Welcome to the MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
Page 1 of 6 123456 LastLast
Results 1 to 26 of 153
    SEB
    SEB is offline
    Up and coming

Marijuana berusning för en kampsportare?

TJA!
    Läste just att Diego Sanches hadde åkt dit för Marijuana rökning, precis som Nick Diaz gjorde i senaste pride galan. Och det slog mig att det är ganska utbrett i mma världen att folk slår en fet då och då.

Rykten som mina bekanta alltid snackar om att det finns flera mma fighters som flummar (ej i en negativ bemärkning). BJ penn och Joackim hanson för att nämna några.

Nu frågar jag mig är röking ett bra alternativ för att berusa sig eftersom kroppen inte skadas fysiskt på en. Alla som tränar vet juh sido effekterna efter en fylla, tar det ett jävla tag att återställa sig..

Släng gärna ur er era åsikter om detta ämne skall bli en kul läsning.

Up and coming
    Det sliter nog mindre på kroppen att röka på än att ta en fylla men sen finns ju alltid alternativet att vara helt ren om man vill satsa på sin träning.

Hall of famer
    hehe, rökning och cardio går väl inte hand i hand.

Bättre dom bygger upp sig som Kerr :lol:

Hall of famer
    Du och din Kerr.

De är nog inte omöjligt att de finns de som röker på. Det kan säkert va ett sätt att slappna av och flumma iväg ett tag. Hård tränings sliter både på kroppen och skallen, framför allt om de är vikt nedgång inblandat. Öh jag vet inte tillräckligt om det för att kunna på något sätt bidra med något konstruktivt.

Contender
    Vad jag har läst så använde Bruce lee Marijuana för att kunna sova på kvällarna för att han va så överaktiv, han rökte de dock inte utan åt dem för att själva rökningen skadar.

Hall of famer
    Jag är för marijuana rökning vid träning av vilken sport som helst. Jag är helt emot alkohol och dricker det endast för att det är det lagliga alternativet och jag är inte lika rebellisk som jag var på 90-talet. Jag tycker att marijuana rökning vid låg konsumtion inte har några större biverkningar. Jag pratar alltså inte om missbruk där missbruk av bananer också kan vara skadligt. Jag pratar bruk, par ggr i veckan.

Vad jag har förstått så lugnade också Govenör Arnold ner sig med en joint efter sina pass, han var nog större än Kerr.

Legalize marijuana om ni frågar mig.

Contender
    Henrik jag håller med dig om man ser till den rent teoretiska delen, marjujana är ju bättre än alkohol, både för kroppen och när det gäller våld pga. berusning. Men efter att jag har sett flera kompisar gå från duktiga i skolan och på träning (inte MMA iofs men) till att vara lata, inte komma till skolan, IG i flera ämnen, lägga ner träningen pga. att dom röker, så har jag börjat tänka att det nog vore bättre att ha det olagligt.

Jag tror att anledningen till att många klarar av att bara dricka på helgerna och sedan sköta sig liv (skolan osv.) på vardagarna är för att det krävs mer för att bli berusad av alkohol, röker man på är det lätt att det blir för ofta.
    Helst skulle varken alkohol eller några andra droger vara lagliga enligt mig.

Hall of famer
    Quote Originally Posted by Henrik
    Jag är för marijuana rökning vid träning av vilken sport som helst. Jag är helt emot alkohol och dricker det endast för att det är det lagliga alternativet och jag är inte lika rebellisk som jag var på 90-talet. Jag tycker att marijuana rökning vid låg konsumtion inte har några större biverkningar. Jag pratar alltså inte om missbruk där missbruk av bananer också kan vara skadligt. Jag pratar bruk, par ggr i veckan.

Vad jag har förstått så lugnade också Govenör Arnold ner sig med en joint efter sina pass, han var nog större än Kerr.

Legalize marijuana om ni frågar mig.
    Legalize it don't criticize it, Legalize it, yeah, yeah. That's the best thing you can do .

Jag har polare som har rökt en del och de är väl knappast någon som säger emot att de blir sega i huvudet och slöa av det.

Kan de då ha en positiv inverkan på din prestation i en MMA match? Ja det tror jag om du röker en liten mängd blir du lung och har inte samma nervositet och rädsla som annars. Man blir ju inte direkt bäng i skallen och somnar av lilla minsta Men jag tror ju inte de handa om att de har rökt på direkt före match och då kan jag inte se några positiva effekter som kan utnyttjas under matchen.

