Welcome to the MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
Page 1 of 5 12345 LastLast
Results 1 to 26 of 110
    Contender

Dawzons tränings dagbok

Tjenare folket!

Tänkte jag skulle dela med mig lite av mina träningspass. Skriver allting på datorn hemma redan men då kan man ju inte dela med sig. Kan ju va roligt och få lite kritik och bli peppad också, finns ju både fördelar och nackdelar med allt.

Men lite bakgrund om mig då. Är en kille på 23 år, är 174 cm och hade en vikt på 130kg medan jag är nere i 123 kg nu.
    Har styrke tränat förut, tävlade inom det också. Men när jag såg mig själv i spegeln och såg att jag bar blev större och större så jag slutade med det. Så nu ska jag börja träna mma, om drygt 3 veckor börjar ny börjar kursen.

Mitt mål med all tränigen är väldigt enkel, komma i form, få en bättre kondis, få en mera flexibel kropp. Och framför allt ha roligt, det är det viktigaste för mig!

Så från och med imorgon/idag, 9/9-10 kommer jag att bokföra min träning här och på min egen dator.

EDIT!

Här kommer mitt schema som jag har bestämt mig att köra efter..

Måndag: Konditionsträng (Innebandy)
    Tisdag: Skrot lyft på gym.
    Onsdag: MMA, stående tekniker
    Torsdag: Vila alt. kvällspromenad endast.
    Fredag: MMA liggande tekniker
    Lördag: MMA Open mat tränig, repetition av veckans övningar.
    Söndag: Vila!

Contender

Re: Dawzons tränings dagbok

Då har man avklarat ännu en dag på gymmets svettiga band och crosstrainer..
    20 minuter på bandet, jogging och gång i 2% lutning
    10 minuter crosstrainer "Intervall" träning körde jag, på hög nivå.

Kvällpromenad inplanerad också! 45-60 minuter är planerad! och den ska bli av, så enkelt är det! :twisted:

Kan ju säga så här, så som jag tränar nu, är jag ute efter att gå ner i vikt, och förbättra min kondition. Musklerna börjar jag aktivera försiktigt i lugn takt sen när jag når 110 kg kroppsvikt.
    På tal om vikt, jag följer ju inte någon speciell diet eller något i den stilen. Men jag äter vanlig husmanskost, försöker äta mindre ris, pasta o potatis. Mera kött, fisk och så. MEN jag slutar äta så fort hungern är dämpad eller försvinner. Så enkelt har det gått för mig, hittills iallafall..

Contender

skulle du ha lust att slänga upp lite bilder? :>

Contender

Quote Originally Posted by Hemulen
    skulle du har lust att slänga upp lite bilder? :>
    Kanske det skulle gå att ordna.. Men jag har inte så småa bilder. Det där med att förminska bilder och datorer över lag är inte riktigt min grejj, men jag ska göra ett tappert försök någon dag.

Moderator

Imageshack.com. :-)
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Contender

Då va dagens träning avklarad då!
    15 tunga minuter på crosstrainern. Intervall körnig.
    15 min på gångbandet, hög lutnigsprocent och bra fart.

2x30 crunch i maskin
    2x5 räckhävningar

Måste bara tacka ShogunRua, läste i någon forums del om träning, att man ska köra intervall på crosstrainer, att de ska förbränna bra. Och jag köper det, kändes riktigt tungt efter 15 minuter idag, men jag har relativt högt motstånd också.

Här kommer bilden som jag lovade. Det där är från i sommras. Den färskaste bilden jag har, Där vägde jag 130 kg.
    [attachment=0:37jqvpqs]40084_418391409211_577194211_4971976_4444474_n.jpg[/attachment:37jqvpqs]
    Attached Images Attached Images  

Contender

Quote Originally Posted by ShogunRua
    Imageshack.com. :-)
    Jag körde picnik.com

Contender

SKÄMMAS!

usch.. Äntligen är helgen över..

I fredags va jag totalt slutkörd efter träningen.. Så nu har jag vilat hela helgen, råkade just dessutom slinka ner ett X antal öl på fredagen, o nu känner man bara ånger. Så jag blev arg på mig själv och sa, att nu ska jag va nykter tills årsskiftet och satsa på skola o tränig. Ny utmaning =)

Ikväll är det en lååång kvällsprommenad som ska göra, 2 timmar/10000 steg minst!!

Contender

ont i benen..

Då va dagens gympass överstökat då..
    10 min gång, hög lutning hög hastighet.
    20 min crosstrainer, Intervall körning.

Några lätta axelpressar på småvikter till hantlar, endast för att få igång blodcirkulationen lite. Samma på bröst och triceps.

Måste säga det att det känns nog att crosstrianern tar på, svetten kommer fram på konstiga ställe.. t.ex. mitt på magen får ja alltid en stor fläck svett. Tar ju mera på kroppen än vad bandet gör, tror jag jag försäka lämna det där bandet o köra crosstrainer endast på gymmet och promenader ute i de fria istället.

För övrig har jag fått jävligt ont i fram/utkant av höger smal ben, tog ont så förbannat som där 5 första minutrnarna på bandet när ja skulle värma kroppen lite.
    Någon som känner igen symptomet o kan ge lite tips mot lindringar? Ska iallafall testa tiger linnement o se om de känns bättre imorgon.

Moderator

Du får upp till 25% högre förbränning på en crosstrainer eftersom du aktiverar överkroppen i större utsträckning.

Appropå smärtan på smalbenet är det vanligt om man är ovan att springa eller har dåliga skor.
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Contender

Du får upp till 25% högre förbränning på en crosstrainer eftersom du aktiverar överkroppen i större utsträckning.

