Welcome to the MMA & UFC Snack pć MMAForum.se.
    Hall of famer
    Quote Originally Posted by Styles
    Quote Originally Posted by Olyckan
    Bowling? Vafan, finns det i Phuket? Missade jag helt dÄ!
    Finns en tvÀrfet bowlinghall precis utanför Patong Stadium.
    att göra nÄtt i patong Àr galenskap :P allt kostar mer.. 8)

Hall of famer
    jaha dax att bli seriös, bara skrÀpmat om helgerna dÄ lördagar och fredagar..
    blir tufft att hÄlla men men, ska försöka iaf! gör ju inte saken bÀttre att min rumskamrat Àr skadad och bulkar!
    blir erbjuden match i Thaiboxning om ett par veckor, men efter en mÄnad pÄ bananpannkaksdiet sÄ kÀnns det avlÀgset hhaa jag vÀger lika mkt som nÀr jag kom hit! haha skippar jag bara skrÀpet sÄ kommer jag gÄ ner snabbt!
    mÄlet Àr iaf 80kg tÀvlingsklar tills jag kommer hem i Sverige.
    1-2kg i Bastu..

Börjat fÄ ordning pÄ banka pads iaf, lÀrt mej "deras" siffer kombos =)
    MMA:n verkar vÀxa sig stark, lite svarta och bruna snören som trÀnar, och kanske nÄgra kÀndisar snart skulle dyka upp, kul sporrar ens egen trÀning!

Hall of famer
    TrÀning idag

08.00 Thaiboxning
    uppvÀrming 30min rep
    sen blev jag uppgraderad till avancerade ringen, igentligen Àr det samma som mellangruppen men man kör lite fler
    pads
    fys
    sparring
    teknik
    clinch
    Àn mellangruppen..
    idag var boxningsparring pÄ morgonen, mÀrks att folk dunkar pÄ lite hÄrdare hÀr, men klarar mej endÄ ganska bra, försöker anvÀnda min jabb mkt.
    efter 3 ronder var det dax att sparras med Robert the terminator hehe..liraren gÄr rakt fram..jo men tjena hÀr snackar vi dunka pÄ haha ladda som fan och försökte fÄ mej att gÄ ner men lyckades hÄlla mej uppe iaf och fick in nÄgra kombos en annars var det bara att cirkulera, se om jag kan fixa klippet, nÀsta rond körde han med en annan lirare och sÀnkte han med ett kroppslag hehe
    avsluta med clinch 20min, 10min med Robert ja ett par gÄnger ramla jag i backen iaf hehe aja nöjd med trÀningen idag, blir nog gym i eftermiddag, kroppen var inte riktigt van vid sÄ hÄrd trÀning haha..
    ops:

Hall of famer
    Det dÀr vill jag se film pÄ, fixa upp den!

Hall of famer
    Quote Originally Posted by xynd
    jaha dax att bli seriös, bara skrÀpmat om helgerna dÄ lördagar och fredagar..
    blir tufft att hÄlla men men, ska försöka iaf! gör ju inte saken bÀttre att min rumskamrat Àr skadad och bulkar!
    Allt för att hjÀlpa! Se det som mental trÀning! 8)

Har EN LITER vaniljgrÀddglass som vÀntar pÄ mig i frysen nu!

...sen tror jag nog att det blir lite friterad kycklingklubbor och en pÄse thaiostbÄgar till kvÀllsmat! Kanske en liten frÀsig bakelse pÄ det...eller tvÄ! :lol:

Hall of famer
    TrÀning i veckan, thaiboxning thaiboxning thaiboxning börjar fÄ in flytet pÄ padsen ocksÄ, börjat jobba med Yod nÀr jag kör pads, han har varit i Sverige ett par gÄnger gÄnger, sÄ lite förvÄnad man blev första gÄngern nÀr han ropar spark, 1 2 3 4, blocka mm pÄ svenska

Jag mÄste nog vara Tigers sÀmsta dansare (Wai Kruh) sÄ nu blir det inte Thaiboxning lördagar utan sw pÄ morgonen och MMA pÄ eftermiddagarna, jag har noll förmÄga att lÀra mej det =)

IgÄr var det Boxningseminarium med Ash, meriterad boxare som Àven tÀvlar i Thai & MMA.
    Var pure Boxning, var mkt vrida och vÀnda för att fÄ ut mer av slagen.
    Blockera och mkt kroppslag.

