Sveriges största & mest aktiva MMA forum
10 000 besökare varje månad med över 2850 registrerade medlemmar och 70 000 inlägg!.

Bli medlem här
Nya aktiva medlemmar får 50kr gratis att betta för på kommande MMA gala hos Betsson.com.
Roger Huerta in Street fight
Välkommen till MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
+ Svara på ämne
Resultat 1 till 21 av 21
    Contender
    Reg.datum
    Okt 2009

Roger Huerta in Street fight

Ex-UFC Star in Bloody Street Fight -- Caught on Tape
    TMZ has obtained footage of former UFC superstar Roger Huerta engaging in a bloody street fight in Austin, Texas this weekend -- against a man who appears to have socked a woman in the head.
    8/4/2010 10:25 AM PDT by TMZ Staff
    Video här http://www.tmz.com/2010/08/04/ex-ufc...in-texas-video

Uppdatering:
    UFC Prez on Street Fight -- The Other Guy 'Deserved' It
    UFC President Dana White thinks the guy who got his face rearranged by MMA fighter Roger Huerta in a bloody street brawl deserved "to be knocked the f*ck out" -- because it ain't right to hit a lady.
    8/4/2010 1:55 PM PDT by TMZ Staff
    Säga vad man vill om Dana men han tog orden ur munnen på mej där.

Hall of famer
    Reg.datum
    Mar 2007

Re: Roger Huerta in Street fight

såg det igår, visst snubben förtjänade det väl och så men det är komplicerat.. han vet inte om tjejen har slagit snubben först (vilket hon antagligen inte har gjort men ändå) osv. Något som är mer störande än folk som ger sig på tjejer är kvinnor som slår män för att de vet att männen inte kan göra något tillbaka, de förtjänar att bli sänkta då.

Moderator
    Reg.datum
    Feb 2007

Ja du har en poäng Kane. Vidare så tycker jag inte att det känns helt legitimt att stompa personen i skallen när han ligger däckad på marken... Fighten var redan klar där va eller..
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Champ
    Reg.datum
    Okt 2009

Tycker det var oerhört mycket onödig uppmärksamhet för ett vanligt gatuslagsmål.

Moderator
    Reg.datum
    Feb 2007

själva grejen är ju vem som är med och inte slagsmålet i sig
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Champ
    Reg.datum
    Okt 2009

Jo tyvärr. MMA folk är ju fortfarande huliganer och inte vanliga människor som alla andra :roll:

Hall of famer
    Reg.datum
    Mar 2007

Nej de är inte huliganer men de har ett väldigt stort ansvar när det kommer till våld, man ska inte utöva sin kampsport utanför "dojon" om det inte är självförsvar osv.

Champ
    Reg.datum
    Okt 2009

Jag syftade mest på "icke-fighters" syn på oss fighters att vi bara är huliganer som går ut på stan för att slåss på kvällarna. Jag tycker iallafall man fortfarande får den stämpeln av vanligt folk.

Hall of famer
    Reg.datum
    Mar 2007

Jo det är nog sant, är inte själv fighter men.

Hall of famer
    Reg.datum
    Sep 2007

Problematiken ligger i att mannen som sänkte tjejen var "färdig" där. Huerta kan knappast hävda nödvärn eller något annat egentligen, vare sig för sin egen del eller kvinnans. Självklart är det ett genuint rövhuvud som ger sig på en tjej, särskilt på det där sättet, men rätt förfarande av Huerta hade väl varit att kontakta polis, dokumentera och vittna i fallet? Nu ligger han nog rätt brunt till själv, och den där stompen som Shogun nämnde gör knappast saken bättre.

Moderator
    Reg.datum
    Feb 2007

Nej det är ju ett solklart misshandelsfall.

Champ
    Reg.datum
    Jun 2007

Killen är en hjälte för fan.
    Vet inte va ni har för skruvad kvinnosyn som får detta till att Huerta gjort fel å att kvinnan kan ha slagit negern först.
    Stryk skulle han ha å stryk fick han.
    Sen tror jag inte att det var Huerta som stompade honom.
    På bilden ser det ut som han har tröja och mörka skor vilket inte Roger hade.
    Just my 2 cents

Moderator
    Reg.datum
    Feb 2007

Det har ingenting med någons kvinnosyn att göra det har med grundläggande etik & moral samt samhällets lag och ordning. Självklart ska han som ger sig på kvinnan straffas, också enligt lagen. Det berättigar dock inte en tredje part, i det här fallet Huerta, att begå övergrepp på honom - precis samma övergrepp som han själv utsatte kvinnan gör, nämligen misshandel. Det riktiga hade varit att kontakta polisen, dom finns där av en anledning.

Eller tycker du linkan att det är okej att misshandla någon allvarligt för att han "ska ha stryk", och vem är det då som bestämmer att nån ska ha stryk, du? jag? vem som helst?

