Kul jö!
Ledsen att jag inte hängde på.. men det var lite kort notis och sen kände jag inte för det alls.
Men, kul att ni är runt och tar lite vinster här och där.
mma-kalmar for teh win!![]()
Kul jö!
Ledsen att jag inte hängde på.. men det var lite kort notis och sen kände jag inte för det alls.
Men, kul att ni är runt och tar lite vinster här och där.
mma-kalmar for teh win!![]()
Kul att de gick bra men synd på knät. Hoppas det inte blir värre och lägger sig om ett par dagar.
Yes,hoppas det är fixat tills på lördag, då ska jag på Larry Lindwall seminariumOriginally Posted by Venom
![]()
Mat idag
frukost 2dl gröt
lunch 400gram lax+broccoli
fika 1dl 33gram protte
efter träning 1dl 33gram protte och en banan
middag 400gram lax och broccoli
kvällsmat
kvällsmat..
Träning idag öppen matta
gick mest omkring och kikade lite pg skadan, körde lite biceps.
# Swedish Grappling League 14/4
Resultat
+99 kg
1:a Linus Capplin Fightzon
2:a Martin Persson Fightzon
-99 kg
1:a Martin Wojcik Brasa
2:a Viktor Svensson MMA Kalmar
-88 kg
1:a Leo Neves Team Leo Neves
2:a Daniel Holm Team Leo Neves
-77 kg
1:a Kristian Hacklou Brasa
2:a Martin Svensson Brasa
-66 kg
1:a Gabriel Rosberg Fightzon
2:a Clas Fehling MMA Kalmar
A = Advance
cred till Clas,Nico, Petter & Fille som tränat 3-6 månader SW
Heheh ja vet, ska ringa och tjata på biocidOriginally Posted by Ans
lånade hans kamera
Filmerna då, gick 3 matcher men fick bara med 2 matcher på film aja..
Första matchen mot Alex L - Leo Neves
http://video.google.com/videoplay?docid ... 9966206199
Andra matchen mot Petter - MMA-Kalmar
kändes konstigt att tävla mot en klubbkamrat som vet exakt vad man ska göra, blev endel snack under matchen och flin
http://video.google.com/videoplay?docid ... 0732194428
gutt att se! första matchen var väl en ganska duktigt snubbe du mötte?
de var roligt att se att petter o du ligger o snackar samtidigt som ni kör hehe =)
Gillar inte riktigt att du hoppar i guard, du borde pressa o va mer offensiv som vill köra valetudo![]()
Hur kom det sig förresten att du körde med rashguard, nån speciell anledning?
Annars tyckte jag du såg grym ut som vanligt, Petter borde öva lite på escapes och defence från sidemount.![]()
Skönt med rashguard, slipper man allt svett så kan inte folk escapa lika lätt :P blir svårare för mej oxå, men jag ska ju inte escapa utan bara subba väl..hehe.Originally Posted by sakuraba
pressa, jo det är sant, du får väl se min gameplane sen i vale tudo :P
Tyvker heller inte riktigt om att du hoppar guard. Du verkar ju villa ligga över eftersom du letar svep hela tiden.
Om du nu är bekväm i guard är det väl bättre du provar en nertagning och går guard om den misslyckas lite som Dean Lister gör hela tiden.
Hårdträna takedowns, och kika på randys instruktionsfilmer angående takedowns får det bli då =)Originally Posted by Venom
Mat idag
frukost 2dl gröt
lunch 400gram nötfärsbiffar+broccoli
fika 1dl 33gram protte
fika en burk icas makrill
innan träning 2 bananer
efter träning 1dl 33gram protte och en banan
kvällsmat 1dl 33gram protte,icas makrill,4knäckebröd och lite kycklingryta
Träning idag Thaiboxning
uppvärming,hälften körde hopprep och hälften skuggboxades, 3 ronder sen bytte man.
sen blev det att nöta vanliga roundhouse, motståndaren fångar sparken i revbenshöjd och tar ett steg åt sidan för att inte få sparkens-kraft på sig.
och andra benet switchar och samma sak massa drill drill
sen körde man vanliga roundhouse mot huvudet motståndaren har gurden precis under så man sätter skenbenet mot nacken/halsen stannar 2sec och tillbaka för att få upp vighetern & motorik
avslutade med 25min sparring dom som kört lite längre körde 3 ronder boxning och 3 ronder thaiboxning 30sec vila efter varje rond.