Ätit skit en gĂ„ng denna veckan, var lite doppade popcorn i nĂ„n smet, men fick min första kommentar igĂ„r "du har börjat tappa vikt" haha..sedĂ€r vad en veckan utan skrĂ€p gör =)
    sÄ ikvÀll blir det lite Àtardag..
    har hunnit med Àn sÄ lÀnge
    glass och en redbull. tanken Àr vÀl att det blir ett par bananpannkakor ikvÀll dÄ jag ska till nattmarknaden och handla frukt!
    Hmm, har börjat kÀnna mej hemma hÀr nere, kanske skulle stanna 2Är haha 8)

Hall of famer
    mÄste delge mej av mina senaste kollade filmer

Ha ett underbart liv
    http://www.filmpunkten.se/filmtitel.asp?ID=2558
    Gammal klassiker med Kjell Bergqvist

Strul
    http://sv.wikipedia.org/wiki/Strul_(film)
    Med Björn Skifz hoho..

Hamilton.Fiendes.Fiende & Hamilton.TĂ€cknamn.Coq.Rouge

gjorde bÀttre filmer förr =)

Moderator
    en hel jÀvla arme som skjuter skarpt, jag kunde ju dött förihelvete!!!
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Hall of famer
    Quote Originally Posted by ShogunRua
    en hel jÀvla arme som skjuter skarpt, jag kunde ju dött förihelvete!!!
    sÄ hÀrlig film =)

Hall of famer
    woah, trodde för 5sec att jag var pÄ Bangla Stadium (dÀr hÄller dom thaiboxnings tÀvlingar) idag nÀr det var sparring..liraren unloadar heavy shit och verkar gÄ efter knock :lol:
    aja..blir grappling imorrn pÄ morgonen pg ont i armen efter ett par blockar..
    fick iaf en bra kommentar efter det av Ash, "you got good chin"

Hall of famer
    TrÀning igÄr
    09:00 Thaiboxning
    hade inget tryck i nÄtt kÀnndes det som..kÀnns som jag fÄr dÄliga pass nÀr det Àr kasst vÀder ute =) spöregnade hela dan igÄr typ

16:00
    Hade tÀnkt köra thaiboxning, men hörde att det var nÄn ny duktig svensk som skulle köra eftermiddagspasset, sÄ jag Äkte hem och hÀmtade rashguarden, har inte rullat pÄ ett tag nu eftersom jag fokuserat mkt pÄ Thaiboxning dÄ jag Àr sugen pÄ att ta en match om nÄn mÄnad eller sÄ.
    3x3 skugg
    3x3 pads
    3x3 sparing 2 boxning och en runda thai med Ray
    kÀnns att mitt stÄende game har förbÀttrats, har börjat hitta vinklar och bÀttre setups för mitt stÄende game.
    sen var det standup tekniker som gÀllde
    minns inte riktigt men
    en liraren slÄr en tre kombo och avslutar med knÀ du blockar knÀet med ditt egna, typ korsar det, drill drill
    sen blev det 3 rundor pÄ marken
    första rundan kör jag med Christian Sandberg, en lirare ifrÄn pancrase var inte van riktigt vid tempot, jag brukar köra volvo och vÀxla bil efter varje minut, men han körde pÄ direkt, var ganska jÀmt, fastna i ett benlÄs, sen rull rull han tar sidemount jag reversar hamnar i hans sidemount han börjar scrambla, försöker klÀmma in en brabo choke men han lyckas turtla sig upp pÄ alla fyra och jaq har frontheadlock, smyger in brabon och lÀgger mej pÄ sidan och börjar jobba kroppen inÄt, ungefÀr som anacondan, till slut sitter den..
    andra rundan körde jag med Jason, grymt duktig blÄbÀlte (undra nÀr hans lila kommer heh), ibland blir jag förvÄnad vilken skillnad det Àr mellan blÄbÀlte och blÄbÀlte, endÄ har inte Jason kört allt för lÀnge, grymt jÀmt mellan han och mej.
    ibland har man mÀrkt att folk som kommer verkar ha fÄtt bÀlte bara för dom ska fÄ motivation eller kört lÀnge men fastnar lite i utvecklingen..
    och tredje rundan körde jag med en som inte kört sÄ lÀnge sÄ försökte jobba mkt att ta rygg ifrÄn botten.

