Ja, tycker ni att det är bäst att börja på en klubb där man inte känner någon och utan att ha med sig en kompis eller liknande?
Är det enklare att köra med en kompis eller att man endast kommer att köra mits osv med kompisen?
Ja, tycker ni att det är bäst att börja på en klubb där man inte känner någon och utan att ha med sig en kompis eller liknande?
Är det enklare att köra med en kompis eller att man endast kommer att köra mits osv med kompisen?
Som du skriver så är risken om man har en kompis att man kör mycket med den och om han är borta så är det lätt att du inte kommer heller.
Dessutom kan din kompis förmodligen ungefär lika mycket som du själv (vilket jag gissar inte är så mycket då du ska börja på en klubb), och då kan det vara direkt hämmande att bara vara med varandra. Bättre att hänga på lite mer erfarna lirare som kan ge tips och trix.
Okej , inga ut av mina kompisar är sugna på att börja på thaiboxning så jag får väll dra själv.
Som du säger är det nog bättre att köra med erfarna, då utvecklas man nog mer och snabbare.
Det är väl bara att dra dit?
Om inte annat får du ju nya vänner![]()
Jag var en ensam liten 13-åring första gången jag satte foten på mattan :wink: