Welcome to the MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
Page 2 of 22 FirstFirst 12345678910111213141516171819202122 LastLast
Results 27 to 52 of 557
    Contender
    de e inte en svastika, de e flera svastikor.

Hall of famer
    Saknas ju en "pigg" på varje symbol för att det ska kunna vara en svastika, eller snarare så verkar det som en "pigg" vänts innåt och skapar dom fyra rutorna i kvadraten.

Ser dock rätt misstänkt nazi ut ändå måste jag erkänna. Det kan säkert innebära något helt annat, jag skulle dock aldrig riskera att tatuera något så snarlikt en svastika.

*Edit: Solen runt kan dock stärka att det skulle föreställa ett solkors och inte en svastika. Är tveksam om solkorset inte är spegelvänt det han har på armen.

Visste ni förresten att hakkorset används mycket i Indien. Står för lycka har jag för mig. Ser rätt sjukt ut när man ser en gammal lastbil med massa krimskrams och 40 olika färger åka förbi med stora hakkors målade på sidorna

Hall of famer
    Båda symbolerna är neo-nazi symboler, om än dem har andra betydelser.

På hans vänstra arm är en modifierad triskelon och på andra armen är ett modifierat solkors/svastika, båda 2 är flitigt använda i underground neo-nazi kretsar.

Om han nu har dem pga deras nazistiska eller ursprungliga betydelse kan vi nog bara spekulera runt, om han nu inte har uttalat sig om dem?

Hall of famer
    Såhär har jag fått det förklarat mej

Zenzov är i mot kommunism och då används solkorset flitigt bland befolkningen i Ryssland..
    en annan kultur där borta.

Up and coming
    Quote Originally Posted by Sprawler
    Båda symbolerna är neo-nazi symboler, om än dem har andra betydelser.

På hans vänstra arm är en modifierad triskelon och på andra armen är ett modifierat solkors/svastika, båda 2 är flitigt använda i underground neo-nazi kretsar.

Om han nu har dem pga deras nazistiska eller ursprungliga betydelse kan vi nog bara spekulera runt, om han nu inte har uttalat sig om dem?
    Jag förstår inte alls hur du kan få det där till en triskelon, enda likheten är väl att det den är byggd av 3 långa sträck.

Jag är lite förvånad att ingen tagit upp Hansens tatueringar, dom om några är väl gamla skinnskalle gaddningar.

Contender
    Och så är det, Hansen var i sin ungdom ett genuint Bonehead.

Champ
    Vad i Hansens tatueringar är det som är "skinnskalletatueringar"?

Moderator
    Ja men då kan vi ju iallafall slutligen säga att zentsov inte är nazist och att han inte har några nazistiska symboler tatuerade. Swastikan är för övrigt ett gammalt, gammalt, gammalt tecken som har använts av otaliga kulturer. Störst användes det i indien/asien tror jag, av hinduister och buddhister som fortfarande använder det. Hitler stal det precis som rasisterna idag har stulit våran flagga.
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Hall of famer
    Quote Originally Posted by Stahl
    Var har du fått det ifrån?

Visst han har keltiska mönster, det är ett "vikinga"-motiv och alla vet vi att rasister har en förkärlek till vikingar och fornnordiska symboler, det har jag också och jag är vänster.
    Men de motiven domineras helt klart av rasister, men det behöver inte vara så.

Sen har han korsfästa Jesus på bröstet, tittade första gången så det inte var ett skinhead, men det är Jesus.

Så inga av hans tatueringar är direkt skinhead/bonehead tatueringar, även om dem skulle kunna vara misstänkta/typiska/stereotypiska rasist/bonehead tatueringar.

Så du måste ha någon källa på ditt uttalande om att han varit bonehead.

Contender
    Jag har tatuerat Thors hammare på bröstet,,, Jag har aldrig variit rasist eller nazist... Man kan gilla vikinga grejer och sin historia ändå.. Fast jag har ju tänkt tanken om just Hansen faktiskt.

Up and coming
    Nä jag vet inte alls på något sett säkert om Hansen varit det tidigare och det är väl kanske ganska oviktigt idag.
    Den han har på bröstet är ju jesus ser det ut som, men också väldigt likt "crucified skinhead" som är ett inte helt ovanligt motiv.
    Sen på höger arm har han en odalruna med tribals runt, något som inte heller är helt ovanligt i dom kretsarna.
    På andra armen är det väl spindelnät på armbågen och tors hammare på insidan.
    Det behöver ju självklart inte betyda något alls, men ser jag någon på gatan så skulle jag nog tro det var/varit en skinnskalle.

I vilket fall som helst så är han är härlig fighter.