dom nya körde kroppsparring.
har fortfarande ont i knäet/foten, kunde bara blocka idag med benet, inga sparkar, men det kommer nog
Vad tävlar du på för nivå?
vet inte riktigt hur SW funkar men i BJJ får man väl inte gå på ben och fotlås om man inte är typ semi-proffs eller nåt ditåt?![]()
"Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"
Stämmer att bjj inte kör benlås förens ett visst bälte.Originally Posted by ShogunRua
Men i SW är benlås helt okej, vissa tävlingar kör utan heelhook men annars go for it
Googlar du namnen jag har mött så ser du vilken nivå jag kör på
Mat idag
frukost 2dl gröt
lunch kycklingryta
fika 1dl 33gram protte
fika en burk makrill
innan träning 2 wasa grejj, fan bananerna slut på jobbet
efter träning 1dl 33gram protte och en liten bananbit
kvällsmat rostbiff,potatisallad och tomater
kvällsmat 1dl 33gram protte,makrill,knäckebröd
Träning idag SW
Uppvärming 100trianglar på varje sida
sen ifrån guard, öppna upp guard,secura ett ben och rulla på ett kneebar, massa drill drill, samt la till ett vanlig fotlås i slutet ifall kneebaren inte tog.
sen blev det rolling kneebar, lite olika tips och trix, så jäkla vackert sub det ärmassa drill drill.
avslutade med 20min sparring, dock sparrades inte så mkt, vill vila knäet, känner fortfarande av det.
Trevliga filmer. Grattis till vinsterna.
Gasade din klubbkompis? Hade ni gått många matcher innan? Han verkade tappa stinget rejält. Förra tävlingen var jag död efter 2 matcher och sedan fick jag 30 sek vila innan den 3:e.
Sedan verkar du väldigt förtjust i Triangel från mount. Du tappade position 3 ggr när du försökte få in den.. Lite slarvigt![]()
Tackar, polare gasade? nee, eftersom vi tränar med varandra så vet vi vad som kommer hända så så blev lite stelt för han iaf.Originally Posted by Lazarov
äcchh, visst tappade jag position men jag gillar att leka på mattan![]()
Seminarium med Larry Lindvall 4 timmar idag
galet bra seminarium, helt perfekt, massa tekniker och lite fys =)
körde en jävla massa tekniker, första passet 2 timmar kördes det sparkar och pushkicks kombos
30min lunch
Sen 2timmar boxning och clinchorkar inte skriva alla övningar, tror dom dyker upp i journalen över veckorna som kommer vilket fall!
Men 400:- för 4timmar var det lätt värt, hade lätt pejjat 1500:- minst för något sådant, lärde mej så sjukt mkt.
Ni som inte varit på seminarium med Larry, ta chansen säger jag bara!
Även trevligt att han verkligen gick runt och justerade en direkt när man gjorde nått fel.
Avslutade med lite sparring, och givitvis dansade man med Larry haha.
Inte mkt man hade att sätta imot där, men jag fick in nått slag och spark iaf
Inte sista gångern jag går på hans seminarium iaf!
Larry är Kungen!
![]()
schysst!
vart var de??
när blir det igen då??
kolla bilden så ser du vart det var..Originally Posted by gatzzzo
inte en aning när det blir igen =)
Fan va grymt.. Hoppas han har nått här i krokarna snart!
Vet va du menar med o kunna betala mer, ja o kompisen betala 500 var för två timmar med Martin holm, shit va bra pass de var!
Hade kunna lagt en tusing lätt!
Träning igår
Boxning
uppvärmning hopprep 2x3min samt skuggboxning 2x3min
sen blev det liten teknik övning, tränaren hade spänt ett rep ifrån en ribbstol till en pelare, sen "boxargång" under den en massa gånger, samt bakåt och la till 1 2.
Sen drillades det vänster motståndare drar en höger man parerar och drar vänster höger.
blev lite fler kombos, men kom inte ihåg dem
avslutade med 10min sparring och 10min fys
![]()
Träning Igår
uppvärmning triangel 200 stycken bara ligga och pumpa
sen drillade vi triangel till armbar drill drill
samt hur man öppnar ifall motståndaren greppar händerna för att hålla imot armbaret