Welcome to the MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
Results 1 to 6 of 6

Thread: Shootfighting

Rookie

Shootfighting

Hejsan.

Jag har ett litet problem.

Jag slutade med Shootfighting 2001 och har spelat Am. Fotboll och tränat Muay Thai sedan dess. Men det är där problemet kommer. Jag tränade andra, inte mej själv. När jag höll på som mest vart jag D-instruktör under August Wallén, i samma vända som Fighter Center öppnades. Sen föll allting bort pga mina andra sporter.

Nu så har min bild på hemmafronten ändrats och jag måste ta tag i min egen träning. Och jag ser att Shootfighting är min grej. Jag har en närliggande klubb som kör MMA, och jag fundera på att utveckla mej lite. Teknikerna och själva bilden har väl ändrats dom senaste 10 åren.

Jag har några frågor:
    1. Hur ser Shoot bilden ut nu egentligen? (Slag, grapplingen mm mm)
    2. Grunderna inom Shootfighting? (Är det nån som har basics på nåt papper eller på datorn så vore det skitbra!)
    3. Fys och Konditions program á la Shoot, finns det?

Hoppas på ett bra svar och seriös hjälp!

Mvh
    Magnus Flink

Hall of famer

Re: Shootfighting

Quote Originally Posted by Dalarocker
    Hejsan.

Jag har ett litet problem.

Jag slutade med Shootfighting 2001 och har spelat Am. Fotboll och tränat Muay Thai sedan dess. Men det är där problemet kommer. Jag tränade andra, inte mej själv. När jag höll på som mest vart jag D-instruktör under August Wallén, i samma vända som Fighter Center öppnades. Sen föll allting bort pga mina andra sporter.

Nu så har min bild på hemmafronten ändrats och jag måste ta tag i min egen träning. Och jag ser att Shootfighting är min grej. Jag har en närliggande klubb som kör MMA, och jag fundera på att utveckla mej lite. Teknikerna och själva bilden har väl ändrats dom senaste 10 åren.

Jag har några frågor:
    1. Hur ser Shoot bilden ut nu egentligen? (Slag, grapplingen mm mm)
    2. Grunderna inom Shootfighting? (Är det nån som har basics på nåt papper eller på datorn så vore det skitbra!)
    3. Fys och Konditions program á la Shoot, finns det?

Hoppas på ett bra svar och seriös hjälp!

Mvh
    Magnus Flink
    Du har nog postat pa fel del av forumet tyvarr.
    Jag tror inte shoot bilden ser annorlunda ut nu mot 2001.
    Shootfighting ar val bara ett skyddat namn for MMA so... det ar val bara kolla basics for no-gi grappling och brottning, muay thai har du ju redan.

Nar det galler fys och konidtion finns det en sadan sektion pa forumet som du kan titta pa, generellt satt ar fys for mma ungefar samma som for brottning och boxning (en blandning av de bada).
    Brottnings-fys ar ju ganska vanligt i Sverige eftersom det ar en vara nationalsporter. Vill du titta mer pa boxnings-specifik traning foreslar jag att du tittar pa Ross Enamaits guider.

Lycka till!

Moderator

Den här tråden hör hemma i "allmänt"
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Hall of famer

Shootfighting är i grunden som MMA fast utan slag på marken.

Utvecklingen och historien i Sveriger ger oss att vi har ett Shootfightingförbund och ett MMA förbund där bägge är udnerförbund till SB&K som i sin tur är underförbund till RF.

Rookie

Okej, hur ändrar jag tråden till Allmänt?

Och tack allihopa för svaren!

Quote Originally Posted by jesperg
    Shootfighting är i grunden som MMA fast utan slag på marken.
    Jo, men när jag körde så var det öppna handflator utan handskat som gällde och en del tekniker var annorlunda jämnfört med nu osv osv. Hur ser den bilden ut? Teknikmässigt alltså?
    Tack för svaret!

Hall of famer

Nu har man handskar (sedan många år tillbaka) i shootfighting. Så det är som MMA fast inga slag på marken