Contender
    Men kom igen nu vem bryr sig i en fighters politiska åskådningar igentligen? jag kan då ärligt såga att jag fullständigt skiter i om Fedors brorsa vill gasa judar eller inte och tillika Hansen eller om Monson vill smälla upp ett gulag läger pga att det är deras fighting som gör dom intressanta, fast det skulle ju vara en riktigt rolig grudge match Fedors nassebrorsa mot röding Monson hehe som main event Salem 2008 :lol:

Hall of famer
    Quote Originally Posted by G&P
    Men kom igen nu vem bryr sig i en fighters politiska åskådningar igentligen? jag kan då ärligt såga att jag fullständigt skiter i om Fedors brorsa vill gasa judar eller inte och tillika Hansen eller om Monson vill smälla upp ett gulag läger pga att det är deras fighting som gör dom intressanta, fast det skulle ju vara en riktigt rolig grudge match Fedors nassebrorsa mot röding Monson hehe som main event Salem 2008 :lol:
    Jag måste nog säga att jag bryr mig. Jag gillar att ha favoritfighters och jag skulle instintivt inte hålla på en fighter som vill utplåna vissa raser eller har andra avskyvärda åsikter

Samtidigt ska man ju inte ta för givet att Alexander är nasse, det kan ju betyda något annat. Dessutom kan det vara gamla tatueringar, och jag tror att människor kan ändra sig.

On topic: Vem tycker ni har den risigaste stamtatueringen (läs tribaltatuering) då? Sobral är ju klart en bubblare

Champ
    Ed "Short fuse" Herman måste vinna tribaltävlingen!

Contender
    Quote Originally Posted by Stahl
    Var har du fått det ifrån?

Visst han har keltiska mönster, det är ett "vikinga"-motiv och alla vet vi att rasister har en förkärlek till vikingar och fornnordiska symboler, det har jag också och jag är vänster.
    Men de motiven domineras helt klart av rasister, men det behöver inte vara så.

Sen har han korsfästa Jesus på bröstet, tittade första gången så det inte var ett skinhead, men det är Jesus.

Så inga av hans tatueringar är direkt skinhead/bonehead tatueringar, även om dem skulle kunna vara misstänkta/typiska/stereotypiska rasist/bonehead tatueringar.

Så du måste ha någon källa på ditt uttalande om att han varit bonehead.
    Jag söker och söker men hittar det inte, det var bara en diskussion därnågon nämnde och var säker på att han förr i sin ungdom var lite sådär "dum" men vad som var det intressanta var att en fd Bonehead kommenterade hans tatueringar och benämnde en hel del som "rena" Bonehead tatueringar, däribland det där spindelnätet han har på armbågen, varken keltiskt eller vikinga-tatuering men mycket vanlig i Bonehead-kretsar.

Sen den där Jesus/Crucified Skinhead tatueringen, kanske så att när han slutade vara Bonehead att han kände sig lite tvungen att "re-make'a" den?
    Skulle ju vara rätt logisk "alteration".

per
    per is offline
    Hall of famer
    Tattueringars symboliska betydelser nu för tiden är så ju fruktansvärt urvattnat nu när varenda kotte skaffar sig tattueringar till höger och vänster. tex Spindelnät på armbågen måste ju vara bland dom vanligaste motiven, och bärs defenetivt av fler än folk som suttit i finkan eller vart bonheads eller whatever.

Så länge det inte är en symbol som är uppenbart politiskt laddad, tex ett hakkors eller leninporträtt eller nått så är det bara onödigt att spekulera.
    Det är bara i Miami ink dom pressar folk till att hitta på bakgrundshistorier...och vem gillar miami ink.

Champ
    Quote Originally Posted by Linkan
    I min mening är det en av de fulare i den kategorin, men smaken är som baken :wink: Tycker Babalus och Huertas är snyggare, i den ordningen också för övrigt..

Champ
    Quote Originally Posted by jr162
    Quote Originally Posted by Linkan
    I min mening är det en av de fulare i den kategorin, men smaken är som baken :wink: Tycker Babalus och Huertas är snyggare, i den ordningen också för övrigt..
    eftersom "tävlingen" handlar om risigaste tribal så är jag på din sida

Champ
    Då ber jag om ursäkt och skäms lite för min gräsliga läsförmåga Men måste motsätta mig angående Eratus nominering där! Sobral?! Hans är ju grym Tim Sylvia däremot, där snackar vi ful tribal

Hall of famer
    Quote Originally Posted by G&P
    Jag bryr mig också.

Jag vill inte säga att [Rasist/nazist-fighter] är min favorit fighter, jag vill inte stå och heja på någon som har åsikter som jag blir arg bara jag tänker på.

När jag har en favorit fighter så ska han självklart ha åsikter som jag är för, eller som jag inte har någon åsikt om.

