Vad tycker Ni om Dana White? Han är kontroversiell och äger 9% av Zuffa. Han syns överallt och är inte rädd för att säga vad han tycker. Släpp loss era åsikter.
Vad tycker Ni om Dana White? Han är kontroversiell och äger 9% av Zuffa. Han syns överallt och är inte rädd för att säga vad han tycker. Släpp loss era åsikter.
Expertbloggare på MMAForums egna UFC-blogg. Jag finns också på min gamla sida: UFC - En Blogg om Ultimate Fighting Championship och MMA.
Tycker han är rätt skön. Känns som att folk bara hatar honom av samma anledning som de hatar Bill Gates, dvs han har lyckats bygga upp något stort och tjänar bra pengar på det.
Dana White är inte direkt en okontroversiell person, kolla tex på Scott Coker som byggde upp Strikeforce mer anonymt men Danas drivkraft och energi är vad som får UFC att växa.
Han tar hand om sina fighters vad folk än säger för om man tittar på boxning så är det en sjukt smutsig sport där såna som Don King springer runt och rånar sina fighter, Dana är inte rädd att säga vad han tycker och har gjort UFC till folkets organisation där vi som fans har faktiskt mycket att säga till om. Tycker att han gör ett klockrent jobb rent affärsmässigt och även för sporten MMA.
Hans ambitioner är vad som kommer få UFC & MMA att bli helt mainstream världen om, kolla tex i startsidavideon som finns på forumet där han förklarar förberedelserna inför UFC128, the UFC experience bussen/rymdskeppet som han ska toura runt i olika skolor och universitet med. hur grymt som helst och att hyra en arena!! Sen att han förstör konkurrenterna är väl tråkigt (Pride och snart Strikeforce)
Han borde bara släppa in kvinnor i UFC då det skulle hjälpa deras utveckling oerhört. Men han är smart nog att han säkert gör det när det väl är dags och bredden finns
Jag beundrar honom som affärsman och därav mitt namn KanoBlack= DanaWhite![]()
Last edited by KanoBlack; 05-02-2011 at 08:55 PM.
Gillar inte hans imperialistiska stil men han är en rätt skön person åtminstone.
Gillar Dana, han har nog gjort mer för sporten de senaste åren en någon annan enskild person. Det märks att han är ett fan samtidigt som slipad affärsman.
Last edited by Kilo; 05-03-2011 at 11:42 AM.
Jag tror att man hatar Dana White i början, men lär sig gilla honom.
Jag gillar honom för att han är rätt skön och rolig. Ganska jordnära o så. Men visst, hans affärsmanaanda kan ibland gå ut över sporten, men samtidigt det är det som gjort MMA så stort.
Jag har aldrig fattat vad han gör mer än att vara ett ansikte utåt för UFC. Jag har ju trott han gjort en massa saker som t.ex. matchmaking men då har det alltid visat sig att det varit någon annans jobb inom UFC.
Joe Silva är matchmaker, men tror att Dana har mest att säga till om de större fighterna.
Sen är det han som snackar och skriver kontrakt med de flesta fighters, han som ser till att TUF finns genom att träffa tvbolag mm. Tror han har ett finger med i det mesta faktiskt
Nyligen när Zuffa köpte över strikeforce så fick Zuffa /Fertitas gå och röka freds pipa med tv bolaget som sände strikeforce då Dana hade flippat ur på de tidigare och de inte ville ha något att göra med dana![]()
Håller med Brawler om att man ogillar Dana till en början. Men man lär sig gilla honom efter några år. Numera är jag mer eller mindre ett fan. Kollar alltid på hans vloggar. En extremt slipad affärsman, och jag gillar hans stil och hans sätt att möta journalister. Det oerhört mycket business i den killen, men det finns även en rättframhet och en ärlighet som uppskattas.
Expertbloggare på MMAForums egna UFC-blogg. Jag finns också på min gamla sida: UFC - En Blogg om Ultimate Fighting Championship och MMA.
Han är lätt att hata men man måste respektera honom och det han har lyckats med oavsett vad man tycker om honom. Jag tycker att dana är en skön och rättfram prick som ibland säger för mycket. Vad jag inte gillar är sättet zuffa gör bussiness men det kan man knappast lägga enbart på mr white. Hans vloggar är alltid intressanta :-)
"Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"
det här var första gången som jag egentligen fick upp ögonen för Dana, gillade honom direkt!
vilken sjukt tung sågning och helt rätt där han inte bara stoppar en konkurrent men värnar om sporten
Dana White är nu även officiellt president över Strikeforce oxå, Coker är general manager
En bild på styrelsemöteagendan för Strikeforce
![]()
Den där dagen hade jag gärna gått på !
Något jag har svårt för med Dana White är att han för sig och pratar som om han är en man av stenhårda principer. Dock har han gång på gång gjort saker som motsäger tidigare uttalanden och alltså handlar han med ett visst mått av dubbelmoral, oftast när det föreligger chans att göra stora vinster. Typ såga kimbo slice med fotknölarna och hela elitexc för att dom tog in honom men sedan själv låta honom delta i TUF.
"Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"
Dana White är ohotad i sin maktposition. Därför kan han byta åsikt lika ofta som vi vanliga byter strumpor.
Tycker att han är en skarp person, han verkar ha bra koll på vad han snackar om och han är sjukt ambitiös och entusiastisk när det kommer till fighting. Sen att han/Zuffa vill göra UFC till den enda MMA-organisationen i världen är lite tråkigare, hade gärna velat ha kvar Pride, Strikeforce och WEC men jag antar att Strikeforce upphävs så fort som de sista kontrakten löpt ut![]()
En klassiker där Dana White går minst sagt hårt fram mot Loretta Hunt från Sherdog.
UFC och sherdog har ingen kärlek till varandra, tror de även bojkottat sherdog officiellt??
Några nya ändringar som Dana tagit fram för att säkra UFCs tillväxt
It looks like ZUFFA has been increasing the price of airing UFC PPVs in bars/restaurants across the southern part of the US (and perhaps across the entire country). The price hike has discouraged some places to stop carrying the broadcasts, but it does support UFC's business model of encouraging the viewers to watch at home, thus netting a higher revenue for the company.
Expect a massive change in what companies can sponsor fighters in the UFC. Online poker sites will not be permitted inside the octagon. Online retailers will also be severely limited.
In short, any sponsor that competes with UFC's official sponsors will not be permitted. This includes: energy drinks, beer, motorcycles and mobile phone providers.
I was told that UFC wouldn't be cutting as many people as they did in the past. Expect them to exhaust contracts and let people head out to the local scene, get a couple wins, and then grab them once again.
Always expect ZUFFA to hover around 400 fighters.
hover around 400 fighters är intressant, det är en jäkla massa fighters
han är dessutom bättre uppbackad än vår president Kano!
![]()
mera MMA !!
oj, det här var riktigt oväntat, vet inte om detta passar i hans "hyllningstråd". Danas mamma tjallar ner honom totalt, han har legat med ringgirls bla michelle?! Skvaller på hög/låg nivå och hon säljer självklart boken om Dana White