Welcome to the MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
Page 5 of 5 FirstFirst 12345
Results 105 to 110 of 110
    Contender
    många av oss som lider av samma problem, tjockskallighet gentemot hjälp vid skador.
    Man borde uppsöka läkare såfort något inte stämmer, har ett konstigt knä pga av att jag försökt självläka en återkommande skada.
    så se till att det blir helt friskt nu innan du börjar belasta den. För själva skadan låter konstig
    Last edited by carlespuyol; 08-10-2011 at 10:01 PM.

Contender
    Quote Originally Posted by carlespuyol View Post
    många av oss som lider av samma problem, tjockskallighet gentemot hjälp vid skador.
    Man borde uppsöka läkare såfort något inte stämmer, har ett konstigt knä pga av att jag försökt självläka en återkommande skada.
    så se till att det blir helt friskt nu innan du börjar belasta den. För själva skadan låter konstig
    Yes, det ska jag göra.. Man får hålla sig till cardiotränig nu bara.. För jag kan inte träna stand up, visst spark-kombinationer kan jag träna, Men man vill ju köra serier o inte enbart sparkar... Så därför får det enbart bli cardio nu en framtid över.. sorligt nog.. =( FAAN säger jag bara!!!

Contender
    En annan sak som säkert någon kan svara på.. När det gäller diet, så nötter är ju bra. Naturliga fetter.. Men innehåller dock mycket chal / 100g.. T.ex Cashewnötter och Pistaschnötter som innehåller kring
    600chal/100 g. Är det okej att mumsa på om man blir sugen på något när man bar är inomhus? Bara man tänker kanske på antalet nötter man äter, men vad säger ni? Är det okej? eller?

Moderator
    Det är ju högst individuellt skulle jag vilja säga.

Å ena sidan är nötter väldigt gott och näringsrikt. Framförallt valnötter har en bra fettsammansättning.
    Nu har jag inte tittat in här på ett tag men jag antar att du fortfarande försöker gå ner i vikt och då är det desvärre inte optimalt att äta nötter eftersom de, precis som du säger, är väldigt energirika. Mycket kcal på liten yta.

Räknar du kalorier så är det bara att passa in så många nötter som du kan utan att gå över maxgränsen för ditt kaloriintag. Räknar du inte kalorier men siktar på att gå ner i vikt rekommenderar jag att du håller ner nötkonsumtionen. Självklart ska du få unna dig någon gång ibland men det finns bättre saker att mumsa på när man är sugen om man vill gå ner i vikt.
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Contender
    Det är sant Shogun, fast jag inte kan träna fighting så vill man ju föröska träna fast man är skadad på något sätt,, Låter lite konstigt.. haha.. Men bara jag frisk, eller frisk är jag.. Men min handled då så ska jag börja köra igen men vette gudarna när det kommer att bli

Men som du säger med nötterna, det är ju kalas bra o äta.. MEN mycket kcal på liten yta.

Moderator
    Håll dig till cardio och håll igen på nötterna så ska du se att du håller rätt spår

Jag anser att nötter är överhypade ändå. Det finns "bättre" fetter i t.ex. fisk, ett livsmedel som dessutom är mer proteinrikt. Lite svårare att gå runt att mumsa på en laxfilé i vardagsrummet kanske men nötter är inget speciellt mirakel
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Page 5 of 5 FirstFirst 12345