Vem är er favorit fighter genom tiderna?
Jag kan börja! Min absoluta favorit är Imanari! älskar han för hans djävulska benlås :twisted: och hans sköna fighting stil
Så vem tycker du är bäst? äs på med förslag!![]()
Vem är er favorit fighter genom tiderna?
Jag kan börja! Min absoluta favorit är Imanari! älskar han för hans djävulska benlås :twisted: och hans sköna fighting stil
Så vem tycker du är bäst? äs på med förslag!![]()
Skulle nog lägga mina cash på GSP, Fedor och A. Silva
Däremot kollar jag helst på Shinya Aoki, Demian Maia och svenska fighters![]()
Cro Cop, Bas Rutten och Fedor får det nog bli för min del. Gillar ju Maia något enormt också.
Aoki för mig, älskar hans game, maia är också en stor favorit.
Måste jag säga en enda så är det Wanderlei Silva. Han fick mig att börja kolla och intressera mig för MMA för 5 år sen.
Min favoritfighter är, inte helt oväntat, Mauricio Rua. Det var snarare Belfort och Wanderlei silva som fick mig att börja titta på mma men Shoguns dominans i PRIDEs GP 2005 är det mest imponerande jag har sett. Plus att jag gillar hans fightingstil.
"Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"
det är för många, men typ alla från pride egentligen (skönt att pride vs ufc-skiten är över iaf) speciellt cro cop, nogueira, fedor, rampage (inte längre, gillade honom mer i pride, nu är han faktiskt rätt one-dimensional och trist), sakuraba, akiyama, Lyoto machida osv
Mach Sakurai, de va han som fick mig att börja kolla på MMA back in the days![]()
Wanderlei fick mig att börja kolla på MMA back in the days så han är en av mina favoriter, sen har vi självklart britten Bisping med på listan![]()
Musse Hasselwall, det var han som fick mig att börja TRÄNA MMA.
Plus att han är sjukt hal att brottas med och otroligt trevlig. Han är med stil
Thiago alves och Anderson Silva! De är sjukt bra!
Om vi bortser ifrån shogun som jag idoliserar så har man ju ett litet gäng fighters som ligger nära hjärtat.
Sakuraba, Wanderlei silva, Igor Vovchanchyn, aleksander och fedor för att nämna några ur det gamla gardet.
Just nu i UFC gillar jag Guida, S:t pierre, edgar, fitch m.fl.
"Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"
Joe Stevenson ligger mig varmt om hjärtat ända sedan han mötte BJ i den första UFC-galan jag verkligen "såg", hade bara slötittat på några matcher från Pride och UFC som K-1 frälsta kompisar hade tankat hem innan UFC 80.
Kommer ihåg att jag tänkte att det var helt stört att Stevenson bara körde på trots cuttet han fått, trots att han förlorade så blev han en favorit för mig iaf.![]()
Mina största favoriter om man väljer en från varje viktklass är nog:
Lightweight: BJ Penn
Welterweight: Georges St. Pierre
Middleweight: Anderson Silva
Lightheavyweight: Stephan Bonnar
Heavyweight: Har ingen.
Men om jag måste välja EN så blir det BJ PENN
Sånt här är alltid svårt..
BW: Miguel Torres (och japanen han mötte senast var också jävligt tuff)
FW: Leonard Garcia
LW: Joachim Hansen
WW: Kampmann, Thiago Alves, Matt Brown :P
MW: Amir Sadollah
LHW: Mauricio Rua (Wanderlei Silva)
HW: Andrei Arlovski![]()
Ja jag ska inte vara sämre än att ta upp mina fyra husgudar...Wanderlei Silva, Quinton Jackson, Randy Couture och Fedor...
Sen är det ett gäng som man gillar men ingen utav de andra kommer i närheten av dessa fyra 8)
Hehe, roligt att ha Wandy och Rampage som favoriter jämte varandra..
De har knockat varandra ganska så brutalt varje gång de mötts![]()
Ja det var lite jobbigt när de möttes sist...men jag hejade på Wand![]()
Måste noga säga Crocop, och ett hedersomnämnande till Belfort som "introducerade" mig till sporten. Fast sen finns det ju så klart en hel drös med grymma fighters man håller varmt om hjärtat.
Nick Diaz fick mig att börja träna så han tycker jag om ganska mkt.
Lightweight: Diego
Welterweight: Thiago och Nick
Middleweight: Anderson Silva
Lightheavyweight: Rampage
Heavyweight: Cain
Wanderlei Silva, Takanori Gomi och sist men inte minst Ramon Dekker när han var i farten.
kan bara säga wanderlei silva, alltid underhållande. vild i ringen. krigade med vem som helst oavsett viktklass. tidernas bästa staredown. så jävla synd att mma börjar växa samtidigt som hans stjärna börjar dalastort jävla snyft alltså.
Den som fått mig träna och är min absoluta favorit måste vara Wanderlei Silva, sen har vi fedor, och massa andra som jag håller nära hjärtat. Nu nyligen har jag börjat gilla Henderson, vet inte riktigt varför men gillar hans stil.