Appropå smärtan på smalbenet är det vanligt om man är ovan att springa eller har dåliga skor.
    Okej, jo skorna började jag tänka på idag, fast jag använder skilda skor då jag är inomhus och utomhus, men ja ska nog iallafall köpa mig ett par nya, de lönar sig nog i längden.

Contender

Kvällens motion blev en promenad på 4 km, 4700 steg. Ska ställa mig på vågen mot helgen ose lite hur läget ser ut känns ju bra iallafall i kroppen

Up and coming

Kämpa på!

Vilken klubb tänkte du börja köra på då?

Contender

Quote Originally Posted by kuma
    Kämpa på!

Vilken klubb tänkte du börja köra på då?
    Jag kämpar så mycket man orkar, och lite till :twisted:

Öh bra fråga, eftersom jag bor på Åland, i mariehamn så finns det bara en klubb här Sea Wolf MMA. Så där ska jag börja träna, har du t.ex. facebook, så kan du söka där så ska du nog hitta något

Contender

Benen börjar kännas bra nu!

Då va man halvfärdig med träningen idag då..
    30 minuter crosstrainer
    10 min gångband, varv 7 minuter joggnig.

Kan ju nämna något roligt när jag började träna för 3-4 veckor sen så bar för att jag gick på motionsbandet i hög hastighet och lite lutnig på så hade jag en puls på 160.. I dagens läge så krävs det att jag ska jogga för att komma upp i den pulsen Vid gång så håller pulsen sig runt 130-135 =)

Benen börjar kännas bra nu jag svängde som allt nu, att jag körde crosstrainer före, så de är nog uppvärmningsfasen man ska fundera lite på tror jag Eller om det kan bero på tiger balsam kureringen som varade i 2 kvällar?

Kämpar ju också med rökningen också, kasatade bort dom för 2 veckor sen igentligen, men så fort jag dricker sprit så röker jag :? Så där av en orsak till att jag ska hålla mig nykter en tid

btw, en kvällsprommis msåte det ju också bli! siktar på en timme

Moderator

Det har troligtvis att göra med uppvärmningen på crossen. När benen är varma pallar dom mer men du bör ändå fundera på att köpa löparskor om du ska springa. Framförallt då du är tung.

Kul att höra att du märker effekt på cardion, det är bara att kämpa på !

Contender

Det har troligtvis att göra med uppvärmningen på crossen. När benen är varma pallar dom mer men du bör ändå fundera på att köpa löparskor om du ska springa. Framförallt då du är tung.

Kul att höra att du märker effekt på cardion, det är bara att kämpa på !
    Jo jag har beställt nya dojjor redan så Dom som jag använder när jag går ut och går i naturen eller joggar på kvällarna så är jääävligt dåliga.. Och de är av dom jag fick ont i benen av så..

Contender

DET BÖRJAR LÅSSNA!

Man riktigt märker skillnad nu för tiden

Dagens pass blev:
    20 min crosstrainer
    15 gångband, varav 8min joggnig.

När jag började träna, så orkade jag jogga i 4 minuter drykt, man har fördubblat tiden nu Satan i gatan vad härligt det känns

Kvällsprommenad inplanerad också! Eller cykel, solen skiner bra idag..

Contender

Den här träningsjournalen når mig ändå in i hjärtat på något sätt, I like it

Contender

Quote Originally Posted by Hemulen
    Den här träningsjournalen når mig ändå in i hjärtat på något sätt, I like it
    Låter bra det.. Att någon roar sig iallafall

Contender

Sovmorgon

Ja, det hade jag va så jävla skönt Btw, vaknade 12:45
    Så det blev morgon prommenad.

55 minuter, 6100 steg, 4,5 km säger stegräknaren

Imorgon (söndag) så tror jag att jag kör vila hela dagen...

Contender

Känner sig som en säck med potatis!

Ja, det gör jag!!
    Kommer nog att ta läääänge innan det blir pizza till lunch igen, helt jävla energilösa känner jag! Bara fyller ut magsäcken..

Men ikväll blir det lite innebandy iallafall, eller iallafall o testa ose hur det känns

Contender

Jävlar i gatan
    chockad över mig själv riktigt Vi höll på och lirade innebandy i 1 timme ganska exakt.. Och jag orkade springa efter den där bollen i stort sett hela tiden
    Och benen mår riktigt bra faktiskt, mycket stretch efteråt bara

Contender

Enformiga kondis träning..

Börjar bli duktigt tråkigt nu och bara köra crosstrainer och motionsband.. Idag tog jag till lösa vikter, så blodcirkulationen börjar komma igång i kropppen 8)

Började dagen med 5 min gång och pinade mig igenom 10 minuter joggnig!

Bänkpress 20kg@15reps@ 3 set
    40 kg@20reps@3 set

Jag vet inte vad övnigarna hette, men ska iallafall berätta vilka muskelr jag tränade lite..

Skulderbladen, lite axlar, bröstens nedre del.

Lite magövningar blev det. Ligga rakt på golvet o pressa upp med fötterna i luften, 90 grader med kroppen.
    6 reps@2 set.

Någon som kan berätta för mig om den där magövnig är bra som jag gjorde? om du förstår min förklaring. Tog iallafall sjukt mkt på magmusklerna..

Moderator

Om den tog bra på magmusklerna är det en bra magövning

Contender

Om den tog bra på magmusklerna är det en bra magövning
    Det skulle jag nog säga, efter 6 reps va man ju helt slut i magområdet. :shock:

Page 1 of 5 12345 LastLast