Welcome to the MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
Results 1 to 8 of 8
    Champ

Vinstpengar i MMA

Tja, har haft tråkigt en stund så har suttit å kollat payrolls på vissa fighters på wikipedia.
    Glädjs åt att mma har blivit så stort att stjärnorna tjänar riktigt bra med pengar nu, säkert ingenting mot Ronaldo Zlatan å dem men ändå.

Ett par exempel

Gsp: ca 9 miljonas bara från Ufc och då saknas det information om några av hans matcher.

Brock Lesnar: ca 8 miljoner på bara 3 matcher!!! saknas info om en av dom.

Det här är då inte räknat med sponsorpengar eller fight/submission/knock out of the night bonusar.

Någon som har några andra sånna här roliga siffror så dela gärna med er, jag är en dagdrömmare av högsta rang så de är alltid kul att veta vad man hade kunnat köpa om man vart en MMA superstar!

Champ

Re: Vinstpengar i MMA

Jon Jones

Saknas info på hans första match tyvärr.

Ufc 94 Jones vs Bonnar : 14 000
    Ufc 100 Jones vs O´Brien: 18 000
    Tuf 10 finale Jones vs Hamill: 20 000

Hittils 390 000 kr, inte illa pinkat för å va 22 bast!

Moderator

Kolla Liddell
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Hall of famer

många av storstjärnorna har juh även % av PPV-försäljningen så där saknas mycket av inkomsterna.

Champ

Figthers utanför UFC tjänar väl rätt så mycket cash i Japan.

Har för mig att det var Hansen som sa att Pride/dream betalade mer än dubbelt så mycket än vad UFC gjorde. Dock hittar jag inte den intervjun jag tänker på nu så jag kan inte länka.

Rookie

Tror Couture, Liddell och grabbarna tjänar mest.

Moderator

Dream betalar antagligen just Hansen mer än vad UFC skulle göra vid ett kontraktsskrivande för en debutmatch. Det är standard i 9/10 fall att debutanter i organisationen får lite betalt. I DREAM däremot vet dom hur populär Hansen är i Japan och betalar därefter.
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Up and coming

Sen ska man ju inte försumma till exempel Rashads lilla guldgruva han gör ihop med Silverstar.
    De får ju provision på alla deras tröjor som säljs över hela världen.