...kanske inte riktigt, men så gott som!
Jag är hopplöst lat och bekväm med för stort självförtroende, vilket har resulterat i att jag inte lyckats träna seriöst mer än ett par månader i sträck under alla dessa år. För att ta tag i mitt liv, komma i form och trivas bättre så har jag funderat länge och väl på vad som är den bäst lämpade träningen för mig och här mina vänner kommer jag uppskatta era åsikter och tankar.
Jag kör en kort beskrivning:
Längd: 195cm
Vikt: 72kg
Muskeltyp: Lång
Flexibilitet: Väldigt dålig. (kan inte når ner till marken med fingertopparna om jag böjer mig framåt med raka ben).
Styrka: Ganska bra för min tunna kropp.
Uthållighet: Just nu kass kondition men med lite träning så kommer jag vara som farligast i 3 ronden.
Träningsbakgrund: Mer eller mindre obefintlig senaste 10 åren.
Ambitionsnivå: Få bra fys och må bra.
I vintras kom jag in i ett streak och började gymma på bra som fan, tränade lätt i början med många rep för tekniken och muskeluppbyggnad och avancerade sen till tyngre vikter och färre rep. Efter ett par månader flyttade min PT och vän till stockholm för att satsa på amerikansk fotboll och jag tappade motivationen att fortsätta träna. Nu vill jag inte hamna i samma situation igen och kommit fram till att börja träna någon sport är bästa lösningen (föredrar att träna med folk, för motivationen och möjligheten att pusha varandra).
Lyckligtvis så finns det en klubb i Norrköping som inriktar sig på MMA, BJJ och Thai/Muay vilket faller mig i smaken.
Nu vänder jag mig lite till er mer erfarna på forumet:
Är det en dum idé att med så dåliga fysiska förutsättningar satsa på mma?
Bör jag träna upp något innan jag drar ner till klubben?
Vad ska man ha med sig första gången, hur tidigt ska man köpa fightinggear?
Hur viktigt är det att parallellträna på gym?
Med detta sagt så hoppas jag på att komma igång inom några dagar och fortlöpande fylla ut den här tråden med min utveckling och lagom till årsskiftet förhoppningsvis kunna presentera mina stats igen fast med 15 kg mer i vikt, en flexibilitet som är mycket god samt en takedown-teknik som skulle få GSP att bli imponerad!
/Petter

LinkBack URL
About LinkBacks
Reply With Quote
Och det bästa med det hela är att du aldrig blir fulländad finns alltid detaljer att rätta till...