Welcome to the MMA & UFC Snack pć MMAForum.se.
Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 26 of 31

Thread: Ricardo Arona

Hall of famer

Ricardo Arona

Vart har den hÀr snubben tagit vÀgen? Har verkligen inte sett alla hans matcher, men det jag har sett tyder pÄ att han Àr ganska skillad. Visst har han blivit HL-mat för rampage och sokudju, men han har nÄgra fina skalper ocksÄ. DÀribland borde fedor ingÄ...

http://www.dailymotion.com/relevance/se ... -arona_ads
    1. FÄr de inte slÄ mot huvudet?
    2. Är inte Fedor rĂ€tt mycket tyngre Ă€n Arona?
    3. Hur kan det vara oavgjort och gÄ till en avgörande?
    4. Hur i hela friden kan Fedor tilldömas vinsten? Arona blev robbad enligt mig...

Hall of famer
    Jag hade inte sett den fighten tidigare men jag mÄste ju bara instÀmma. Vilken domarskandal.

Arona vart verkligen robbad dÀr, tycker synd om honom efter en sÄn insats.

Jag vill se Arona i UFC, det har jag tjatat om förut.

Contender
    JÀvlar, det dÀr var Aronas vinst, Fedor Àr min favoritfighter, men dÀr förlorade han fan

Moderator
    Det Àr Rings och jag har för mig att dom inte fÄr slÄ pÄ marken överhuvudtaget, bara grapplas. Jag tror inte att Fedor behöver va sÄ mycket tyngre Àn Arona om man betÀnker att Fedor Àr en rÀtt liten tungviktare och Arona Àr en stor, biffig LHW.
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Hall of famer
    Det Àr iofs 8 Är sedan, vet inte om Fedor hade sumpat den idag. Men ÀndÄ. Skumt att ge honom den vinsten, han va vÀl inte ens i ropet dÄ?

Hall of famer
    Quote Originally Posted by ShogunRua
    Det Àr Rings och jag har för mig att dom inte fÄr slÄ pÄ marken överhuvudtaget, bara grapplas. Jag tror inte att Fedor behöver va sÄ mycket tyngre Àn Arona om man betÀnker att Fedor Àr en rÀtt liten tungviktare och Arona Àr en stor, biffig LHW.
    Men dem slog pÄ marken i videon, sÄ det fÄr dem nog visst göra!

Hall of famer
    Tror det inte Àr nÄgra slag mot huvudet, kÀnns sÄ i alla fall.

AngÄende vikten sÄ vet jag inte... arona Àr enligt wiki 200Lbs. Kanske Àr matchvikt (inte 205?), men jag trodde fedor ÀndÄ lÄg uppÄt en 230-240lbs?

Anyhow, ge oss Arona igen. LÄt Fedor fighta sig till en Àrlig vinst vettja :]

Champ
    Quote Originally Posted by drue
    Tror det inte Àr nÄgra slag mot huvudet, kÀnns sÄ i alla fall.

AngÄende vikten sÄ vet jag inte... arona Àr enligt wiki 200Lbs. Kanske Àr matchvikt (inte 205?), men jag trodde fedor ÀndÄ lÄg uppÄt en 230-240lbs?

Anyhow, ge oss Arona igen. LÄt Fedor fighta sig till en Àrlig vinst vettja :]
    borde inte vara nÄgott problem för "the last emperor" (jupp e fan boy av han)

Hall of famer
    nej nej, missförstÄ mig rÀtt hÀr nu: Arona Àr inga problem för vÄr lille ryss. Fedor Àr #1 i mitt sinne. Men den matchen man sÄg hÀr ovanför blev ju Arona robbad pÄ, sÄ en rematch vore fint :]

Moderator
    Det Àr möjligt Sprall men isÄfall Àr det nog bara slag mot kroppen. Men jag har för mig att Bas sÀger apropÄ Fedor i nÄn intervju att han har tÀvlat i rings dÀr dom inte tillÄter slag pÄ marken.
    Antingen Àr det japsdomarna eller sÄ Àr det kroppsslag
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Hall of famer
    1. FÄr de inte slÄ mot huvudet?
    2. Är inte Fedor rĂ€tt mycket tyngre Ă€n Arona?
    4. Hur i hela friden kan Fedor tilldömas vinsten? Arona blev robbad enligt mig...

1. inte pÄ marken
    2. idag Àr de de ja dÄ vet jag inte.
    3 om det Àr oavgjort gÄr det till en extra rond som avgör hela matchen.
    4. för han uppenbarligen vann extra ronden. han dominerade stÄende visade mycket skicklighet i clichen han blev mountad men vÀnde det och straffade arona med GnP och subbförsök.

