Welcome to the MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
Results 1 to 11 of 11
    Rookie

Unhappy GÅ NER 1,2 kg INFÖR TÄVLING IMORRON ??

HEJ! är ny här på forumet men behöver lite snabba tips, vägde för en månad sen ungefär 73.5
    jag förbättrade min kost och började träna mer och i skrivande stund så väger jag på tom mage 67.3
    MEN jag har Grappling tävling imorron där jag ska tävla i -66, invägning imorron 09.30 vad kan jag görA ?
    har även joggat 3 km på tom mage de 3 senaste dagarna. även imorse joggade jag 3 km.

Champ
    Välkommen!

Jag har själv bara cuttat vikt engång och det gjorde jag dagen innan i en bastu där jag gjorde övningar och svettades bort lite mer än 1kg vätska.
    däremot hade jag lite mer tid på mig när det kom till invägning -> fight än vad du verkar ha så det var bara att dricka direkt efter.

listar 2 metoder där jag antar att det bara är det sista du har att välja på.

Method 1 - Dieting. This is the gradual reduction in weight through dieting (usually taking anywhere from 1 week to several months).
    Although rapid weight loss through dieting can be harmful to health if it is too severe or if you have some pre-existing medical conditions,

Method 2 - Dehydration. This is the more rapid loss of weight via limiting water intake, exercising, sauna suits and saunas: here most of the weight comes off in the last 24 to 48 hours.
    Direkt efter invägning dricker du vatten för att få tillbaka vätskebalansen, inte direkt nyttigt men vad ska man göra det funkade för mig.
    någon annan som kanske har mer info?

Moderator
    Ät ingenting och sätt dig i bastun innan och svettas ut allt du har.

Se till att du har med dig någon med medicinsk utbildning samt rehydreringsmedel med elektrolyter och mat. Ju större du är desto mer vattenvikt kan du svettas ut. Det är dock inget jag rekommenderar en nybörjare
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

President
    Blog Entries
    30
    Monawar berätta gärna hur det gick efter fighten, lycka till!
    Last edited by KanoBlack; 04-29-2011 at 11:14 PM.

Rookie
    tack för tipsen! har inte ätit något stort idag, bara en liten kycklingbit och en fullkornsmacka utan pålägg, och har inte ätit efter klockan 18:00 ska ditt på tom mage, och väga in mig, är jag över gränsen så finns det tydligen bastu där, så får basta där isåfall. detta blir min första grappling tävling också. vi får se hur det går.
    skriver och länkar eventuellt några klipp från matcherna.

President
    Blog Entries
    30
    tungt ser fram emot matcherna , hur gick det tillslut?

Hall of famer
    yes hur gick det med vikten?

Rookie
    jag käkade inget efter klockan 18:00 på kvällen och vaknade upp vid 7 på morgonen och vägde mig, vägde då fortfarande 67.3, gick och sket och kissa och tömde ut mig helt och då vägde jag 67.1 cyklade till tävlingen, och vägde in mig i kalsonger och då vägde jag 66,8 och det va 15 min kvar av invägningen så vi sprang ner till bastun satt med byxor och t-shirt och bara småjogga och skuggboxades för att svettas. Efter 15 min gick vi tillbaka för att väga oss, och då vägde jag 66,6 så dom sa att jag var tvungen att gå -77 kg men efter lite snack så fick jag och en till kompis 15 min till i bastun, tog på mig mer kläder och gick in i ytterliggare 15 min. då var jag helt uttorkad och bränd haha, gick till domarrummet och vägde mig en sista gång och då stog de 66.3 så dom sa att det det var lugnt

gick 3 matcher, 2 oavgjorda och 1 förlust, men det var trots allt min första tävling så kändes väl helt okej :P

President
    Blog Entries
    30
    bra resultat för att var första tävlingen
    Nästa kommer gå bättre
    blev ett äventyr av din viktnedgång, klarar du vikten till nästa gång då eller är det svårt?

Rookie
    haha ja det blev ju det japp vet exakt hur jag ska göra nästa gång för att klara vikten!

President
    Blog Entries
    30
    Quote Originally Posted by Monawar View Post
    haha ja det blev ju det japp vet exakt hur jag ska göra nästa gång för att klara vikten!
    najs, någon tävling som närmar sig nu i sommar?
    mera MMA !!