Sveriges största & mest aktiva MMA forum
10 000 besökare varje månad med över 2850 registrerade medlemmar och 70 000 inlägg!.

Bli medlem här
Nya aktiva medlemmar får 50kr gratis att betta för på kommande MMA gala hos Betsson.com.
Bort med Ian och Omar från tv4!?
Välkommen till MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
+ Svara på ämne
Sidan 1 av 2 1 2 SistaSista
Resultat 1 till 26 av 27
    Rookie
    Reg.datum
    Feb 2010

Bort med Ian och Omar från tv4!?

Är det bara jag? Eller har detta snackats om tidigare,jag är ny på forumet.Skulle det inte vara en bra ide att göra en namn insamling för att få bort Omar och Ian från kommentator båset.
    Dom vill säkert väl men det blir inte särskilt bra.
    plus att Rogan o Mike alltid har lite smaskigt svaller och andra nyheter som dom värvar kommentator snacket när matchen "står still"

Hall of famer
    Reg.datum
    Mar 2007

Re: Bort med Ian och Omar från tv4!?

Vet inte om det är någon idé faktiskt, men visst hade jag hellre sett med mike och joe som kommentatorer.

Hall of famer
    Reg.datum
    Sep 2006

Rogan och Mike är klart bäst, men för att få MMA att etablera sig i Sverige och få det mer accepterat så tror jag det är bra med svenska kommentatorer.

Champ
    Reg.datum
    Okt 2009

Har inget emot dom svenska kommentatorerna men det känns som att de amerikanska kommentatorerna ligger steget före så jag föredrar dom istället för de svenska.

Up and coming
    Reg.datum
    Jan 2010

Förstår inte vad som är fel på svenska kommentatorerna, tror inte dem lär byta till Engelsk talande kommentatorer.

Tycker dem är bra, visst, som andra säger, man får kanske inte reda på "nyheter" eller speciella saker om man inte lyssnar på dem riktiga kommentatorerna, men det går ändå bra för mig.

Contender
    Reg.datum
    Okt 2009

Har man sätt på något annan annan sport på tv ifrån USA så vet alla vad jag pratar om. Spelar nästan ingen roll vilken sport de är. Amerikansk fotboll, hockey, baseboll och tom vanlig fotboll så låter varje match nästan som en kamp på liv och död. Det är ett jobb att vara kommentator ja. Men i det jobbet så måste man verkligen vara eller låta så passionerad i sporten du kommenterar. Ge tips, info för nybörjare, skvaller, historier från andra fighter. Detta gör Mike och Rogan som många andra amerikanska kommentatorer väldigt bra. De är inte rädda för att säga något onödigt. "GSP has trained very hard with..." Ohhh... down goes Alves"

I Sverige lider kommentatorerna verkligen. Varför är jag här? Ja, det är väl ett jobb. Jag gör det bästa av det. Vet inte vad det är men så är det väldigt ofta. Därför brukar jag alltid slå på radion sändningen från Hockey VM tex när jag ser på matchen på tv.

Ian och Omar behöver nog ta en shot eller två för att få MMAn att låda intressant. Just nu är det bara pinsamt.

Hall of famer
    Reg.datum
    Jun 2008

Det viktigaste är att dom håller Jörgen Kruth borta iaf. Det går inte ens jämföra Ian och Omar med honom.

Contender
    Reg.datum
    Dec 2009

Jag tycker inte att man måste ordbajsa och vara rädd för tystnad bara för att man är kommentator. Men de amerikanska kommentatorerna är oftast överlägsna vad gäller kunskap, statistik osv.

Tycker ibland att våra svenska stjärnor Ian och Roberto (har inte hört Omar så mycket) låter lite okunniga och, vad värre är, inte allt för engagerade. Bara för att man är/har varit en fighter betyder inte att man ska sitta och kommentera i tv...

Contender
    Reg.datum
    Aug 2009

Allmänt - Nej vi borde ha svenska kommentatorer.

Personligen - Jag tycker om att se med svenska kommentatorna live. Sedan när jag ser om matcherna nästa dag på datan så har jag ju joe och mike. Då kan jag jämnföra deras åsikter o.s.v.

Contender
    Reg.datum
    Okt 2009

Citat Ursprungligen postat av locatedmma
    Personligen - Jag tycker om att se med svenska kommentatorna live.
    Tycker du att de är bra som de är? Jag är också för svenska kommentatorer. Dock inte i det skicket de sköter det i nu.

