Welcome to the MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
Results 1 to 15 of 15
    Contender

Joe Rogan har tappat stinget

"Lately, Rogan has been different. Instead of being impartial and the normal in-cage post fight interviewer, he has been making snide comments and stepping out of his boundaries.

The first incident was during a post-fight interview with Jacob Volkmann. Volkmann made a stupid joke about Obama. He shouldn't have made it. Rogan made him feel stupid for it and received praise throughout the MMA world.

At the very next event , following Mario Yamasaki's decision to DQ Erick Silva for strikes to the back of the head, Rogan decided to interview Mario Yamasaki on the spot. The decision to interview Yamasaki wasn't offensive. The manner in which Rogan interviewed was. While interviewing Silva (who was standing next to Yamasaki), Rogan says, "It looked legal to me." Then, he proceeded to walk Silva through the interview determining where each punch landed. He finished saying, "These look like legal shots to me." He then calls Mario into the interview and argues with Mario that he made the wrong decision. Any other interviewer lets the referee state his piece and then let the audience to decide. After finishing his argument with Yamasaki, he turns to Silva and says, "Erick, Mario Yamasaki is a great referee, but I think he made a mistake here. What do you think?"
    Tonight, at UFC on FOX 2 prelims, Rogan interviewed Michael Johnson. Johnson brought up the current topic of Dana White and the UFC not paying their fighters enough. Johnson was trying to make the point that they pay more than enough and that he'd honestly be happy being paid in layers (a reference to a popular American commercial). Rogan, an American, condescendingly says that he has no idea the point that Johnson is trying to make and walks away from Johnson.

Läs den texten så förstår ni att Rogan börjat tappa stinget efter allt rökande, kan mest hålla med om Marios intervju, helt klart oproffsig och opassande

Champ
    Blog Entries
    28
    Han har helt klart skött sig sämre på senaste, hela Yamasaki-grejen var väldigt onödig att ta upp direkt på plats och det fick mig verkligen att reagera på Rogans beteende. Rogan brukar vara väldigt bra och under matcherna sköter han sig ju, men på senaste har han varit lite väl frispråklig och partisk för att vara en journalist, vilket han klassas som under tiden som han jobbar för UFC.

Yamasaki begick inget misstag i mina ögon, han var ju tvungen att bedöma situationen direkt på plats och ta säkerheten framför allt, och det såg säkert ut som olagliga slag från där Mario stod när det hände och det var ju därför han bröt matchen. OM Erick Silva bombade sönder bakhuvudet på Prater och Mario inte gjorde något hade han definitivt inte haft något jobb idag.

Champ
    Tror nog bara Rogan har gjort lite misstag som alla människor gör.

Contender
    Seriöst? Fyfan va larvigt. Joe Rogan gjorde ett fel, allt är för att han röker dödsdrogen! Som sagt är Rogan en människa som alla andra, jahg skiter fullständigt i om han röker på han är KUNG ändå!!! Låter som textförfattarna är avundsjuk.

Moderator
    Det är dödsdrogen och inkörsporten cannabis fel allting! För övrigt håller jag inte med om att han är annat än som vanligt. Förutom att jag inte gillade att han försökte trycka dit yamasaki har jag inte märkt nån skillnad
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Hall of famer
    Jag kan hålla med lite. Rogan verkar ha satt sig själv lite högre nu. Det är ofta han berättar för fighters vad de gjorde bra och hur han tyckte istället för att fråga dem va dom tycker. Asså han berättar mer än att fråga. Sen har han kanske blandat in en del grejer som inte har med matchen att göra.

Men det är vid ett par tillfällen, ingen katastrof direkt. Rogan är bra men inte riktigt lika bra.

Hall of famer
    Haters gonna HATE!

Train by day joe rogan podcast by night, ALL DAY!

Champ
    Blog Entries
    28
    Jag vill nog påpeka att jag inte tror att han har tappat stinget, han har bara tagit lite väl mycket friheter på senaste. Rogan är fortfarande awesome, och jag lärde mig sjukt mycket i början tack vare hans förklaringar när fighten hamnade på backen. Uppskattar fortfarande när han förklarar och berättar triviala saker som varifrån alla kommer från eller hur BJJ:n fungerar och vad nästa steg bör vara. Han älskar sporten, det märks definitivt!

Hall of famer
    Tyckte han sa emot sig själv lite under Maias senaste fight. Då snackade han om att Maia är vänsterhänt och förvirrar sina motståndare eftersom allt händer på "fel" sida, men om det var mot Sonnen så sa han att han inte nödvändigtvis höll med om att så var fallet när Goldberg påpekade det. Man kan ju förstås ångra sig.

President
    Blog Entries
    30
    Rogan har fått hybris av sin podcast
    in med Paolo R som kommentator

Contender
    Hehe, Paolo är nog den värsta kommentatorn jag någonsin hört, alla kategorier. Usch, stroppig tönt.

Hall of famer
    Hellre Paolo än Pat Miletich och Mauro Ranallo...

Hall of famer
    Vilken skön katt han är!

Moderator
    Mauro och Bas FTW! Tänk er Bas och joe rogan, det vore väl ett gjutet team
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Rookie
    Quote Originally Posted by ShogunRua View Post
    Mauro och Bas FTW! Tänk er Bas och joe rogan, det vore väl ett gjutet team
    Bas och Rogan vore KING!