Att Zuffa köper Strikeforce känns inte så jätte roligt, hur ska de hålla isär galorna så att ingen utav de blir reservgalan.
De lyckades inte hålla liv i Pride och ska bli spännande att se om de lyckas bättre nu. Kommer de våga matcha strikeforce vs UFC fighters trots att Dana säger nej? Någon av galorna måste ju bära fanan och Strikeforces tungsviktsdivision är i klass med UFC men som Dana själv sa så är UFC premier galan.
Scott Cooker skulle driva vidare Strikeforce men han blir en liten marionett säkert
Last edited by KanoBlack; 03-12-2011 at 09:11 PM.
Det här låter ju inte riktigt klokt! inte en chans att UFC låter strikeforce fortsätta, jag väntar mig en nedläggning liksom PRIDE inom ett halvår om köpet går igenom. Sen är det ju alltid roligt att basha dana white så bra drag av honom att köpa "strikefarce" en skitorganisation utan bra fighters...
Det här ställer ju monopoliseringen av amerikansk mma i ny dager, nu finns det helt plötsligt ingen som konkurrerar med UFC. Det skulle vara bellator då men dom kör ju sitt eget race och är knappast några "konkurrenter" på det sättet.
"Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"
Hoppas de inte lägger ner HW-turneringen bara, isf har jag lust att mörda Dana.
Jag började få mer kärlek för Strikeforce efter de senaste eventsen. Dana är sjukt mäktigt nu och var ganska komiskt när Ariel rabblade upp alla i Strikeforce och Showtime som är anti Dana och problem som kan uppstå och Daley var inte sen med att sätta sig emot köpet och Dana/Zuffa. Rivaliteten mellan de var också en liten tjusning. Fan jag känner mig lika vilsen som Daley här nedanför haha
From: Semtex
Posted: March 12th, 2:21 PM
Business as usual, what if i dont wanna fight for DANA WHITE?
Daley vs Diaz still on?.....Someone better holla at my manager real quick.From: Semtex
Posted: March 12th, 2:33 PM
Business as usual, what if i dont wanna fight for DANA WHITE/ZUFFA?......Dana white bans me for life from the UFC, Then buys STRIKEFORCE, and thinks im still gonna be EASY and fight on one of the most anticipated fights of the year (vs Diaz)? Which will no doubt make ZUFFA/Dana White money.
Daley vs Diaz still on?.....Someone better holla at my manager real quick.From: Semtex
Posted: March 12th, 2:48 PM
Not sure what im gonna do right now, honestly...fight for the Strikeforce and be Strikeforce champ, put money in ZUFFA/Dana Whites pockets? Or fight here in the UK for BAMMA, who appreciate my brand, and have my loyal fans, family and media support me. For real.
Last edited by KanoBlack; 03-12-2011 at 09:25 PM.
Förmodligen kommer de gå in under UFC relativt snart, ungefär som med WEC fast snabbare.
Alternativt kommer de att försöka använda Strikeforce som nån sorts farmarliga för att testa fighters, typ som AHL och allt vad de heter.
Men i vilket fall kändes det inte som att det var någonting bra.
Allt eftersom UFC växer som organisation dödar dom sakta men säkert sporten och intresset för sporten.
Monopol är aldrig bra.
Strikeforce började på allvar få intressantare galor än UFC, och det såg dom och tog fram plånboken.
Det sämsta som hänt i MMA-historien är Zuffas köp av Pride.
Det kom inget gott av det för mma-fansen.
Dream var inte hälften så bra som Pride var.
Pride var 10 gånger så roligt som UFC är att titta på.
Stämningen, introt, kommentatorerna, fighters och hela produktionen får UFC att framstå som rena lekskolan.
Man tycker att Zuffa borde ta lärdom av Pride istället för att bara döda konkurrensen.
När jag läste det här på mmafrenzy så blev jag riktigt störd och tappade allt intresse för UFC och deras jävla fasoner.
Finns 10 intressanta fighters i UFC och resten är i min mening pajaser som borde hålla sig i Yamma PitFighting eller vad skitorganisationen hette.
Men istället för att ta vara på de intressanta namnen, att låta de med bältet gå upp fler än 1 gång om året så låter dom deras kassakossor sitta snällt i publiken gala efter gala utan att göra det dom har betalt för - att slåss.
Det är det allra sämsta med UFC, dom slåss ju för fan aldrig!
Mkt tack vare såpan TUF, som gör att vissa slåss en gång om året.
Då kan man lika gärna jobba på ICA Supermarket.
jag tror mer på en stor organisation, så det inte blir som boxning med 6787386456 olika bälten och världsmästare
Jag tycker det är bra att Zuffa har köpt Strikeforce. I slutändan vill jag se bra fights, och struntar fullständigt vilket företag som tjänar pengar på det.
