite men gick inte allt för bra ska försöka köra dom mer iaf dom 2 armbarsen eftersom dom kändes bra.

Champ

idag värmde vi upp med lite pummeling armdrags ingångar på double legs o armhävningar situps knäböj osv, Sen så var det fokus på det stående gamet lite som förra måndagsträningen fast med ett par nya combos + dom gamla(se ovan) o samma "ta stryk" övningar mot kropp o ben.
    Jobbade mycket på att stå kvar framför motståndaren o inte backa så fort man blir träffad utan försöka kontra.

Kändes lite sådär idag fick håll rätt snabbt men som gick över lika snabbt som tur va o kände mig inte allt för pigg, dock gick det helt ok ändå har nog bara sovit dåligt eller så.

Champ

Rygg på gymmet

3x10 chins, fick hjälp med sista 5 dock
    rodd i 4st 1x6 70kg 2x6 80 kg
    rygglyft i ställning 4x15
    hantel rodd 3x6 vardera sida 27.5 kg

Champ

tattuerade mig i torsdags förra veckan sen direkt efter det åkte jag på en förkylning men nu så har den äntligen gått över och idag blev det gym, måste vänta ytterligare ett par dagar innan jag kan börja köra på klubben igen.

Biceps triceps
    lite upv
    biceps curl med stång stående 1x6 35 kg 2x6 40 kg 1x8 40kg
    dips 2x15 1x11 1x4
    biceps med hantlar sittande 3x12 (6 varje sida) 17.5kg
    triceps med repet i 4st 2x6 30kg 1x8 25kg
    biceps focus sittande 1x4 20kg 2x6 15 kg vardera arm
    triceps i 4st 1 arm i taget med handtag 2x8 25kg 1x6 30kg

Champ

blev lite stressigt idag eftersom jag försov o fick rätt kort tid på mig o gymma så han inte med exakt allt jag ville men det blev iaf.

Ben fram o baksida lår
    upv knäböj med stången
    knäböj 1x8 60kg 2x6 80kg 1x6 90kg 1x6 100kg
    baksida lårcurl 3x6 60kg
    vadpress sittande 4x10 70kg

Champ

bröst axlar
    lätt upv
    Hantelpress 3x6 30kg
    Arnoldpress 3x6 20kg

Bröst+axel lyft i 4 st 2x6 20kg 2x6 17.5 kg (tänkte försöka förklara denna övning lite mer, man står i cable crossen och har 2 handtag sen går man framåt så kablarna spänns åt o vikterna lyfts. Därifrån drar man med relativt raka armar upp handtagen till ungefär axelhöjd och trycker ihop bröstet, man har hela tiden handflatorna upp mot taket)

Hantelflyes 3x6 17.5 kg
    Around the world 5x10 20kg (25 åt det hållet jorden roterar och 25 åt de andra)
    3x20 situps i ställning
    1x10 situps i ställning (går långsamt ner ungefär 6-8 sek och sen explosivt upp)
    magcrunches med repet i 4st 2x8 30 kg

Champ

Kom lite försent pga av alla förseningar o ersättningsbussar så kom in mitt i uppvärmningen, hoppade lite hopprep sen vare lite pummeling först bara rätt högt tempo sen skulle man jobba dubbla underhooks.

Efter det vare brottnings kast som stod på schemat
    Första var typ lite som en uchimata, man typ hade en underhook o en over sen klev man in med ena benet mellan hans ben vinkla höften så den va lite sne in mot han sen drog man upp benet slog upp underhooken och drog i andra armen samtidigt, kändes rätt bra har gjort liknande kast förut.

Sen vare krysskast som ja alla vet nog va dt är, första gången jag tränade krysskast va jävligt svårt men tror nog man verkligen måste köra dt ordentligt o ta i om man ska få till det, hade glömt tandskyddet så blev inte riktigt så men fick dt o funka någorlunda tror jag.

Sen var det maran, man har under over hook vanlig clinch tightar in overhooken o släpper underhooken samtidigt som man slår in den runt den andra armen o vrider sig 180 grader tar tag i armen o drar åt samtidigt som man går ner på knä o slänger över motståndaren med ett ryck, sen körde vi en variant från typ halv thaiclinch

var kul o köra lite vanlig grek romersk brottning sen så känns maran inte alltid perfekt för mma men tror nog man kan hitta användning för den om man får den o sitta fint + att det ser jävligt coolt ut

Champ

Gym rygg

värmde upp sen körde jag
    chins 3x10 (fick hjälp med cirka 6 st)
    Rodd i 4st 4x6 75kg
    En arms Hantelrodd 3x6 30kg
    Standingbarbell twist 3x8 20kg (4 varje sida)

kände av lite smärta i korsryggen tror det kan vara från brottningen igår så skippade rygglyften o marklyft, däremot så provade jag en ny övning
    [youtube:2oyppybg]http://www.youtube.com/watch?v=GipTSIDDJYQ[/youtube:2oyppybg]

Den kändes bra ska nog ta o köra den mer var rätt rolig o köra me

Champ

blir kort idag e så jävla trött

men körde först uppvärming
    sen massa tekniket från 10th planet jiu jutsu typ rubbergaurd till omaplata sen svep därifrån osv, sen avsluta vi med 4 eller 5 ronders sw sparring

tyckte 10th planet grejerna va sådär jag e inte så jävla vig måste strecha mer var vigare förr, så jag får inte till allt så bra men vissa grejer e facktiskt jävligt bra o man får verkligen tight kontroll över motståndaren. Sparringen gick rätt bra fick visserligen inte in nå 10th planter grejjer utan rulla på som vanligt

Peace out nu ska jag sova

Page 1 of 4 1234 LastLast