Sveriges största & mest aktiva MMA forum
10 000 besökare varje månad med över 2850 registrerade medlemmar och 70 000 inlägg!.

Bli medlem här
Nya aktiva medlemmar får 50kr gratis att betta för på kommande MMA gala hos Betsson.com.
Fighters tatueringar
Välkommen till MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
+ Svara på ämne
Sidan 1 av 22 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 SistaSista
Resultat 1 till 26 av 557
    Champ
    Reg.datum
    Jun 2007

Fighters tatueringar

Är själv väldigt fascinerad av gaddningar och har alltid varit så därför är detta intressant för mig, kanske någon mer?

Kollade upp vad Wands på vänstra axeln betydde

"Deus é Fiel" är portugisiska och betyder "God is faithful"
    Han ska tydligen ha någon annan där det står nått i stil med "If you can see this, your about to get your face smashed" också.

Så om någon här vet någon annan fighter som har någon ball, betydelsefull eller skitful tatuering så släng upp dom här.
    Kanske har ni något själva?

Contender
    Reg.datum
    Nov 2007
    Jag gillar däremot Wand's match-tatuering, den han har på bakhuvudet.

Själv är jag kal som en bäbis, varken tatueringar eller piercings.
    Däremot, ni som bär tatueringar kan jag förstå, men ni som bär en massa piercings och sysslar med "kramsporter", hur går det egentligen?
    Eller, är väl som bara att plocka ut dom, men glömma kvar och speciellt om man bär Gi på träningen kan inte vara schysst.

Få den nya ögonbrynsstaven insnurrad och uttryckt av den andras Gi. :shock:

Champ
    Reg.datum
    Apr 2007

Snögubben har ju en del anarkist-tatueringar. Vad dom exakt står för har jag ingen aning dock.

Hall of famer
    Reg.datum
    Sep 2006
    Citat Ursprungligen postat av Mehaarja

Snögubben har ju en del anarkist-tatueringar. Vad dom exakt står för har jag ingen aning dock.
    Han står för dem han är ganska politiskt medveten herr Jeff.
    han har även en förmåga att framhöva dem när han vunnit i micken

Champ
    Reg.datum
    Jun 2007
    The Snowman" Monson is an up-and-coming Ultimate Fighter champion. He's also a rabid leftist, with a anarcho-syndicalist star tattoo on his back.... Klippt ur en gammal artikel om honom.

http://leftcoastbreakdown.blogspot.com/ ... chive.html

Champ
    Reg.datum
    Jun 2007
    Själv är ja blått 18 å har inte hunnit samla på mig någon större samling.
    Har en som är väldigt lik den Genki Sudo har på ryggen men med lite ändringar plus att min e lite större

Anledningen till att ja valde just detta motivet är att: Snyggt som fan(enligt mig) stor betydelse för mig då det är en Fenix som återföds ur sin egna aska. Detta betyder för mig att man måste ta nya tag, sen nånting positivt i det negativa och komma upp på fötter igen. Gjorde den ett tag efter en nära vänn gick bort....
    Och för att Genki Sudo var nog anledningen till att jag hittade MMA

Hall of famer
    Reg.datum
    Okt 2007
    Jag är också blott 18år, har påbörjat en Sleeve (Helarm's tatuering), ska, as a matter of fact, sticka till min tatuerare imorgon och fortsätta jobba på den.

Jag älskar tatueringar, hade en stor sida med bilder på alla stora/medium MMA-fighters tatueringar, men vettefan var den försvann.

Hall of famer
    Reg.datum
    Jan 2007
    Det kommer tatuering, en vacker dag, mma träningen också hoppas jag :P

Moderator
    Reg.datum
    Feb 2007
    "Han ska tydligen ha någon annan där det står nått i stil med "If you can see this, your about to get your face smashed" också. "
    Kan det va den han har på underarmen? fast det låter inte så troligt att det är vad som står tycker jag.

