Welcome to the MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
Page 1 of 8 12345678 LastLast
Results 1 to 26 of 197
    Hall of famer

En framtid inom MMA, UFC here i come!

Hej, nu har jag läst allas träningsjournaler och bestämde mig för att skaffa en egen!

Lite information:

Ålder: 18

Längd: 186cm

Vikt 77-80 (överviktig?)

Tränat: Judo (7-9år gammal), Taekwondo(1termin, 15årgammal), Thaiboxning (till och från 1½år, har även gått match i Thailand, numera bara inom shootfightingen)

Tränar:
    Shootfighting, 3ggr/Vecka
    BJJ, 3ggr/vecka
    Boxning, 2-3ggr/vecka
    Kamp-Jujitsu, 4ggr/vecka, tränar det varje dag i skolan.
    (Man kan kalla det shootfighting med GI, våran tränare kör nämligen sin egna Shooto-tolkning av KJJ.)

Såhär ser min vecka ut:

Måndag: KJJ, Boxning
    Tisdag: KJJ, BJJ, Shootfighting
    onsdag: Boxning
    Torsdag: KJJ, Shootfighting, BJJ
    Fredag: KJJ, Boxning eller BJJ
    Lördag: Shootfighting/BJJ/SW (Missar den dock ofta pga tonårs-trötthet, måste skärpa mig.)
    Söndag: Vila alternativt lättjogging.

Jag är även elev på Helsingborgs Sportgymnasium, jag går årskurs1, jag hoppade nämligen av mitt egentliga gymnasieval uppe i Luleå för att flytta ner till hbg för att gå kampsportsgymnasiet, För att på så vis kunna satsa på MMA'n.
    Min framtid är till 100% dedikerad till MMA.

Mitt mål är först och främst att gå Shootfighting-matcher, helst SwedishShootfightingLeague-08, men det beror självklart på om min tränare tycker jag är redo.

Måste även lära mig äta ordentligt, tips på mat-scheman skulle verkligen uppskattas!

Hoppas att ni kommer uppskatta min Journal!

Hall of famer
    Skitkul med en till seriös journal! Grymt att kunna satsa seriöst så tidigt! Du är verkligen inte överviktig om det bara är muskler på dig. Kolla på bodyfat% och inte på vikten. Några kilo till och du ligger på MW i UFC.

Du tränar många pass om dagen antar jag då måste du verkligen äta ordentligt. Ta med flera 3-4st shakers till skolan och efter på träningen, ät frukt och nötter som ett djur. Om möjligt byt ut mot fullkorn så mycket du kan, ris pasta bröd you name it. Gröt till frukost självklart. Kyckling och broccoli är bra. Inga riktiga fyllor som gör dig bakis. Några öl är inge problem.

Skulle vara bra om du skrev en liten kostdagbok med träningsdagboken också då ser man snabbt om något mål saknas.

Hall of famer
    Quote Originally Posted by Kilo Lima
    Skitkul med en till seriös journal! Grymt att kunna satsa seriöst så tidigt! Du är verkligen inte överviktig om det bara är muskler på dig. Kolla på bodyfat% och inte på vikten. Några kilo till och du ligger på MW i UFC.

Du tränar många pass om dagen antar jag då måste du verkligen äta ordentligt. Ta med flera 3-4st shakers till skolan och efter på träningen, ät frukt och nötter som ett djur. Om möjligt byt ut mot fullkorn så mycket du kan, ris pasta bröd you name it. Gröt till frukost självklart. Kyckling och broccoli är bra. Inga riktiga fyllor som gör dig bakis. Några öl är inge problem.

Skulle vara bra om du skrev en liten kostdagbok med träningsdagboken också då ser man snabbt om något mål saknas.
    Tack så mycket!

Jo, jag anser mig själv priviligerad, när jag är 21-22 så kommer jag, om allt gått vägen, säkerligen ha ganska bra erfarenheter inom MMA/shoot-världen, om vi ponerar att jag hösten-08 börjar gå matcher, då kommer jag gå så många och så mycket matcher som möjligt, redan när jag är 19år, det kommer förhoppningsvis ge mig en hyfsad start på en förhoppningsvis lång karriär!
    Att jag pluggar på ett kampsportsgymnasium är inte direkt ett hinder, där har jag Johnny Larsson och Daniel Haglind som tränare, båda lilabälten inom BJJ, har även varit framgångsrika inom SW.

