Welcome to the MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 26 of 34
    President
    Blog Entries
    30

Hör Chael Sonnens fasoner hemma i sporten ?

har själv tyckt att sonnen vart en underhållande och rolig karaktär, men i den här videon nämner silva ett par saker som jag inte tänkt på tidigare, bla tanken om att ifall silva sagt samma saker om usa som sonnen sa om brasilien, då hade det inte vart lika roligt

även att sonnen sänker sportens nivå när han blandar in silvas familj mm, se denna intervju

kan nästan börja hålla med om att chael sonnen förstör mer än vad han tillför med snacket
    Last edited by KanoBlack; 11-03-2011 at 05:47 AM.
    mera MMA !!

Contender
    Blog Entries
    17
    Att angripa Silvas familj, och Brasilien är att gå över gränsen, men annars ser jag inga problem med Chael Sonnens skitsnack. Han säljer sig själv och sina matcher. Om det nu blir någon match mellan de två så finns det 3 grupper av människor som kommer se matchen, Silvas fans, Sonnens Fans och de som hatar Sonnen. Där har vi ökat intresset med 33.3% helt plötsligt =D

Moderator
    Bah det han sa om brasilien tycker jag inte är övertramp, det är skoj. Däremot så känns det tveksamt att prata om silvas fru
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Hall of famer
    Jag älskar det. AS får väl ge honom på truten då och sen är det inget mer med det. Anderson är rädd för Sonnen, han vet att han inte kommer ha lika tur andra gången de möts.

President
    Blog Entries
    30
    shogun, tänkte likadan i början kring det om brasilien, men han har en poäng i att om han sagt samma sak fast om usa och fighters från usa.
    Då hade det inte setts som lika roligt i organisationen

Contender
    Silva vet att risken han förlorar mot Sonnen är mycket stor och gör allt för att undvika matchen.

Contender
    Ja det är vad du tror, med många andra. Jag däremot tror att det är precis så som Silva säger, han tycker helt enkelt inte att Sonnen är värd en titelmatch(och lägger man allt på bordet så är han inte det).
    Vad hade ni tyckt om en fighter som inte hade koll på Sverige för fem öre började snacka massor med skit på samma sätt? För min egen del bryr jag mig inte men kul att se vad folk tycker

Det jag inte kan förstå är hur Sonnenfanboys verkligen sväljer ALLT med hull o hår? Vissa saker han gör och har sagt skulle absolut ha fått vilken annan fighter som helst utkickad.
    Jag kan tycka snack är underhållande till en viss grad men att börja prata om folks fruar och vissa andra saker som Sonnen sagt, ja det kan man klara sig utan.
    Jag är ganska övertygad om att Sonnen är en skådis ut i fingerspetsarna. Har ni sett videon där han sitter i samma bil som Wanderlei? Så mycket skit som han har snackat och så sitter han och håller käften som han gör? Efter det klippet så har jag svårt att ta något han säger seriöst.

Är det ingen som tycker att Silva har rätt i det han säger?
    -Sonnen snackade massa skit-->Förlorade matchen
    -Sonnen var dopad under matchen
    -Sonnen vill ha ny match men har inte gått rätt väg(slagit de bästa i divisionen)

Contender
    Quote Originally Posted by Quest View Post
    Att angripa Silvas familj, och Brasilien är att gå över gränsen, men annars ser jag inga problem med Chael Sonnens skitsnack. Han säljer sig själv och sina matcher. Om det nu blir någon match mellan de två så finns det 3 grupper av människor som kommer se matchen, Silvas fans, Sonnens Fans och de som hatar Sonnen. Där har vi ökat intresset med 33.3% helt plötsligt =D
    Vadå menar du att det finns en egen grupp människor som bara går och hatar Sonnen? LOL
    Du kan nog ta och minska de där 33.3% en hel del för typ 75% av Silvas fans HATAR Sonnen skulle jag gissa på.

Btw om det finns en folkgrupp/sekt eller whatever som heter hataSonnenGruppen eller nåt sånt så mejla mig länken, ill be there in a sec lmao

Moderator
    Nej jag håller inte med.

