Welcome to the MMA & UFC Snack pć MMAForum.se.
Results 1 to 13 of 13

Thread: Flow N Choke

Rookie

Flow N Choke

Hey!

Jag har trÀnat SW/BJJ/Thai Boxning nu i 6 mÄnader, men lagt krutet pÄ SW samt BJJ... love it!

Mina mÄl Àr att gÄ sÄ lÄngt jag kan inom SW och BJJ.. Just nu har jag vitt bÀlte i BJJ men rÀknar med att ha blÄtt inom ett halvÄr (Senast).

I vinter har jag planer pÄ att Äka utomlands och trÀna, samt tÀvla sÄ mkt jag kan... Till 99% blir det asien, första stoppet Filipinerna, sedan kanske jag besöker Phuket!

Mina kost vanor Àr helt OK... jag Àter inget onyttigt i onödan
    Jag kanske kommer skriva lite om vad jag Àter..

Lite Fakta: 187cm 78kg född 1984.

GÄtt en SW-match förlorade pÄ poÀng. Men jag Àr ÀndÄ nöjd med min insats.. kunde ju gÄtt vÀrre :wink:

Just det jag trÀnar pÄ Fightzone i Kalmar. (fd mma-kalmar)

Contender
    Han kommer lÀtt bli Sveriges bÀsta grappler i sin viktklass inom ett par Är!
    GL Jake

Rookie

hÄrd dag

Dagens pass:

Öppen matta i 90min.. Rullade nonstop med en kille som trĂ€nat BJJ i ett par Ă„r.. roligt och lekfullt rull.. efter passet sĂ„ var jag ute och sprang 2,5 km... kĂ€nner mig fresh! samt beroende av endorfiner

nu blir det att sova och ladda upp inför morgondagens BJJ pass!

Hall of famer
    jag kommer ihÄg en överviktig kille som gömde sig bakom pelarna nÀr det var dax för fys eller köra nÄgra extra ronder sparring =) men inte nu mer..nu Àr du han som tjatar om att köra mera =)

Rookie
    Biocid:
    Hehe nu fick man press pÄ sig.......

xynd:
    Haha.. jadu det var tider .. men jag var ju inte smÀll fet , lite love handels kanske

Hall of famer
    Ska bli intressant att följa den hÀr rapporten!

Fan vad mycket potentiella motstÄndare det finns för mig i Kalmar, haha!
    Se till att börja tÀvla en massa nu!

Rookie
    tjoo

Kom nyss hem frÄn ett BJJ pass... kÀnns som jag har blivit överkörd av ngt stort och tungt..... rullade med en 100kg + lila bÀlte... kanske var han?
    och ett blÄ bÀlte som inte trÀnat pÄ ett tag.. samt en nybörjare som testade pÄ BJJ för första gÄngen idag! han var bra för att alldrig testat innan!

I dagens pass vi gick igenom en triangel setup".. sen var det bara rulla rulla rulla som gÀllde! och det Àr alltid uppskattat!

inte för att jag tycker BJJ Àr trÄkigt, men SW Àr sÄ mkt roligare har jag kommit fram till!!... sjukt mkt mer action.. mer flow.. mer av allt! ingen som kan tjuv hÄlla mig i byxorna osv

Nu i nÄn vecka lr tvÄ framöver ska jag trÀna lÀtt inte köra sÄ intensivt.. har haft ont vid revbenen en lÀngre period.. ngn som har haft kanske har haft samma problem?

Nu blir det lite mat, Soya yogurt och linfrön med frusna ekologiska hallon och blÄbÀr, som jag mixar, det blir en sjukt god tjock flytande smoothi?
    just det banan oxÄ det gör det lilla extra credd to biocid! (skaparn av denna lyx mÄltid!)

Sprawler:

tjo!

TrÀnat lÀnge lr?

Hall of famer
    Quote Originally Posted by Jake
    Sprawler:

tjo!

TrÀnat lÀnge lr?
    Passa dig för Sprall, han har massvis av brunutansol, discomuskler och Àr förmodligen forumets snyggaste MMA-fighter enligt egen utsago!

