Welcome to the MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
Page 1 of 5 12345 LastLast
Results 1 to 26 of 108
    Contender

Framtida planer för min Fighting "karriär"

Hej där, jag har egentligen 3 saker jag vill göra inom en snar framtid men har lite beslutsångest,
    just nu gör jag lumpen i Enköping och vill tjänsgöra i NBG(nordic battle group) men då måste jag fortsätta utbilda mig direkt efter muck. Det är nu kampsportts snackaet kommer, jag hade tänkt att åka till thailand kanske 3månader eller så, träna som fan kanske gå nån match oså.. annras hade jag tänkt att flytta till sthlm o bölrja träna kampsport på heltid,, jag kör thauiboxnig nu så mycket jag hinner men bor tyvärr i degerfors där det inte finns så bra utbud på klubbar. Hade tänkt att börja med mma efter lumpen sen..Kanske ska gå en D match i Gbg i feb om jag har tur..

Hade gärna hört lite tips va ni tycker jag ska göra och om ni själva har varit i thailand, hur mycket det kostar att vara där i 1månad tex?

Kom med så mycket ni har

Hall of famer
    Kul med en till träningsjournal att följa

Lumpen i Enköping alltså , där låg jag själv också Enköpingsgangsters är villiga på att boxas kommer jag ihåg. vad tjänstgör du som?

Contender
    Närskydds gruppchef, hehe mjo man har juh hört folk som har kommit hem blåslagna, finnns dock inte så mycket kampsport att träna där
    va tjänstgjorde du som??

Hall of famer
    sambandsman 7,5 månad, lagom slappt

Nej de finns inte så mycket att träna där va å besökte deras brottarklubb några gånger iaf.

Contender
    hehe :P
    mm har jag också tänkt göra mnäraj g får tid har varit o tränat kick/thaiboxning några gnger på en klubb dom har där, inte den största o bästa men det finns några duktiga snubbar där.. kanske ska drain till uppsala för där vet jag aatt det finns en hel del, men hinner oftast inte..

Contender
    Så nu när jag äntligen har nått MUCK så täntke jag köra igång med min träningsjournal också som jag ska försöka skriva i medans jag är i thailand också..

Jag är thaiboxare men tränar för tillfället mest kondis pga klubben är ganska inaktiv och att jag ska åka till thailand 18juli o träna där i 3 månader...Ska börja med mma snart också vet inte än om jag börjar när jag är i thailand eller om jag bara kör thai o sen börjar med mma när jag kommer hem...

20 år gammal, 185 lång, väger 82-84...

Hall of famer
    Vart i Thailand ska du?

Contender
    jag landar i Bangkok så jag tänkte prova chuwattana gym där sen ska jag vidare till chiangmay där jag ska köra på Chai yai gym och sen ska jag nog åka till Siam no1 som ligger 1.5 mil utanför chiang mai i en by...

Contender
    idag löpte jag 7-8 km med 3 mördar backar på vägen, spelade match i fotboll igår också så var lite mör i bena men det kändes hyfsatt bra iaf...

Käkade egentligen bara 1 riktigt mål idag o det var lunch :S sen vart det 2 bananer innan löpningen i morse och 3 macker med makrill till kvällsmat....

Contender
    igår förmiddags: thai träning...

uppvärming 10min hopprep, 2 min skugga, sen lite lätt på mitts....
    sen körde vi 3*3 minuters rionder där mittshållaren bestämmer vad fightern ska göra..
    jaa vafan körde vi sen^^ men det var iaf nån kondis grejj..
    sen på slutet vart det rtt så mycket mag övningar, avsluta med lite strech....

sen träna jag fotboll på kvällen....

Frukost Yoghurt flingor macka....

lunch pasta o köttfärs....

middag tonfisksallad och mörkt bröd...

Nu till idag..
    jobba fram till 6, sen börja vi träna halv 8a..
    börja med hoppret, lite skugga,
    sen körde vi lite teknik träning, dubbel jabb, vänster krok och avlsuta med big uppercut...
    sen byggde vi på den o la till höger kick efter UC...

efter den vart det en pers favvo,
    rakvänstet höger krok vänster kropp och avlsuta med hög högerspark....

Sen drilla vi lite armbågar, efter de fritt 3*3 mittsronder...

avsluta med 50 sparkar med vadera ben på säcken...