Hall of famer
    Quote Originally Posted by Nicklas
    Nä jag vet inte alls på något sett säkert om Hansen varit det tidigare och det är väl kanske ganska oviktigt idag.
    Den han har på bröstet är ju jesus ser det ut som, men också väldigt likt "crucified skinhead" som är ett inte helt ovanligt motiv.
    Sen på höger arm har han en odalruna med tribals runt, något som inte heller är helt ovanligt i dom kretsarna.
    På andra armen är det väl spindelnät på armbågen och tors hammare på insidan.
    Det behöver ju självklart inte betyda något alls, men ser jag någon på gatan så skulle jag nog tro det var/varit en skinnskalle.

I vilket fall som helst så är han är härlig fighter.
    Precis, det är det jag menar.
    Hade jag sett hans tatueringar på stan så hade jag oavkortat dragit rasistiska paralleler, jag skiter fullständigt i om symbolerna har annan betydan, därför att i vårat moderna samhälle så har t.ex solkorset tappat all sin ursprungliga betydelse.
    Om det nu inte är en uppenbar hinduist/buddhist som har ett hakkors/solkors på armen, så kan jag nästan slå vad om att personen är rasist.
    Dels så vet inte den störredelen av befolkningen vad ett hakkors ursprungliga betydelse är och om man vet det så är man nog meveten om hur oerhört laddad den symbolen är.

angående Jesus/skinhead gadden, så såg jag en bild för inte så längesedan då han hade sleeven och odal-runan, men inte jesus-gadden, tvivlar på att han skulle göra ett "Cruci-skin", för att bara några månader/ nåt år, senare ångra sig och göra en jesus av den, tror att den varit jesus hela tiden.
    Det är förövrigt en överjävligt grym tatuering och funderar grovt på att kopiera den rakt av.

Jag måste även kritisera dig, du skriver att om du såg en kille med sådana här tatueringar på stan skulle du tro att han var/varit skinnskalle, jag har många skinhead polare, inte en enda av dem är ens åt höger hållet, ännu mindre rasister/nazister.
    Alla är aktiva inom vänster rörelsen, dig skulle dem nog ge sig på dig om du sa något sådant i deras närhet, dem har lite väl lätt till nävarna, de grabbarna.

Hall of famer
    Sprawler, kanske jag som är helt fel ute nu, men säger inte du emot dig själv?

Först skrev du
    "Hade jag sett hans tatueringar på stan så hade jag oavkortat dragit rasistiska paralleler, jag skiter fullständigt i om symbolerna har annan betydan, därför att i vårat moderna samhälle så har t.ex solkorset tappat all sin ursprungliga betydelse.
    "

Och sen skrev du
    Jag måste även kritisera dig, du skriver att om du såg en kille med sådana här tatueringar på stan skulle du tro att han var/varit skinnskalle

Hall of famer
    Quote Originally Posted by JEJE
    Sprawler, kanske jag som är helt fel ute nu, men säger inte du emot dig själv?

Först skrev du
    "Hade jag sett hans tatueringar på stan så hade jag oavkortat dragit rasistiska paralleler, jag skiter fullständigt i om symbolerna har annan betydan, därför att i vårat moderna samhälle så har t.ex solkorset tappat all sin ursprungliga betydelse.
    "

Och sen skrev du
    Jag måste även kritisera dig, du skriver att om du såg en kille med sådana här tatueringar på stan skulle du tro att han var/varit skinnskalle
    Du är åt helvete fel ute.
    Läs allt vad jag skrev

Att vara skinhead är INTE, jag upprepar INTE att vara rasist!

Jag har många skinhead polare, inte en enda av dem är rasist.

Up and coming
    lägg ner det här snacket och posta bilder på tatueringar!

Hall of famer
    Hansen själv om sina gaddningar, från en Bushido 8 pre-fight Interview.

Tell us about your tattoos and what they mean.
    - (Smiling) I had a friend do my first one when I was 16. I’ve got a Viking symbol on my right arm. I’ve got a spider’s web on my left elbow, and the hammer of Thor on my upper arm. My grandmother is from Scotland, so I have some Celtic art in there, too. And my chest. . . This is Jesus on the cross. It means if you do good unto others that it will come back to you. Of course, when they come at me in the ring I’ll do everything I can to beat them. (haha) All the PRIDE fighters are professionals, so I think each fight will be tough. But after the fights finish, we’ll shake hands, and maybe even become friends. It doesn’t happen that way in Norway. There are a lot of street fights. So I think that’s a great thing.

Up and coming
    Alla är aktiva inom vänster rörelsen, dig skulle dem nog ge sig på dig om du sa något sådant i deras närhet, dem har lite väl lätt till nävarna, de grabbarna.
    Usch vilken tur för mig att jag aldrig är i närheten av dom då.