Welcome to the MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 26 of 27

Thread: shooto Em 2007

Hall of famer

shooto Em 2007

här är en highligt av amatör shooto em 07 i holland

nån som har carlos pradas matcher? skulle vilja se dem.

Hall of famer
    65kg Elimination round Poule A
    Carlos Prada, Pancrase Sweden defeats Jezus, Team Shooto Spain by armbar at 29 sec.
    Openents of Arshed Jassim, Brasa Sweden , Alfred, Team Shooto Spain and Jimmy Hansson, Team Brasa/OBlix, Sweden
    did not show up in the first round.

Quarter Final Poule A
    Arshed Jassim, Brasa Sweden defeats Alfred, Team Shooto Spain by armbar at 50 sec.
    Carlos Prada, Pancrase Sweden defeats Jimmy Hansson, Team Brasa/OBlix, Sweden by armbar at 44 sec.

Semi Final Poule A
    Arshed Jassim, Brasa Sweden defeats Carlos Prada, Pancrase Sweden by decision
    Winner of Poul A: Arshed Jassim, Brasa Sweden

- 65kg Elimination round Poule B
    Hannu Jokela, Alliance Helsinki Finland defeats Steeve Guerreiro, Belgium backmount choke at 2:20 min.
    Tobias Hellström, Team Brasa/Oblix defeats Vakhid AlaBelgiumaev Team EXIT BJJ, Belgium by decision
    Bjorno van Buel, Pardoel Sports NL defeats David Renardo, Team Shooto Spain by armbar at 19 sec.
    Tahary Mounim Team Impactu France defeats Javier Hervas 55kg, Team Shooto Spain by decision

Quarter Final
    Hannu Jokela, Alliance Helsinki Finland defeats Tobias Hellström, Team Brasa/Oblix by frontchoke at 2:43 min.
    Tahary Mounim Team Impactu France defeats Bjorno van Buel, Pardoel Sports NL by guillotine at 3:18 min.

Semi Final Poule B
    Hannu Jokela, Alliance Helsinki Finland defeats Tahary Mounim Team Impactu France by backmount choke at 3:27 min.
    Winner of Poule B: Hannu Jokela, AllianceHelsinkiFinland

- 65kg Final
    Arshed Jassim, Brasa Sweden defeats Hannu Jokela, Alliance Helsinki Finland by decision in extra round
    New European Amateur Shooto Champion under 65kg: Arshed Jassim, Brasa Sweden

- 70kg Elimination round Poule A
    Carl Holmesson, Brasa Sweden defeats Mourad, Tatsujin Dojo, NL by armbar at 1:38 min.
    Martin Svensson, Brasa Sweden defeats Yuri Tam, Team Duncan NL by armbar at 2:42 min.
    Jannis Arvanitidis, Team Duncan, NL defeats Nicky Covyn, Team Covyn, Belgium by backmount choke at 2.27 min
    Ray Rodrigo Ramirez, Vitor Shaolin team, Belgium defeats Sem Cross, Team Alken, NL by rare naked choke at 52 sec.
    Carl Holmesson, Brasa Sweden defeats Samir Noory Tatsujin Dojo, NL by decision

Quarter Final Poule A
    Martin Svensson, Brasa Sweden defeats Ray Rodrigo Ramirez, Vitor Shaolin team, Belgium by armbar at 1:12 min.
    Jannis Arvanitidis, Team Duncan, NL defeats Carl Holmesson, Brasa Sweden by decision

Semi Final Poul A
    Martin Svensson, Brasa Sweden defeats Jannis Arvanitidis, Team Duncan, NL by backmount choke at 2:20 min.
    Winner of Poule A: Martin Svensson, Brasa Sweden

- 70kg Elimination round Poule B
    PJ.Bosma, Budo Academy Physical NL defeats Badia, Team Shooto Spain by armbar at 2:16 min.
    Evgeny Aknaev, Sportschool Body & Budo World Arshak NL defeats Michel Bosvelt, Team Karatas NL by backmount choke at 3:46 min.
    Openents of Jan, Team Shooto Spain and Danyel Pilo, Team Shooto Italy did not show up in the first round.

