Welcome to the MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 26 of 30
    Rookie

Lee Murray, finns någon fakta hur han klarar sig i finkan?

Som rubriken lyder så skulle jag villja veta hur det står till med den gamle gode Lee Murray. Har ju suttit i finkan ett par år men fick väl sin dom på 25 år 2010 om jag inte minns fel.

Faan jag vill så gärna se honom igen. En liten favourit för min del. Matchen han gick mot Anderson "Spider" Silva bevisade ju bara att han höll absolut världsklass.

Läste en artikel på nån amerikansk sida kommer ej ihåg vart om just Lee Murray. Han hade tydligen en mobil i finkan. Verkade hoppfull om en comeback då han håller på och tränar 2 gr per dag. Enligt intervjun satt även en Maroccoansk världsmästare i taiboxning där inne som höll Lee iform. Men som sagt. Vet ej om den intervjun är sann.

Så tror ni han hade varit champion idag om hans karriär inte blivit förstörd?

Och har ni någon info om han från nutid?

Mvh: Fredrik

Hall of famer
    bra fråga, har dock ingen aning

Rookie
    Men bara tanken att Lee blir släppt inom en snar framtid och jobbar sig senare upp i divisionen och som grädde på moset knockar Anderson Silva. Och tar bältet. Vilken jävla historia det hade blivit!!!

Champ
    Lee är nog borta för alltid, tror du menar den här intervjuen
    Minns ni Lee Murray? Läs en ovanlig intervju från ett Marockanskt fängelse

Det jag hörde efter det var att dem hade tagit fast honom med en dator / mobil i cellen något halvår senare.
    Skurken Lee är nog borta helt

han och sonnen borde också ha gått en fight tycker man

Rookie
    Ja precis. Där är intervjun jag menar. Men att inte Ariel Helwani eller någon annan mma reporter gör ett stort reportage om honom? Jag ger mig faan på att det skulle bli sjukt intressant och underhållande.

Eller det kanske bara är jag som är intresserad av honom.

Vad menar du om att han och Sonnen borde gått en match?
    Då hade fighten gått på mattan tyvärr, samma som när Silva mötte honom.

Hall of famer
    har tranat med nagra av hans gamla sparringpartners tydligen skulle Lee vara sjukt begavad, dom visade en grejj och han plockade upp det sjukt snabbt!
    inte forsent en, minns hur han tranade bara efter ett par veckor eller manader efter han blivit skjuten!

President
    Blog Entries
    30
    vet inte om detta är det senaste ryktet kanske? bara bli värre tyvärr
    An attempt to escape Sale prison in Morocco by former MMA fighter Lee Murray was foiled by prison officials, according to the June 15 Wrestling Observer Newsletter. Small saws were found in a plate of biscuits in Murray's cell by another prisoner who broke into it. Prison officials believe Murray was planning to cut through the iron bars of his cell window with the saws. To make the escape through the small window easier, Murray had lost a significant amount of weight recently though training hard and starving himself.

Murray was in a different cell at the time as punishment for being caught with a laptop computer (with internet access) and five kilos of drugs. Other prisoners at Sale held it against Murray that he was able to use his money to smuggle in items like these, as well as expensive clothes. The fellow prisoner who broke into his cell was doing so to steal some of Murray's belongings.
    http://www.mmatorch.com/artman2/publ...cle_2429.shtml
    Last edited by KanoBlack; 07-18-2011 at 04:44 PM.
    mera MMA !!

Hall of famer
    låter ju faktiskt riktigt illa. förlängt straff för sånt eller? och dessutom inte populär på fängelset...

Rookie
    Har för mig att han blev kniv skuren men kan ha fel, rätta mig gärna om jag har fel. Alltså är man uppe och fightas med Anderson Silva så tvivlar jag inte på att han va begåvad.

"KanoBlack"

Den artikeln var sen 2009 så den är inte direkt färsk , men tack ändå! Sen så fick han ju som sagt förlängt straff 2010 från 10år till 25år.

Men som jag läst i artikeln om han när de intervjuat honom så säger han ju att visst jag har fått 25år men man kan komma ut när som helst, känner man bara rätt folk osv. Så där fick jag lite förhoppning om en comeback!

Måste bara posta de här två st videorna och visa lite Lee Murray hets!

Lee Murray vs Pele Weight ins

Lee Murray vs Anderson Silva Weight ins

Känns lite instabil om jag får säga vad jag tycker..HAHAHAHAHAHAHA!!!!