Jo, jag brukar få i mig 1-2 proteinshake's per dag, en vid frukost och 1efter träning.
    Jag brukar även äta fullkornspasta med makrill så ofta jag kan, men jag har ignet schema som jag följer och eftersom att ajg är en trött student så känns mackor alltid enkelt, tyvärr.

Alltså, jag vet hur man äter bra, men jag har svårt med disciplin om jag
    inte har ett schema att följa..Typiskt 18-åringar, haha.

Dricker i princip aldrig alkohol.

Hall of famer
    77 kilo på 186 cm så måste din muskulatur i princip vara underutvecklad om du ska kunna vara överviktig..

Contender
    roligt å ha dig här .. ska bli skoj å se din utväckling =)

Contender
    utveckling stavas med e jonny för helvete.

Hall of famer
    Jag glömde säga hur länge jag tränat Shootfighting/MMA, ca 1½år, med ett avbrott på 4-5månader då jag bodde i thailand i vintras.

Så man kan säga att jag tränat 2 effektiva terminer.

Hall of famer
    Idag: Shootfighting 1½h, med Nordicfighters, kul att träna med dom igen, jag har som sagt flyttat till helsingborg, så det var några månader sen jagtränade med dom.
    jag tränade med nybörjar-gruppen, eftersom att avancerade gruppen inte hade träning idag, bara dom som skulle tävla.
    Så det var lätt teknik träning idag.

Uppvärmning/stående:

Ena personen slog 1-2 kombinationer, den andra dirigerade om slaget, ni vet, man slår lätt mot slaget så att det byter riktning.

Sen la vi på olika slag och sparkar, t.ex 1-2; vänsterSpark; Högercross; högerspark.

Sen la vi på Doubleleg efter varje kombination.

Sen körde vi doubleleg och den andra sprawlade och den som sprawlade skulle sen cross-facea och arbeta sig runt till backmount.

Grappling:

Vi övade reaktions övningar, ena personen sitter i den andres full-guard och öppnar sig för olika submissions, den som ligger ner ska reagera på vad den andra öppnar sig för och submitta personen.

Vi övade på att att ha personen i sin guard, till att fånga hans arm, dra den diagonalt över sitt eget bröst och sen arbeta sig upp till backmount och flata ut honom.

Vi övade sen lite olika variationer av den.

Till sist var det dags för att rulla, så vi rullade 3minuters omgångar, kul att rulla lite med nybörjare, man kunde finslipa sina egna tekniker samtidigt som man kunde öppna upp sig för dom, så dom fick submitta en.

Det blev helt enkelt avslappnad grappling med skönt flyt i det, Sprawler like.

mat idag:

Ingen frukost, sov till 11.00 då var jag tvungen att åka iväg till vårdcentralen för att titta på mitt öra och få en vaccin spruta.

Lunch:
    Filesauté med stektpotatis och sallad.
    Apelsinjuice.

Mellanmål: Frukt.

Middag: Palt med lingonsylt och smör.
    Mjölk.

[/i]

Up and coming
    Jaså, du var och körde med oss ikväll. Nice
    Tränade själv inför Umeå till helgen så jag hade inte möjlighet att köra med nybörjarna. Ska du köra på onsdag också? Ska själv dit och rulla lite lugnt.

Måste fan säga att jag känner mig ju gammal i branschen som 22-årig nybörjare, när du redan har hunnit med en hel del inom kampsport

Hall of famer
    Quote Originally Posted by darkkobold
    Jaså, du var och körde med oss ikväll. Nice
    Tränade själv inför Umeå till helgen så jag hade inte möjlighet att köra med nybörjarna. Ska du köra på onsdag också? Ska själv dit och rulla lite lugnt.