Själv gillar jag Aleksander Emelianenkos tatueringar som fan. Stjärnorna på knäna står för att han aldrig kommer att knäböja inför någon och så har han lite fängelsetatueringar också. Ni visste att han har suttit inne i typ 5 år för bankrån va (tror det var bankrån men jag kan inte svära på det) Samt hans grim reaper som håller i en baby över hela ryggen. Hårt!
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Hall of famer
    Reg.datum
    Okt 2007
    Citat Ursprungligen postat av ShogunRua
    "Han ska tydligen ha någon annan där det står nått i stil med "If you can see this, your about to get your face smashed" också. "
    Kan det va den han har på underarmen? fast det låter inte så troligt att det är vad som står tycker jag.

Själv gillar jag Aleksander Emelianenkos tatueringar som fan. Stjärnorna på knäna står för att han aldrig kommer att knäböja inför någon och så har han lite fängelsetatueringar också. Ni visste att han har suttit inne i typ 5 år för bankrån va (tror det var bankrån men jag kan inte svära på det) Samt hans grim reaper som håller i en baby över hela ryggen. Hårt!
    Mm, jag älskar stjärnorna på knäna!
    Är grymt sugen på ett par egna sådana, men man måste kanske vara från Emelianenko släktet för att klara av att bära dem?

Aa, väpnat rån har han tatuering för.

jag vet att han har tatueringar som står för:
    Väpnat rån och drog-missbrukare.

Sen så har han några andra fängelsegaddar som står för liknande saker, men vet inte för vad..

Här hittade jag, dock på engelska:

* Right arm: Cathedral with five domes: symbolizes five years of imprisonment.
    * Shoulders: Stars: Symbolize a "career criminal" or Vor v Zakone in Russian (english translation: thief in law).
    * Right shoulder: cobweb: Aleksander did not explain its meaning other than saying that contrary to what has been suggested by some, it does not have anything to do with the mafia. In Russian prisons, tattoos using this symbol typically denote drug addiction.
    * Left shoulder: Russian script.
    * Left forearm: Half cat’s head, half skull: “Homo homini lupus est.” Translated: Man is a wolf to his fellow-man.
    * Back: Grim Reaper holding a baby
    * Back: "Gott Mit Uns", meaning “God is with us” in German: for Aleksander, it’s a symbol of revival. This tattoo caused a significant controversy, since this slogan was written on belt buckles of German soldiers in the Second and Third Reich.
    * Knees: Stars: symbolize that the owner will never be brought to his knees.
    * Pirate tattoo: stands for article 167 of Russian Criminal Code: “armed robbery”.
    * “Fortune favors the bold” in German: self-explanatory.
    * A name on his lower abs (Maybe 'Marina'). Later covered by a tribal tattoo

Moderator
    Reg.datum
    Feb 2007
    Left forearm: Half cat’s head, half skull: “Homo homini lupus est.” Translated: Man is a wolf to his fellow-man

Klockren
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Hall of famer
    Reg.datum
    Okt 2007
    Left forearm: Half cat’s head, half skull: “Homo homini lupus est.” Translated: Man is a wolf to his fellow-man

Klockren
    Den är riktigt grym, har sedan länge en med samma betydelse inplanerad på min sleeve, förhoppningsvis förevigas den imorgon..

Hall of famer
    Reg.datum
    Maj 2007

Klockren
    Menar dom wolf's head? Förstår inte annars varför katt och skalle skulle ha någonting att göra med att en människa är varg mot sin medmänniska.

Jaha, så Alexander kanske är en Bonehead då som togs upp i en annan tråd, det vore ju olyckligt.

Någon mer än mig som sett Eastern Promises? Rätt nice film om ryska maffian. Några trevliga tatueringar i den.

Hall of famer
    Reg.datum
    Okt 2007
    Citat Ursprungligen postat av Eratus

Klockren
    Menar dom wolf's head? Förstår inte annars varför katt och skalle skulle ha någonting att göra med att en människa är varg mot sin medmänniska.

Jaha, så Alexander kanske är en Bonehead då som togs upp i en annan tråd, det vore ju olyckligt.
    Fattar inte heller riktigt varför dem har en katt, men men.

