Welcome to the MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
Page 1 of 7 1234567 LastLast
Results 1 to 26 of 163
    Contender

Från Amerikansk fotboll till Fighter

Det är väl dags för mig med att skriva en träningsjournal, men kommer dock inte skriva så värst mycket om träningen då jag tränar med Kalmar MMA och det finns många andra som skriver om det så det blir kortfattat, lite mer om min viktnedgång istället.

Jag började spela amerikansk fotboll för 3 år sedan och har hunnit avverka 2 seriespelssäsonger med Calmar Pirates där jag nu är Headcoach och Juniorcoach tillsammans med 2-3 andra personer. Förhoppningsvis blir det ytterligare en säsong dock med Karlskrona Seahawks då Calmar inte fick ihop tillräckligt med spelare.

Under hösten var det väldigt turbulent inom Calmar Pirates och jag betämde mig för att satsa på en annan sport då jag och tränaren inte gick ihop så jag ville ta tag i min viktökning och satsa på att gå ner. Jag snackade med Xynd som är en bekant till mig sedan gymnasiet som välkomnade mig ner att testa. Efter 2-3 pass var jag fast, var skitkul och sån jävla bra träning. Hade på mig mina favoritjeans lördagen innan jag började, kunde inte knäppa översta knappen, Lördagen efter gick det att knäppa den

Började träna i November med en vikt på 92Kg efter första träningspasset, alltså 6kg mer än sommaren och det berodde på att jag slutat jobba och börjat studera och med samma matintag. Målet var att gå ner till först 86 som jag vägde under sommaren men efter att ha gått ner 2-3kg på 2 veckor bestämde jag mig för magrutor och cirka 82 kg. (målet har dock förändrats i kg men inte magrutor.

Gårdagens träning bestod av öppen matta så hjälpte jag till att instruera boxningsteknik och kombinationer som bygger på "Duane Bang Ludwigs" instruktionsvideo. efter det lite lätt sparring och sedan avslutades passet med lite lätt gym.

Gårdagens vikt efter träning 78.8 men inget sexpack än =/ Iom att jag har vägt mig efter varje träning kommer jag i fortsättningen också att göra det.

ålder: 22 i september
    Vikt 78.8
    Längd ca 183-184
    Stad: Kalmar
    Kost: knappt något socker, snålt med kolhydrater och äta nyttigt. samt dragit ner festandet till en gång i veckan.
    Träningar:
    Måndag: Thai
    Tisdag: Vila/ev. gym
    Onsdag:SW
    Torsdag: Thai
    Fredag: Ibland extra pass
    Lördag: Ibland extra pass
    Söndag: Öppen matta

Contender
    Har endast ett (som jag vet) foto på mig utan tröja sen jag började träna, Det är jag som står i mitten med Sinister shortsen. Datum: 080105

Hall of famer
    denna journal blir intressant att följa då du har lätt att lära dej nya saker och tycker det är kul att träna hårt =)
    match efter sommaren hörde jag.. 8)

Contender
    Quote Originally Posted by xynd
    denna journal blir intressant att följa då du har lätt att lära dej nya saker och tycker det är kul att träna hårt =)
    match efter sommaren hörde jag.. 8)
    Hehe ja det är kul att träna hårt när man ser att det ger resultat , ja vi får hoppas på det

Contender
    Träningen idag: Thai. Började med uppvärmning och lite fys för att gå över till skuggboxning och sprawls samtidigt. sedan jabb - double leg takedown. Efter det så körde vi två boxningskombinationer som vi har övat på i en månad. Sedan avslutades det med fys, 20 burpees, 30 benböj, 40 armhävningar, smala och breda, samt situps på olika vis. Jag körde även 50 rygglyft efter att träningen vart slut för att balansera ut situpsen.

Bra träning och vikten efter dagens pass låg på 78,5kg

Contender
    Morgonpromenad och en protteshake än så länge idag, har ingen våg hemma så jag får väga mig efter onsdagsträningen.