För att va lite seriös, det dÀr smoothiereceptet lÀt ganska gott... Om jag pallar köpa bÀr nÀr jag gÄr upp sÄ ska jag testa det till frukost =)

Hall of famer
    hÀll i lite prottepulver oxÄ, det behöver du som trÀnar hÄrt =)

Up and coming
    bra jobbat Jake!!! du kommer latt bli grym!

du och biocid far ta o kotta massa teknik med mig i augusti..sa att jag sen kan fora vidare kottningen pa mattan i tavlingen

Rookie
    Yoyo!

Söndags: BJJ 4 pers pÄ trÀningen... ganska lugnt pass.. lÀrde mig en gi choke första som jag vet hur jag ska executa i sparring om lÀget ges!
    i övrigt var jag bakis som ett CPPP, inget gick bra... men Àrnöjd att jag kom ivÀg

MÄndags: Thai mÄnga verkar gilla thaiboxning alltid mkt folk! vi körde olika slagkombos tex jabb mini hook kross.. samt att man rullade för ett slag.. altsÄ jag Àr totalt sÀmst pÄ att förklara vad jag har gjort pÄ trÀningarna... sen avslutade vi med sparring.. jag Àr vÀll inte den bÀsta thaiboxarn i lokalen.. men har iaf min kondition att leva pÄ... ngt jag alldrig skulle tro för 6 mÄnader sedan...

Ons: BJJ 10 pers.. riktigt gutt! bra pass oxÄ.. vi körde herren pÄ tÀppan sprring frÄn turtle guard, samt en riktigt mysig submission frÄn turle om man har en hook inne! vet ej vad den heter.. men det Àr ett "vadlÄs"? man trianglar hans ena ben sen drar man det mot sig... jÀÀÀÀvligt bra förklaring va? men ni som Àr insatta pÄ namn kanske vet vad den heter?

min kost har varit katastrofal senaste veckan... först midsommar dÀr ballade jag ur ordetligt... söp fre och lördag.. samt att jag hade den sjukaste bakisdagen i mitt liv! en pizza 3 cheesburgare frÄn mcdonalds 2st ben n jerry chocolate fudge brownie! och som grÀdde pÄ moset lite lösgodis..

NÀsta tÀvling jag ska dra pÄ Àr vÀsterÄs BJJ cup.. ska bli soft och tÀvla lite.. Àr riktigt taggad... min fysik har vÀll alldrig varit bÀttre Àn den Àr just nu.. men jag har ÀndÄ mer att ta fram!!
    sÄ jag tÀnkte ev gymma lite nu iframtiden.. fÄr se nÀr jag tar upp det om 2v kanske.

Hey Giotta!

Ja sjÀlvklart! vi kör igÄng hÄrd trÀningen sen inför grappling ligan
    Hur har du det nere i grekland? softas det mkt lr? 8)

Hall of famer
    samt en riktigt mysig submission frÄn turle om man har en hook inne! vet ej vad den heter.. men det Àr ett "vadlÄs"? man trianglar hans ena ben sen drar man det mot sig... jÀÀÀÀvligt bra förklaring va? men ni som Àr insatta pÄ namn kanske vet vad den heter?
    LÄter lite som en Àven om inte just den i videon va frÄn turtle. Dessa lÄs, pÄ vader och biceps, Àr inte tillÄtna i BJJtÀvlingar (i alla fall inte vitbÀlten, vet inte hur högt det strÀcker sig) och vi övar dem inte ens i vÄr klubb. Anledningen Àr att skaderisken Àr ganska stor, det tar lÄng tid innan man kÀnner smÀrta, och frÄn det till att det Àr för sent att klappa Àr tiden ganska kort. Detta Àr i alla fall vad jag har fÄtt lÀra mig, kanske Àr vi fega

Up and coming
    Hey Giotta!

Ja sjÀlvklart! vi kör igÄng hÄrd trÀningen sen inför grappling ligan
    Hur har du det nere i grekland? softas det mkt lr? 8)
    det softas inte for 5ore!! jag forsoker fa battre kondis! sa d blir ratt sa mkt jogging aven massa promenader! plus styrketraning..