Det är väl dags för mig med att skriva en träningsjournal, men kommer dock inte skriva så värst mycket om träningen då jag tränar med Kalmar MMA och det finns många andra som skriver om det så det blir kortfattat, lite mer om min viktnedgång istället.
Jag började spela amerikansk fotboll för 3 år sedan och har hunnit avverka 2 seriespelssäsonger med Calmar Pirates där jag nu är Headcoach och Juniorcoach tillsammans med 2-3 andra personer. Förhoppningsvis blir det ytterligare en säsong dock med Karlskrona Seahawks då Calmar inte fick ihop tillräckligt med spelare.
Under hösten var det väldigt turbulent inom Calmar Pirates och jag betämde mig för att satsa på en annan sport då jag och tränaren inte gick ihop så jag ville ta tag i min viktökning och satsa på att gå ner. Jag snackade med Xynd som är en bekant till mig sedan gymnasiet som välkomnade mig ner att testa. Efter 2-3 pass var jag fast, var skitkul och sån jävla bra träning. Hade på mig mina favoritjeans lördagen innan jag började, kunde inte knäppa översta knappen, Lördagen efter gick det att knäppa den
Började träna i November med en vikt på 92Kg efter första träningspasset, alltså 6kg mer än sommaren och det berodde på att jag slutat jobba och börjat studera och med samma matintag. Målet var att gå ner till först 86 som jag vägde under sommaren men efter att ha gått ner 2-3kg på 2 veckor bestämde jag mig för magrutor och cirka 82 kg. (målet har dock förändrats i kg men inte magrutor.
Gårdagens träning bestod av öppen matta så hjälpte jag till att instruera boxningsteknik och kombinationer som bygger på "Duane Bang Ludwigs" instruktionsvideo. efter det lite lätt sparring och sedan avslutades passet med lite lätt gym.
Gårdagens vikt efter träning 78.8 men inget sexpack än =/ Iom att jag har vägt mig efter varje träning kommer jag i fortsättningen också att göra det.
ålder: 22 i september
Vikt 78.8
Längd ca 183-184
Stad: Kalmar
Kost: knappt något socker, snålt med kolhydrater och äta nyttigt. samt dragit ner festandet till en gång i veckan.
Träningar:
Måndag: Thai
Tisdag: Vila/ev. gym
Onsdag:SW
Torsdag: Thai
Fredag: Ibland extra pass
Lördag: Ibland extra pass
Söndag: Öppen matta

LinkBack URL
About LinkBacks
Reply With Quote
efter det körde vi höger uppercutt, vänster krok i 2min sedan la vi till en lowkick och sista ronden las det till en höger. vi körde även lowkicks efter det på mitsar.
, fast jag vet.. potatismos är gott till korv.