Jag märker mer och mer att det börjar bli riktigt populärt med MMA i Sverige och även resten av världen! För 3 år sen visste inte nån i mina kretsar vad Rear Naked Choke, hammerfists och BJJ var för nåt, eller vem Anderson Silva, GSP och Penn var. Nu snackas det mer och mer om MMA överallt, det bloggas och skrivs om det lite då och då lite här och var, och det börjar verkligen få en allmän acceptans i Sverige, något som jag verkligen älskar att se.
Nu har fenomenet MMA blivit så pass populärt att det t.o.m. görs högbudgetfilmer om det. Jag såg nyss en trailer till en ny film som heter Warrior, som handlar om två bröder som slåss i en MMA-turnering. och även om filmen visar sig vara skräp så kan man i alla fall hoppas på att sporten porträtteras rätt och att fler blir intresserade av att prova på sporten!
Jag vet att det inte finns mycket till diskussionsvärde för detta egentligen, men jag känner mig otroligt pepp just nu och ville dela med mig av länken i alla fallFilmen kommer på bio den 9:e September, vet inte om det gäller Sverige också men man får ju anta att så inte är fallet.
Warrior (2011) - IMDb

LinkBack URL
About LinkBacks
Filmen kommer på bio den 9:e September, vet inte om det gäller Sverige också men man får ju anta att så inte är fallet.
Reply With Quote