Hall of famer
    Quote Originally Posted by N1clas

3 om det Àr oavgjort gÄr det till en extra rond som avgör hela matchen.
    4. för han uppenbarligen vann extra ronden. han dominerade stÄende visade mycket skicklighet i clichen han blev mountad men vÀnde det och straffade arona med GnP och subbförsök.
    3. Menade som - hur kan domarna vara sÄ otroligt vÀrdelösa att de dömmer oavgjort - inte hur det rent teoretiskt kan ske. Det Àr jag vÀl införstÄdd med.
    4. HÄller inte med dig pÄ nÄgot sÀtt, och förstÄr inte för fem öre hur man kan "straffa" nÄgon med GnP nÀr slag mot huvudet inte Àr tillÄtet? Knappast sÄ att han bröt nÄgra revben eller ens trÀffade sÄ att det sÄg ut att kÀnnas pÄ Arona...

Jag hÄller fast vid att Arona blir fullstÀndigt robbad. Han tror (vet) sig ha vunnit, hans corner Àr övertygade, till och med fedor ser överraskad ut nÀr domslutet ropas ut. SkrÀp Àr vad det Àr, in my humble opinion.

Hall of famer
    om han vann innan det blev oavgjort Àr ovesentligt, han lyckades inte övertyga dommarna. sen i extraronden sÄ vann fedor imo. det var jÀmt men endast pga 2 nertagningar och 1 mount. i shootfightingregler skulle fedor ha vunnit tex. Du vet inte vad dommarna poÀngbedömde, Àr det aktivitet? Àr det försök till avslut? Àr det bjjpoÀng? det Àr ingen uppenbar rob.

Och hur kan du sÀga att man inte kan straffa nÄn med kropps GnP om fedor skulle Gnpa dig skulle du börja grÄta.

Jag vill bara pÄpeka att jag inte sett matchen innan extraronden men den vann inte arona överlÀgset. in fact han förlorade.

Moderator
    om fedor skulle Gnpa dig skulle du börja grÄta.
    hahaha :lol:

Hall of famer
    Om fedor skulle Gnpa dig skulle du börja grÄta.

Jag med. :cry:

Champ
    mÄste nog hÄlla med dÀr me, men! visst skulle dt va schysst att kunna skryta om att man blivit GnPad av sjÀlvaste Fedor. Tycker jag Àr en bragd vÀrd att nÀmna iaf efter man e ute frÄn sjukan sÄklart :P

Hall of famer
    Och hur kan du sÀga att man inte kan straffa nÄn med kropps GnP om fedor skulle Gnpa dig skulle du börja grÄta.

Jag vill bara pÄpeka att jag inte sett matchen innan extraronden men den vann inte arona överlÀgset. in fact han förlorade.
    DÄ fÄr jag vÀl upprepa mig - sÄg inte ut som han pÄ nÄgot sÀtt skadade Arona med sin mighty ground N pound, men dÄ kanske Arona Àr sjukt mycket hÄrdare Àn alla andra och inte visar nÄgot heller. Vad vet jag.

FörstĂ„r inte, har du sett matchen innan extraronden eller inte? Om inte Ă€r det ju en smula lurigt att uttala sig om den, för det Ă€r verkligen dĂ€r jag anser Arona vinna överlĂ€gset. Även om han inte "övertygade domarna" innan skiljerond sĂ„ Ă€r det lite konstigt att kalla det ovesentligt dĂ„ det (senast jag kollade) Ă€r tillĂ„tet att lufta Ă€ven sĂ„nna tankar, och det Ă€r dels dessa tankar denna trĂ„d gĂ„r ut pĂ„. Att det Ă€r konstigt att det ens gĂ„r till extrarond.

Och ja, skulle Fedor sÄ mycket som andas pÄ mig sÄ skulle jag krypa ihop som en liten boll och ropa pÄ mamma. DessvÀrre gÀller detsamma för de flesta normalstora tolvÄringar, varför jag heller inte trÀnar slag&spark. Att jÀmföra hur JAG reagerar pÄ fedors GnP för att bevisa att den Àr stark Àr följdaktligen en ganska skev jÀmförelse, don't you think?

Up and coming
    Jag tog en ordentlig titt pÄ extraronden.
    Arona hade nedtagningar och mount som han inte gjorde nÄgot av samt ett kimuraförsök.. Fedor var den aktive med kroppslag och en benspark och tvÄ giljotinförsök.

Fast egentligen var skillnaden sÄ liten att man inte borde ha korat en vinnare.