Måste fan säga att jag känner mig ju gammal i branschen som 22-årig nybörjare, när du redan har hunnit med en hel del inom kampsport
    Javisst, var riktigt trevligt, fast jag hatar den jävla mattan, fyfan, man bränner sönder varenda yta på kroppen som inte är täckt av textiler.

Klart jag ska dit på onsdag, ska tävla i BJJ den 17-18e november, så jag behöver all träning jag kan få.

Så du var en av dom som skulle tävla i umeå, vad hade du för kläder?

Du kan väl inte vara nybörjare om du ska tävla?

Up and coming
    Quote Originally Posted by Sprawler
    Så du var en av dom som skulle tävla i umeå, vad hade du för kläder?

Du kan väl inte vara nybörjare om du ska tävla?
    Hade blåa thaishorts och manto-rashguard. Annars är det koral rash och shorts som gäller.

Har ju inte kört ett fullt år äns så nog är jag nybörjare i den bemärkelsen, även om jag tränar i avancerade gruppen. Jag känner mig redo så varför inte tävla så fort som möjligt då? Jag tror det kommer bli mycket lärorikt, oavsett resultatet.

Hall of famer
    Igår var jag ute och joggade lite lätt, kanske 3km eller något liknande.

Joggade iväg till min käre far, han är läkare, där jag tittade upp en jobbig grej på knäet, ni vet den där nerven man har i armbågen, som ger ifrån sig en väldigt obehaglig och smärtsam ilande känsla i armen?

Hade, mest troligt pga Double-leg nedtagningar, lyckats inflammera en nerv som nu är svullen och direkt någonting rör vid den, oavsett om det är matta eller fingertopp så spricker det en ilande obehaglig smärta, som lämnar mig lätt handikappad i några sekunder.

Hur som helst så fick jag anti-inflammatorisk salva, hirudoid, som jag ska smörja knäet med 3ggr per dag, samt att knäskydd.

Hall of famer
    Igår: Shootfighting

Av okänd anledning så kom ingen tränare till träningen, ganska dåligt faktiskt.

Men iaf så tog en av killarna initiativ och körde lite uppvärmning sen blev det fri träning, jag körde med en gammal kompis till mig, Vicki, riktigt jävla kul!

Vi började med att drilla igenom lite stående, slag&spark kombinationer, inget särskilt seriöst, bara lite på skoj.
    Sen sparrade vi lite, hon är minst lika bra som mig på Thai, om inte bättre, så det hade säkert kunnat bli en bra fight, men vi pratade mycket och koncentrerade oss inte riktigt på träningen, men näsblod fick jag iaf!

Sen efter nån timme gick vi över till Submission, hon är inte så erfaren på submission delen, så vi rullade bara lite lugnt, jag gav henne lite tips och det var avslappnat och kul!

Sen rullade vi 1h eller nåt sånt, sen så var träningstiden slut.

En rolig och lekfull träning, inte så givande på något sätt, men däremot väldigt rolig!

Mat:

Återigen ingen frukost pga tidigt sjukhus besök, fick min sista vaccinspruta efter min thailands-vistelse.

Lunch: Raggmunkar med sidfläsk och lingonsylt. Äppeldricka.

Middag: Stekt palt med lingonsylt och smör, Mjölk.

Efteträningen: Protteshake, Youghurt med mosadbanan och ett glas vatten.

Champ
    en riktig norrlandsdiet med med palt :wink:

Hall of famer
    vad är palt?

Hall of famer
    Quote Originally Posted by PR00H
    vad är palt?
    Herregud, jävla söderlänningar!

http://sv.wikipedia.org/wiki/Palt

Hall of famer
    Söder och söder. Kommer ihåg att det var en återkommande måltid i emil i lönneberga :lol:

Hall of famer
    Quote Originally Posted by Mighty
    Söder och söder. Kommer ihåg att det var en återkommande måltid i emil i lönneberga :lol:
    Jag heter Emil. :wink:

Men det var det faktiskt, vilket är skumt, går knappt att få tag i nedanför sundsvall..

Contender
    det ser man väll själv om man är övervikt eller inte. muskler eller fett..
    palt är grejer det!

Champ
    fi fan att man inte hört talas om detta gymnasium innan, är själv 18 bast å har svårt att motivera mig igenom sista året....

