Welcome to the MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 26 of 30
    Hall of famer

MMA Träning Thailand Camp/visum/boende/visum/vacc

Fått flera pm ifrån folk som undrar om camps i Thailand

Just marknaden för MMA i Thailand växer något sjukt mkt just nu, och det poppar upp runt 3-4 gym varje år i Thailand som erbjuder MMA.
    Orsaken till att det går lite trögt är dom stygga kraven att utlänningar inte får äga 100% av sitt livsverk/camp

Denna tråd handlar inte om vilka camp som är bra eller vilka som är dåliga, detta får man ta PM, då det blir allt för mkt pajkastning.

*
    Har du fast jobb och inte vill säga upp dej för att åka en lite längre semester till Thailand, kolla med chefen om du kan få tjänsteledigt, så slipper du säga upp dej.
    Lättast att få detta är att jobba tex hela sommarn.

*
    Vaccination
    Lite lurigt, ska du bara befinna dej i turistorter (phuket) så behövs det inte mer än 1-2sprutor, men ska du testa på lite fler camps & resa runt så finns det lite olika alternativ.
    Och se till att INTE klappa djur i Thailand, tex hundarna har gott om skabb..

Grundskydd
    polio
    stelkramp
    tyfus
    Hepatit A (epidemisk gulsot)

Extra
    Gula febern
    Hepatit B
    Influensa
    Japansk encefalit
    Kolera/ETEC (turistdiarré)
    Malaria
    Polio
    Rabies
    TBE (fästingburen virusencefalit)
    Tuberkulos
    Tyfoidfeber
    Meningokockmeningit
    källa http://www.thailandresor.se/vaccin/

*
    Betalning
    Smidigaste är att skaffa Ica`s Mastercard, det är gratis att ta ut pengar över hela världen, tillskilnad mot tex swedbank som tar 20:- vid varje uttag.
    http://www.ica.se/FrontServlet?s=ikk&state=start

*
    Flygbolag
    Det lättaste är kanske att knalla in på nån resebyrå mm, men oftast blir det dyrare där och dom vill gärna packa på dej hotell mm första nätterna för en dyr peng.
    Beställ istället resan på nätet.
    Har du Ica Mastercard så får du automatiskt reseförsäkring om du betalar 75% av resan med ditt kort.
    Flybolag att åka med
    Försök undvika SAS,Fritidsresor mm dom är oftast lite dyrare..

http://www.supersavertravel.se - söker igenom x antal bolag sammtidigt
    http://www.thaiair.com - väldigt bra
    http://aftonbladet.reseguiden.se/cgi-bi ... ftonbladet

*
    Visum
    Skaffa ett Turistvisum, 60 dagar, sen fyller du på det på flygplatsen med 30dagar bruka kosta runt 200:-sek
    När allt har gått ut, åk till Malysia/Laos skaffa ett nytt visum 2 månader
    Du kan även köra såkallade visaruns, maximalt med 3 gånger, dock verkar dom ändra reglerna nu så..
    Vid varje visa run får du 30dagar.
    Vissa camp kan du även ansöka om 1års visum.

*
    Transport när du landat i Thailand
    Flyg är väldigt billigt i Thailand och är riktigt smidigt.
    Ska du tex till Phuket så finns det bussar som går ifrån flygplatsen och dit, oftast åker dem över natten så är du framme på dagen, väldigt väldigt billigt.
    Men släng dit 200-400:-sek så får du flyg direkt ner
    All transport kan bli jättebillig, men frågan är hur länge du orkar sitta och vänta för att nå ditt mål.