Hall of famer
    Quote Originally Posted by drue

DÄ fÄr jag vÀl upprepa mig - sÄg inte ut som han pÄ nÄgot sÀtt skadade Arona med sin mighty ground N pound, men dÄ kanske Arona Àr sjukt mycket hÄrdare Àn alla andra och inte visar nÄgot heller. Vad vet jag.

FörstĂ„r inte, har du sett matchen innan extraronden eller inte? Om inte Ă€r det ju en smula lurigt att uttala sig om den, för det Ă€r verkligen dĂ€r jag anser Arona vinna överlĂ€gset. Även om han inte "övertygade domarna" innan skiljerond sĂ„ Ă€r det lite konstigt att kalla det ovesentligt dĂ„ det (senast jag kollade) Ă€r tillĂ„tet att lufta Ă€ven sĂ„nna tankar, och det Ă€r dels dessa tankar denna trĂ„d gĂ„r ut pĂ„. Att det Ă€r konstigt att det ens gĂ„r till extrarond.

Och ja, skulle Fedor sÄ mycket som andas pÄ mig sÄ skulle jag krypa ihop som en liten boll och ropa pÄ mamma. DessvÀrre gÀller detsamma för de flesta normalstora tolvÄringar, varför jag heller inte trÀnar slag&spark. Att jÀmföra hur JAG reagerar pÄ fedors GnP för att bevisa att den Àr stark Àr följdaktligen en ganska skev jÀmförelse, don't you think?
    Jag hÄller med hÀr. Fedor förlorade matchen INNAN det gick till en extra rond. Det Àr det som Àr det konstiga. Sen övertygade han inte i extraronden heller.

Hall of famer
    som sagt jag tittade bara noggrant igenom extraronden för den avgör hela matchen och arona blev inte robad i den.
    Och att sÀga att det Àr ett rÄn och dyl Àr vÀl lite att ta i dÄ det var i extraronden han blev tilldömd vinsten.

Det som spelar roll var hur matchen poÀngbedömdes?
    jag tror domarna pÄ den galan vet det bÀttre Àn nÄgon hÀr pÄ forumet som itne kollat upp det.

menar du att du var 12Är? jag förstod inte riktigt.

Hall of famer
    Om det Àr poÀngbedömningen vi pratade om kan jag bara sÀga att jag hoppas den inte pÄ nÄgot sÀtt finns kvar dÄ den Àr omöjlig att förstÄ och samtycka med. I mitt fall dÄ. Och nej, jag Àr inte tolv. Jag drog en nÄgot överdriven liknelse till att om tolvÄringa skulle slÄ pÄ mig skulle jag ocksÄ fÄ ont, varför jag som sagt inte pysslar med slag och spark. Jag Àr för vek, det Àr inte min bag och allt det dÀr. "Fedors GnP Àr bra för att du fÄr ont av den" blir dÀrför lite konstigt jÀmförelse tycker jag. Men nog OT om mig nu.

Hall of famer
    Tycker det Àr en onödig diskussion för övrigt men det Àr kanske bara jag? TrÄden Àr vÀl menat för att höra vad han gör atm itne diskutera om han förlorade en match. vore skoj att höra lite nyheter om han istÀllet för massa tjat om han vs fedor.

NÄgot nytt?

Hall of famer
    Quote Originally Posted by zeddiz
    Tycker det Àr en onödig diskussion för övrigt men det Àr kanske bara jag? TrÄden Àr vÀl menat för att höra vad han gör atm itne diskutera om han förlorade en match. vore skoj att höra lite nyheter om han istÀllet för massa tjat om han vs fedor.

NÄgot nytt?
    Indeed, hÄller med fullt ut. Har för mig det har pratats om honom pÄ affliction-galan men det var kanske bara löst snack? Fightas han i LHW för övrigt eller Àr det HW?

Hall of famer
    bra zeddiz, av nÄgon anledning mÄste jag lÀsa alla trÄdar dÀr nya poster har skrivits, oavsett hur ointressanta de Àr. Den hÀr var vÀldigt ointressant.

Hall of famer
    Tack Kane för en oerhört insikts- och betydelsefulla posten, den hjÀlpte verkligen trÄden pÄ rÀtt vÀg igen...

Moderator
    Arona gÄr i LHW sÄvitt jag vet. Jag har ocksÄ hört spekulationer om att han skulle vara med pÄ affliction galan men det verkar inte sÄ. NÄn som kan portugisiska och har lust att luslÀsa hans hemsida om han har nÄn?

Page 1 of 2 12 LastLast