Vilken match skulle ni visa om ni skulle beskriva MMA för någon utomstående?
Det ska helst vara en som innehåller en lagom mängd av alla tre delar och gärna en nedslagning och submission...
Någon som har ett bra tips?
Vilken match skulle ni visa om ni skulle beskriva MMA för någon utomstående?
Det ska helst vara en som innehåller en lagom mängd av alla tre delar och gärna en nedslagning och submission...
Någon som har ett bra tips?
Cerrone vs Henderson kanske? Sjukt bra match. Skulle jag visa mma för en moraltant däremot skulle jag visa couture vs vera eller någon annan "tråkig" match där fokus ligger på grappling och brottning för att visa att sporten i sig inte går ut på att försöka mörda motståndaren.
"Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"
Cerrone vs henderson var ett sjukt bra förslag!![]()
Synd bara att den ena (cerrone?) ramlar i första sparken han gör :P
Jag skulle lätt leta fram Tyson Griffin - Clay Guida. Vilken match alltså. Måste ha sett den minst... 3 gånger.
Om jag själv skulle visa en video för någon utomstående tänker jag på när någon gör något från guard på marken t.ex armbar för att visa att det inte är så farligt att hamna på marken.
En match jag tycker kan vara rätt så bra att visa är Fjodor vs Coleman.
Dock så är det ju inte så mycket slag och spark men det finns lite.
Jag skulle snarare visa tre matcher.
En med striking, typ Griffin mot Bonnar.
En med sjuka subs, valfri match med valfri japan eller Maia/Hazelett.
En med grymma nertagningar, GSP all the way.
Sedan fråga personen ifråga vilken match han/hon tror var MMA-matchen, trickquestion, allihopa. :lol:
Borde ta kål på en del fördomar iaf, är nog svårt att hitta riktigt bra matcher som har "allt".
Jag visade Penn vs Stevenson för tjejen jag dejtar efter att hon frågade vad jag höll på med om kvällarna. Nu vill hon att jag skickar MMA matcher till henne varje dag. :wink:
Är det inte den som är helt sinnessjukt mycket blod i?
jopp, och där joe gråter efter matchen
Lesnar - Mir för submission
Lesnar - Couture för KO
Lesnar - Mir II för misshandel på marken....
eller kanske inte :roll:
Däremot skulle jag nog säga:
Cerrone - Henderson (värt att nämna är att jag inte sett Shoguns post innan jag postade själv)
Varför tror du att jag ville ha en bra match? :wink:Originally Posted by p41n
Hon tyckte att det var farligt och puckat att slåss däremot:lol:
en match är tufft, men jag brukar gilla visa [youtube:17gb0ipr]http://www.youtube.com/watch?v=u7XbzXBB1uc[/youtube:17gb0ipr] :roll:
Chris Lytle vs Jason Gilliam
Grymt cool match