Jag undrar om det finns någon åldergräns för att träna mma?
Har läst runt på ett par sidor men inte hittat något :?
Jag undrar om det finns någon åldergräns för att träna mma?
Har läst runt på ett par sidor men inte hittat något :?
De finns ingen generell åldersgräns utan det varierar lite mellan klubbar. Det bästa är att kontakta den klubben du har tänkt träna på och fråga dem. Hur gammal är du?
Fyller 14 om ca 1 månad.Ursprungligen postat av Venom
Kan nog bli lite smålurigt att få träna renodlad MMA då. Men du kan nästan garanterat börja träna BJJ/SW vilket är grymt att ha i bagaget som grund inom MMA. Får du inte köra MMA borde du också till det kunna börja köra någon stående fighting, typ kick/thaiboxning eller något liknande.
På vår klubb har vi en 15 års gräns. Dock har det varit med yngre, men de har varit storväxta för sin ålder och vana att träna mycket och relativt hårt.
Då vi inte har ungdomsgrupper så blir det rätt tufft i längden att träna med vuxna som ofta är både tyngre och starkare.
En del är mycket påstridiga och vill vara med, då brukar jag prata både med dem och deras föräldrar om vad som väntar så de vet vad de går in i.
Okej. Så stor vet jag inte om jag är. Är bara 173cm. Men jag har styrketränat ca 7-8 månaderUrsprungligen postat av jesperg
![]()
Det är väl framförallt vikten som är mer avgörande än längden. Väger man 50 kg så blir det tufft. I grupperna brukar de flesta väga minst 60 kg och medelvikt är säkert 80 kg
68kg visar vågen.Ursprungligen postat av jesperg
Vart bor du och var har du tänkt börja träna då? De finns säker någon på forumet som har koll på vad som gäller på just den klubben.
Kampsportscentret i linköping. Dom hade visst 16års gräns men tyckte ända att jag skulle komma ner och prata.
Biffmedpommes?
"Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"
173cm och 68 kg klarar du dig lätt på om du är yngre än åldersgränsen, sen brukar de inte vara problem, ta med din mamma eller pappa så brukar de lösa sig.
Ursprungligen postat av 000000
Jag körde mma nere på kc då jag var 15, o det var dock inga problem. Dom kollar ju inte direkt legg när du kommer ner!