slutsats bÀlten ska förtjÀnas i form av att man ska tÀvla mkt och dominera ens "klass" gör man det förtjÀnar man ett nytt bÀlte efter ett tag..och inte trÀna trÀna trÀna och bara rulla internt, det Àr dÄ det börjar bli farligt dÄ alla "vet" ens game hemma, men pÄ tÀvlingen vet man oftast inte sÄ mkt om motstÄndaren som hemma pÄ klubben.
    grapplingen hjÀlper mitt stÄene game iform att det inte Àr samma sak varje varje dag..utan man vÀxlar mellan grappling och stÄende

Hall of famer
    Quote Originally Posted by xynd
    slutsats bÀlten ska förtjÀnas i form av att man ska tÀvla mkt och dominera ens "klass" gör man det förtjÀnar man ett nytt bÀlte efter ett tag..och inte trÀna trÀna trÀna och bara rulla internt
    InstÀmmer! ...delvis iaf! Jag tycker inte att man ska kunna fÄ ett lila utan att ha tÀvlat och gjort ba ifrÄn sig. Men sen samtidigt sÄ kan man ju ÀndÄ förtjÀna ett bÀlte trots att man inte dominerat sin "klass"!?

Jag vet inte, har verken bÀlte eller kör i gi sÄ..... men att dela ut bÀlten bara för att nÄn har trÀnat lÀnge och lokalt kÀnns fel.

Hall of famer
    SÄdÀr
    DÄ har man varit i Thailand 2mÄnader, var inne pÄ immigration idag och förlÀngde mitt visum med 30dagar, sÄ om en mÄnad mÄste jag Äka ivÀg pÄ en endags resa till nÄtt nÀrliggande land sÄ fÄr jag 2mÄnader till att vara hÀr.

punka pÄ vÀgen hem och spöregn uhaa..

1900bath - visum
    130bath - punka

Hall of famer
    TrÀningen flyter pÄ som vanligt
    Är nog stĂ„endet gamet som gĂ„r mest framĂ„t just nu, sparras dagligen med folk som tĂ€vlar aktivt hĂ€r nere i Thaiboxning och thaitrĂ€narna..
    Dock blir det att vila thaisparringen ett par dar dÄ Ray gav mej vÀrldens lowkick men lyckades blocka men den tog illa nÀr jag blockade, men fÄr bli boxning istÀllet och inga sparkar pÄ padsen med vÀnster ben.

Annars sÄ ska http://www.sherdog.com/fightfinder/figh ... erID=10967 dyka upp hÀr om nÄn mÄnad ska bli kul, hoppas han inte fastnar i Patong bara :roll:

Tjejerna pÄ Tesco dÀr jag handlar all mat har börjat kÀnna igen mej eftersom jag alltid handlar 4-5kyckling dÀr =)
    Har i princip slutat handla mat i resturanger, blir billigare att laga egen och mer mat..
    lÀngtar tills pÄ lördag, bananpannkaka here i come!

Hall of famer
    Vad lagar du för mat nĂ€r du kĂ€kar? Är det ris till allt...? Jag Ă€r inget stort fan av ris, det hade varit min största fasa om jag skulle Ă„ka ner dit .

Hall of famer
    Quote Originally Posted by Delfin
    Vad lagar du för mat nĂ€r du kĂ€kar? Är det ris till allt...? Jag Ă€r inget stort fan av ris, det hade varit min största fasa om jag skulle Ă„ka ner dit .
    Kyckling & Ris =)
    finns ju pasta,potatis ja whatever att köpa om man nu vill laga sitt egna kÀk..
    Àchh spela roll om det smakar gott, det ska ju bara ner och göra nytta sÄ man kan trÀna hÄrdare!

Hall of famer
    Sant, man fÄr vÀl ha lite fightingspirit! Men risken Àr vÀl att man hellre Àter onyttigheter... Hur Àre med priserna, Àr det mycket billigare Àn i Sverige?