Contender
    Reg.datum
    Dec 2009

Citat Ursprungligen postat av Linkan
    ...kan ha slagit negern först.
    Somliga kanske tycker att detta språkbruk ska rendera i en kok stryk. Är det då ok om ett gäng stora pöjkar verkställer detta? För att dom tycker du förtjänar det...

Bara för att jag vill ha ett civiliserat samhälle utan slagsmål på gatan betyder väl för f*n inte att min kvinnosyn är skruvad och att jag tycker att kärringar förtjänar stryk?!

Kan garantera att jag skulle ingripa om jag såg en kvinna (eller man för den delen) som får stryk. Men jag skulle aldrig misshandla gärningsmannen efteråt.

Champ
    Reg.datum
    Okt 2009

Om jag skulle vara ärlig tror jag nog jag hade gett killen stryk om jag var där och sett allt. Dock så är jag inte någon som är ute och slåss på gatan men jag kan lätt överreagera i sådana situationer när en starkare ger sig på en svagare.

Contender
    Reg.datum
    Dec 2009

Citat Ursprungligen postat av DizordA
    Om jag skulle vara ärlig tror jag nog jag hade gett killen stryk om jag var där och sett allt. Dock så är jag inte någon som är ute och slåss på gatan men jag kan lätt överreagera i sådana situationer när en starkare ger sig på en svagare.
    Jo, det skulle nog vara lätt hänt.

Men jag tycker det är illa med alla efteråt som skriker att han fick vad han förtjänade...

Contender
    Reg.datum
    Okt 2009

Citat Ursprungligen postat av drue
    Huerta kan knappast hävda nödvärn eller något annat egentligen,
    Envarsgripande
    Påträffas den som begår brott, varpå fängelse kan följa, på bar gärning eller flyende fot får han gripas av envar. Envar får också gripa den som är efterlyst för brott. Den gripne skall skyndsamt överlämnas till polisen.

Nu vet vi inte om killen använda våld mot Roger Huerta offcam. Isf hade han haft all rätt att sänka han.

Hall of famer
    Reg.datum
    Sep 2007

Det du åberopar är att man får gripa någon som begår en brottslig handling. Det skulle Huerta fått göra bara sett till vad mannen gjorde mot kvinnan, absolut. Men att slå någon medvetslös och stompa densamme i ansiktet tror jag är svårt att kalla ett gripande? Nog för att viss (amerikansk) polis beter sig så, men det är knappast rätt tillämpning av den beskrivningen du gav.

Däremot kan det som du säger mycket väl ha hänt något utanför kamerans synfält, och då kan nödvärn åberopas. Men jag går bara efter vad bilderna faktiskt visar.

Rookie
    Reg.datum
    Aug 2010

Massa kommentarer till videon på hemsidan du länkade till löd: "A real man" "He did the right thing!" "I wish there were more people like Roger Huerta"

Och att Dana White - som i och för sig är en jävla idiot - också menar att han gjorde rätt.

Stör mig som fan på den där äckliga ointelligenta macho-attityden! Att gå fram och ifrågasätta vad killen som knockade tjejen håller på med är rätt. Att knocka han är också rätt om han börjar tjafsa och vill slåss. MEN att stompa en person som ligger ner, efter att man sänkt honom, allt vad man kan är VIDRIGT. Jävla idiot.

Blir orolig och jävligt irriterad på folk som tycker att det var bra gjort! Det är precis den attityden som gör att folk blir mördade i gatuslagsmål. Du kan aldrig rättfärdiga att sparka någon som ligger ner på huvudet om det inte handlar om att du måste för att överleva.

Roger Huerta gjorde sig skyldig till något mycket värre än vad killen som knockade en tjej gjorde. Den svarta ska åka dit för misshandel, Roger Huerta ska åka dit för mordförsök snarare.

Stör mig framförallt på kommentarerna på hemsidan som länkas till i huvudinlägget. Att det finns så många idioter är skrämmande.

Hall of famer
    Reg.datum
    Mar 2007

Habilt första inlägg Chekov, jag instämmer fullständigt.

Contender
    Reg.datum
    Dec 2009

Citat Ursprungligen postat av Kane
    Habilt första inlägg Chekov, jag instämmer fullständigt.
    +1 !

Liknande ämnen

1. mmaforum.se exclusiv intervju med Roger Huerta!?
    Av noname i forum Allmänt om MMA
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-02-14, 14:12
  2. Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-01-12, 08:27
  3. Roger Huerta?
    Av Linkan i forum UFC
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2009-01-03, 00:19
  4. EliteXC - Street Certified
    Av Sprawler i forum MMA Spoilers
    Svar: 52
    Senaste inlägg: 2008-02-27, 19:30
  5. EliteXC Street Certified
    Av Zzzleepy i forum MMA Övriga Galor
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2008-02-17, 13:54

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
Back to top

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32