Testade en lite rolig grejj idag när man kör mitts/säck, stoppade en bandyboll under hakan och höll den där medans man körde på, det är svårt om man kör med hårda tekniker men det är nog en bra teknik för att hålla munnen stängd och hakan nere. Prova får ni se

Contender
    Igår vare fotbollsmatch och idag så körde jag thai....

börja med hopprep lite fys, sen gick vi på mittsarna,
    körde några tekniker efter de fritt på mittsarna 3*3 pumpa på ordentligt...
    mata knän i 30 sec efter det, sen var det fys, mellan man "vila" på fysen körde man säck..

avsluta med stretching...

känns rätt bra med fysen nu faksitkt....

kosten är väll itne så mycket o skriva om, pizza igår efter matchen sen idag vart det potatis o 2 stora köttbitar

Contender
    Träningen idag börja med hopprep ca 8min, lite fys, mjuka upp med frontar på säck, sen drog vi igång med mitts, körde lite olika tekniker...
    efter det slog vi ut på säck i 30 sec vila 60s sen på säcken igen 3 gånger..
    efter det 50 sparkar med varje ben, sen körde jag mata knän i 30 sek, avsluta med 50knän...

sen strecha vi lite som avslutning..

Contender
    I måndags löpte jag 7kmh kuperad terräng på morgonen, sen vart det thaiboxning på kvällen.. tränar sent nu pga av min tränings partner jobber till 9 men det ufnkar rätt bra iaf..
    mest teknik träning denna dag båda var luite trötta och sletna, men det var rolig träning..

tränade lite på att backa, slå sen vända,
    det var 3raka medans man backade sen höger krok flytta sig åt höger o lägga in spark med främre ben.. kändes skön faksitk.. ska testa den nästa sparring session....

idag var jag i sthlm o fixad visa

det skulle itne vara några problem sa dom, det kommer bara ta några dar så det löste sig.....

Contender
    Morning run done!

min vanliga 7km runda, känns bättre o bättre för varje gång faksitkt... tog ca 30min idag...

Contender
    sen thai träinng idag.. vanlig uppvärmning rep o lite fys..
    sen gick vi på mits som vi höll på med nästan hela träningen, mycket kondition sen lite olika tekniker.. avsluta med fys och streching.....

ska kanske träna i karlstad på deras submission fighting och thaiboxning klubb på lördag, hoppas det är okej att komma dit o köra ett pass..

Contender
    på sommarn så tränar inte karlstads fighter lördagar så det fick bli löppass och lite situps o armhävningar osv...

sen idag körde jag thai 1.5 timme...
    mycket kondis, lite lite sparring, sedan fys...även lite clinch...

Hall of famer
    karlstad fighter? trodde du tränade på www.submissionfightingkarlstad.com

Contender
    ahh jag tänkte de men när jag ringde han som har hand om thai träningen sa att under sommaren kör dom inte lördagar,
    jag tränar juh vanligt vis i karlskoga...

Contender
    Thai träning idag, ganska mycket sparring fakstikt, dock bara lungt oså, men kändes ganska bra var lugn och kontrollerad körde dock inte med någon riktigt bra men det var kul... sen körde vi en del kondis också....

känns ruskigt bra att snart dra till thailand också

drömmer om det, tänker på det jämnt typ^^

Contender
    morning run done,
    vanliga 7-8 km sträckan så körde jag 3 rusher upp för en sand grop också:P typ som sean sherk i all access fy fan vad det sög i låren...
    sen senare blire thaiboxning...får se om jag orkar skriva vad vi gör osv:P

Hall of famer
    ta lite kort ifrån träningen.

Contender
    ska faktitkst ta med film kameran till thai träningen ikväll för o lära mig lite och kolla hur det blir, för jag ska ta med den till thailand, så kanske lägger upp nått imorgon om jag fattar nått om den:P

Contender
    har inte blivit någon thai tränig dom senaste 2 dagarna för min träningskamrat är lat och kass..... men imorrn blir det fast med några andra....
    vart löpning imorse som vanligt, sen ikväll blir poker o film med polarna!

Contender
    thai träningen idag
    värmde upp med rep och lite skugga lite lätt på mitts lite olika duck/kontrings tekniker...
    , körde teknik sparring löst o varsin teknik som vi stegra typ o hårdhet och fart..
    sen körde vi 3*3 fria ronder o öste på rätt bra..
    avsluta med att kicka 5kickar var med varje ben...
    sen var det magfys och strech..

bara jag o en till på träningen idag men lika bra det när folk inte kör ordentligt....

Hall of famer
    Snart sticker du iväg! Se till att ta med kamera och uppdatera oss från Thaiboxningslandet.

Contender
    Quote Originally Posted by Kilo Lima
    Snart sticker du iväg! Se till att ta med kamera och uppdatera oss från Thaiboxningslandet.
    haha jajemän ahh rå det är lungt ska fortsätta med träningsjournalen, sen ska jag nog göra nån blogg också...

klommer ha med filmkamera så om jag hittar någon bra internet uppkopploing så kanske jag kan lägg upp lite på youtube eller så....

löpning imorse 7km..
    sen träna vi thai nyss.. min gammla tränare var med idag o körde, han jobbar i sthlm så han kommer bara på helgerna... skön som fan o bra också..
    varit med i sm när han var mindre och tog sig till en andra plats iaf.. så idag vart det mycket clinch och mitts....

Page 1 of 5 12345 LastLast