Hej!
19 år, bosatt i en stad nära Göteborg, intresserad av poesi, psytrance, träning och politik. Sysslat med träning hela livet. 175 längd, inte vägt mig på länge, ska bli av snart.
Här nämns de sporter jag ägnat mig åt på senare dagar, om man säger.
Hockey 2 år, Fotboll 10 år, Friidrott med inriktning på långdistanslöpning (1 år - men tränat på egen hand i flera år - måste skryta, haha: 1 mil på 37 min, inte jättebra men det kanske säger något om min kondition, hm), Gym regelbundet i 3 år, MMA 1 termin och Thaiboxning 1 termin.
Vet inte vad den här bakgrunden kan utfalla i för för- respektive nackdelar när det gäller min satsning på kampsport men det lär framtiden utvisa. Jag är i alla fall redo att ge allt det här året.
Tränar på en klubb där vi började sparras (både MMA och thai) redan första terminen, vilket inte är - såsom jag fattat det - helt vanligt bland klubbar i Sverige.
Nu i vår kommer jag att träna thaiboxning och MMA varvat med vartannat (varannan dag för att vara exakt). Vila söndag. Jag har inga problem med 10+ timmar träning i veckan, alltså prövat förut. Alla pass är mellan 1,5 och 2 timme.
Mitt mål? Att få tävla inom ett år, SW-nybörjartävling eller något (baserar den här önskningen på att flera nybörjare, med en termins erfarenhet, fick tävla SW). Men främst är kampsporten en motionsgrej. Faktiskt, men jag är en vinnartyp och min tävlingsvilja kommer säkert att spira när jag tränat lite mer. Men målet är helt enkelt att jag göra stora framsteg, anmärkningsvärda. Sedan får vi se vad det lider.
Kommer att uppdatera journalen efter varje träningspass och då även nämna vilket sorts kostintag jag haft under träningsdagen. För övrigt äter jag fiberrikt, proteinrikt: kött, tonfisk och som mest kolhydrater de dagar jag tränar. En favorit är kesella + funlight, via tips från en kille som sysslar med BB. Tyckte det lät gräsligt till en början men blev helt fast sedan.
Känns som att alla på det här forumet snackar UFC och droppar sina favoritfighters. Då är det kanske läge för mig att göra det med, han heter Anderson Silva. Bekant? Tänkte väl det.
Om det är något jag glömt så får jag helt enkelt fylla på senare.
Och har ni några frågor så var inte blyga för att ställ dem.
Jag är inte helt oerfaren av sport, tävling, hårda pass och anser mig ha rätt sorts motorik för boxning. Och jag lär mig fort. Men jag måste vara ödmjuk och säga att jag inte är alls kampsportskunnig - inte i dagsläget i alla fall. Jag har allt att lära mig inom både teoretiska och praktiska kampsportsämnen. Därför behöver jag er. Och därför startar jag den här journalen. Därför att jag vill att ni ska gå hårt åt mig när jag skriver något galet, äter fel, tränar fel.
Må väl!

LinkBack URL
About LinkBacks
Reply With Quote
ha, okej