Up and coming
    Skönt snack i andra videon. "Pele and... Who's that guy? Silva? What was his name?" Om han bara visste

Champ
    det coola i det hela är att , visst murray är en hetsig galning som dessutom var riktigt bra, men silva backar inte en cm och är den som startar igång det hela genom att trycka in sin panna i murrays fejs. sen möts de i en bur där det bara är att svinga på.
    De här grabbarna är idrottsmän och idoler osv men dem är fighters och krigare!! MMA är underbart
    Last edited by pellepersson; 07-19-2011 at 01:32 PM.

Rookie
    Har alltid gillat Anderson men när han mötte D.Maia i Ufc så tappade jag allt intresse för honom. Väntar med spänning tills Sonnen får sin rematch!!!

Eller kanske när Lee blir frisläppt Tror aldrig han kommer fightas mer även om jag hoppas så in i h.....e.

Funderar på om han skulle säga vart pengarna är, bör han inte kunna bli skonad ett par år? Och om han inte säger vart pengarna är då lär han väl aldrig kunna handla för dem? Jag menar då kanske det finns nya pengar som här i Sverige som tex 10öringen. Då är pengarna ju inte värt ett skit.
    Och säg att han blir utsläppt efter 10 år, letar reda på pengarna och polisen kommer på han. Får han då ta ett till straff eller är han förskonad från det då han suttit av sin tid.

/ Fredrik

Champ
    Jag tror man kan ge upp hoppet om honom. När han väl kommer ut lär han ju va alldeles för gammal för att kunna slåss i buren. Med tanke på hur han betett sig i fängelset så lär de ju knappast heller släppa honom tidigare.

Skulle han rymma så skulle snuten troligen ta honom om han försökte gå en match eller något annat som skulle dra till sig uppmärksamhet.

Moderator
    Jag gillar inte fighters med den mentaliteten. Jag föredrar idrottsmän som GSP istället för galningar som lika gärna kunde flyga på nån på krogen
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

President
    Blog Entries
    30
    Quote Originally Posted by IronIsHard View Post
    Och säg att han blir utsläppt efter 10 år, letar reda på pengarna och polisen kommer på han. Får han då ta ett till straff eller är han förskonad från det då han suttit av sin tid.

/ Fredrik
    Tror han får behålla cashen, är det inte 10års preskriptionstid på brott eller vad man nu kallar det?
    han har dessutom avtjänad sitt straff.. så han kan ju inte åka in igen?
    men han kommer inte kunna fronta dem för han har säkert åkt dit på feta skadestånd som tar allt de ser

Vi får hoppas att sonnen spöar silva helt enkelt
    mera MMA !!

Contender
    Själva matchen Murray - Silva.

Last edited by Brushi; 07-20-2011 at 01:07 PM. Reason: Part II

President
    Blog Entries
    30
    silva plockade isär honom totalt ju!

Lee hade inget att komma med verkar det som och är inte värd en andra chans mot silva med den insatsen, jag skulle inte vilja se den nu när anderson är ännu bättre än vad han var då ( om han nu inte hamnat i fängelse osv vilket gör det mer intressant om han gör en comeback)
    Last edited by KanoBlack; 07-20-2011 at 06:39 PM.
    mera MMA !!

Hall of famer

Matt Hughes recalls streetfight between Tito Ortiz and Lee Murray in 2002

"So it's four o'clock in the morning and they had everybody leave the club, right? Well, the UFC had bussed us all over there but they didn't have a bus to take us back. It's down to Mark, me [Pat Miletich], Tony Fryklund, Chuck Liddell, Tito [Ortiz] and Lee Murray. Lee Murray's crew was still there, Tito's crew was also still there. I walked out the back door to go in the alley. Tito's buddy jumped on my back. He jumped on my back and acted like he had me in a choke hold, just messing around, you know? Then I felt him get ripped off of me. I turned around and Tony Fryklund had HIM in a chokehold, and was really choking him. The guy looked like a mouse that just got trapped in a mousetrap; his eyes were popping out and obviously he wasn't breathing. Tony thought he was actually attacking me – that's the only reason he did it. So I turned round and told Tony to let him go, and Tony let him go. Then Tito's buddy turned around and basically said ‘what the f*** are you doing?' to Tony. Well, when he said that, one of Lee Murray's buddies, that one guy who kind of took care of us all week long, thought this guy was actually trying to fight us, so he ran out of the crowd and cracked this kid with a right hand and knocked him out cold.... The entire alley erupted into a huge brawl. I was just standing there, and there were bodies flying all over the place. I was confused how it all happened, because it happened so fast. I was standing there with my mouth open like ‘what the hell is going on?' I looked over and Chuck Liddell was with his back against the wall, knocking people out that were trying to go after him. Then I looked over and there's Tito directly past me, taking his coat off, going after Lee Murray, and Lee Murray's backing up the alley taking his jacket off. Both their jackets come off, and Tito throws a left hook at Lee Murray and misses, and right as he missed, Lee Murray counters with, like, a five-punch combo, landed right on the chin, and knocked Tito out. OUT. Tito fell face-first down to the ground, and then Lee Murray stomped him on the face a couple of times with his boots."

mmamania

vad tror ni? Lee har sjukt snabba navar...
    Last edited by xynd; 07-21-2011 at 10:36 AM.

