Welcome to the MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
Page 6 of 6 FirstFirst 123456
Results 131 to 153 of 153
    Contender
    lördags träning ..
    rullade lite positions rullning ... lungt .. som uppvärmning ..
    sen körde jag lite olika slag kombo ..

3x3 min slag kombo ..

rullade igen

sparring mot xynd .. fick storstryk . men tror jag behövde det ... håller inte guarden bra ..

rullning igen .. kommer inte ihåg hur mycket elelr hur länge me det va ett tag i alla fall

TRÄNING MÅNDAG

sprang i en ring å sen gjorde vi 10 armhävningar 10 sittupps 10 benböj

sen gjorde vi en rolig grej jag inte vatt me på nån gång ... körde i par ... en gör så många armhävningar han kan medans den andra går å skuggboxas runt lokalen när han kommer till bärjan igen så byter ma då e det hans tur å ta över frön dör man va .. tex 25 .. börja han på 26 - 27 -28 .. .. när man kommigt till hundra bytte man till sitt9upps .. när man kommigt till hundra där så körde vi benböj ... effter det körde vi sprawl sen va vi klara ... jobbigt men roligt ..

thai kast .. från clinch .. å sen block på den .. erller rättare sagt .. hur man kommer från .. man lägger upp ett knä mot magen kan man säga sen skjuter man ifrån .. så e man fri mer elelr mindre ..

block av low kick och ribkick sen följt av en kontring ..

ribkick sen en cross effter ... varannat ben men fortfarande en cross ..

400 situpps

ett roligt pass .. trym höll i passet ..

vikt effter träning 73,3 kg

Contender
    va ute å gick lite mer en en halvmil idag trevligt å va ute å gå .. men hade ju precis innan vatt å sprunigt ,massa på jobbet å innan det va det ju träningen .. så det va lite jobbigt för fötterna när man väl kom hem å slappade ..
    men det av det värt .. gick inte så värst fort hade kunnat köra lite snabbare ,,

Hall of famer
    Nämen!

Har ni sådana där, öööhm, vad heter detpå era träningar.

Fan!

Jag har det på tungan.

Just det, tjejer!

Har ni tjejer på era träningar?
    Här nere så har vi 40-50 i nybörjar gruppen just nu, inte ett enda kjoltyg!
    Eller nån tjej, som varit där typ 3-4ggr.

Tur att man är i avancerade så man slipper trängseln.

Contender
    Quote Originally Posted by Sprawler
    Nämen!

Har ni sådana där, öööhm, vad heter detpå era träningar.

Fan!

Jag har det på tungan.

Just det, tjejer!

Har ni tjejer på era träningar?
    Här nere så har vi 40-50 i nybörjar gruppen just nu, inte ett enda kjoltyg!
    Eller nån tjej, som varit där typ 3-4ggr.

Tur att man är i avancerade så man slipper trängseln.
    ja fan vi har tjejer .. vatt några som varit nere bara nån gång vet inte om nån av dom kommer tillbax .. men vi har i alal fall 2 st som e nere å träna ofta .. en e me i lite mer avancerat nu ..

Hangaround
    Senn är de 4-5 på BJJ:n, Frida som är blåbälte o är top 5 rent tekniskt sett i thaiboxningen!

..... jaja jag är lite stolt av henne....

Contender
    träning igår ..

vet dock inte vad som hände me mig igår va matt i kroppen trött och oknoncenterara .. måde dåligt hela passet .. aknske e något på g här i kroppen men mne

började me skuggboxning 5 min eelr något .. sen slapps .. ja den man jagar varandra å ger varandra örfilar kan man säga hehe =)

vanliga lowkick på motståndare som bara tog dom ..

körde lite kontring på vanlig ribkick .. man glider lite åt sidan å så sprakar man till han på et benet han står på .. kan vara grymt effektivt tror jag bara man hinner tima den så kommer bli som en svepning om man får som man vill

sen minns jag inte körde något till men .. avslutade passet med olicka övningar .. en puchkick lös i magen 6 st varannan .. sen ner å göra 3 benböj .. 6 puchkick sen 3 benböj 2 min

sen slå 6 gånger i guarden 6 gånger .. ner å göra 2 armhävningar
    i 2 min .. sen 10 slag sen e det andras tur å springa me höga knän på stället .. 15 st ... sen 10 slag igen .. 2 min sen bytter man