Trafiken i Thailand är ganska galen, speciellt större städer.
    Som turist hyr du en Scooter 125r, se till att använda hjälm.
    Innan du hyr kolla runt bland olika hyrställen, pris varierar väldigt mkt.
    Även om kanske det är lättast att campet fixar åt dej, så tjänar du på att fixa själv.
    Körkort
    I Thailand är det "lag" på att du ska ha körkort när du kör bil/scooter.
    Det är vanligt med trafikkontroller mm..
    Ha hjälm och ha alltid med ditt körkort och kopia på passet i backfickan.
    Skulle du inte ha körkort men endå vill upptäcka Thailand på motorfordon sä är det lungt, jag åkte dit 2 gånger på 3månader i trafikkontroll.
    Fick böta första gångern på Issan (landet) 300bath 60:-sek och andra gångern i turiststad 500bath.
    Poliserna är oftast väldigt trevliga och försök bemöt dem med ett leende.
    Dom vill oftast inte sätta dit dej, eftersom dom vet att Thailand måste ha turism.
    Om du väl åker dit för tex inte har ett körkort, Så tar polisen dina scooter-nycklar och skriver ut böter som du går in på polistationen och betalar och sidan visar upp kvittot för polisen som tog dina nycklar så kan du köra vidare.
    Obs var inte rädd när du väl hamnar på polistationen, dom kommer inte skicka några papper till svenska polisen eller något.
    Allt går väldigt snabbt.
    Även om polisen inte har tillgång till några blås-prov så se till att inte köra allt för onykter..
    Jag såg allt för mkt sådana tråkigheter...

*
    Boende i Thailand
    När du väl kommit fram till ditt camp, har dom oftast ställen där du kan bo på.
    Ska du bara stanna en kortare period kan det vara bra om du kolla runt lite själv, priser varierar kraftigt.
    Finns alltid ac som alternativ, men vänj dej med fläktar istället, mkt billigare.

*
    Träning

Oftast får du en personlig padman efter uppvärmningen.
    Nästan all träning där jag var hade man en personligtränare, och detta är INGET man betalar extra för.
    Försök kanske få en deal träning+boende+mc så kan det bli billigt om du ska stanna en längre tid.

No refund gäller nästan överallt.

MMA-Gym i Thailand

http://www.Grapplersguild.tv pris ?
    Email Address: info@grapplersguild.tv Phone: 08 3509 3548 (+66 8 3509 3548)
    Postal Address: 4/9 Moobahn Bofaai, Hua Hin 40, Petchkasem Rd, Hua Hin, Prachuabikirikhan 77110 Thailand.

http://www.mmaphuket.com 7000 Baht en månad
    7/6 Soi Tad-ied Chalong, Phuket, Thailand. 83100. Ph# 66-76-367-071 // 089-873-6432

http://www.tigerpitt.com 10,000 Baht en månad
    Address: 10/12 Moo 5 Soi Taiyat, Ao Chalong, Muang, Phuket , Thailand 83100

http://www.legacygym.com pris ?
    Ubon R
    +66-45-26-47-08 Mobile : +66-896-278-423

http://www.bangkokfightclub.com 7500 Baht en månad
    235/3-5 Asoke Road, Soi Sukhumvit 21, Bangkok 10110

http://www.superprosamui.com pris ?
    De Jagerstraat 24
    NL-1823 CV Alkmaar
    The Netherlands

http://www.muaythaicamps.com 12,000 Baht + accomodation ?
    CHAY-YAI GYM. 30/17 Moo Baan Sunpaliang T.Nongghoy A.Muang , Chiang Mai 50000, Thailand Tel. 08-9079-0953

Jag har säkert missat några gym, skicka mej ett PM.

Hoppas du nu fått en liten inblick i Thailand, men viktigast av allt, lita INTE på nån, Thailand är Thailand....

Hall of famer
    Tankte dra ivag till thailand i veckan, ons, tors eller fredag och stanna i en manad ungf.

Ska till fairtex i pattaya men jag tankte stanna i bkk i nagra dagar.
    Ar det bangkok fight club som galler i bkk? Nagot annat bra alternativ?
    Grappling i Pattaya finns det?

Tack pa forhand.

Hall of famer
    För de som funderar på att sticka till thailand och träna och inte har varit där förrut rekommenderar jag starkt filmen "A Lanna Trilogy" finns att köpa på http://www.muaythailand.com
    Nu handlar den om att åka till thailand och träna muay thai, men det är samma sak med MMA.

Hangaround
    Grapplers Guild ar nerlagt...hostar till om att det var lika bra.... :roll:

Contender
    Bra guide =) nån kommentar om maten? käkar man ute eller får man mat på campen?