Moderator
    Reg.datum
    Feb 2007

Av det jag har hört av de svenska kommentatorerna så är dom lite slöa och tysta. Jag kan tänka mig att man upplever det så eftersom dom inte har samma kontakter och förkunskaper om enskilda fighters som t.ex goldberg/rogan som lätt kan snacka bort en tråkig rond med onödiga fakta och anekdoter. Det är troligtvis där skillnaden ligger och därför ser jag personligen med amerikanska kommentatorer.
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Hall of famer
    Reg.datum
    Feb 2009

Jo, det som kan vara lite irriterande ibland är som du säger att de inte har läst på ordentligt inför galorna.
    Sedan tror jag att det är lättare att låta lite entusiastisk om man är på plats vilket Rogan och Goldberg är.

Den solklara lösningen skulle vara att kontraktera Roger Pettersson, det är en riktig gigant!

Hall of famer
    Reg.datum
    Sep 2007

Citat Ursprungligen postat av Darbog
    ...om man är på plats vilket Rogan och Goldberg är.
    Huvudet på spiken. Det är nog svårt att kommentera via tv.

Citat Ursprungligen postat av Darbog
    Den solklara lösningen skulle vara att kontraktera Roger Pettersson, det är en riktig gigant!
    Fem ord: Musse Hasselvall och Andreas Halldén.

Hall of famer
    Reg.datum
    Sep 2006

Roger Pettersson, nej fyfan, senaste minne är väl från en MMA-gala i Uppsala där han var konferencier. Han pratade mer om sin gamla boxningskarriär än om det som rörde galan, nej inte Roger.

Ja varför inte Musse?

Helst hade jag sett Steven Quadros och Bas Rutten, troligt va?

Hall of famer
    Reg.datum
    Aug 2007

Bas Rutten och Mauro Ranallo...lär ju ske :P

Nej men jag tror att Darbog satte huvudet på spiken. Entusiasmen lär ju vara en aningen högre när man e där live tillskillnad om man sitter i en tråkig "studio" och tittar på en TV och ska prata in i en mikrofon.

Moderator
    Reg.datum
    Feb 2007

Rutten och Ranallo är ju tveklöst det bästa kommentatorparet. Musse Hasselvall skulle jag hemskt gärna se kommenterade UFC, frågan är o Andreas (ja det är alltså den andra ifrån rallarsving) har tillräckligt djup kunskap om mma som sport och utövarna. Han kan ju den stående biten men jag vet inte hur insatt han är i sporten i sig eller enskilda utövare osv..
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Hall of famer
    Reg.datum
    Sep 2007

Nej, det har han ju inte, men jag tänker mest på kemin mellan kommentatorerna. Goldberg sitter ju knappast och kommenterar UFC för hans ENORMA kunskapsdatabas om vad som händer i buren, utan för att han och Joe funkar bra ihop. Sen har Goldberg lärt sig mycket, men det skulle nog Andreas kunna göra också. Sen kan han ju bjuda på lite designtips i rondpauserna, inte fy skam.

Moderator
    Reg.datum
    Feb 2007

Ja personligen skulle jag tycka det var underbart, dom är så jävla sköna ihop. Men då sitter man ju själv på en del förkunskap...

Hall of famer
    Reg.datum
    Jan 2009

Mike "The Mouth" Schiavello är bäst by far.. Han är sjukt rolig med sina dumma liknelser men han kan ändå vara saklig när det behövs.

Hall of famer
    Reg.datum
    Sep 2007

Citat Ursprungligen postat av saerbarnet
    Mike "The Mouth" Schiavello är bäst by far.. Han är sjukt rolig med sina dumma liknelser men han kan ändå vara saklig när det behövs.
    Du skojar nu va? "THA BIIIG KABOOOSH!" vid every flippin' jabb, han är så sjukt störande så jag vill skjuta mig i foten varje gång han öppna munnen. Thank god att Guy Mezger är där och sätter honom på plats lite då och då, känns nästan som han är på gränsen att be Schiavello hålla käften ibland

Contender
    Reg.datum
    Sep 2008

Jag tycker det kändes som att Bas inte riktigt tog Ranallo till sig, och som att han saknade Quadros.

Jag tycker att kommenteringen på TV4 sport tappade väldigt mycket fart då Paolo drog. Varför slutade han förresten?