Contender
    Träning idag: hoppade in och jobbade lite extra på mitt gamla jobb inom metallindustrin, sen SW på kvällen som blev uppvärming och 8 svep innan en träningskamrat "rev" upp gamla sår så vi körde boxningstekniker i en timme för att sedan köra lite bröst på gymet innan det var dags för duscharna.

Dagens vikt 78,5 innan gymet, 78,7 efter (utan vatten eller något sådant)

Contender
    den e skum tycker jag .. att du lyckades gå upp ...hehe =9 .. men du körade ju lite axlar i gymmet oxå

Contender
    Quote Originally Posted by Amebix
    den e skum tycker jag .. att du lyckades gå upp ...hehe =9 .. men du körade ju lite axlar i gymmet oxå
    Njae var sned hantelpress, kanske tar axlar med, men var menat för brösten iaf

Contender
    Dagens träning vad Thai, började med skuggboxning och sedan "ultimate" fast med en boll och den som blev träffad fick vara den onde efter det körde vi höger uppercutt, vänster krok i 2min sedan la vi till en lowkick och sista ronden las det till en höger. vi körde även lowkicks efter det på mitsar.

Sparringen gick förvånansvärt bra, känner att tekniken sitter bra dock orkar jag bara en rond i högt tempo sen slaknar jag lite, men bra träning iaf. Sist körde vi situps men hann bara med 180 innan coach sa att jag och en till skulle plocka ihop så mer blev det inte.

Tänkte lägga in min kost här med då och då,
    Frukost: 4 mackor mellanljust/mörkt bröd med smör och ost samt oboy med mjölk.
    Lunch: Risgrynsgröt och 2 mörka mackor, en med köttbullar och en med kaviar, en kopp kaffe till det.
    Middag: Ugnsbakad falukorv med potatismos och kaviar, mjölk att dricka.
    Efter träning en protteshake och 1 mörk macka med skinka och juice.

Dagens vikt: 78,8

Hall of famer
    smör och ost tabort =)
    8)

Champ
    O'boy är nog bättre att börja klippa bort först . (Om du nu ska gå ner)

Contender
    Quote Originally Posted by Mehaarja
    O'boy är nog bättre att börja klippa bort först . (Om du nu ska gå ner)
    Jo jag vet men jag sa att Oboy och en sockerbit i kaffet (har dock inte alltid det längre) behövde jag inte vara så noggrann på men resten!, så det är lite av vad jag unnar mig även i veckorna. blir kanske 2-3-4 dagar med oboy.

Quote Originally Posted by Xynd
    smör och ost tabort =)
    8)
    Hmm, Det med?!?!, snart har jag inte mkt att äta till frukost . Men "as you say coach!"

Nu ska jag bara dricka upp mitt kaffe sen blir det morgonpromenad! ha en bra dag allihopa!

Hall of famer
    Tycker det finns lite mer saker att fixa till (enligt mig). Men de jag nämner erbjuder jag även substitut för, snäll som jag är :roll: .

Risgrynsgröt, finns mycket bättre alternativ. Havregrynsgröt eller Grahamsgröt.
    Kaviar på mackan, ta keso och/eller skinka på mackan istället. Keso=proteinrikt men inte så mycket fett o kolh.
    Köttbullen kan du få ta om du vill men det går ju att ta kalkonkött eller nåt istället.
    Falukorven till middag, är det vanlig falukorv? Det finns goda magra korvar nuförtiden, men tycker du att det inte är gott så kan du ju ta en fet falukorv.
    Potatismos har högre GI än vanlig potatis, så du tjänar på att inte mosa den , fast jag vet.. potatismos är gott till korv.

Contender
    Quote Originally Posted by biffmedpommes
    Tycker det finns lite mer saker att fixa till (enligt mig). Men de jag nämner erbjuder jag även substitut för, snäll som jag är :roll: .

