Welcome to the MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
Page 19 of 22 FirstFirst 12345678910111213141516171819202122 LastLast
Results 469 to 494 of 557
    Hall of famer

Re: Fighters tatueringar

Yes..
    Har någon postat Kimos fula gaddningar?

Vad är det egentligen som hänt på magen? Först skrev han Jesus, sen kommer en massa skumma fläckar och kör över hela J'et :P

Hall of famer

Quote Originally Posted by biffmedpommes
    Yes..

KIMOBILD

Vad är det egentligen som hänt på magen? Först skrev han Jesus, sen kommer en massa skumma fläckar och kör över hela J'et :P
    Skulle gissa att det är något ö-landskap han har rötter i? Ser ut som nåt sånt i alla fall. Lurig placering dock.

Hall of famer

Yes..

Det är Hawaii.

Inte särskilt respektfullt mot Jesus kan man tycka, köra över J'et med öar..

Hall of famer

Aah, borde jag kanske förstått. Skumma fläckar, karta över hawaii... samma sak =)

Hall of famer

Usch och fy, den var hemsk haha ^^

Hursom, inte särskilt respektfullt mot Jesus att tatuera det över huvud taget:
    Ye shall not make any cuttings in your flesh for the dead, nor print any marks upon you: I am the LORD.
    Leviticus 19:28
    Gamla testamentet iofs, och de flesta grenar av kristendomen lever efter det nya testementet om jag inte minns fel. Men det står där iaf ^^

Hall of famer

Quote Originally Posted by Delfin
    Usch och fy, den var hemsk haha ^^

Hursom, inte särskilt respektfullt mot Jesus att tatuera det över huvud taget:
    Ye shall not make any cuttings in your flesh for the dead, nor print any marks upon you: I am the LORD.
    Leviticus 19:28
    Gamla testamentet iofs, och de flesta grenar av kristendomen lever efter det nya testementet om jag inte minns fel. Men det står där iaf ^^
    “From now on, don't let anyone trouble me with these things. For I bear on my body the scars that show I belong to Jesus"

Galatians 6:17 (New Living Translation)

"Henceforth let no man trouble me; for I bear on my body the brand marks of Jesus."
    -Galatians 6:17

"On his robe and on his thigh he has a name inscribed, King of kings and Lord of lords."
    -Revelation 19:16

Gör din läxa, Delfin.

Hall of famer

Säker på att du kan din, först och främst?

För det första är dina två exempel från nya testamentet, och jag skrev "Gamla testamentet iofs, och de flesta grenar av kristendomen lever efter det nya testementet om jag inte minns fel. Men det står där iaf ^^". Alltså menade jag att det står annorlunda i nya testamentet. Kristendomen står inte under gamla testamentets lag (som framgår i Romarbrevet 10:4, Galaterbrevet 3:23-25; Efesierbrevet 2:15, kanske även fler). Hursomhelst.

Ditt första citat är från Galaterbrevet skrivet av Aposteln Paulus. Han blev märkt (han hade ett stigma, egentligen, från grekiskans stígma, vilket kan betyda både brännmärke och fläck), för att han stod upp för Guds tro, alltså inte frivilligt.

Nästa citat är ju ganska roligt, då det kommer från uppenbarelseboken. Inte bara är det bland de mest kontroversiella och svårtydda texter (den beskriver hur djävulen besegras och hur Guds rike uppstår, för er som inte läst), utan just det stycke du citerar kan ju mycket väl vara Jesus själv som lallar ner från himlen. Nu var det länge sen jag läste just det avsnittet så jag citerar från internet:

REV 19:11 Och jag såg himmelen öppen och fick där se en vit häst; och mannen som satt på den heter "Trofast och sannfärdig", och han dömer och strider i rättfärdighet.

REV 19:12 Hans ögon voro såsom eldslågor, och på sitt huvud bar han många kronor och hade ett namn där skrivet, som ingen känner utom han själv.

REV 19:13 Och han var klädd i en mantel som var doppad i blod; och det namn han har fått är "Guds Ord".

REV 19:14 Och honom följde, på vita hästar, de himmelska härskarorna, klädda i fint linne, vitt och rent.

REV 19:15 Och från hans mun utgick ett skarpt svärd, varmed han skulle slå folken. Och han skall styra dem med järnspira; och han trampar Guds, den Allsmäktiges, stränga vredes vinpress.

REV 19:16 Och på sin mantel, över sin länd, har han detta namn skrivet: "Konungarnas konung och herrarnas herre.
    Det feta stycket är ditt citat, fast i svensk översättning.

Ganska annorlunda beroende på hur man översätter och sätter det i sammanhang. Observera att min svenska översättning är från 1917, orkar inte plocka fram min egna bibel. Saker och ting översätts olika hela tiden hehe.

Slutligen är jag ingen expert eller nåt, och jag skrev faktiskt att det är annorlunda i nya testamentet. Finns inget där som säger att man inte får ha tatueringar. Dock får man ha i bakhuvudet att kroppen "tillhör" Gud enligt Första Korinthierbrevet, där det även står en del annat spännande.

Det var dagens längsta inlägg tror jag, hoppas det inte är alldeles för mycket off-topic. Det handlar ju trots allt om tatueringar :mrgreen:

Champ

Enligt bibeln.se är det "Och han har ett namn skrivet på manteln och på låret: "Konungarnas konung och herrarnas herre.".
    Enda "regeln" jag hört angående detta är att man inte får tatuera kors på ryggen, att man på så sätt vänder ryggen till Gud eller något i den stilen. Inget säkert som sagt, bara något jag snappat upp.

