Har lyckats få tag på demon till UFC spelet 1 vecka tidigt genom en kontakt över atlanten. Om det är nånting ni undrar om spelet så fråga på. I demot är chuck lidell och shogun rua tillgängliga.
Har lyckats få tag på demon till UFC spelet 1 vecka tidigt genom en kontakt över atlanten. Om det är nånting ni undrar om spelet så fråga på. I demot är chuck lidell och shogun rua tillgängliga.
Hur är det? säg vad du tycker om det och förklara varför!
Är väldigt imponerad över hur sjukt mycket tekniker det finns att lära sig. Man kan till o me köra rubber guard. Finns flera typer av clinch, double underhooks/over under, thai clinch, och från dessa kan man göra olika tekniker bl.a kast o hoppa i guard knän slag etc. Finns starka och svaga slag/tekniker från alla olika positioner, varje gubbe har självklart helt olika stilar/tekniker beroende på bakgrund. Man kan bli "rocked" förutom KO som är en jävligt rolig grej då detta kan hända flera ggr precis som på riktigt o vända en match till ens fördel. Timing har mkt o göra med om du får en knockout precis som på riktigt, grafiken e riktigt bra. Det enda jag inte gillar är att kommentarerna repeteras ibland, men det är ju trots allt bara demot. Jävligt grymt spel. Om det är nåt spec nån undrar så fråga på.
Kommentarerna repeteras alltid i sportspel, och dom är oftast skitdåliga. Varje gång jag spelar sportspel slutar det med att jag slår av ljudet för att jag inte orkar lyssna på dom längre![]()
Originally Posted by saerbarnet
dock är detta inte fallet då joe rogan kommer med väldigt insiktsfyllda kommentarer för den mesta delen. Det kan däremot hända att man får höra samma kommentar 2 ggr.
Hur funkar styrningen? Är det väldigt styltigt att köra stående som det ser ut i demo-videosarna?
"Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"
är det värt att köpa en ps3 och spelet?
Wow äntligen får jag hopp om UFC spelet igen, de va ett tag sen jag verkligen trodde att de skulle bli grymt. Jag hoppas du har rätt Arrebentação.
På sherdog har jag läst trådar om att det är en besvikelse.
Jag har också läst besvikelse, fast på UG'n.
Originally Posted by ShogunRua
Kortfattat så funkar kontrollerna såhär;
Beroende på avstånd till motståndaren så slår han olika slag sparkar o armbågar knän, det finns svaga och starka slag och man bestämmer om man vill slå hårt genom att dra eller klicka vänster analog mot motståndaren. Finns olika sätt att blocka beroende på om man e i clinch på marken eller stående eller en ligger o en står. Med höger analog så tar man sig ur grepp eller sveper/passerar guard o.s.v. Timing avgör knockouts eller en lyckad counterstrike....finns för mkt o skriva och sjukt mycket att lära sig.
Jag har avslutat en match med 1 slag, så dom tål olika mycket beroende på exakt när och hur slaget träffar etc. P.S när ni väl får demot så prova kör mot shogun på expert, han e asgrym på marken, kör rubberguard - triangel o tar ryggen på en hela tiden eller mountar o poundar.
Originally Posted by N1clas
Helt klart...fast jag hade köpt en xbox 360 då du får samma upplevelse för mindre pengar. Fast vill du ha blueray så kör på ps3.
Originally Posted by Kane
Ni kommer inte bli besvikna, jag garanterar det. Har dom gett någon förklaring till varför dom inte gillade det?
på sherdog sa någon att man bara kunde trycka upp någon mot ett hörn och masha på jabb en hel rond, och att det var omöjligt att värja sig mot det :P
Jag skulle juh knappast se det som en orsak till att spelet suger då man själv väljer den taktiken? :P
Jo, men jag tror inte taktiken är som tråkigast när man själv använder den..Originally Posted by saerbarnet
Tänk er på Live, 100000pers jabbar sig till topplistan.
Originally Posted by Kane
Låter mer som att dom inte kan spela...blir man intryckt i ett hörn kan man gå på takedown eller thai clinch o sen svinga motståndaren runt a la anderson silva. Eller så kan man klicka in LS analog o röra sig ut mot sidorna.
P.S för dom som e intresserade har jag spelat in en video när jag spelar:
Demot finns nu ute på extremt många trackers för er som har Flashad 360.
Ångrar att jag sålde min 360 nu när det är så pass mkt tidigare ute än till ps3:an
Ser rätt coolt ut men de verkar bli mycket brawls, hur svårt är det att blockera slag och fightas taktisk boxning?
Ser bra ut.
Lite frågor.
Passera guard, hur svårt är det? Lyckas man alltid eller avgörs det av hur bra man själv/motståndaren är på marken?
Dommaren, dömmer han upp en från marken alldeles för lätt?
Uttmatningseffekt, märks det av?
Originally Posted by Venom
Inte svårt alls, du kan antingen blockera höga slag/sparkar med RB (R1 på playstation), eller kroppsslag/lowkicks/midkicks med RL. Du kan även fånga höga slag eller låga sparkar midkicks genom att dra höger analog en gång uppåt för att fånga höga slag eller neråt för att fånga lowkicks etc. Går hur bra som helst att fightas taktiskt och använda octagon control etc, ville bara visa hur shogun skulle slå sönder chuck den natten på tv4 sport![]()
Originally Posted by Linkan
Alla transitions på marken, bl.a passera guard;
Du använder höger analog på marken, och kan i vissa fall göra special grejer om du håller in LB samtidigt. Inte alls svårt att passera guard om din motståndare inte försvarar, men om din motståndare vet vad han håller på med så kommer han försvara din guardpassering. Det viktiga när man försvarar guard eller nån annan position är att man försvarar åt samma håll som han passerar ens guard, precis som på riktigt. Karaktärens bakgrund spelar roll också till viss del.
Domaren dömer upp om t.ex jag ligger i din guard och du håller ner mig och ingen av oss attackerar, det händer väldigt sällan. Kan även hända ifall man lägger sig på rygg och motståndaren står upp och ingen attackerar på nåt sätt.
Utmattningseffekt känns av om du tröttar ut din karaktär, absolut. Du ser även när han blir svettig, sänker sin guard mer etc.
Jag fattar att du har laddat ner det? skulle du kunna skriva ett PM till mig om hur man gör det? har tankat det men får det itne att funka på xboxet.
Jag har inte laddat ner det. Jag fick en redeem kod av en chef på ett spelställe i USA för han va skyldig mig en tjänst. Laddade ner via koden på xbox live.Originally Posted by zeddiz
haha okej, aja jag fick igång det nu också!
nice! har du kört igenom tutorial än? vad tycker du sj om spelet hittills?Originally Posted by zeddiz