Contender
    träning idag

oj blev väldigt mycket sparring .. .. å länge .. 18:20 satte vi igång å 20:45 så näatsn 2,5 timmar

började me egen uppvärmning .. sprang lite rörde axlarna fram å bak .. hoppade sidleds .. skuggboxning som uppvärmning

sen va det .. på mittsar
    första ronden 3 min bara boxning

30 sek vila
    andra va det thai 2 min
    30 sek vila
    tredje thai igen men alla komb slutade me spark ,.. oavset vad man gjorde skulle det avsluta me en spark

sparring boxning me xynd .. fick mig bra mycket stryk idag igen backade å for runt ,...ingen flyt i boxningen nu .. trött i kroppen vet inte vad det e .men det släppte lite mer å mer ju mer vi körde ..
    körde thai mot en gammal savate kille oxå .. blev lite lungt där ... mycket puchkick å hålla avstånd...
    körde mot åland oxå det gick rätt bra .. men måste sluta med å klampa in me en puch kick .. efter om jag missar så tar jag steget in å då e jag ett lätt byte för en lowkick på det benet .. måste ändra på det ..

men körde mot åland 3 gånger tror jag eller något

sen brottning .. mot en some bättre .. så jag fick lite stryk här e jag väldigt trött oxå .. fastnade i något väldigt skummt nordsyd läge .. han ströp mig nästan .. jaja .. va väldigt irreterande ..

sen va det xynd .. som körde som en galning me mig .. först bara stående koppla grepp å försöka få mner varandra .. slutade me att jag satte mig på ändan många gånger ..

sen körde vi lite grappling .. gjorde hyffs ifrån mig tycker jag .. gick bra .. lyckades få xynd i en triangel som satt riktigt bra =9 .. sen blev jag överkörd men några skumma kasst ... 4 5 st på raken fattade inte hur jag skulle göra för att blocka dom .. måste hitta något sett ..

körde nog 3-4 gånger me xynd .. 5 min ronden ..

va hårt pass mycket sparring skoj som fan nyttigt lärorikt .. =) .. bra pass xynd =)

bra me att det e lite mer advanct på fredagar .. mittsarna blir bra träning blir inte mycket uppehåll å sånt utan allt flyter på ..

Hall of famer
    riktigt bra flyt idag =) se till att dyka upp imorrn

Contender
    lördagen tog jag det lite lungt .. skadade foten lite på fredagen så bättre å ta den lungt en dag elelr två .. å se till att den blir llite bättre .. va nere å kollade

söndagen va det springa lite me höga knän spark i rumpan å mage in å mage utåt .. hmm liite sprawl oxå .. lite armhävningar har jag för mig ..
    kommer inte ihåg träningen i säg riktigt vad vi gjorde men kan ha varit gymet som gällde ..

måndagen
    club 100 som gällde som uppvärmning .. ja förklarade förra gången .. en gå runt å skuggboxas .. den andra gör tex armhävningar .. kommer till kanske 25 .. fortsätter man vid 25 .. upp till hundra ... benböj armhävningar sittupps å sprawl .. ..

träningen bestod av mycket sparkande å puch kick .. nyttig träåning för mig som tar ett kliv in effter puchkick .. ... tränade på att inte ta det klivet utan att ta till bax benet igen .. ja å lite anndra sparkar mm .
    avslut me 560 situps

onsdag kunde inte träna för skulle jobba tidigt vilket jag blev väldigt sur över .. synd att jag inte hunnigt iväg till träningen innan för då hade som inte fått tag i mig ..

Contender
    träning idag ..

ja dagen började me ett tränings pass kl halv 11 på morgonen .. mne något gick fel .. effter uppvärmningen .. så började jag må riktigt illa .. känndes som kjag skulle spy hela tiden .. sömnbrisk å lite mat kan det ha varit

så jag körde bara skuggboxning i 15 min .å jaga effter benet motståndaren har tyngden på å göra en low kick på det .. . sen höll jag mittsar
    åkte hem åt å la mig å sov i några timmar till nästa pass ...

kommer ner känns bättre men har inte fått tillbax krispen i kroppen så att säga .. lite slö å så men gick hyffsat men vet att jag kan mycket bättre

vi jagade varandra för singel leg å dubbel .. en abara försvara sig endan den andra jagar jagar å jagar ca 15 min eller något

sen övade vi på nån slags saxning från liggaden motståndaren står .. detta har ett namn men kommer inte ihåg det .. så saxar man ner han mer eller mindre .. å körde lite fortsättning på det så han tar ett steg över huvet för att hålla malansen å då trycker man bara till på benen me sina ben så siter han i knät på en å man har ryggen .. effektiv som fan om man får skansen å göra den i match

sen sparring i 10 min
    något min vila
    x6 eller n¨ågot tappade räkningen när jag blev helt slut

ett bra pass jobbigt som fan .. men lyckades på något sätt få jävligt ont i örat så hoppas det går över tills imån annas blir det öronskydd snart

