Welcome to the MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
Page 1 of 3 123 LastLast
Results 1 to 26 of 77
    Hall of famer

Vem kan slå Bj Penn, GSP och Anderson Silva?

Vi har Bj penn i LW, som haft titeln ganska länge nu och är en dunder bra fajter, om inte kenny tar han så tror jag på Diego men om inte diego tar den kommer ingen kunna ta den ifrån BJ.

GSP han är bara för jäkla bra. Nu har ju Alves den som jag trodde skulle göra mos av GSP han har förlorat ganska stort så nu finns det ingen som kan komma i närheten av GSP.

A.Silva: Han behöver jag inte prata om, men skulle Wandy kunna ta han nu när Wandy är i MW? Jag tror inte det.

LHW, Machida, han tycker jag inte om, men han är ju bara helt sjuk, han är grymt bra, jag hoppas på att rampage tar han men rampage är ganska stel så Machida skulle nog säkert kunna ta Rampage. Tror att Machida kommer ha titeln rätt länge.

Fedor: Så fort han kommer in i UFC kommer han göra mos av alla där, så frågan är om när han är klar med Brock Lesnar, om någon ska kunna ta han?

Jag tror på att de männen är ganska svår slagna. Några ideer och komentarer om vilka som skulle kunna ta deras bälten?

Contender

Re: Vem kan slå de?

Quote Originally Posted by macsacre
    Vi har Bj penn i LW, som haft titeln ganska länge nu och är en dunder bra fajter, om inte kenny tar han så tror jag på Diego men om inte diego tar den kommer ingen kunna ta den ifrån BJ.

GSP han är bara för jäkla bra. Nu har ju Alves den som jag trodde skulle göra mos av GSP han har förlorat ganska stort så nu finns det ingen som kan komma i närheten av GSP.

A.Silva: Han behöver jag inte prata om, men skulle Wandy kunna ta han nu när Wandy är i MW? Jag tror inte det.

LHW, Machida, han tycker jag inte om, men han är ju bara helt sjuk, han är grymt bra, jag hoppas på att rampage tar han men rampage är ganska stel så Machida skulle nog säkert kunna ta Rampage. Tror att Machida kommer ha titeln rätt länge.

Fedor: Så fort han kommer in i UFC kommer han göra mos av alla där, så frågan är om när han är klar med Brock Lesnar, om någon ska kunna ta han?

Jag tror på att de männen är ganska svår slagna. Några ideer och komentarer om vilka som skulle kunna ta deras bälten?

Den enda förändringen jag kan se är att bj penn blir slagen av Tyson Griffin.

Kan även säga att jag tror att brock kommer vara oberörd.

Hall of famer

Gray Maynard och kanske Frankie Edgar eller Tyson Griffin kan nog ha en chans mot BJ.

Jag ser ingen som kan slå GSP i WW just nu faktiskt, tyvärr.

Anderson Silva har ett mer uppenbart hål än GSP: man kan ta ner honom och man kan ha framgång på marken mot honom. Vem som gör detta är dock svårt att säga..

Med talangreserven i LHW är det helt otroligt om Machida håller bältet i några matcher, men jag har ändå honom som favorit mot de flesta.

Orkar inte riktigt kommentera HW efter allt tjat om en viss mästare där.

Hall of famer

Jag gillar inte riktigt formuleringen "vem kan slå de". Alla KAN få stryk av rätt många fighters men frågan är vem som kommer att lyckas vinna. GSP kunde ju tydligen få stryk av Serra fast att ingen trodde det.

De jag tror har störst chans att vinna är:
    LW: Diego,Kenflo,Edgar,Maynard
    BJ är en krånglig jävel. Han går att brotta ut så länge man kan kontrollera honom på marken, därför tror jag Edgar och framför allt Maynard kan slå honom om de lyckas kontrollera på marken. Kenflo är riktigt bra, han har chans att vinna. Diego är stor för viktklassen och utveckals hela tiden. Jag tro han också kan ta ner BJ.

WW: Fitch, Alves
    GSP är den svåraste att tänka sigh att han kommer få stryk som sagt eftersom han har utklassat alla som man trodde skulle ha en chans. Men lyckas Alves hålla sig stående har GSP problem, annars är Fitch en maskin som aldrig stannar och det är alltid farligt.

MW, Hendo, Maia, Nate the great
    Silva kan bli utbrottad av Hendo tror jag om Hendo inte vill stå allt för mycket. Maia har också en stor chas om han lyckas ta det till marken. Annars är det väl Nate som är bra på det mesta men kanske inte lika bra som Silva.

LHW: Evans, Griffin
    Machida vet jag inte ritkgit vem som ska slå. Jag inbillar mig att Evans är den som har bäst chans ändå om han inte håller sig på sparkavstånd från Machida och inte råkar bli hårt träffad. Forrest är annar sen smart och lurig fighter, han kan säkert ha ett ess gömt någonstanns. Jag skulle vilja ha en brottare ala Kos här men de finns tyvärr inte i LHW.

HW: Fedor(om han signas), Big Nog, Carwin
    Brocks bälte har såklart Fedor störst chans att ta om han signas. Annars ser jag en Big Nog i form kunna överleva mot Brock på marken bättre än de flesta och tillsut hitta en armbar eller någon annan submission. Carwin brottar inte ut Brock men kan sälkert skada honom stående och göra livet lite surt för Brock även när han söker clinch och nedtagning, mest pga av storleken.