Contender
    Hur lång tid tar det att få visumet? eler bluir det klart direkt när man går dit??? skqa nämligen¨åka om 18 dagar

Hall of famer
    Quote Originally Posted by gatzzzo
    Hur lång tid tar det att få visumet? eler bluir det klart direkt när man går dit??? skqa nämligen¨åka om 18 dagar
    i Sverige sthlm/gbg brukar ta några dagar.
    http://www.thaiembassy.se/

Hall of famer
    Quote Originally Posted by gatzzzo
    Ska du ha mer än 30 dagars visum så måste du söka på thaiembassy och då bör du skicka iväg alla papper + pass imorgon.

Contender
    även om man ska ha dubbelt turist visum?
    för på deras sida star det att man ska skicka in 3 veckor innan, men jag antar att det inte gäller om man åker dit direkt?

Hall of famer
    Ring dem!

Contender
    Nan som har varit pa Buakaw por pramuk gym eller???

funderar pa att dra dit om 3 veckor typ,

Up and coming
    Någon som kan tipsa om något bra försäkringsbolag?
    Verkar ju vara sjukt dyrt med reseförsäkring ifall man ska vara borta flera månader?

Hall of famer
    Mitt dubbla turistvisum tog 4 dagar att få!

Reseförsäkring så har en vän till mig väldigt bra erfarenhet av http://www.gouda-rf.se
    Dock finns det vissa riskfylld aktiviteter som inte täcks av försäkringen, där bla kamsport är med! Men dykning är ok!
    Men billigt är det, 4590:- för 6 månader ungdom worldwide, och då ingår ambulansflyg hem om det skulle behövas!

Hall of famer
    Quote Originally Posted by noname
    Mitt dubbla turistvisum tog 4 dagar att få!

Reseförsäkring så har en vän till mig väldigt bra erfarenhet av http://www.gouda-rf.se
    Dock finns det vissa riskfylld aktiviteter som inte täcks av försäkringen, där bla kamsport är med! Men dykning är ok!
    Men billigt är det, 4590:- för 6 månader ungdom worldwide, och då ingår ambulansflyg hem om det skulle behövas!
    snordyrt..bättre att kolla sitt egna hem-försäkringsbolag vad dom tar,
    plus när du betalar med kort så får du försäkring.
    sen har jag aldrig hört nån köra med nån "äventyrs-försäkring" bara säga att man snubblade eller crashade med moppen så löser det sig, ifall man skadar sig vid träning!

Hall of famer
    Quote Originally Posted by xynd
    snordyrt..bättre att kolla sitt egna hem-försäkringsbolag vad dom tar,
    plus när du betalar med kort så får du försäkring.
    sen har jag aldrig hört nån köra med nån "äventyrs-försäkring" bara säga att man snubblade eller crashade med moppen så löser det sig, ifall man skadar sig vid träning!
    Att välja försäkring är fan en jungel, håller på å kikar runt inför min resa nu. Den försäkring man får med att köpar resan för korter gäller väll bara tidsbegränsade "charter" resor om jag fattat de rätt!? Och jag väntar på besked från If, som jag har hemförsäkring hos.

Annars har jag kikat på http://www.worldnomads.com också, 5 933:- för ett år å då täcker den de mesta, det är 17kr per dag, för mig är de rätt överkomligt! Ser man på tex ICA's reseförsäkring så täcker det bara olycksfall, dvs inte om du blir sjuk å sånt.

Polarn rekommenderade Gouda bara för de hade bra erfarenheter av dem, hans flickvän hamnade på sjukhus och de fick pengar inom några dagar!

Xynd, hade du nån försäkring sist du va ner?

Up and coming
    Har du en vanlig hemförsäkring så tycker jag du ska köpa en extra reseförsäkring hos det försäkringsbolag du har. Jag har länsförsäkringar. Kostade mig 1877 kronor för 6 månader + att man det tilllägg man gör på vanliga hemförsäkringen så att den även ger avbeställningsskydd.
    http://www.backpacking.se/Discussion/Sh ... &SubMenu=1

Var väll antagligen en sådan deal han gjorde. Låter ju helt utan tvekan bäst.

Up and coming
    är det nån som har varit på bangkok fight club och kan berätta lite hur det är?

tänkte förmodligen åka dit och va i bangkok ett tag... såg att de nyligen bytt lokal också..

men hur mycket folk var det, hur var stämningen och kvalitén på träning osv?

per
    per is offline
    Hall of famer

Re: MMA Träning Thailand Camp/visum/boende/visum/vacc

Det finns billiga biljetter(till thailand) på doodle.se och då hamnar man på flygbolaget LTU.
    Kring 5000:-

Någons som bokat via doodle och eller åkt med LTU och vet om det är bra? lurendrejeri? har dom höns i kabinen och sånt, eller är det lugnt att boka med?
    Allt annat verkar ju ligga på nästan dubbla priset.

