Welcome to the MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
Results 1 to 3 of 3

Thread: MMA For Dummies

Champ
    Blog Entries
    28

MMA For Dummies

Tjena forumet!

Jag har länge haft planer på att skriva ihop en liten guide till MMA för de som är nya till sporten, och jag tänkte kolla med er om det finns någon som är intresserad av att hjälpa till genom att dela skrivarbetet eller ge förslag och feedback? Jag vill göra det här så att folk som är nyfikna ska kunna läsa om sporten och dess syfte, utövare, principer, legender, historia, och så vidare, och på så sätt få en större förståelse till sporten. Idag handlar det mesta om fotboll, och jag skulle gärna vilja se lika många MMA-fans i Sverige som jag ser fotbollsfans, kan vi fixa det tror ni?

Hur ska man forma en guide till MMA så att det låter attraktivt även för någon som inte har varit intresserad av kontaktsport förut?

Ska man göra varje sektion av guiden kort och sammanfattad så att man kan läsa allt i en sittning eller ska man utveckla allt så att det blir som ett större blogginlägg per del?

I vilken ordning ska alla saker tas upp?

Alla förslag är högst uppskattade, och jag samlar alla användbara förslag som ni ger i det här inlägget så att ni kan se hur strukturen ser ut och ge ytterligare feedback!

Hall of famer
    Använd dig av någon som TXS som är riktigt bra på att skriva är nummer 1
    För är det kul att läsa så vill man läsa den. Är den lite tråkig så lockar den inte. Jag tycker du ska titta på andra "for dummies"-böcker och hitta något som passar eller utforma en egen som passar dig bäst

Champ
    Wikipedia har ju en rätt bra förklaring på ursprung, hur UFC kom till, evolutionen från marken upp till stående mm