När Fedor och Overeems kontrakt med Strikeforce är klara så är jag ganska säker på att vi får se dem i UFC.
Bara tanken på att kanske få se Cain mot Reem får mig att fnittra som en skolflicka!![]()
Haha, aa men risken är ju att strikeforce dör om de går över, de toppar UFC och skickar avdankade /folk som inte platsar till Strikeforce.
Håller med dig om att chansen att se Overeem mot Cain är stor men är lite orolig för Strikeforce som är riktigt underhållande.
Bra fighter men till kostnaden av en bra och underhållande organisation
Jag har inga problem med att de skulle kunna ha kvar Strikeforce som en "farmarliga" till UFC. På det sättet får fighters chansen att visa upp sig inför en större publik innan de hamnar i UFC, och de får även testas mot högre motstånd.
Tänk dig två underhållande organisationer, där den ena visar de största fightsen och den andra visar de kommande stjärnorna på Showtime.
Kul att de vill ha kvar namnet Strikeforce och låta alla anställda (inkl. Coker) behålla sina jobb också.
Det enda negativa jag kan se med det hela vore om kvalitén skulle sjunka för att de helt enkelt inte skulle ha någon att tävla med längre. Iof omsatte väl UFC miljontals dollar mer än Strikefore innan?
Lite intressanta grejer.* Strikeforce och UFC kommer att behållas som två helt separata bolag.
* Scott Coker kommer fortsätta vara VD för Strikeforce.
* Strikeforce och UFC kommer att hållas separata så länge det finns ett kontrakt med Showtime. Detta kommer enligt uppgift att finnas i drygt 2 år, antagligen kommer Strikeforce efter det sättas ihop med UFC, ungefär vad som hände med WEC.
* Eurosport 2 kommer fortsätta sända Strikeforce, Canal+ kommer fortsätta sända UFC i Sverige.
* UFC kommer ha tillgång till Strikeforces videobibliotek, osäkert om Strikeforce kommer ha tillgång till UFCs.
* UFC kommer ha möjligheten att ta över talang från Strikeforce när en fighters kontrakt med Strikeforce är över. Strikeforce kommer ha samma möjlighet från UFCs fighters.
* Dana White: ”We don’t co promote”.
* Om Scott Coker vill signa personer som Paul Daley, Dan Henderson eller Josh Barnett till Strikeforce så har han fritt fram att göra så, oavsett vad Dana White/UFC tycker om personerna.
* Kontrakt som Strikeforce har med Dream/FEG kommer finnas kvar. Till exempel det här med att låna fighters från varandra.
* Strikeforce kan tas utanför USA, till exempel Kanada.
* Representanter från UFC/Zuffa kommer hjälpa Strikeforce med deras TV-produktion.
* Varje gång Dan Henderson vinner en titel köper Zuffa upp organisationen han vann i.
* ”Alla som är anställda av Strikeforce kommer ha kvar sina jobb.”
* Lorenzo Fertitta kommer att förhandla med Showtime denna gång, inte Dana White.
* Det här innebär att Zuffa till slut fått tag på sitt efterlängtade kontrakt med Fedor Emelianenko.
* Det ska ha varit två spelare som varit intresserade av att köpa upp Strikeforce, men UFC la det största erbjudandet på bordet. Den andra spelaren ska ha varit Stratus Media Group Inc som köpte upp ProElite (EliteXC).
Det verkar ju som att strikeforce kommer iallafall existera två år till för då går deras kontrakt med showtime ut sen misstänker jag att UFC kommer ta de vassa fighterna och lämna bottenskrapet från UFC till strikeforce sen när showtime kontraktet tar slut så kommer strikeforce avvecklas.
Bra för fansen? Kanske.
Bra för fighters? knappast.
Hur löneförhandlar man som en top fighter om det bara finns en stor organisation? Monopol är aldrig bra. Om det inte växer fram en ny seriös utmanare kan UFC egentligen styra och ställa som det vill.
Sen är Dana ett skämt. Han spydde galla över Pride för att de va så jävla dåligt, han spydde galla över Strikeforce. Sen går han in och köper båda, pinsamt...
Dana White är ju en businessman. Hur smart är det för affärerna att prata gott om konkurentens produkt? Faktumet att de köpte Strikeforce visar att de såg dem som ett potentiellt hot.
Jag vill inte heller verka som att jag struntar i fighters och deras löner, men som fan vill jag se alla fights som inte kunnat hända när fighters har varit "inlåsta" i olika organisationer. Jag tror att MMA i Världen som helhet tjänar på att dessa superfights äger rum.