Hall of famer
    Sant, man fÄr vÀl ha lite fightingspirit! Men risken Àr vÀl att man hellre Àter onyttigheter... Hur Àre med priserna, Àr det mycket billigare Àn i Sverige?
    hehe, jag har aldrig varit ett fan av bakelser och skit hemma, men hÀr..helt galet, finns stora avdelningar pÄ tesco hÀr med bara bakelser och skrÀpmat =)
    tja, priserna ligger under Sverige nÀr det gÀller kÀk (dock inte importerad mat) sÄ om du kÀkar ute 50-100bath per mÄltid och pÄ tesco billigt billigt.
    om du ska shoppa klÀder och grejjor, gör det pÄ hemresan i Bangkok istÀllet, klÀder osv görs dÀr och skickas ner till Phuket, sÄ blir billigare att ta det pÄ vÀgen hem

Boende frÄn 300:- - 2000 i mÄnaden up to you =)
    NĂ€r kommer du ner?

Hall of famer
    LÄter livsfarligt ju, haha, kakor och bakelser sÄ lÄngt ögat kan nÄ

Hmm hmm... FrĂ„gan Ă€r ju fortfarande inte nĂ€r, utan om, men det lutar mer och mer Ă„t nĂ€r 8) Är ju mycket som ska lösas innan isf, till vintern kanske Ă€r rimligt. Beror pĂ„ hur det gĂ„r med ansökan till PHS och tjĂ€nsteledighet frĂ„n jobbet.

Men mÄste ju erkÀnna att det hade varit jÀÀÀÀvligt skönt att komma hÀrifrÄn lite, ni verkar ha det ganska bra dÀr nere

Hall of famer
    LÄter livsfarligt ju, haha, kakor och bakelser sÄ lÄngt ögat kan nÄ

Hmm hmm... FrĂ„gan Ă€r ju fortfarande inte nĂ€r, utan om, men det lutar mer och mer Ă„t nĂ€r 8) Är ju mycket som ska lösas innan isf, till vintern kanske Ă€r rimligt. Beror pĂ„ hur det gĂ„r med ansökan till PHS och tjĂ€nsteledighet frĂ„n jobbet.

Men mÄste ju erkÀnna att det hade varit jÀÀÀÀvligt skönt att komma hÀrifrÄn lite, ni verkar ha det ganska bra dÀr nere
    Men om du kommer in pÄ PHS Àr du kokt i bajs, inget Thailand pÄ mÄnga Är =) dvs om du inte tar en vecka off eller nÄtt.
    Kom hit nÄgra mÄnader, en mÄnad kanske lÄter lÀnge, men tiden gÄr riktigt snabbt hÀr nere pg man bara Àter,trÀnar,sover, vissa dar vet man inte ens vilken dag eller mÄnad det Àr =)

och livet man lever hÀr nere, woah..sÄ hÀr skulle man vilja leva hela livet..=)

Hall of famer
    Just det, igÄr undrade Ray om jag inte ville fightas i Ryssland i November, eller rÀttare sakt Sibirien.
    tydligen skulle jag fÄ flygbiljett,hotell,mat,betalt för att gÄ match.

verkar som all trÀning börjar ge resultat samt att Ray tror pÄ en..
    men eftersom det Àr specialregler som kanske inte gynnar mej direkt
    30sec pÄ marken ifall det gÄr dit, sen reser dom en upp.
    detta dÄ ryssarna Àr jÀvligt duktiga stÄende..

Just nu kÀnner jag att jag vill "bygga" upp mej lÄngsamt..sÄ rent spontant sÄ Àr jag inte sugen pÄ att köra den tÀvlingen.

men det kommer nog fler erbjudande fÄr vi hoppas!

Hall of famer
    Klart du ska med!

Eller hur grabbar? Lite support hÀr tack, klart han ska med!? 8)

Contender
    om alt Àr betalt varför inte. rÀdslan att förlora bör ju inte vara större Àn insikten om all erfarenhet du kan dra. tÀvla Àr fortfarande det enskilt snabbaste sÀttet att utvecklas tycker jag.

Contender
    LÀtt du ska Äka!

Champ
    ja komigen nu vi mÄste ju spöa ryssarna efter em!
    :twisted:

Contender
    Kom igen nu xynd du Äkte ju ditt för Ä avancera , hela MMA kalmar vet ju att du ÀndÄ kommer att krossa dem Ä ta hem allt 8) Ä inte varje dag man fÄr en sÄdan chans. :wink: