Welcome to the MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
Page 2 of 2 FirstFirst 12
Results 27 to 33 of 33
    Rookie

Re: 19-årings MMA och Thaiboxnings-journal

Tränade hela förra veckan, 2 MMA-pass och 3 thaiboxningspass. Vi körde sparring på lördagen, och mycket clinching på torsdagspasset (thai). I övrigt var det inget exeptionellt med träningarna förra veckan. Givande, hårda och svettiga pass.

I MMA:n går det till det stora hela bättre och bättre. Gårdagen var ett medelmåttligt pass för mig, men har ändå beslutat mig för att tävla i SW i maj - den 16 (Alive SW).

Förstår dock inte riktigt hur man anmäler sig. Har varit inne på alive.sw-sidan men ja, hittar bara formuläret till januari-tävlingen.

Jag har vägt mig och väger 69 kg.

Rookie

Nu har det gått sådär länge sedan det sist uppdaterades i journalen, sorry.

Jag tränar på som aldrig förr. Dock har jag problem med min lilltå som vid flera träningstillfällen antingen hamnat i kläm (MMA) eller träffat illa mot till exempel golv eller mits (Thai).

Eftersom jag satsar på Alive SW den 16 maj (eller om det var den 17), så ska jag gå ned ett par kilon (2 knappt) att passa in under 65-kilos klassen*. Därför tränar jag ovanligt mycket cardio, intervall-cyklar varje dag i ca 60 min. Varför? Jag drar hellre upp cardio än äter mindre. Tänker dock på kolisar mer nu än förr.

Uppdaterar här om det sker något dramatiskt.

* När jag vägde mig senast visade det sig att den inte var särskilt rätt. Vägde mig flera gånger samma tid senare och fick 2 kilo mindre. Kanske var vätska eller nåt. Dricker ju ca 0.5 - 1 liter kaffe om dagen. Alltså inte lika mycket att gå ned till 65-kilosklassen.

Rookie

Trots att det är fullt upp med skolarbete - mer nu än det någonsin förr varit - så ska jag hoppa upp på motionscykeln och köra stenhårda intervaller i 55 minuter.

Lil Wayne - Fire man skänker styrka i denna aftonens dryga timma.

Rookie

Här ska tillfogas mitt träningsschema för de kommande fyra veckorna.

Bortsett från i dag ska detta följas nästintill slaviskt.

Måndag: Gym, MMA
    Tisdag: Thaiboxning
    Onsdag: 20 min löpning, 25 min cykel, 20 min löpning
    Torsdag: Gym, MMA
    Fredag: 20 min löpning, 25 min cykel, 20 min löpning, magträning*
    Lördag: Thaiboxning**
    Söndag: Gym, 20 min cykel, 20 min löpning

* Det här, måste medges, känns som discoträning men det kan inte hjälpas, det är ju kul att plåga magen litet grand.

** Morgonpromenad 1.5 h.

Up and coming

Quote Originally Posted by donaldt
    Vad är SW?
    Submission Wrestling

Fortsätt jobba!

Rookie
    Såja, nu ska jag berätta för er vad som hänt sedan jag sist skrev här.

Nu nyligen ägde ju två tävlingar rum, som var aktuella för mig. Den ena var submission-tävlingen Alive SW i Skövde, som jag förberedde mig för. Men denna, och en tävling till som ägde rum strax därpå, fick jag ställa in på grund av sjukdom. Det var ingen simpel snuva utan en rejäl långdragen insjuknad med feber m.m.

Hur som helst körde jag igång träningen så fort jag blev frisk, nästan omgående efter att studenten var avklarad. Så i sommar har jag tränat med fortsättnings/avanceradgruppen på FMT Thai i Gbg. Där har jag haft mina bästa träningsstunder någonsin.

Under sommaren har jag även gjort flera besök i Stockholm, för att jobba. Då har jag passat på att provträna på VBC, Vallentuna Boxing Camp. Där tränade jag i motsvarande grupp, fortsättar/avanceradgrupp. Också bra träning!

Från och med augusti månad är jag bosatt i Sthlm. Från och med då aktiveras också mitt medlemskort (årskort) på VBC. Så det är thaien jag tänker hårdsatsa på det här året, för att återvända till MMA-träningen om ett år. Varför jag väljer bort MMA handlar mest om tid, men kanske ännu mer om pengar. Ett årskort på VBC kostar 6 000 och med tanke på att jag inte tjänar alltför mycket, så väntar jag ett år med att börja med MMA igen. Tänker dock hålla alla tekniker vid liv genom att sparras och leka med kompisar. Dessutom tänker jag skriva ned alla knep jag lärt mig här i min träningsjournal.

Jag vet inte hur admin ställer sig till att jag i den här journalen nästan enbart kommer att rapportera från mina thai-pass, men om det anses olämpligt så får jag väl flytta ut då.

Rookie

En uppdatering är på sin plats: Just nu tränar jag bara thaiboxning, på VBC i Stockholm. Därför är det nog inte aktuellt med fler uppdateringar i den här journalen, tills det att jag börjat köra på Sthlm Shooto - vilket jag planerar. Återkommer! Var så säker.

Snart går jag förresten (förhoppningsvis) min första thaiboxningsmatch, D-klass, 67 kg.

Page 2 of 2 FirstFirst 12