Hejsan!
Jag är ny på forumet och skulle gärna vilja ha ett så välkomnande respons till min första tråd som möjligt. Har valt att skriva en träningsjournal om framförallt min träning.
Jag brukar väga runt 66 - 68 kg och står 172 cm lång! Alltså en kommande lightweight. Mina tidigare erfarenheter av kampsport är Thaiboxning, som jag tränat i 1 år och sedan nyligen gått över till MMA. Jag går i nybörjargruppen och tränar 2 gånger i veckan i göteborg, i GBGMMA.
Jag har nu planerat att träna vid sidan om mma träningarna, för att komma i så bra form som möjligt. Vill träna upp en kropp som gynnar en mma fighter. Hur ska jag kombinera intervall, långdistanslöpning och hög intensiv jogging?
Jag har gjort upp ett litet schema här som jag mer än gärna vill ha lite synpunkter på.
Måndag: På morgonen efter frukost blir det lågintensiv jogging (ca 6-7 km). På kvällen MMA träning.
Tisdag: Gymet på kvällen (Armar, mage, underarmen)
Onsdag: Hög intensiv jogging (Ca 3km), sedan på kvällen MMA träning
Torsdag: Gym på kvällen (Lår, Vader, axlar, rygg)
Fredag: Intervall träning på morgonen (Springa upp för trappor och gå ned, upprepande)
Lördag: Vila
Söndag: Sparras lite lugnt, gyma lite lätt.
Hur tycker ni schemat ser ut? Ett bra schema för en som vill uppnå fördelaktiva egenskaper inom MMA? Är det för lite vila? Blir man övertränad?
Är hemsk tacksam om ni kan ge mig lite synpunkter på hur jag kan förbättra schemat och dela med er av eran kunskap för fan!![]()
Hoppas jag bemöts väl! Tack för mig!

LinkBack URL
About LinkBacks
Reply With Quote