Hall of famer

Re:

Quote Originally Posted by Brandalarmz
    är det nån som har varit på bangkok fight club och kan berätta lite hur det är?

tänkte förmodligen åka dit och va i bangkok ett tag... såg att de nyligen bytt lokal också..

men hur mycket folk var det, hur var stämningen och kvalitén på träning osv?
    Bra träning och bra tränare där..
    satt dock bara och kikade på ett pass när jag var där!

Och lagom med folk! så du inte försvinner i mängden som på många andra ställen.

Champ

Väcker tråden till liv lite, är det någon som har erfarenhet av att åka till Thailand med AirChina eller överhuvudtaget hört något gott/ont om det bolaget?

En fråga mest riktad till Wictor/Andreas hur får man tag i begagnade moppar där?

Behöver man ta med sig en Gi om man ska träna på t.ex. tiger muay thai, hur mycket gi sparring förekommer det?

Hall of famer

Quote Originally Posted by Mehaarja
    Väcker tråden till liv lite, är det någon som har erfarenhet av att åka till Thailand med AirChina eller överhuvudtaget hört något gott/ont om det bolaget?

En fråga mest riktad till Wictor/Andreas hur får man tag i begagnade moppar där?

Behöver man ta med sig en Gi om man ska träna på t.ex. tiger muay thai, hur mycket gi sparring förekommer det?
    Moppe ar inga problem att hitta en begagnad, finns flertalet affarer pa vagen in till Phuket town som saljer, jag hittade min moppe pa annons i phuket gazette..
    runt 10-25000bath for en bra begagnad moppe!

Inte allt for mkt gi traning just nu, men det finns alltid nan lirare som har med sig sin gi, och grappling games i bkk nasta manad sa anar att det blir lite gi innan dess

:roll:

Contender

Tjenare,

Jag planerar att fara tillbaks till Thailand efter nyår igen och försöka få lite mer träning. Är det någon som har koll på nåt schysst gym på Koh Chang eller någon av öarna på östra sidan av "viken"? Var tidigare på Lanna i Chiang Mai och på ett ställe på Koh Lanta men känner för att se något nytt nu och vill gärna ha lite hav i anslutning. Samt att det är billigt

Allt tips är välkomna!

Hall of famer

Jag jobbar ju annars pa Lantagym pa just Koh Lanta, kommer fortfarande jobba efter nyar, om du har vagarna forbi maste du droppa in!

Up and coming

Tiger muay thai/MMA (phuket) eller Legacy gym (ubon)?

Mål med resan: Att under 3 månader träna hårt med bra kvalitet, bli så bra som jag kan bli samt kunna gå en proffessionell MMA-match.

Förberedelser: ca 1.5-2 års MT och grappling (SW samt BJJ)-träning.

Vad säger ni? Vilket gym tycker ni jag ska välja?

Hall of famer

Quote Originally Posted by alexgrahn
    Tiger muay thai/MMA (phuket) eller Legacy gym (ubon)?

Mål med resan: Att under 3 månader träna hårt med bra kvalitet, bli så bra som jag kan bli samt kunna gå en proffessionell MMA-match.

Förberedelser: ca 1.5-2 års MT och grappling (SW samt BJJ)-träning.

Vad säger ni? Vilket gym tycker ni jag ska välja?
    Kor 6 veckor pa varje stalle vet jag? borja i Ubon sen sista veckorna i phuket?
    muaythaien pa bada stallen ar bra, och bada stallen har MMA bur..
    :wink: dock lite billigare i Ubon mat mm..

Up and coming

Kanske en bra idé, jag ser det såhär istället:
    Om man tränar hos samma tränare kan man ju under denna period få en längre tid att arbeta på vissa detaljer och sedan tillsammans se utvecklingen. Det känns som att det blir för lite tid om man spenderar halva tiden på olika ställen med olika tränare.

Page 1 of 2 12 LastLast