Sonnen förlorade förvisso matchen men dominerade totalt fram till sista minutrarna.
    Sonnen var inte "dopad" under matchen, han hade marginellt förhöjda testosteron-nivåer.
    Sonnen har slagit Stann som byggdes som en möjlig nästeutmanare
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Contender
    Herregud IGEN, Silva säger det han måste säga för att ducka rematchen, självklart om Sonnen snackar om hans fru, det är väl lite över gränsen, men att snacka skit om brazil. hallå? Låt oss säga att finland snackar skit om Sveriges hockeylag och skit om sverige generellt, Sverige hade svarat med: KOM HIT DÅ FINNJÄVLAR!!!
    Samma sak gäller Silva vs Sonnen, hade det varit tvärtom. att Sonnen var superstjärnan och Silva dissar USA, *USA hade svarat "COME HERE AND BRING IT ON BITCH"
    Som andra nämnt, finns ingen människa på jorden som dominerat Silva sådär, självklart ska det bli rematch

Contender
    Det finns ju faktiskt bara en enda människa på jorden som FÖRTJÄNAR en match på a.silva. och det är Sonnen, oavsett hans record är han den enda som har varit 1.20min från en 50-45 vinst mot kungen. "dopad" lr ej

Contender
    om man bortser från att det är sonnen vs silva, så nej han är för mycket. ger ingen bra bild av sporten mer en show likt wrestling, men underhållande.

Contender
    Där håller jag inte med dig. Han förtjänade sin titelshot men förbrukade den. Han bevisade i den matchen att han är en grymt bra fighter men han är ingen mästare, det är klart! En mästare vinner matcher, inte bara ibland utan ofta och när det verkligen gäller!
    Dopad eller ej? Ja det är väl där skillnaden ligger, kan Silva klara sig utan så borde väl Sonnen också kunna klara sig utan?

Jag tycker Sonnen ska få en ny chans på titeln när han har spöat 2-3 snubbar som också vill ha den matchen, han ska inte få gnälla till sig en match bara för att han inte klarade av att gå 5 ronderna ut. Jag hoppas det blir en ny match, finns nog inget jag hellre skulle se än att se Silva rycka av Sonnens arm men jag vill se att Sonnen klarar sig först mot andra top10 fighters.

Moderator
    Jag är lite med dig på det carlespuyol, risken är att utomstående ser det som för mycket show. Sonnen är ju en särart inom sporten och man behöver "känna" honom för att kunna se objektivt på allt hans skitsnack tror jag

Moderator
    Flyttar denna till "allmänt"

Hall of famer
    Hahahaha "förbrukat sin chans". Om Albert Einstein kom med sin relativitetsteori och vi antar att det skulle finnas några få hål i teorin, men att den till 99% verkar revolutionera hela fysiken, säger man då "Sorry Albert, du har förbrukat din chans nu."? Sonnen höll på att förinta den som är #1 pound for pound i världen with ease tills han fastnade i slutet på matchen. Att säga att han inte förtjänar en till chans är så skrattretande så det inte är sant.
    Last edited by Kane; 11-04-2011 at 11:47 AM.

Champ
    Tycker Sonnen har fått sin chans och får ställa sig längst bak i kön medan det finns andra som också kämpar för en titelchans. Jag tycker det är fightingen som avgör vem som möter mästaren och inte den som kan hypa/sälja matchen mest. Jag tycker t.ex. att Bisping har förtur på bältet.

Angående Sonnens "fasoner" så är det ju precis samma sak som med Rampage i TUF 10. Alla fighters har sin olika sätt och beteenden för att sälja sin match och få uppmärksamhet. Rampage blev kallad barnslig, tramsig, mobbare men nog fan lyckades han sälja sin match för vem fan ville inte se honom mot Rashad? Det är precis samma sak med Sonnen han får ta en massa skit men nog fan vill alla se en match mellan honom och Silva igen.

