Welcome to the MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
Results 1 to 12 of 12
    Up and coming

kan man bli mma-proffs om man börjat när man är 18

och har väldigt lite erfarenhet av kampsport, boxades lite när jag var yngre, inget mer, min idrottsbakgrund i allmänhet är ganska dålig då jag var ganska lat som liten

men efter att jag började träna mma tänkte jag att det här är något jag skulle kunna göra, att detta skulle kunna vara nåt jag är född till, jag vill ha det som mer än bara en fritidssyssla

jag tränar styrka och kondition varje dag nu, problemet är bara att jag var så jävla lat när jag var mindre, är 183 cm lång och väger 70 kg det enda jag har är min vilja att bara bli bättre och bättre och kanske inleda en karriär, är det för sent för mig? borde jag ge upp? om inte annat har ni förslag på vad jag kan göra mer än att gå på varje träning? nåt jag borde göra vid sidan om liksom

tack på förhand

Hall of famer

Re: kan man bli mma-proffs om man börjat när man är 18

Klart du kan, det är bara ligga i... många i ufc har bara tränat i ungefär 2 år eller mindre.

Rookie

Du är ju bara barnet, klart det inte är för sent

Lycka till!

Dai
    Dai is offline
    Up and coming

Jag har också samma ''dröm'' och ungefär samma förutsättning, fast är något kortare, 5 kilo lättare och ett år äldre :P Men varför vill du bli professionell inom mma?

Up and coming

Quote Originally Posted by zeddiz
    Klart du kan, det är bara ligga i... många i ufc har bara tränat i ungefär 2 år eller mindre.
    Tränat MMA i två år kanske men de har ju tränat något annat innan t.ex. brottning eller BJJ som är de vanligaste.

Hall of famer

Klart du kan, du är bara barnet Träna hårt och målmedvetet. Sätt upp korta delmål på vägen. Tex gå din första match.

Up and coming

Quote Originally Posted by Dai
    Jag har också samma ''dröm'' och ungefär samma förutsättning, fast är något kortare, 5 kilo lättare och ett år äldre :P Men varför vill du bli professionell inom mma?
    jag började med det ganska nyligen, jag har varit på varje träning och jag tänkte direkt att "det här är vad jag vill", visst man kan ändra sig med tiden så jag ska aldrig säga att jag aldrig kommer tröttna men jag ger aldrig upp även i de jobbigaste lägena, har haft intresse för kampsport (i synnerhet fullkontakt) hela mitt liv, har bara inte provat på så förrän nu som först

men tack för svar, det känns som om jag kan lita på att det ni säger är sant också, känns bra också att mitt annars hopplösa liv inte känns lika hopplöst längre

Up and coming

Nästa fråga kan man bli mma proffs om man är 22 år gammal ?

Hehe har alltid velat hålla på med någon fullkontakts sport men inte haft möjligheterna förrän nu och fastnade direkt efter första SW och MMA passet detta är sporten jag vill hålla på med, frågan är bara , finns det någon chans för mig ?

Contender

Klart det borde du väl kunna? träna bara hårt! se bara på Chuck Liddell han är ju runt 40 år gammal så du har ett par år kvar(;

Up and coming

Quote Originally Posted by PLiindgren
    Klart det borde du väl kunna? träna bara hårt! se bara på Chuck Liddell han är ju runt 40 år gammal så du har ett par år kvar(;
    Mycket sant är just nu arbetslös så tränar så mycket jag kan dock undrar jag hur det ska gå sen hehe. Hur mycket är att träna hårt ? hehe tränar just nu:
    Dag 1 SW 2 MMA 3 SW/Thai 4MMA 5 Fys eller sparring i SW/MMA 6 SW Sparring 7 Gym/vila

tar det lugnare varannan vecka hehe nu vill man till toppen man känner sig lite hmm gammal bara som sagt

Contender

Jag började som nybörjare i augusti och jag är 16 år. mitt mål är att vara bland de bästa där jag tränar. (alexander gustafsson tränar där jag tränar hehe) Och jag litar på min fighting spirit och tålamod för att uppnå mitt mål (vilket i slutändan är att få en karriär inom sporten).
    Din ålder är inget att beskymmra dig över, om du har fighting spirit (viljan) och tålamoden (kommer ta ett par år och mycket uppoffrande innan du kommer dit du vill komma) så kommer du uppnå din dröm.

Skäms inte för dina drömmar, dina mål eller din vilja! (vem fan har rätt att säga att de är omöjligt liksom?)

Om du känner att du är född/gjord för detta (och känner som jag känner) så kommer du förstå syftet med vad jag skrev :wink:

Och som någon rekommenderade borde du börja fundera på en första match. Prata med din klubb där du tränar osv.

Up and coming

Min första match kommer förhoppningsvis i november i grappling då Shoot är nästa eller tävla i amatör MMA utomlands någon gång dock så blir det senare när jag tränat längre då jag är värdelös på att förlora och ger jag mig in i något är det med vinst hehe.

Tänk den som hade tänkt lite mer på sånt här när man var 16 fan hehe.