Contender
    Reg.datum
    Dec 2009

Citat Ursprungligen postat av London_Parris
    Jag tycker att kommenteringen på TV4 sport tappade väldigt mycket fart då Paolo drog. Varför slutade han förresten?
    Expedition Robinson?

Hall of famer
    Reg.datum
    Jan 2009

Citat Ursprungligen postat av drue
    Du skojar nu va? "THA BIIIG KABOOOSH!" vid every flippin' jabb, han är så sjukt störande så jag vill skjuta mig i foten varje gång han öppna munnen. Thank god att Guy Mezger är där och sätter honom på plats lite då och då, känns nästan som han är på gränsen att be Schiavello hålla käften ibland

Lyssnar hellre på honom än att höra Goldberg tjata om

1. Nästa UFC (eller näst nästa, eller näst näst nästa)
    2. Något värdelöst tv-program
    3. Något helt efterblivet (Travis Lutter is the Michael Jordan of BJJ)
    4. Hur Explosiva och atletiska ALLA mörkhyade fighters är

Hall of famer
    Reg.datum
    Mar 2007

Haha ja den har jag också lagt märke till, "look at the explosiveness of X". ALLTID när det är en svart säger han så.

Contender
    Reg.datum
    Mar 2009

Citat Ursprungligen postat av drue
    Han kan gå lite överstyr ibland men han har fan sköna uttryck också.

"Jason High has been mounted more times then Jenna Haze."

"He's taken more hits than google!"

"More combos than a MacDonalds menu"

"More hooks than a pirate convention"

"Those punches have less weight behind them than Kate Moss."

"This is the fight where most fans go out to get a snack"

"A female groupie backstage at an Elton John concert would have more chance of picking up than this fighter does of winning this fight."

"He's scored more than Tommy Lee at a boat party"

"I just set up a Myspace Page for him under the name 'Man Who Doesn't Jab' ... he's already got 40 friends!"

"If punches were people, he'd be China!"

"He loves fighting on the inside. He's agorophobic -- he's afraid to go outside!"

"He has no chance of winning this, unless maybe a safe falls on his opponnet's head!"

"He`s like the Volvo of K-1 Max"

"He's a stud... there are no such things as lesbians in the world, just women who haven't met Paul Slowinski yet."

Hall of famer
    Reg.datum
    Feb 2009

Här är några fler från wikipedia:
    "I`m sure somewhere in the world Drago is depriving a village of an idiot."

"He`s doing a Tony Danza and showing him Who`s The Boss!"

"Drago`s hungry tonight... he`d probably fight for a rice cake."

"He`s so short he could sit on a piece of toilet paper and his feet would still dangle."

"Open the fridge, he`s out cold!"

"That round was ugly but entertaining... just like the last girl I dated."[4]

"Those punches have less weight behind them than Amy Weinhouse."

"Jerome LeBanner is getting scored on more times than my ex-girlfriend."

"This one is harder to pick than a broken nose."

"Hold on wait a minute let me put some Zaromskis in it!"

"Jason High's been mounted more times than Jenna Haze"

"The grandparents from Willy Wonka moved more than these two guys"

"He's taken more shots to the mouth than Belladonna"

"He's so short he could milk a cow standing up"

"He could cure lesbianism... someone get Lindsay Lohan on the phone."

"He's so big... every time he walks past I think there should be a little man playing a tuba walking behind him"

"Easter Island just called. Tell (Hong Man) Choi the statues want their head back."

"He's got more combinations than a McDonald's menu"

"He's all over him like Paris Hilton on a home video camera"

"Picking what Mach Sakurai is going to do next is like finding a pubic hair at a jonas brothers concert"

"He's gotten more hits than Yahoo!"

Good night Irene

Några har ju redan sagts, men orkar inte rensa bort dem.

Liknande ämnen

1. Svar: 69
    Senaste inlägg: 2011-08-20, 12:10
  2. Rampage vill bort från UFC pronto
    Av drue i forum MMA Rykten
    Svar: 27
    Senaste inlägg: 2010-03-15, 12:32
  3. UFC Tar viktklasser från WEC
    Av zeddiz i forum MMA Rykten
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-08-09, 19:10
  4. Soccerkicks och stomps tas bort
    Av Smackadack i forum Allmänt om MMA
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2007-04-30, 00:50

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
Back to top

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32