Welcome to the MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 26 of 42

Thread: MMA-spel

Hall of famer

MMA-spel

Ja, för alla oss som spelade MMArmy eller kan uppskatta ett spel som handlar om taktik och tänk istället för button-mashing finns det två spel jag vill rekommendera för alla er här på forumet, nämligen World of Mixed Martial Arts 2 och mmatycoon.com .

mmatycoon är hyfsat likt MMArmy men MYCKET bättre imo, fast lite lägre tempo. Det är sjukt mycket djupare och verkligare än MMArmy, mer taktik osv, det är gratis (men man kan bli VIP för ett rimligt pris, 10 dollar för 3 månader, dvs knappa 80 kronor) så jag rekommenderar alla att testa det. Blir man VIP kan man skapa egen promotion och olika företag såsom kläder, kosttillskott och gym.

World of Mixed Martial Arts 2 är ett singleplayer-spel där du har rollen som Dana White + Joe Silva ungefär, du har en promotion och signar fighters, sätter upp events och bestämmer matcher osv. Det finns ett demo att ladda ner på www.greydogsoftware.com, och jag rekommenderar verkligen det spelet. Jag köpte det, då jag gillar att sponsra såna här småspel och dessutom tyckte att det var sjukt roligt.

Skriv gärna vad ni tycker om dessa om ni testar dem, och tipsa gärna om andra MMA-spel!

Hall of famer

Re: MMA-spel

Testar demot nu,

Lär man signa tvdeal för att starta ett event lr?

Champ

ska testa World of Mixed Martial Arts 2 nu

Hall of famer

Jag har ett företag som är low level national, började på low level regional. Jag har precis fått en PPV-deal med ett australiensiskt PPV-företag med storleken small. Om du har ett väldigt okänt företag är det ingen idé att försöka få TV-deal i princip. Läs help-filen som finns.

Hall of famer

nice, nån får gärna göra en snabb intro på mmataycoon, fattar typ inget.

Hall of famer

Detta var ju faktiskt riktigt kul,

blir till att köpa det.

Hall of famer

Är det riktiga dagar i MMataycoon, måste bli rätt segt isåfall?

Champ

det funkade inge vidare på vista

Hall of famer

Jo det är väldigt lågt tempo men det är väl meningen att man ska spendera en kvart per dag på ungefär, tyvärr. Det finns en wiki för det btw, lite svårt att gå igenom allt man behöver veta personligen, läs där istället!

Min manager heter Tommy Söderberg, och min "bästa" fighter Theo Gillberg, han var den första jag gjorde och suger egentligen men lyckas vinna trots det :lol:

*edit* kul att du gillade det eidos! skriv gärna hur det går för dig och ställ frågor osv antingen här eller via PM, jag är rätt noobig själv men kan ju alltid försöka hjälpa! Finns ett forum där du kan fråga osv på greydogsoftware.com/forum

Contender

Fick upp ögonen för mmatycoon för några timmar sedan och det verkar ju vara rätt okej. dock lite halvsegt att det är realtid. man vill ju sitta hela tiden när man väl fastnat men det får väl duga att kika in lite varje dag.

En fråga till er som är mer rutinerade, när man tränar. blir man mer skillad varje dag? eller liksom när uppdateras det?

Hall of famer

gör en egen tråd för World of Mixed Martial Arts 2 nu.

Hall of famer

Quote Originally Posted by Skalman
    Fick upp ögonen för mmatycoon för några timmar sedan och det verkar ju vara rätt okej. dock lite halvsegt att det är realtid. man vill ju sitta hela tiden när man väl fastnat men det får väl duga att kika in lite varje dag.

En fråga till er som är mer rutinerade, när man tränar. blir man mer skillad varje dag? eller liksom när uppdateras det?
    Du tränar ju två gånger om dagen, så du blir bättre två gånger om dagen. Du ser ju om du t.ex. hade mediocre punches och tränar det och det helt plötsligt blir competent

Contender

Tackar för svaret. var mest osäker på om det vart uppdaterat veckovis ex tillsammans med betalningen eller så.

klättringen mot toppen har börjat

Moderator

Jag testade det där jävla mmatycoon men jag orkade inte läsa den tio-sidiga tutorialen utan klickade runt lite bara och konstaterade att, nae
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Rookie

haha men när man väl kommit igång är det ett jävligt bra spel.

man blir fan beroende

Hall of famer

Kan man bli beroende avett spel som man kan "spela" typ 10 min om dagen?

Hall of famer

Klart

Rookie

haha ja de kan man och om man fixar vip kan man nog nörda ner sig ordentligt

Hall of famer

Nu har mina fighters gått sina första matcher, jag har en brottare som vann på domslut, en striker som vann på KO efter 28 sek och en BJJ-spelare som vann på triangle i nadra ronden.

Kul när de väl bli fights men nu är två av dem lite skdade sen får man vänta minst 3 dagar till innan de fightas så typ en vecka till nästa då.

Jag saknar träningsrapporter också, man har ju ingen aning om hur bra de utvecklas.

Hall of famer

Gratulerar träningsrapporter finns om du är VIP kan man väl säga

Hall of famer

Trisst, skulle aldrig betala för att spela ett onlinespel. Jag får väl helt enkelt klara mig utan.

Hall of famer

Hur är det med BJJ bälterna, är det poängen som avgör vilken färg de har? Jag har t.ex. en striker och en bjj fighter och båda har blått även fast bjj fightern har mycket mer på bjj tenikerna.

Hall of famer

ja, 20 poäng i BJJ kan vara blått bälte precis som 50 poäng kan vara det också. Tror att gränsen går vid 70 mellan blått och lila, men det kan vara 60 också.

Hall of famer

Är det nån som har vip och äger en organisation eller företag?

Hall of famer

Jag är VIP men äger inget företag, känner inte riktigt att jag orkar lägga ner den tid som behövs för det.

Min mest framgångsrike (men knappast bästa egentligen) fighter Theo Gillberg är nu 4-0, och har enligt mig varit underdog i de tre senaste fighterna. Han har nu bältet i 205-poundsdivisionen i min organisation, och har nu blivit erbjuden ett konrakt på 12000, 1000, 1500. Avvaktar dock och ser om jag kan få ett ännu bättre kontrakt.

Hall of famer

Va har du för organisation Kane? Kan du inte signa nån av mina fighters?

Jag gjorde något ogenomtänkt och joinade elite gym med alla mina fighters men hade egentligen inte pengar till det, så nu står typ alla utan gym och kan inte joina de gymmet man tillhör från början heller eftersom det är fullt. Va göra?

Page 1 of 2 12 LastLast