Var min första tanke. Varför köpa en organisation med "olegitima och oprövade champs och fighters" som Dana alltid har sagt? Werdum kommer nog hoppa av då han inte kan köra i Dream och K1 längre om han är med i UFC. Intressanta ska bli hur Dana gör med Paul Daily som aldrig skulle få komma tillbaka till UFC. Dana snackar mycket luft.
Vi kan ju de det positiva i det hela och hoppas att majoriteten av fighters går över och bygger upp DREAM. =D
Kan ju blir fler kvalitativa event för oss fans om vi har tur vilket är bra.
Men som andra sagt är man lite orolig för utövarna och deras löner m.m.
Kan ju bli bättre än vad det är i dagsläget om dom har riktig tur, någon sa att monopol inte är bra för utövarna och jag håller med tills viss del.
Tills man jämför med andra amerikanska ligor.
NFL = ingen konkurrent skitbra betalt
NBA = ingen konkurrent skitbra betalt
NHL = liten konurrent i KHL (jämförbart med Dream/ M1 kanske?), men skitbra betalt.
De e bara te å hålla tummarna
Skillnaden när man jämför med NFL, NBA, NHL osv. är ju att lagen konkurrerar med varandra om spelarna och därför måste erbjuda höga löner. Däremot tror jag inte att det undre skiktet av fighters kommer att få det sämre, men jag tror att kategorin just mellan det lägre och mellersta sannolikt kan få lite sämre löner.
Nej, som jag tidigare skrev är det ingen bra koppling. Det är väl ändå inte NHL som betalar spelarnas löner, utan klubbarna?
Om man jämför med NHL så motsvaras t.ex. UFC av Red Wings, Strikeforce av Mighty Ducks, Bellator av Växjö Lakers etc.
+1 på darbogs inlägg här, det tänker man inte på först men det är ju faktiskt konkurrens mellan lagen i t.ex. NHL.
För att parallellen ska bli korrekt är ju MMA NHL och de olika organisationerna är de olika lagen..
"Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"
Håller med darbog , fick ändra mig. Men en tanke slog mig precis, UFC har nog inte råd att lägga ner Strikeforce som de gjorde med Pride.
Det krävs en motpart om de nu kommer att hålla en gala varannan vecka där UFC blir höjdpunkten och Strikeforce är den som underhåller mellan.
Tror de måste hålla de separata då det finns för få viktklasser och för få mästare och för många profiler som måste utnyttjas / få växa fram för att fortsätta växa som sport.
Tänk er Strikeforces tungvikts division i UFC, för många bra fighters som skulle tappa stjärnglans och möjligheter då bara 1 kan vara mästare och möta 1 nr1 contender.
Last edited by KanoBlack; 03-15-2011 at 09:18 PM.
Sant som Darbog sa om kopplingen mellan dom andra ligorna å lönerna.
Tänkte tyvärr inte så långt, men iom att sporten växer så blir stärnorna större och mer värdefulla för organisationerna.
Kan ju va så att managers får större möjlighet att förhandla upp löner för dom riktigt stora och de kan ju innebära att minimilönerna höjs lika så.(drömsenario)
Det här var den mest felaktiga kommentaren jag läst. Har du bott du i en grotta de senaste åren?
MMA har exploderat världen över, inte minst i Sverige. Gemeneman har hört talas om MMA och UFC om man frågar runt och sporten har kommit in i "finrummet" visas på TV etc.
När PRIDE var aktivt visste bara MMA nördarna på klubben vad det var, det var en extremt liten sport i väst. UFC har gjort allt för MMA, utan dem hade vi inte haft en ny folk sport som alla vill träna och snackar om som det är nu.
EDIT: Jag gillade UFC bäst när PRIDE fanns också (fan vad länge sen det känns nu).
Som jag sagt förut, PRIDE var skitunderhållande några gånger om året. UFC däremot hade grejer som hände hela tiden som jag kunde följa/diskutera/vara del av. DVS jag kunde/kan vara ett heltids fan, istället för några kvällar om året (som jag självklart gillade men det räcker inte).
Därför har jag alltid gillat UFC bättre. De har bättre inramning av sina event, coverage på nätet, intervjuer med fighters, sidoprogram (UFC All Access) osv osv osv
Angående Zuffa köpet av strikeforce.
Jag tror/tycker det är bra att UFC växer. Att de blir så stora att de konkurrerar med de nationella ligorna för respektive sport (NHL, NBA, NFL etc) om tittare och sponsorer. Det gör att MMA växer och småligor (liknande universitets fotboll) där unga fighters börjar sin karrier kommer ploppla upp här och var.
Sporten blir i sig mer organiserad likt de andra världssporterna (fotboll, hockey etc) Det är i längden bättre för fighters då sponsorkontrakt osv blir större likt i de andra sporterna.
Last edited by Kilo; 03-18-2011 at 10:49 PM. Reason: Mer om UFC vs PRIDE