Hall of famer

Kom igen nu. Skippa religösa snacket och fram med fler gaddningar!!

Hall of famer

Justfan, har ju bokat in tid för att köra halsen, det glömde jag skriva förra gången!

Det blir fett!

Hall of famer

Vad ska du göra, hur stort och vilken stil!?

Med tanke på dina tidigare val kommer det nog bli grymt, och jäkligt badass ^^

Moderator

Jag drömde att jag tatuerade in en stor, svartvit Dana white på sidan av vaden inatt. Rätt cool blev den men jag vet inte varför jag valde dana, han är ingen favorit direkt...
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Champ

Quote Originally Posted by ShogunRua
    Jag drömde att jag tatuerade in en stor, svartvit Dana white på sidan av vaden inatt. Rätt cool blev den men jag vet inte varför jag valde dana, han är ingen favorit direkt...

hahaha

Hall of famer

Vad ska du göra, hur stort och vilken stil!?

Med tanke på dina tidigare val kommer det nog bli grymt, och jäkligt badass ^^
    Klart det blir badass!

Kommer skriva:
    "Razorblade
    Salvation
    "

På sidan av halsen i någonsorts skrivstil, kommer bli ruskigt nice!

Kanske något som liknar det här:
    http://www.dafont.com/font.php?file=the ... asst=alpha

Hall of famer

Häftigt! Du kommer ser ut som en sån typ man var livrädd för i lågstadiet

Fonten var riktigt snygg, har modifierat en liknande font till min kommande tattoo, jag diggar den "spretiga" stilen. Kommer nog passa perfekt till din text med!

Hall of famer

Häftigt! Du kommer ser ut som en sån typ man var livrädd för i lågstadiet

Fonten var riktigt snygg, har modifierat en liknande font till min kommande tattoo, jag diggar den "spretiga" stilen. Kommer nog passa perfekt till din text med!
    Jag kommer aldrig se ut som en sådan!

Eller ja, det är lite svårt att säga aldrig, men så sällan som möjligt!

Hall of famer

Hur vet du vilket utseende som gjorde Delfin livrädd i lågstadiet? Lär ju ha räckt med en onormalt stor sädersärla för att skrämma skiten ur honom =)

Hall of famer

Hur vet du vilket utseende som gjorde Delfin livrädd i lågstadiet? Lär ju ha räckt med en onormalt stor sädersärla för att skrämma skiten ur honom =)
    Jag antar att utseendet med tatueringar på halsen skrämde Delfin!

Jag tog med en rad om det i mitt orginal inlägg, men kom på att det är uppenbart vilken stereotyp Delfin menar!

Hall of famer

Haha vad är det för påhopp!?

Quote Originally Posted by Sprawler
    Jag kommer aldrig se ut som en sådan!

Eller ja, det är lite svårt att säga aldrig, men så sällan som möjligt!
    Nu förstår du säkert att jag inte var dödsallvarlig, men med tanke på att samhället är ganska konservativt när det gäller tatueringar, särskilt på sådana ställen (hals/ansikte, händer), så kommer du nog få lite skumma blickar av den äldre generationen. Lite det som är tjusningen också iofs. Fast du är ju faktiskt rättså ung, och ser mer söt än farlig ut, så det är nog ingen fara

Hall of famer

Nu förstår du säkert att jag inte var dödsallvarlig, men med tanke på att samhället är ganska konservativt när det gäller tatueringar, särskilt på sådana ställen (hals/ansikte, händer), så kommer du nog få lite skumma blickar av den äldre generationen. Lite det som är tjusningen också iofs. Fast du är ju faktiskt rättså ung, och ser mer söt än farlig ut, så det är nog ingen fara
    Klart jag fattar vad du menar, men jag är mer söt än farlig, dessutom är folk konstant förvånade över hur trevlig och välartikulerad jag är.

Hall of famer

Haha vad är det för påhopp!?
    Kände för att kaxa lite, hann inte komma på nåt bättre :P
    Lite rolig var den väl?

Up and coming

jag vill också ha tatueringar :/
    men dumt att göra nu blir bara fult när man biffar upp sig senare

Hall of famer

Quote Originally Posted by rasmus berglund
    Om du inte ska gå från lilla Kalle till Arnold så spelar det ingen som helst roll, det ska vara extrema massor man ska lägga på sig för att det ska märkas i en tatuering.

Hall of famer

Quote Originally Posted by Sprawler
    Klart jag fattar vad du menar, men jag är mer söt än farlig, dessutom är folk konstant förvånade över hur trevlig och välartikulerad jag är.
    Good good, tycker det är svårare att visa när man skämtar nu när smileysarna (fortfarande!) inte funkar

Haha, är det såpass? Folk typ "shieet, en TREVLIG kampsportare, som kan PRATA ORDENTLIGT, vad har hänt med världen!?"

Kände för att kaxa lite, hann inte komma på nåt bättre :P
    Lite rolig var den väl?
    Jag drog nog lite på smilbanden iaf

Tänkte också så innan, men som Spralls sa, det blir ingen större skillnad om du inte går från 30 till 130 kilo

Up and coming

jo kanske så men är ändå för ung väntar tills 18 sen smäller det ;]

Hall of famer

jo kanske så men är ändå för ung väntar tills 18 sen smäller det ;]
    Jasså, hur gammal är du?