Risgrynsgröt, finns mycket bättre alternativ. Havregrynsgröt eller Grahamsgröt.
    Kaviar på mackan, ta keso och/eller skinka på mackan istället. Keso=proteinrikt men inte så mycket fett o kolh.
    Köttbullen kan du få ta om du vill men det går ju att ta kalkonkött eller nåt istället.
    Falukorven till middag, är det vanlig falukorv? Det finns goda magra korvar nuförtiden, men tycker du att det inte är gott så kan du ju ta en fet falukorv.
    Potatismos har högre GI än vanlig potatis, så du tjänar på att inte mosa den , fast jag vet.. potatismos är gott till korv.
    Tack, alla tips mottages tacksamt! då jag är ny på det här och inte lärt mig räkna kalorier eller liknande.

Middagen kan jag inte styra över då jag flyttat hem för högskolestudier och bor och äter gratis så man får ta det som bjuds på som jag är väldigt tacksam över.

Ska kika på Keson =), ska nog köpa mig en liten burk o smaka har faktiskt aldrig ätit det :P Risgrynsgröten är ju så fruktansvärt god, det är farmor som lagade den på familjeföretaget så man var tvungen när man var där o åt lunch :P, men ska tänka på det till nästa gång och ta en halv portion istället =)

Motion än så länge idag: 1 mils morgonpromenad på cirka 1h20mim. och en protteshake efter det, blir lunch snart

Hall of famer
    Keso är deffmaten nr 1 . Det finns lite olika smaker, den bästa i deffsynpunkt är givetvis "keso mini", smakar inte så mycket men tar man det på mackan med en skinkskiva och kryddar med lite örtkrydda eller grillkrydda eller nåt smakar det nog gott. Annars är keso "feta och oliv" riktigt god, dock fetare. (ska sluta kladda ner din journal i onödan nu )

Jävligt starkt att gå 1 mil på morgonen!

Hall of famer
    jao starkt att gå så långt, men glöm inte ut och gå dom andra 4 dar i veckorna också..så räclker med 75min intensiv promenad faktist!

Contender
    Biffmedpommes: ska kika på det, verkligen bra tips! tas tacksamt emot.

Xynd: 75 minuter = 1h15min , näe men jag förstår din poäng där, lite jobbigt när man har skola på morgonen bara, ska försöka med det de dagar jag är ledig eller har eftermiddagslektion!

Tränade lite extra ikväll, SW, tror det blev 6 eller 7st 3 minutersronder, gick inge vidare märker att jag tappat mycket i grapplingen pga frånvaro av olika anledningar =/, men ska jobba på det!

Lunch/frukost: 1 skiva mörkt bröd med endast leverpastej och mjölk till.
    Middag: Ärtsoppa med pannkakor, inga tillbehör till något av det, mjölk att dricka.
    Efter träning, Protteshake.

Vikt efter träning, 78,7 (Olyckan kommer att lägga upp en bild som är tagen idag.)

Nu ska jag krypa till kojs, ska börja jobba kl 05:00 inatt sen iväg till emmaboda för att kolla på en träningskamrat som ska tävla, Sov gott!

Contender

Vilken brunk han är, den där Zonix.

Hm, dåligt med saker att ha på mackan säger du? För det första: Strunta i margarin över huvud taget, och för det andra: påläggens pålägg är makrill i tomatsås!

Contender
    Lördags blev det ingen träning förutom lite mental träning iform av att se på sanshou i emmaboda. Försökte se och lära mig svep, kast, slag och tekniker och hur allt går till. Satt o funderade på hur de hade sitt upplägg m.m. Gick väl bra och testade lite svep idag på träningen. Efter Emmaboda blev det några öl hos Amebix som hade födelsedagsfest.