Moderator
    Ja men detta är ju en klassiker :-) jag köper det
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

President
    Blog Entries
    30
    Chuck lidell ger sin version av fighten
    Chuck Liddell|Tito Ortiz|Lee Murray|Fight|Brawl | The Sun |Sport|UFC

han bekräftar att det skedde men han själv var för upptagen med att slå folk så han såg inget förutom att tito o murray gick undan

hittills är det 2-1 för murray, han själv och hughes mot tito medans chuck är blank
    Last edited by KanoBlack; 07-21-2011 at 01:04 PM.
    mera MMA !!

President
    Blog Entries
    30
    hahaha nu har jag en till som står på murray sida.. Pat såg fighten och Tito åkte på stryk!
    ska mmaforum.se äntlign komma ut med sanningen engång för alla?!?!!

Se hela Lee Murray Dokumentären
    Last edited by KanoBlack; 07-21-2011 at 01:34 PM.
    mera MMA !!

Rookie
    Klart Lee knocka Tito! Det man ska tänka på är att när Lee mötte Anderson var Lee endast 26 år. Så han hade ju framfötterna framför sig som man brukar säga.

Sitter och funderar lite på hur bra han hade varit idag om han inte haft så mycket skit för sig utanför buren.
    Jag tippar på han hade varit bland dem bästa i sin klass! Vad tror ni om det hela.

Kan inte någon reporter göra ett reportage om Lee eller med Lee så man får se hur han är i dag!! Vore ju skit kul ju!

/ Fredrik

Hall of famer
    Quote Originally Posted by IronIsHard View Post
    Klart Lee knocka Tito! Det man ska tänka på är att när Lee mötte Anderson var Lee endast 26 år. Så han hade ju framfötterna framför sig som man brukar säga.

Sitter och funderar lite på hur bra han hade varit idag om han inte haft så mycket skit för sig utanför buren.
    Jag tippar på han hade varit bland dem bästa i sin klass! Vad tror ni om det hela.

Kan inte någon reporter göra ett reportage om Lee eller med Lee så man får se hur han är i dag!! Vore ju skit kul ju!

/ Fredrik

Jag har snackat med manga tranare,ufc fighters mm..dom sager alla samma sak Lee hade varit i toppen idag! problemet var nar han tavlade sa var det inte mycket pengar i sporten! sa han behovde dryga ut kassakistan lite hehe

Rookie
    Jo jag kan tänka mig det! Vitor Belfort fightades ju tex gratis även Tito Ortiz i början av UFC. Så det har ju blivit något större nu kan man ju säga. Bara att hålla tummarna för Lee så han kommer ut och kan fightas lite i buren!

Hall of famer
    Jag har lite svårt att förstå legenstatusen som Lee Murray verkar ha bland många. Visst han va kanske en talangfull fighter men såna har man sett många exemplar av. Det som har gjort honom mest känd är ju inte hans matcher i buren utan barslagsmålet och rånet.

Att han ska komma ut efter x-antal år och fightas på hög nivå har jag svårt att tro. Han valde en annan väg i livet helt enkelt.

Contender
    det här är helt stört men Lee är på väg ut ur fängelse!!! Samma källa som gjorde intervjun på middleeasy

According to my source, Lee Murray will be released from his Moroccan jail due to the actions of a forensics officer that worked on his case. Recently, this unnamed Kent officer was disciplined for disposing evidence in another case which forced police to inform Lee Murray's lawyers of the mishap. This will lead to a retrial which, what I'm told, will result in a 'very definite' chance that Lee Murray will be released from his prison in Morocco. It's also important to note that if a retrial is granted to any of the five men that were jailed in 2007, Lee Murray will be released.

I've also been told that the primary thing Lee Murray wants to do after being released is to return to his MMA career. Apparently Murray is in the same shape that he was in when he submitted Jorge Rivera with a triangle a few years ago. From what I've heard, competing in MMA is the only thing on Lee Murray's mind and he's even been offered to be featured on a main event in two separate MMA organizations pending his release. Lee Murray's anticipated release date is sometime at the end of 2011.

Page 1 of 2 12 LastLast