Contender
    Tjena

Teknikerna som vi görde igår kallas för x-guard.. Några bilder

Från mastering the x-guard med Eddie Bravo

Contender
    va ute å gick ca 40 min - en timme .. sprang även upp för en backe 4 ggr

ska se om jag kan få upp nån bild på backen sen
    utan å ätigt något .. så dagen började me att xynd kom hem till mig väckte mig me is på sängen .. små panik va fan e det här tänkte jag åmse xynd as garva .. jaja .. va fan gör han här e min nästa tanken .. vi ska ut å gå .. kommer det upp snabbt sen .. fick inte i mig nån mat elelr något .. knappt me mig nycklarna men det va skönt som fan men helt slut nu e inta van å göra något utan att jag har ätigt först

så nu blir det lite gröt

Hall of famer
    en rejäl runda idag =) vet fler som skulle behöva det men som kollar på bilar idag uppe på Elmia eller en annan dåre som är hemma med barn 8)

Contender
    Quote Originally Posted by xynd
    en rejäl runda idag =) vet fler som skulle behöva det men som kollar på bilar idag uppe på Elmia eller en annan dåre som är hemma med barn 8)
    haha jag vet vilka du talar om hahahah ..

Contender
    träningen senare på dagen ..

lite hopprep i några min å sen skuggboxning

lite variation .. körde 3 olicka stationer .. en me thai mittsar .. där slag å sparka körden en me focus mittsar å en skuggboxmning
    2x per station 2 min på varje 30 sek vila

lite grappling .. i 20 min körde mycket focus på position

sen lite sparring me xynd .. fick mycket stryk idag .. lörde mig å se till at guarden alltid ska va uppe nu .. har blivigt lite bättre på det verka det som i alla fall 3x3 min fick dock minga low kick på mig .. å varje spark mot krop eller hådare slag flög jag ut från mattan .. .. lite jobbig me blir bättre på det ..
    fick ett bra slag i mellangärdet tur nog va det precis i slutet av första ronden så det gick över til nästa

sen gym .. axlar ..

bra hårt pass lörde mig lite idag faktist

Contender
    träning igår

skuggboxning 5 min eller något .. 10 armhävningar 10 situps 10 benböj 10 berpys eller hur fan det nu stavas
    jagade för singel leg ena jaga andra håller undan

gick igenom en armbar .. från sidpositon

sen mycket sparring ..
    5 min ronder .. många
    sen en 15 min jagade positioner mer en avslut

kändes bra passet ... vi va bara 4 st å en drog sen han har skadat sig i armen

Contender
    träning idag ..

började me å springa runt lite värma axlarna me rörelser framåt ..
    höga knän spark i rumpan ..
    gick igenom hur mna kommer ur rygg .. personen har ryggen på dig å du sitter på knäna .. från lite olicka grep från rygen ven när han har lyckats välta över dig så han ligger inne me hookarna .. man kravla sig ner lite .. petar ut en hock sen snabbt som fan ner me axlen under hans ben å vrid uppått .. vet inte om nån fattar den beskrivningen e alldeles för trött för att koncentrera mig nu .. helt slut .. körde lite sparring från stående ... me andra ord nertagningar .. sen fortsatte vi som vanligt på backen

körde lite singel legg å övade på den .. å lite positionsgrappling me en polare .. sen höll jag mittsar åt xynd vilket e grymt jobbigt för mig oxå för jag e så mycket lättare så jag flyger som en vante när han brassar på me en spark men det gick rätt hyffs i alla fall

sen tror jag det blev ca 350-400 sittupps

Hall of famer
    jabb cross - höger knä - vänster knä - putta - höger highkick zZzzZzzZZzz

Contender
    träning igår .

