Snart börjar säsongen igen och det är dags att ta sig ur träningsuppehållet under jul och nyår.
tränade brottning för länge sen. Har tränat på gym i ett par år nu. under lumpartiden fick vi prova på Krav Maga, kul, men inte så effektiva sparringpass. Gick på ett par boxningspass när jag kunde under ledigheterna. Fick tillbaka suget för kampsport och började på thaiboxning, och har nu tränat det i en säsong. Gillade det hur mycket som helst och har verkligen fastnat för kampsport nu igen.
Det här året blir det lite av varje, då målet är MMA, men det tränas bara en gång i veckan i min lilla stad, så det blir till att komplimentera med JJ och thai. Med början imorgon.
Det här är schemat jag kommer följa, men kommer ta det lugnt i början och inte gymma så jag inte sliter ut mig själv på en gång. Eftersom att jag jobbar natt och börjar 22 så kommer jag inte alltid hinna med alla pass, men kommer göra mitt bästa för att vara med på de jag kan.
MÅN:
Sport jj 1830-????
TIS:
thaibox 1800-1930
bjj 2100-????
ONS:
Gym 1700-1800 (schema 1)
löpa 1900
TOR:
Thaibox 1900-2030
FRE:
Gym 1800-1900 (schema 2)
LÖR:
Mma 1100-1230
Thaibox 1200-1330 (fri träning)
(???? = Vet ej när passen slutar. Har inte riktigt koll på hur långa gympassen är. Löpning kommer bestå av intervaller och backlöpning.)
Gymschemat:
Schema 1
pass 1
Knäböj
Benpress
Stående vadpress
Bänkpress
Militärpress
Shrug, stång
Handledscurl
pass 2
Marklyft
Sittande rodd
Skullcrusher
Hantelcurl
Benlyft
Cabelcrunch
Rotator 2x8-10 (kommer inte ihåg vad övningen heter, men till för rotatorcuffarna)
Schema 2
pass 1
Knäböj
Stela marklyft
Sittande vadpress
Hantelpress
Sittande hantelpress
shrug, hantlar
omvända handledscurl
pass 2
Marklyft
Latsdrag
Push down
Skivstångscurl
Crunches
Cabelcrunch
rotator 2x8-10
(Samtliga övningar 3x4-6om inte annat anges)
Kommer att börja med schema 1 och köra det i en månad, för att sedan byta till schema 2 en månad.
Stats:
21 år.
185 cm ca.
80 kg.
Mål i år:
Gå upp i vikt, till ca 85 kg
Gå upp i tävlingsgruppen på thaiboxningen.
Ta åtminstone ett bälte i BJJ och SJJ (vet inte alls vad som krävs dock, men borde väl inte vara omöjligt?)
Börja tävla.
Kost:
Kommer experimentera med periodisk fasta8/16 (dvs äta i ett åtta timmars fönster), har tidigare försökt med det klassiska "äta 6 ggr/dag" men har aldrig kunnat smälla in alla målen. Och känner att det kommer passa min livsstil bättre.
Ska ligga på 3000 kcal (600 kcal innan pass/1400kcal efter pass/1000 kcal kvällsmål) och kolla hur vikten går då. Första målet kommer intas vid 1700, och sista vid 2400(tiderna kommer variera lite för att passa till träningarna). Har börjat ställa om kroppen nu, viss hunger men inget farligt. Man ska ställa om sig inom ett par dagar.
Kosttilskott
Gainer, multivitaminer och kreatin.
Hör av mig imrgn hur det går!

LinkBack URL
About LinkBacks
Reply With Quote