Tycker det ser helt okej ut att dömma av de jag sett av Overeem mot Fedor. Tyckte mig även se ett knä mot huvudet i north/south.
Och Mayhem är alltid underhållande. Snacka om spel mot ett mål mot Diaz.
Tycker det ser helt okej ut att dömma av de jag sett av Overeem mot Fedor. Tyckte mig även se ett knä mot huvudet i north/south.
Och Mayhem är alltid underhållande. Snacka om spel mot ett mål mot Diaz.
Demot till XBox finns tydligen ute nu och PS3 ska väl komma snart.
Finns nåt system där man ska tipsa sina vänner om spelet och när man tipsat tillräckligt många så kommer man unlocka Classic Randy till fulla spelet.
Har inte så många vänner på PSN så om någon vill utbyta sådana invites kan de lägga till mig. Mitt PSN ID är Durbog.
Här kommer ett klipp där en snubbe berättar lite om demot och det där med Randy.
[youtube:3fcx5x9h]http://www.youtube.com/watch?v=h4oHnoj_bpE[/youtube:3fcx5x9h]
detta spelet är faktiskt riktigt dåligt om man jämnför med undisputed
Man måste såklart köra med klassisk kontroll inte slå med höger spak.
Tyckte i början det var ganska dåligt, men nu tycker jag det är helt okej. Bara de fixar så att compen inte går på nedtagningar stup i kvart så blir det bra.
Demot är ju tydligen baserat på en 3 månader gammal version också.
Submission systemen känns roligare än Undisputeds "snurra fort utav helvete" system.
Känns alldeles för lätt att behålla positionen när man är överst på marken. Kontrollen börjar skaka som stryk och då vet man att det är dags att skydda mot transition.
Hade redan förbokat innan demot och ser fram emot att få spela som Frank Shamrock i fulla versionen, och klassiska Couture också såklart.
kan man hitta xbox demo på internet eller bara via live?
"Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"
Tycker också att EA:s version verkar rätt bra. Har bara spelat några få demomatcher, men det känns lite skönare än Undisputed.
Gillar dock att slå och sparka med högerspak!
Blir ev ett inköp när det släpps.
Ingen aning, riktiga män spelar PS3.Originally Posted by ShogunRua
Har börjat köra på hard. Där går det ju knappt att inleda submissions. Motståndaren bara skakar av sig dem innan man får börja snurra eller knappa.
PS3 is tha shit, synd om alla som inte har ett![]()
ja om dom kunde göra kontroller med bra analogspakar kanske...
"Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"
Darbog jag har ju en kontroll som inte kan skaka, och det gör de mycket svårare att veta när man ska försvara sig etc. Men man ser ju när han är på väg att göra något, men ibland är man för upptagen med att vilja slå eller passera så blir man sweepad etc, resultatet blir väldigt realistiskt in my opinion.
Tycker grappling delen i EA MMA är tusen gånger bättre än i Undisputeds, och även gillar jag total punch control eftersom gör det hela mer strategist och svårare och vill du blir bra stående så måste du som sagt träna. Om jag blir jätte bra stående i EA MMA så är de väldigt orimligt att en nybörjare kommer kunna knocka mig, medans i Undisputed skulle en som just tagit upp kontrollen kunna utan tvivel flash knocka mig som spelat längre, även submissions i Undisputed kan en nybörjare vinna via submission över en duktig spelare, EA MMA gör detta mycket bättre.
Jag håller med om att "compen" bara går på nedtagningar (nästan) fast om man tänker efter Jake Shields, Mayhem och Lashley är ground fighters, de går ofta på nedtagningar, man märker att Overeem gör det mer sällan, och när jag körde Overeem vs Overeem (lol) så var det mer stående baserat. Även övade jag mycket på att sprawla och tillslut blev jag så pass bra på det att jag kunde köra stående mot alla dem, tusen gånger lättare att sprawla i EA MMA än i Undisputed (där de var helt ärligt omöjligt). Bonus poäng också att inte alla TKOs ser likadana ut, vilket de gör i Undisputed.
Hej jag låter som en EA MMA fanboy.. aja....![]()
Detta låter ju lovande![]()
Ja, nu är jag allt lite sugen... Det var jag inte efter att ha spelat Undisputed-demot och lyssnat på era diskussioner.
total punch control, located, är det som i fight night? Då är det absolut inget köp detta. FN3 är ju världens bästa spel för att man kan kombinera att slå med knappar och analogspak. FN4 går ju inte att spela!
Det går att välja om man vill köra med spak eller knappar.Originally Posted by ShogunRua
Puh-raise the lord
Har spelat det lite nu.
Måste ha missat vart man väljer svårighetsgrad i karriär, för det är alldeles för lätt. har ett record på 24-1 eller nåt, enda förlusten kom för att jag fastnade i en giljotin vid en nedtagning.
Online är riktigt kul, laggar tamefan ingenting. Har ett record på 10-4 (10-2 i MW som jag kör mest) och vann just mitt första bälte i min andra titelmatch. Min enda fight som gått längre än 1 rond. Det blev en riktigt episk 5 rondare. Var stensäker på att han skulle få domslutet, men som tur var dömde Cecil Peoples och den där Susan nånting och jag vann med 46-44, 46-44 och 46-46.
Ska säkert spela lite mer senare idag och se hur länge jag kan försvara det. Spelar med Mayhem för att han är så allround. Lite trist dock att han verkar vara den som flest personer kör med, iallafall på låga levlar.
Någon mer än Jag som inte kan få tag på demot genom Xbox Live? På den amerikanska marketplace-sidan finns den som nedladdningsbar (vilket dessvärre bara går att tanka hem om man befinner sig där) men inte på den svenska? Detta gäller även om man försöker nå demot direkt från xboxen.
http://www.gamereactor.se/recensioner/2 ... ports+MMA/ recension av spelet skriven av gamereactors "mma-älskande" chefredaktör. Kan vara värt att läsa innan man köper
Anser också att det är lite tråkigt att inga mma-spel kommer till pc
"mma-älskande" möjligtvis men han har, enligt mig, inte mycket att komma med vad gäller kunskap eller analytisk förmåga.
Den där chefredaktören är samma person som tyckte att GSP skulle lägga av för att hans match mot Hardy inte var underhållande. :roll:
Han har ju verkligen inte koll på mycket. Markgamet är verkligen inte buttonmashing, det handlar egentligen om att genom att slå motståndaren minska hans stamina så att man kan passera och han som ligger underst parerar och slår för att minska den andras stamina för att kunna ta sig upp igen.
Men man får iallafall ge honom en eloge som svarar på kritiken han får.
Detta spel känns helt klart mer som ett online spel. Karriär läget är inte speciellt intressant, dock är det riktigt skönt att man inte behöver sparra dag ut och dag in för att bygga upp sin gubbes färdigheter.
I övrigt kan jag säga att jag lyckades försvara mitt mellanviktsbälte 1 gång och att jag nu siktar på att ta ett i lättvikt. Kör med Hellboy såklart.
Kan man spela med en användarskapad karaktär online?