Sveriges största & mest aktiva MMA forum
10 000 besökare varje månad med över 2850 registrerade medlemmar och 70 000 inlägg!.

Bli medlem här
Nya aktiva medlemmar får 50kr gratis att betta för på kommande MMA gala hos Betsson.com.
Åldersgräns på MMA?
Välkommen till MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
+ Svara på ämne
Resultat 1 till 14 av 14
    Rookie
    Reg.datum
    Aug 2009

Åldersgräns på MMA?

Jag undrar om det finns någon åldergräns för att träna mma?
    Har läst runt på ett par sidor men inte hittat något :?

Hall of famer
    Reg.datum
    Sep 2006

Re: Åldersgräns på MMA?

De finns ingen generell åldersgräns utan det varierar lite mellan klubbar. Det bästa är att kontakta den klubben du har tänkt träna på och fråga dem. Hur gammal är du?

Rookie
    Reg.datum
    Aug 2009

Citat Ursprungligen postat av Venom
    De finns ingen generell åldersgräns utan det varierar lite mellan klubbar. Det bästa är att kontakta den klubben du har tänkt träna på och fråga dem. Hur gammal är du?
    Fyller 14 om ca 1 månad.

Hall of famer
    Reg.datum
    Sep 2007

Kan nog bli lite smålurigt att få träna renodlad MMA då. Men du kan nästan garanterat börja träna BJJ/SW vilket är grymt att ha i bagaget som grund inom MMA. Får du inte köra MMA borde du också till det kunna börja köra någon stående fighting, typ kick/thaiboxning eller något liknande.

Hall of famer
    Reg.datum
    Mar 2007

På vår klubb har vi en 15 års gräns. Dock har det varit med yngre, men de har varit storväxta för sin ålder och vana att träna mycket och relativt hårt.

Då vi inte har ungdomsgrupper så blir det rätt tufft i längden att träna med vuxna som ofta är både tyngre och starkare.

En del är mycket påstridiga och vill vara med, då brukar jag prata både med dem och deras föräldrar om vad som väntar så de vet vad de går in i.

Rookie
    Reg.datum
    Aug 2009

Citat Ursprungligen postat av jesperg
    På vår klubb har vi en 15 års gräns. Dock har det varit med yngre, men de har varit storväxta för sin ålder och vana att träna mycket och relativt hårt.

Då vi inte har ungdomsgrupper så blir det rätt tufft i längden att träna med vuxna som ofta är både tyngre och starkare.

En del är mycket påstridiga och vill vara med, då brukar jag prata både med dem och deras föräldrar om vad som väntar så de vet vad de går in i.
    Okej. Så stor vet jag inte om jag är. Är bara 173cm. Men jag har styrketränat ca 7-8 månader

Hall of famer
    Reg.datum
    Mar 2007

Det är väl framförallt vikten som är mer avgörande än längden. Väger man 50 kg så blir det tufft. I grupperna brukar de flesta väga minst 60 kg och medelvikt är säkert 80 kg

Rookie
    Reg.datum
    Aug 2009

Citat Ursprungligen postat av jesperg
    Det är väl framförallt vikten som är mer avgörande än längden. Väger man 50 kg så blir det tufft. I grupperna brukar de flesta väga minst 60 kg och medelvikt är säkert 80 kg
    68kg visar vågen.

Hall of famer
    Reg.datum
    Sep 2006

Vart bor du och var har du tänkt börja träna då? De finns säker någon på forumet som har koll på vad som gäller på just den klubben.

Rookie
    Reg.datum
    Aug 2009

Kampsportscentret i linköping. Dom hade visst 16års gräns men tyckte ända att jag skulle komma ner och prata.

Moderator
    Reg.datum
    Feb 2007

Biffmedpommes?
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Hall of famer
    Reg.datum
    Dec 2007

173cm och 68 kg klarar du dig lätt på om du är yngre än åldersgränsen, sen brukar de inte vara problem, ta med din mamma eller pappa så brukar de lösa sig.

Hall of famer
    Reg.datum
    Mar 2007

onge

Contender
    Reg.datum
    Jul 2009

Citat Ursprungligen postat av 000000
    Kampsportscentret i linköping. Dom hade visst 16års gräns men tyckte ända att jag skulle komma ner och prata.

Jag körde mma nere på kc då jag var 15, o det var dock inga problem. Dom kollar ju inte direkt legg när du kommer ner!

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
Back to top

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32