Quarter Final Poul B
    Evgeny Aknaev, Sportschool Body & Budo World Arshak NL defeats Jan, Team Shooto Spain by backmount choke at 1:45 min.
    PJ.Bosma, Budo Academy Physical NL defeats Danyel Pilo, Team Shooto Italy by decision

Semi Final Poul B
    PJ.Bosma, Budo Academy Physical NL defeats Evgeny Aknaev, Sportschool Body & Budo World Arshak NL by kimura at 2:44 min.
    Winner of Poule B: PJ.Bosma, BudoAcademy Physical NL

< 76kg Elimination round Poule A
    Duane van Helvoirt, Pardoel Sports NL defeats Martin Halldor, Brasa Danmark by decision
    Paul Gruntjes, Van Rijt NL defeats Patrik Hjulström, Team Yamasaki Sweden by backmount choke at 52 min.
    Michael Angelista, Tatsujin Dojo NL defeats Stijn van Exterghem, Team Golden Gloves Belgium by rare naked choke at 3:25 min.
    Patrick van de Velde, Sportstudio All Inn defeats Behar Abdulah, Brasa SW by decision

Quarter Final Poule A
    Duane van Helvoirt, Pardoel Sports NL defeats Michael Angelista, Tatsujin Dojo NL by backmount choke at 17 sec.
    Paul Gruntjes, Van Rijt NL defeats Patrick van de Velde, SportstudioAllInnNL by armbar at 37 sec

Semi Final Poule A
    Duane van Helvoirt, Pardoel Sports NL defeats Paul Gruntjes, Van Rijt NL by decision
    Winner of Poul A: Duane van Helvoirt, Pardoel Sports NL

< 76kg Elimination round Poule B
    Lerando Gulacti, Team Karatas NL defeats Albert Sararols, Team Shooto Spain by backmount choke at 2:59 min.
    Gerben Hulsegge, Budo Academy Physical NL defeats Carlos Valeri, Team Shooto Spain by triangle at 3:55 min.
    Jeremy Brinkorn, Team Impactu, France defeats Mohamed Tuza, Budo Academy Physical NL by decision
    Openent of Salvatore Onano, Team Shooto Italy did not show up in the first round.

Quarter Final Poule B
    Lerando Gulacti, Team Karatas NL defeats Salvatore Onano, Team Shooto Italy
    Gerben Hulsegge, Budo Academy Physical NL defeats Jeremy Brinkorn, Team Impactu, France

Semi Final Poule B
    Gerben Hulsegge, Budo Academy Physical NL defeats Lerando Gulacti, Team Karatas NL by decision
    Winner of Poul B: Gerben Hulsegge, BudoAcademy Physical NL

< 76kg Final
    Duane van Helvoirt, Pardoel Sports NL defeats Gerben Hulsegge, Budo Academy Physical NL by backmount choke, round 1 at 22 sec.
    New European Amateur Shooto Champion under 76kg: Duane van Helvoirt, Pardoel Sports NL

83kg t/m +100kg

< 83kg Elimination round Poule A
    Matthijs van de Berg, Tatsujin Dojo NL defeats Danny Covyn, Team Covyn, Belgium by decision
    Damir Brljevic, Brasa Sweden defeats Kevin Nerinckx, Team Golden Gloves Belgium by by decision
    Daniel Bogren, Brasa Sweden defeats Fatih Altenay, Tatsujin Dojo NL by backmount choke at 1:26 min.
    Frank Lorentie, Team Shooto SPAIN defeats Delano Schulz, Budo Academy Physical NL by backmount choke at 2:32 min.

Quarter Final Poule A
    Matthijs van de Berg, Tatsujin Dojo NL defeats Damir Brljevic, Brasa Sweden by decision
    Damir Brljevic, Brasa Sweden defaets Frank Lorentie, Team Shooto Spain by backmount choke at 2:44 min.

Semi Final Poule A
    Matthijs van de Berg, Tatsujin Dojo NL defeats Damir Brljevic, Brasa Sweden by decision
    Winner of Poul A: Matthijs van de Berg, Tatsujin Dojo NL

< 83kg Elimination round Poule B
    Nicolas Manderlier, VItalyor Shaolin Team, Belgium defeats Narcis "PutoMan" Coll, Team Shooto Spain by choke from mount at 1:00 min.
    Nathan George Antony Nevols, UBelgiumeda Gym ENG defeats Sven Zanten, Sportschool Body & Budo World Arshak NL by decision
    Jean Pierre Bassette, Team Pressure France defeats Ritchie Vink, Budo Academy Physical NL by decision
    Daniel Giampaolo, Team Shooto Italy defeats Erik Noordermeer, StareDown MMA team NL by decision

Quarter Final Poule B
    Jean Pierre Bassette, Team Pressure France defeats Daniel Giampaolo, Team Shooto Italy by decision
    Nicolas Manderlier, VItalyor Shaolin Team, Belgium defeats * Sven Zanten, Sportschool Body & Budo World Arshak NL by decision
    * (Nathan George Antony Nevols could not continue due to an injury, Sven Zanten replaced him)

Semi Final Poule B
    Jean Pierre Bassette, Team Pressure France defeats Nicolas Manderlier, VItalyor Shaolin Team, Belgium by guillotine at 57 sec.
    Winner of Poul B: Jean Pierre Bassette, Team Pressure France