Låter som du ligger ljusår före mig i träningen och ja är avundsjuk som få.
    Släng upp en bild så ska vi se om du är överviktigt

Contender
    Instämmer, har häller aldrig hört om gymnsiest! Hade man vetat om de när man valde så hade jag inte behövt fundera! Lite sent o byta nu när man e inne på sista året.

Hall of famer
    Quote Originally Posted by Jonta
    Instämmer, har häller aldrig hört om gymnsiest! Hade man vetat om de när man valde så hade jag inte behövt fundera! Lite sent o byta nu när man e inne på sista året.
    Jag bytte när jag skulle gå sista året.

Jag är 89a och går 1:an, lite segt, visst, men hur grym Shoot/MMA träning får jag inte med 1-1½h Kjj/Bjj varje dag?

i 2:an blir det Thaiboxning, och i 3:an MMA!

Jag tycker det är värt det..

Up and coming
    Emil i Lönnebergas palt = blodpalt. Något helt annat än vanlig palt.

Champ
    sorry att jag gjorde din träningsjournal till en paltdiskussion! till alla tonåringar som tycker att ni är för sent ute: glöm det! har man bara motivation och vilja så kan man vara nybörjare efter 30 och ändå komma långt!

Contender
    Ja, blev också lite avis när jag fick höra om kampsortgymnasium.. Jag började kamsport när jag gick första året, MMA Är också 89a.. Det har gått bra med träningen ändå, men men skolan går inte lika bra.. Det kanske är fördelen för dig, att du klara av båda. Men jag har ändå inte tänkt plugga vidare...

Hall of famer
    Började kvällen med BJJ 1h, ganska lätt pass, förutom en episod där vi träne armstyrka, höll på att avlida, har ingen arm-muskulatur!

Sen rullade vi endel.

Ska tävla i BJJ till helgen, Stenungssund, hoppas det går vägen!
    Min första BJJ-match, 82.3kg med gi.

Shootfighting 1½h, Avancerade gruppen som vanligt.

Vi började med uppvärming, lite olika övningar.

Sen körde vi lätt thai-sparring som fortsättning på uppvärmingen, sen skruvade vi upp tempot till 50-75%

Körde 2-3 4min ronder, bytte partner mellan varje.

sen körde vi 1min ronder med bara kroppslag, fulkontakt.

Efter det så tog vi på oss Shoothandskar, jag fick chansen att testa mina nya "Official Shooto glove"'s, grymt sköna och bra, funderar ni på nya handskar, men inte har råd med Slayer, så köp dom här, ca 300:- med frakt från frankrike!

Sen körde vi 90-100% sparring med antingen Shoot eller MMA regler, beroende på vad man själv ville, GRYMT KUL!

Fick man smälla på lite och bli smälld mycket!

Sen varvade vi ner lite efter 5-6 5min minuters ronder, alla var trötta och man delade tekiner och tips medans vi sparrade lätt, mycket lätt och skön stämning!

Sen stretchade vi och avslutade, Tränaren frågade om jag var sugen på att gå en SW match den 1a december, men vettefan om jag kan, min pappa kommer kanske ner för att hälsa på mig då, så får kanske nöja mig med SW den 15e december endast..

Quote Originally Posted by Sirre
    Ja, blev också lite avis när jag fick höra om kampsortgymnasium.. Jag började kamsport när jag gick första året, MMA Är också 89a.. Det har gått bra med träningen ändå, men men skolan går inte lika bra.. Det kanske är fördelen för dig, att du klara av båda. Men jag har ändå inte tänkt plugga vidare...
    Fan du skulle ha bytt till kampsportsgymnasiet, så skulle vi fått gå i samma klass och allt!

Ensamma MMA-89or!

Jag är inte alls bra i skolan, eller sådär, mest G, men i språk har jag MVG, hur som helst, det blir mycket lättare när man får träna kampsport varje dag, mycket lättare att koncentrera sig på skolan, särskilt när alla lärare och elever är seriösa kampsportare, man får bra stimulans.

Page 1 of 8 12345678 LastLast