Mm, men bonehead står för ett nazistiskt/rasistiskt skinhead, jag har då aldrig sett Aleksandet rakad.

Men det verkar väldigt misstänkt, han har mycket möjligt rasistiska/nazistiska åsikter, det är jävligt synd.
    Jag hoppas INNERLIGT att han broder INTE har det, för då kommer jag tappa ALL respekt för honom.

Hall of famer
    Reg.datum
    Apr 2007
    Grabbar citera inte i onödan, det är uppenbart att du svarade till posten precis ovan och då blir ett till citat bara överflödigt och skräpar ner.

Intressant tråd btw

Hall of famer
    Reg.datum
    Mar 2007
    Eratus: ja, såg faktiskt den i torsdags :P tänkte också på den när jag läste den här tråden, vissa där hade ju såna där stjärnor på knäna osv.

Up and coming
    Reg.datum
    Sep 2007
    Någon som har en bra bild på John "War Machine" Koppenhaver's axeltatuering?

Contender
    Reg.datum
    Maj 2007
    Haha, satt och diskuterade det här med tatueringar igår när UFC 79 gick på TV4 Sport. Om exempelvis Rampage, Chuck eller någon etablerad stjärna skulle tatuerat in en stor penis eller dylikt på ryggen, skulle UFC då tvingats eftersända deras matcher och blurra ut denna tatuering?

Hall of famer
    Reg.datum
    Maj 2007
    Citat Ursprungligen postat av Olyckan
    Haha, satt och diskuterade det här med tatueringar igår när UFC 79 gick på TV4 Sport. Om exempelvis Rampage, Chuck eller någon etablerad stjärna skulle tatuerat in en stor penis eller dylikt på ryggen, skulle UFC då tvingats eftersända deras matcher och blurra ut denna tatuering?
    Hehe, med tanke på hur deras kontrakt ser ut finns det säkert något som gör att kontraktet ogiltigförklaras om dom hittar på något sånt.

Moderator
    Reg.datum
    Feb 2007
    Så vitt jag har läst och letat så har Aleks Emelianenko, som tur, inga sådana åsikter! Samma sak troddes om Zentsov då en av hans tatueringar ser ut som en stiliserad swastika. Det visade sig att det var en sorts gammalt ryskt broderimönster eller nåt sånt

Champ
    Reg.datum
    Jun 2007
    På Portugisiska står det, men tyvärr kan ja inte översätta det

å Aleksander har ju en jävla massa maffiatatueringar så man blir ju bra jävla nyfiken på va han syslat/syslar med.

Vad ja hört om Zentsows på högra underarmen så är det en swastika men att den tydligen symboliserar antikommunism än nazism i delar av ryssland.

Sprawler: Få se bild nu då

Moderator
    Reg.datum
    Feb 2007
    Det är ingen svastika det är väldigt gamla ryska symboler

Champ
    Reg.datum
    Jun 2007
    okej, i trust you....har för mig att de va Xynd som bankade in dedär i skallen på mig å han snackar ju bara skit

Moderator
    Reg.datum
    Feb 2007
    Ja det är bara blaj blaj

Hall of famer
    Reg.datum
    Sep 2006
    Det är ingen svastika det är väldigt gamla ryska symboler
    upp med en bild så vi kan granska

Champ
    Reg.datum
    Jun 2007

Shogun 1 Xynd 0

Liknande ämnen

1. Filmer med MMA-fighters i
    Av drue i forum Allmänt om MMA
    Svar: 105
    Senaste inlägg: 2011-06-17, 00:43
  2. Nya fighters i UFC!
    Av Starfighter i forum UFC
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2010-05-04, 20:36
  3. Tränar de som fighters?
    Av spirit i forum Styrketräning
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-04-06, 18:59
  4. Fighters smeknamn
    Av ShogunRua i forum Allmänt om MMA
    Svar: 81
    Senaste inlägg: 2008-12-04, 13:27
  5. En fighters väg
    Av Venom i forum Medlemmars Träningsjournal
    Svar: 82
    Senaste inlägg: 2007-10-19, 14:14

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
Back to top

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32