Dubbel pass

började 18:00 med BJJ ..
    uppvärmning positions rullning
    sen körde vi grundpelare så att säga .. komma hur halfguard å hålla sidemount .. .. gå från sidmount till mount på olika sätt

körde mycket på att hålla position

sparring me at försöka hålla positionerna vi kört igenom mm

SW 19:30

värmde upp me lita räka några min fram å tillbax ..
    satte trianglar 25 på vadera sida
    sen kimora från guard .. 25 på vadera sida

sen drillade jag å en annan singelleg
    körde vidare till singelleg till dubbelleg om singel inte funka snappar man upp det andra benet oxå .. den gillade jag .. gick lätt å få ne killen som väger några kilo mer en vad jag gör
    (7-10kg)

om killer har låg tungdpunkt .. greppa tag i nacken dra huvet mot dig som tidig6t som du greppar tag i hakan me den andra å slänger in han i bravochoke eller anaconda.. lite svårare .. den va lite trixig känndes som det va mycket som kunde gå fel men lurig sak ..

sparring från stående .. när man fått ner den andra å tagit en stark position reste vi oss igen å började om vilket jag behöver öva lite emr på kände jga .. jag va rätt svag från stående kände jga .. åkte i backen offta

åkte på straff .. höll inte tillräckligt låg tyngdpunkt tyckte xynd fick kasta en sandsäck till varandra 40 grr var .. vilket blev rätt tungt ..

känner en förkylning som kanske e på väg nån som har någon super kur mot det som funka .. (få inte bli sjuk nu) .. så får ni gärna dela me er

vatt å köpt piller å droppar för 500 spänn så nu ska jag fan inte bli sjuk .. ska dock ta det lungt i några dagra

Contender
    ja va ett tag sen nu .. haft mycket å göra .. blev frisk från förkylningen efter några dagar .

har varit å tävlat i nyköping SW .. förlorade dock vilket jag själv tycker att jag inte borde ha gjort .. skulle presterat bättre ..

träning igår ..
    joggade ca2 km tid 17 min .. vet inte om det e oki eller om det ska gå snabbare igentligen .. tyckte det kä'nndes rätt bra efter ..
    går ju till joggingstället .. ca 700 - 1 km och från

Contender
    thaiboxning igår ..

lite uppvärmning
    1 eller 2 slag fick man välja själv spark efter
    sen spark å 1-2 slag ..
    sen 2 sparka hur man ville

(ska se om jag kommer ihåg allt .. e rätt trött nu vatt å jobbat effter )

körde att ena fick bara använda vänster sidan jabb å spark från vänster ..- den andra hade fritt .. sparring bytte effter 1,5 min

sen körde vi att vänster slag å höger slag va oki men inte höger sprk .. bara vänster .. den andra fritt . 1,5 min var

körde lite olicka sådana kombo nyttigt

fysen då ... en står å peppa den andra när han slår så snabbt han kan på den han .. effter 15 sek ..

han som stått å peppat ska köra höga knän i 15 sek så snabbt han kan ..
    x5

3 puch kicks å 3 upphopp 2 min ..

3 höger sparka .. 3 vänster 3 armhävningar .. 2 min ..

sen sittades bara på rumpan .. benen en bit upp i luften å kroppen lika så .. körde en boll mellan varandra .. ta den på ena sidan över till den andra sidan där nästa person tog den å förde vidare ..

det va nog det hela tror jag ..

Contender
    träning idag ..

tror jag börja bli gammal eller något har inte lyckats återhämta mig från helgen en .. haha .. men det kan ha varit lite me att jag jobbade väldigt mycket söndag måndag natten för detta känndes riktigt tungt idag

sprang runt .. mage inåt mage utåt .. höga knän spark i rumpan .. axlarna framåt i runda rörelser ..

sen klubb 100 .. fast klubb 75 istället gjorde inte 100 utan 75 av allt ..

sen hoppa över ett rep .. krypa under det .. 20x 3

sen lite slag å sprkar på mitsar .. me mycket kontringar .. från mitts hållaren

sparring .. antar att det va 3 min men känndes längre .. x3 eller 4 .. minns inte .

ca 100 strikta sittupps ...
    sen 15 på vadera sida

Contender

Re: En ex-punkares väg från mäsk till renodlad MMA-Fighter

har satt igån igen etter ett års uppe håll jobbade i stockholm som fönstermontör å pendlade upp till stockholm från kalmar så jag fick ge upp tränande för det bland annat .. men kört igång igen började på 70 kg 3 månader senare e jag uppe i ca 76 mycket tack vare träning bättre mat å bra sömn
    jag ska uppdatera så mycket å ofta jag kan nu mer ...

va inte på träningen i mondags för jag va mag sjuk spyde å sket vatten hela söndagen tog det lungt måndagen vågade inte äta så mycket men nu e jag bra igen ska körea ikväll vet att det kommer bli bass rutten bandet ikväll bland annat ..

Page 6 of 6 FirstFirst 123456