Hall of famer

LHW jag tror att Shogun har en chans om han fokuserar.

Moderator

Absolut. Om han är helt kvitt knäskadan och verkligen anstränger sig så har han definitivt en chans på Machidas bälte.
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Contender

Quote Originally Posted by ShogunRua
    Absolut. Om han är helt kvitt knäskadan och verkligen anstränger sig så har han definitivt en chans på Machidas bälte.
    eeh, de va väl lite o ta i, fattar du e shogun-fan så ska inte ta i allt för mycke:P
    även om han knocka liddell so skämde han nästan ut sig mot coleman, de va ju pinsamt o se nästan. o sen har shogun vatt med länge o vette fan om han inte haft sin peak.

Hall of famer

Re: Vem kan slå Bj Penn, GSP och Anderson Silva?

han imponerade som fan med sin huvudrörelse och sina slagkombinationer mot shogun, mot coleman såg har bra ut sen tog tanken slut för honom

Champ

Tror faktiskt Shogun har chansen på bältet med, kmr bli en riktigt spännande match när skulle den gå btw?

Moderator

I matchen mot Coleman och även mot griffin hade han problem med en allvarlig knäskada som hindrade honom från att träna. Han har tidigare visat vad han är kapabel till (se prideGP 2005). Så jo, han har definitivt en chans om han är i form och fokuserad.
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Hall of famer

Det märks, men tror inte han tar Machida, han behöver gå ett par matcher till.

Hall of famer

Hur gammal är Shogun nu?

Contender

Quote Originally Posted by ShogunRua
    I matchen mot Coleman och även mot griffin hade han problem med en allvarlig knäskada som hindrade honom från att träna. Han har tidigare visat vad han är kapabel till (se prideGP 2005). Så jo, han har definitivt en chans om han är i form och fokuserad.
    aha de visste jag inte, jojo men då har han en chans. tycker LHW e nog den mest öppna viktklassen i UFC, har ju fan bytt titel hållare 5 gånger på kort tid nu.

Champ

Quote Originally Posted by Zunesson
    Hur gammal är Shogun nu?
    Han fyller 28 i November

Hall of famer

då kommer han tillbaka

Hall of famer

Handlar ju inte bara om ålder utan kanske snarare hur lång karriär man har haft inom MMA.. Randy är 46 men började sent, Shogun är 27 men började tidigt, Jeremy Horn är urusel nu men bara 33 år.

Hall of famer

Tror helveter fryser innan vi ser BJ Penn torska titeln, hans timing och boxning ar helt fenomenal. Kolla smallen han ger kenflo nar han forsoker pa sig ett superman punch.

Att han i princip ar omojlig att ta ner gor inte saken enklare, och nar du nar fatt ner honom ar han livsfarlig oavsett position.

Hall of famer

Jag tror att en ruggigt bra brottare har mycket bra chans mot BJ, tror även the nightmare han en riktigt bra chans...

Skulle vilja se en gammal go sherk match mot bj, inte en match där han försöker boxas med sina t-rex armar... Grey maynard tror jag även har en bra chans.

Hall of famer

Hoppas Shogun utvecklas mer då han har den sorts kropp som krävs (han har ju tränat hela sitt liv typ), och så om BJ, ända som kunde ta ner honom lätt var GSP. Som verkar kunna ta ner vemsomhelst i den viktklassen.

Hall of famer

Jag gillar BJ mest av alla de 3, men jag tror faktiskt att han är den som är enklast att slå för att i lättvikten är konkurrensen mycket större. Var inte ett dugg orolig när han mötte Kenny men mot diego sanchez kan det bli svårare..

Hall of famer

Jag tror Diego är för klen i lw för att kunna hota BJ. Gray som känns betydligt starkare har nog en bättre chans, men ja tror ändå inte det är någon som kan hota honom på riktigt just nu.

Hall of famer

Tror inte heller Diego har mycket att sätta emot faktiskt, men man vet aldrig i denna värld.

Hall of famer

Tror Diego ar den siste som slar BJ, Koscheck lekte med Diego staende och BJ ar frukansvart mer bekvam staende an Koscheck.

Tycker BJ visar gang pa gang hur slick han ar pa marken, nar han val bestammer sig sa blir det alltid passering och submission inom en minut.

En grym brottare kan nog fa ner BJ men han ar svar att halla nere och ingen lar ju knocka eller submitta honom tidigt i matchen. Man branner fruktansvart mycket kraft pa att forsoka ga pa nedtagning och ingen lar ju gora battre an att satta 1 av 10 nedtagningsforsok pa BJ.

Hall of famer

GSP sa ju att han skulle hjälpa Kenflo slå BJ, gjorde GSP det? Gick han förbi deras träningsläger?

Hall of famer

Diego har ju utvecklats stående sen han mötte Koscheck, jag tycker verkligen att Diego är grym och har en chans på bältet, eller åtminstone hålla sig i toppen av lättvikts divisionen.

Hall of famer

Quote Originally Posted by Brawler
    GSP sa ju att han skulle hjälpa Kenflo slå BJ, gjorde GSP det? Gick han förbi deras träningsläger?
    Ja, han hjälpte honom. Jag tyckte det visade sig tydligt i kennys taktik då han försökte trötta ut bj i clinchen och ta ner honom på marken. Sen att det inte gick hem är ju en annan femma.

Page 1 of 3 123 LastLast