Contender
    Att cannabis är olagligt är helt skevt enligt mig och att det klassas doping är bara ett stort skämt

Hall of famer
    Quote Originally Posted by Skyblue
    Men efter att jag har sett flera kompisar gå från duktiga i skolan och på träning (inte MMA iofs men) till att vara lata, inte komma till skolan, IG i flera ämnen, lägga ner träningen pga. att dom röker, så har jag börjat tänka att det nog vore bättre att ha det olagligt.
    Här pratar vi om missbruk. För att man ska hamna i missbruk så krävs det ganska många andra faktorer än själva drogen för att det ska gå så långt som in i ett missbruk. Det är en helt annan diskution men jag anser att man inte kan beskylla drogen för att man missbrukar den. Anledningen till att jag inte gillar alkohol är för att hur man blir under ruset. Dom flesta jag känner som dricker på helgerna (socialt) gör alltid saker som dom ångrar dagen efter, men det gör inte så mycket för att alla andra var full själva så det glöms bort typ.

Jag vill inte förespråka droger, som du säger det bästa hade varit om alla droger varit förbjudna och totalt omöjliga att få tag på. Kommer aldrig att hända...

Hall of famer
    Quote Originally Posted by Venom
    Jag har polare som har rökt en del och de är väl knappast någon som säger emot att de blir sega i huvudet och slöa av det.

Kan de då ha en positiv inverkan på din prestation i en MMA match? Ja det tror jag om du röker en liten mängd blir du lung och har inte samma nervositet och rädsla som annars. Man blir ju inte direkt bäng i skallen och somnar av lilla minsta Men jag tror ju inte de handa om att de har rökt på direkt före match och då kan jag inte se några positiva effekter som kan utnyttjas under matchen.
    Skulle aldrig kunna tänka mig att någon röker innan en fight...att Diaz lämnade positivt prov var nog för att han rökt någon dag innan skulle jag tro. Cannabis sitter i några dagar och om du röker mycket sitter det i över en månad. Jag tror ingen går in i en fight efter att dom precis har rökt, isåfall gör dom det inte fler gånger efter det, som många säger man blir seg och snöar in på helt andra saker än vad man borde göra. Sånt kan vara bra och roligt ibland men inte i en fight.

Hall of famer
    Många extremesportare röker lite innan de ska göra något stort pga att de ska övervinna sin rädsla osv. Tror det skulle funka i MMA också, vi snackar inga stora grejer.

Hall of famer
    Många extremesportare röker lite innan de ska göra något stort pga att de ska övervinna sin rädsla osv. Tror det skulle funka i MMA också, vi snackar inga stora grejer.
    Möjligt...

Extremsportare...Jag kommer ihåg någon snowboardare som tog guld men fick lämna tillbaka sitt det om jag inte minns helt fel pga marijuana.

Hall of famer
    Diaz borde fatt pluss poang for att han vann med thc i blodet.

Hall of famer
    Jag gillar inte marijuana alls. Jag har alltid förknippat det med en slags misär. Om man nu är så pass seriös med sin träning så kan man ju lika väl skippa det också liksom. Eller så inser man att alkohol inte påverkar så enormt mycket, och tar en rejäl fylla istället.

Hall of famer
    En rejäl fylla känns inte direkt hälsosammare än ett röka på lite...

Hall of famer
    Det påståd jag inte heller. Fast jag sa att alkohol det inte behöver påverka allt för mycket. Är nog lite från person till person.

Hall of famer
    Du sade "ta en rejäl fylla istället".

Hur menade du om du inte menade att det var bättre?

Hall of famer
    Jag menar att det inte påverkar så enormt på mig personligen. Jag var rätt tydlig med marijuana inte är ett altenativ för mig tidigare i inlägget. Så istället för fundera på att ens överväga att röka marijuana så kan man unna sig en fylla lite då och då istället.

Hall of famer
    Och då undrar jag på vilket sätt en fylla är bättre...

Förutom att man inte åker dit på dorgtester då...

Contender
    Tror dom inte är rädda för att dom ska fightas, utan att losa.. annars är har dom jävligt dålig psyke... tror inte dom röker innan, låter som ett jävla skämt

Hall of famer
    testa roka marijuana nar du har ont i hela kroppen efter traning och hela nacken och ryggmuskulaturen kanns spand.

thats the reason why they do it...

Marijuana gar tusen ggr battre med traning om du fragar mig.
    Du blir lugn och slappnar av, aven bra for stretching om du fragar mina traningspartners (och joe rogan och eddie bravo mfl.).

Nersidan ar ju att man far munchies..

Hall of famer
    Jag tycker en fylla är bättre för att det är lagligt. Och som jag nämnt i mina senaste inlägg tycker jag inte det påverkar allt för mycket.

Contender
    Quote Originally Posted by Mighty
    Jag tycker en fylla är bättre för att det är lagligt. Och som jag nämnt i mina senaste inlägg tycker jag inte det påverkar allt för mycket.
    Att endast använda argumentet att "det är lagligt" för att förespråka att det är bättre är ju rent ut sagt löjligt.

Rookie
    Idrott och droger hör ej ihop.....simple as that

Hall of famer
    Ja remedy, töntiga jag *hehe*.

Page 1 of 6 123456 LastLast