Träning söndag: Uppvärmning och lite tekniker, Först att ta sig ur guarden och sedan den som hade guard ska ta tillbaka den + lite andra tekniker. sedan sparring, 4st 5-minutersronder. Avslutade med 2st 3-minutersronder boxning med lowkicks och höll mitsar en treminutare. Protteshake efteråt!

Dagens Kost: Frukost: 3 mörka mackor med pyttelitesmör och skivad leverpastej och mjölk. Lunch: 2 runda mackor (namn?) med endast skink och ett glas mjölk. Middag: Pizza och mjölk. Inte bra men vad ska man göra när man bor och äter gratis, samt att man msåte unna sig någon dag i veckan. Har förövrigt gjort en request på Keso mini till nästa inhandlingsillfälle. Åt det i emmaboda på mörkt bröd, smakade inte mkt får ta och krydda det lite =)

Dagens vikt 78,5

Contender
    Tjena!
    Jag snackade lite med Xynd och "vi" kom övverens om att jag ska ha 6-pack till när han åker till thailand vilket är om strax under 2 månader! så nytt mål är uppsatt och jag är moptiverad !, ska ta en tidig promenad innan skolan imorrn och sedan börja välja bort såser o skit som det bjuds på hemma! =). Efter det finns det ett nytt mål igen som jag ska ha över sommaren som ev. avslöjas senare vi får se!

MvH

Hall of famer
    vi ska iaf se konturerna av det, och sen är det inte långt kvar..=)

Contender
    Morgonpromenad på cirka 50 minuter och kanske 6km promenad. Proteinshake efteråt, får se om det blir frukost eller om man skippar det och tar en kaffe och en banan på föreläsningen som börjar om 40 minuter.

Contender
    Under föreläsningen blev det 2 bananer och en kaffe samt ett sjukt näsblod som tog 20 minuter att stoppa pga. en nysning =/, är det någon som har tips på att stoppa eller förhindra näsblod är jag grymt tacksam har och har alltid haft väldigt lätt för det =(.

Lunchen bestod av 6st vetekakor med leverpastej och mjölk till. Middagen var kokta potatis med fiskpinnar och mjölk.

Träning idag, Thai: uppvärmning skuggboxning sedan 20 benböj för att avsluta uppvärmningen med att man sitter på knä och hoppar upp i stående utan att använda händerna. Sedan fånga lowkick o kolla så att allt är rätt hos dne som sparkar, 10ggr på varje sida 2 set. körde 10 low, 10 rib och 10 highkicks på varje sida sen, lite svårt när man inte är så vig, har lite problem med highkicken, väldigt stel i ljumskarna men på framsidan vid höftbenen typ =/, e väl nåt muskelfäste där. sen körde vi en fejk lowkick för att gå upp till en highkick, kommer inte ihåg namnet som Xynd kallade den. Efter det vart det "ninja kick" hoppade upp med vänsterknä för att lägga iväg en highkick med högern.

Jag och amebix körde sedan gym sista delen, Skivstång 5kg på varje sida, körde 10 bakom nbacken och 10 framföransiktet rakt upp i set om 3, sista repset orkade jag 10 bakom (med hjälp) men bara 6 framför. Efter det så körde vi med 20kgs vikt som man lyfter rakt över huvudet 20-15-15-15-10. Riktigt jobbigt men är bra för axlarna.

Vi hade inte de vanliga situpsen idag så de körde jag på egenhand när dom andra stretchade blev mellan 450-500. Protteshake efter träningen blir nog inga mackor ikväll msåte tänka på vikten lite

Dagens vikt 78,9, ökning, måste vara gympasset . Bra träning idag Xynd !

MvH Zonix

Hall of famer
    Undrar bara lite nu, är 450-500 situps "standard" hos alla er?
    Kör själv kanske 100-150 och då känner jag mig jävligt duktig..

Hall of famer
    Vi får skylla på Akilles här på forumet, 400-500 x 2 i veckan...jäkla boxare

Page 1 of 7 1234567 LastLast