Welcome to the MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
Results 1 to 15 of 15
    Champ
    Blog Entries
    28

Ultimate Matt Hughes

Jag såg reklam om den nya dokumentären om Matt Hughes på UFCTHQ-kanalen på Youtube, och som det gamla Hughes-fan jag är kunde jag inte dra mig från att införskaffa den, och jag tänkte bara rekommendera den till alla som gillar honom (för att få veta mer om hans bakgrund), alla som inte gillar honom (för att få lära känna honom), alla som vet vem han är (för den nostalgiska faktorn) och för alla som inte vet vem han är (för att få ta del av historian bakom modern MMA, och tidernas kanske viktigaste welterviktare).

Dokumentären tar upp hans uppväxt, hans tid innan MMA, hans tid som nybörjare, hur han vann och förlorade titeln, hans trilogi med BJ Penn plus mycket mer, och allt ackompanjeras till klipp från fighterna och med Hughes som förklarar sin sida av händelserna. För mig som lärde känna sporten till stor del tack vare Hughes så är det här en rätt så självklar sak att se, och jag rekommenderar att alla ser den om tillfället ges!

Last edited by toelock; 10-15-2011 at 02:00 PM.

Moderator
    Grymt, den ska jag definitivt se. Många har förträngt det idag men för ett par år sedan var Hughes kung i UFC. Jag får fortfarande rysningar när jag ser honom krossa royce t.ex.
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Champ
    Toknajs, denna måste man ju se.

Champ
    är det nerladdning som gäller eller finns den online?

Champ
    Blog Entries
    28
    Den finns som torrent men jag vet inte om den går att strömma, har ingen större koll på vilka sidor som är bra och inte!

Champ
    Blog Entries
    28

Once I Was A Champion - En dokumentär om Evan Tanner

Jag älskar att tipsa om saker som jag själv gillar, och när jag såg det här så kunde jag bara inte låta bli att tänka på er!

Once I Was A Champion är en dokumentär om Evan Tanner, gjord av av en filmstudent i USA som följde Tanner och intervjuade hans familj och vänner under en längre period, för att kunna ge ett värdigt porträtt av en fantastisk människa. Evan Tanner inspirerar även efter sin bortgång och jag längtar verkligen tills jag kan lägga vantarna på den här dokumentären (som ges ut av TapOut om jag inte minns helt fel?).

Once I Was a Champion - Evan Tanner

HÅLL ÖGONEN ÖPPNA!!!

Champ
    Den ser ut att vara väldigt välgjord, kommer absolut se den när den kommer.

Champ
    Blog Entries
    28
    Han som gjorde dokumentären ville inte släppa ifrån sig "något History Channel-skit", det skulle kännas genuint och "på riktigt", vilket det verkligen ser ut att göra. Jag har faktiskt aldrig varit så intresserad av någon fighters liv som av just Tanners, tack vare allt jag läst och sett på senare tid. Han verkade vara en otrolig människa, helt enkelt.

Moderator
    synd att den aldrig kommer.....
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Champ
    Blog Entries
    28
    Inte? Vad syftar du på då? :O

Moderator
    Jag menar att vi har väntat på den här dokumentären hur länge som helst!

Champ
    Blog Entries
    28
    Phew! Trodde du menade att den inte kommer alls eller något sånt! Du gjorde mig lite skraj där ett tag :P Men den som väntar på något gott..!

President
    Blog Entries
    30

tipsa kring fler bra MMA Dokumentärer??

Tipsa gärna om ni sett några bra MMA dokumentärer, har precis kollat på Choke med Rickson Gracie som var riktigt skön.
    Den finns tillsammans med en massa andra bra dokumentärer på forumet som tex

Baddest man on the planet - Om fedor
    Rites of passsage - Tidigt UFC
    Genki Sudo
    Smashing Machine

man kan se de online på forumets sektion för MMA dokumentärer här.

men det finns säkert många fler dokumentärer som vi missat och är värda att ses?
    längtar bla till Anderson Silvas - Like Water dokumentär som jag inte hittar någonstans
    Last edited by KanoBlack; 10-24-2011 at 11:57 PM.
    mera MMA !!

Hall of famer
    Ultimate Tank Abbott MEGAVIDEO - I'm watching it
    60min humor =)

Moderator
    Tank är en förlorad karaktär