< 83kg Final
    Matthijs van de Berg, Tatsujin Dojo NL defeats Jean Pierre Bassette, Team Pressure France by decision
    New European Amateur Shooto Champion under 83kg: Matthijs van de Berg, Tatsujin Dojo NL

-91kg Quarter Final
    Waflard Jean-Pierre, VItalyor Shaolin team, Belgium defeats Jochem Branderhorst, Pardoel Sports NL by decision
    Salhem Mohammed, Team Pressure France defeats Giuseppe Dell'Aira, Team Shooto Italy by decision
    Openent of Aico Bliek, Team Duncan NL and Radjan Rambaratsingh, Van Rijt NL did not show up in the first round.

Semi Final Poule B
    Radjan Rambaratsingh, Van Rijt NL Waflard defeats Jean-Pierre, VItalyor Shaolin team by decision
    Salhem Mohammed, Team Pressure France defeats Aico Bliek, Team Duncan NL by decision

- 91kg Final
    Radjan Rambaratsingh, Van Rijt NL defeats Salhem Mohammed, Team Pressure France by choke from mount, round 1 at 2:48 min.
    New European Amateur Shooto Champion under -91kg: Radjan Rambaratsingh, Van Rijt NL

- 100kg FINAL
    Jordi Vinyals, Team Shooto Spain defeats Roberto Fantasia, Team Shooto Italy by kimura, round 1 at 53 sec.
    New European Amateur Shooto Champion under -100kg: Jordi Vinyals, Team Shooto Spain

+ 100kg FINAL
    Andy Jekel, Tatsujin Dojo NL defeats LomBelgiumart david, Team Kick Free Givet, France by kimura, round 1 at 56 sec.
    New European Amateur Shooto Champion under +100kg: Andy Jekel, Tatsujin Dojo NL

det är långt och står på holländska men det är rätt lätt att förstå iaf :P

Champ
    Det framgick inte riktigt ur videon men vet du om det var slag på marken tillåtet i den här tävlingen N1clas?

Hall of famer
    kvlitén på dem tävlande såg rätt låg ut alltså... inga slag på marken i videon iaf.

Hall of famer
    amatör shooto= inga slag på marken.

Hall of famer
    tycker det ser lite klumpigt ut med benskydd och speciellt hjälmen..
    men men

Hall of famer
    ja hjälmen är obegriplig.

är det nån som vet var man kan få tag på carlos pradas matcher

Arshed Jassim, Brasa Sweden defeats Carlos Prada

Carlos Prada, Pancrase Sweden defeats Jezus, Team Shooto Spain

Hangaround
    maste saga att jag haller med vem det nu var som sa att nivan sag lag ut (domma fran vad man sag i videon)

Contender
    Vaddå låg nivå? På de tävlande? Det kan man väl knappast avgöra från highlightvideon...

Up and coming
    Jag håller med Carlos matcher vore kul att få se.

Hjälm är det ju några som inte använder, fick man välja det själv?

Champ
    Quote Originally Posted by Eskapist
    Vaddå låg nivå? På de tävlande? Det kan man väl knappast avgöra från highlightvideon...
    Tror dom syftar på rallarsvingarn och jagandet med armarna i skyn som syntes lite på videon, klart det ser lite nybörjigt åt emellanåt.

Hangaround
    men tomtefar, tror du att det ar darfor det star " (domma fran vad man sag i videon)" ???
    teknikerna sag slarviga ut, manga som klappade ut pa halvdana grejjer, folk som gar pa avslut utan possition o lyckas...hander men det ar sallan man ser duktiga killar klappa pa sannt

Contender
    Quote Originally Posted by trym
    men tomtefar, tror du att det ar darfor det star " (domma fran vad man sag i videon)" ???
    teknikerna sag slarviga ut, manga som klappade ut pa halvdana grejjer, folk som gar pa avslut utan possition o lyckas...hander men det ar sallan man ser duktiga killar klappa pa sannt
    Tja, det är ju amatör-EM, dvärghuvud. Då är ju nivån på amatörnivå. Sedan vet man inte vad som hänt i matcherna tidigare och hur utmattade de är.