Contender
    Kane du är jäkligt duktig på att tolka text så som DU vill! Vart skrev jag förbrukat sin chans?
    Jag skrev "Han förtjänade sin titelshot men förbrukade den." jag skrev även senare "Jag tycker Sonnen ska få en ny chans på titeln när han har spöat 2-3 snubbar som också vill ha den matchen, han ska inte få gnälla till sig en match bara för att han inte klarade av att gå 5 ronderna ut.".

Så snälla sluta lägga ord i min mun!!! Han visade att han inte har det som krävs för att bli en mästare, jävligt enkelt, att vinna!!! Vi kan diskutera detta i all evighet men en sak är jävligt klar: Sonnen förlorade första matchen och åkte fast för doping!!! Det är för mig i alla fall väldigt enkelt att dra slutsatsen att han inte är värd en titelmatch nu, oavsett hur mycket skit han än snackar.

Edit - Så ingen missförstår mig. Jag vill så jävla gärna se Sonnen-Silva, men det är inte det jag diskuterar utan om han är värd en titelmatch. Sedan tycker jag det är skitkul att diskutera detta så även om jag tycker precis tvärtom som många så är det inget personligt så jag hoppas ni också kan hålla detta som en diskussion utan att säga vad ni tycker om mig som person.
    Last edited by Sami; 11-04-2011 at 02:22 PM.

Contender
    Om Bisping hade sagt de där sakerna om Silvas fru och snackat en massa skit om Brasilien hade Silva gladeligen tagit en rematch mot honom för att straffa Barsiliens fiende nummer ett genom att knocka honom till månen. Men Silva vill inte möta Sonnen igen för han vet att han kommer bli wrestlefuckad (ursäkta uttrycket) i 5 ronder.

President
    Blog Entries
    30
    Quote Originally Posted by Sami View Post
    Så snälla sluta lägga ord i min mun!!! Han visade att han inte har det som krävs för att bli en mästare, jävligt enkelt, att vinna!!! Vi kan diskutera detta i all evighet men en sak är jävligt klar: Sonnen förlorade första matchen och åkte fast för doping!!! Det är för mig i alla fall väldigt enkelt att dra slutsatsen att han inte är värd en titelmatch nu, oavsett hur mycket skit han än snackar.

Edit - Så ingen missförstår mig. Jag vill så jävla gärna se Sonnen-Silva, men det är inte det jag diskuterar utan om han är värd en titelmatch. Sedan tycker jag det är skitkul att diskutera detta så även om jag tycker precis tvärtom som många så är det inget personligt så jag hoppas ni också kan hålla detta som en diskussion utan att säga vad ni tycker om mig som person.

Sami jag är på din sida i den här diskussionen

Contender
    Kan vara så men jag tror att det är som Silva säger i intervjun, sedan har alla rätt att TRO vad de vill.

Contender
    Thanks KanoBlack, det värmer.

Champ
    Blog Entries
    28
    Jag hoppas bara att Sonnen håller sitt ord om han torskar, sen kan han fightas i någon skitgala i Polen och snacka skit om någon där istället.

Hall of famer
    Quote Originally Posted by toelock View Post
    Jag hoppas bara att Sonnen håller sitt ord om han torskar, sen kan han fightas i någon skitgala i Polen och snacka skit om någon där istället.
    I enlighet med avtalslagen lämnade Silva ingen accept inom rimlig tid så nu har erbjudandet gått ut. Sonnen sa inte riktigt så, men han har sagt att erbjudandet inte gäller längre.

Hall of famer
    Nej vi borde alla hoppas att Silva torskar så att han lämnar divisionen och går för LHW eller nåt ^^

Contender
    Varför skulle han lämna divisionen efter att ha förlorat en match på 6 år eller vad det nu är? I såfall borde alla UFC fighters ha lämnat sina divisioner för länge sedan. Bara för att Sonnen inbillar sig något betyder inte att folk gör så.
    Du vill alltså att den bästa bästa fightern någonsin skall lämna sin naturliga viktklass? Varför?

Edit - Har Sonnen dragit tillbaka sitt ord? Han ska inte sluta om han förlorar? Ja snart kommer nog hans fans också tröttna på honom, speciellt om han förlorar mot Silva och fortsätter.

Page 1 of 2 12 LastLast