Hangaround
    Quote Originally Posted by trym
    Tja, det är ju amatör-EM, dvärghuvud. Då är ju nivån på amatörnivå. Sedan vet man inte vad som hänt i matcherna tidigare och hur utmattade de är.
    Halva highligtvidoen var RNC utan hookar/folk som klamde pa motstandarens hals fran olika vinklar utan att pa nagot vis kontrollera resten av kroppen... = lag niva ,"(domma fran vad man sag i videon)"
    Rallarsvingar, kassa sparkar o allmant brawl var andra halvan (forutom en armbar...) = lag niva,"(domma fran vad man sag i videon)"

Amator behover inte betyda att man ar nyborjare o dessa killar sag ut som nyborjare. "(domma fran vad man sag i videon)"

Hall of famer
    i killens försvar som blev strypt från mount hadde han precis fått sitt knä "dislocated"

Rookie
    Quote Originally Posted by Nicklas
    Jag håller med Carlos matcher vore kul att få se.

Hjälm är det ju några som inte använder, fick man välja det själv?
    Hjälmen är obligatorisk i C-shooto. Man får gå upp till B-shooto för att slippade den (då är slag på mattan tillåtna också). Dock plockar domaren ibland bort hjälpen när fighten kommit ner på mattan, eftersom den är ivägen ibland.

Rookie
    ...känner en kille från holland som var där och kollade. Han sa att det var riktigt bra kvalité, så highlight videon gör knappast turneringen rättvisa. (Och ja han vet vad han snackar om, han har gått ett gäng a och b matcher).

Contender
    Quote Originally Posted by duffman
    ...känner en kille från holland som var där och kollade. Han sa att det var riktigt bra kvalité, så highlight videon gör knappast turneringen rättvisa. (Och ja han vet vad han snackar om, han har gått ett gäng a och b matcher).
    vad är han rankad då?

det är ganska olika.. vissa suger, vissa är bra..

Rookie
    vet ingen ranking, men han e brunbälte i bjj. Så han e ingen nybörjare direkt.

Hall of famer
    vet ingen ranking, men han e brunbälte i bjj. Så han e ingen nybörjare direkt.
    I MMA spelar snöret ingen roll om man inte är wellrounded..

Rookie
    öhh d fattar väl vem som helst...men folk här klagar på att d va dålig kvalité på tävlingen. Tror att han har rätt bra koll på vad som är bra eller dåligt. Och för övrigt är han helt ok stående med efter vad jag sett. Självklart kan kvalitén vara varierande när det är amatörtävling, men överlag så menade han att standarden var rätt hög.

Till er som klagar: Tycker bara att det är intressant att folk klagar på fighterkvalitén på amatörtävlingar...antar att ni är välmeriterade mmaproffs lr välmeriterade amatörfighters själva? Man blir bara lite trött på folk som klagar, som själva aldrig har varit uppe i ringen eller har jag fel?

Moderator
    Har vi en ny henke på forumet :P .. hehe
    skämt åsido det är ingen som har sagt att någon av de tävlande är dåliga, det folk har sagt är att det ser ut att vara låg nivå på de tävlande sett utefter HL videon och folk måste ju ha rätt till en egen uppfattning även om den inte stämmer överens med din egen. Jag har bara sett halva videon och även om jag antagligen skulle få stryk av de flesta kan jag ju klart och tydligt se att det inte var proffs som körde... det är min uppfattning
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Rookie
    ...klart har alla rätt att ha en egen uppfattning! Jag själv var inte där så jag för bara vidare vad killen från holland har sagt till mej. Tycker bara att d e dålig stil att klaga på amatörfighters "låga nivå", när de ändå tävlar. Något som väldigt många som uttalar sig inte gör, d e ju jävligt mycket lättare att sitta hemma framför datorn och uttala sig än att åka ner till holland å fightas själv...

Hall of famer
    Till er som klagar: Tycker bara att det är intressant att folk klagar på fighterkvalitén på amatörtävlingar...antar att ni är välmeriterade mmaproffs lr välmeriterade amatörfighters själva? Man blir bara lite trött på folk som klagar, som själva aldrig har varit uppe i ringen eller har jag fel?
    Inte proffs men folk som har varit i ringen/buren och fightats har skrivit i denna tråden..så inte bara keyboardwarriors

Hall of famer
    ...klart har alla rätt att ha en egen uppfattning! Jag själv var inte där så jag för bara vidare vad killen från holland har sagt till mej. Tycker bara att d e dålig stil att klaga på amatörfighters "låga nivå", när de ändå tävlar. Något som väldigt många som uttalar sig inte gör, d e ju jävligt mycket lättare att sitta hemma framför datorn och uttala sig än att åka ner till holland å fightas själv...
    nåns morsa kör amatör shooto :roll:

Hangaround
    tycker de är helbra att folk på amatörnivå tävlar, viktig erfarenhet. Men trodde man skulle kunna sätta ihop en bättre highlightvideo från EM fastän de är amatör. Vet jättemånga riktigt bra MMAkillar som kör på amatörnivåo blev förvånad over att folk klappade på halvdana grejjer osv.

Page 1 of 2 12 LastLast