Welcome to the MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
Results 1 to 16 of 16
    Champ

Zuffa sugna på att köpa Bellator?

Läste en artikel på kimura där det stod att enligt deras källor (ingen som vet vem)
    Så talade Zuffa kring att köpa upp Bellator också!

Det vore skandal då jag ser de som den fräsha/alternaativa uppstickarn men kan vara sant då Zuffa hela tiden snackat om att de måste få fler fighters för att kunna anordna fler galor

Sen finns det speciellt en fighter där som jag vill se fightas mot UFC topnamnen, Tito Lombard
    Vad tycker ni om zuffas försök att äga hela mma scenen?

Får se om ägaren av Bellator håller sitt ord när Dana viftar med cashen
    Här ser ni flera av deras toppnamn

Champ
    Fan man blir bara förbannad när man läser att zuffa ska köpa upp allt.

President
    Blog Entries
    30
    har sett några bellator galor och de arrangerar bra galor som bara blir bättre, de kommer bli en konkurrent inom något år och zuffa är giriga!
    Här ser ni record på bellators fighters
    Home - Bellator Fighting Championships

Champ
    Finns inget gott som kommer av monopol.
    Det Zuffa håller på med har i min mening inte medfört något bra än sålänge.
    Köpet av Pride är nog det sämsta som hänt och köpet av Strikeforce kommer säkert visa sig vara lika dåligt det med tyvärr.

Moderator
    ja jag hoppas verkligen att bellator har blivit så starkt att dom inte säljer!
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Hall of famer
    Quote Originally Posted by H4z3 View Post
    Finns inget gott som kommer av monopol.
    Det Zuffa håller på med har i min mening inte medfört något bra än sålänge.
    Köpet av Pride är nog det sämsta som hänt och köpet av Strikeforce kommer säkert visa sig vara lika dåligt det med tyvärr.
    Suck... helt fel. Zuffa har egenhändigt lyft sporten från obskyr-nörd-sport till mainstream underhållning.

Champ
    Quote Originally Posted by Kilo View Post
    Suck... helt fel. Zuffa har egenhändigt lyft sporten från obskyr-nörd-sport till mainstream underhållning.
    Du har en jävligt bra poäng. Men för oss nördar som saknar Pride så ser vi knappast positivt på UFCs monopol. Sen dessutom så behöver UFC inte köpa upp konkurrenterna för att göra det en mainstreamsport. Hade Pride varit kvar idag så tror jag faktiskt att UFC hade nog sett ut nästan likadant idag. Mer företag i branschen gör ju bara att konkurrensen ökar och alla företag kommer ju jaga fler tittare för att bli bäst helt enkelt. Jag tror faktiskt helt ärligt att mma världen hade sett bättre ut om Pride fanns kvar och då tänker jag inte bara på oss nördar.

President
    Blog Entries
    30
    kan hålla med där, UFC har fortfarande inte kunnat ta den position som pride hade i japan

En tillväxtmarknad behöver fler aktörer som konkurrerar sinsemellan och de gör att de själva måste utvecklas snabbare pga av konkurrensen
    Tror UFC nu bromsar utvecklingen genom att köpa upp alla friska konkurrenter för att de inte ska växa sig större och bli riktiga konkurrenter

jäkligt smart faktiskt, de växer men växer långsammare
    bellator håller ju faktiskt på att bygga upp något riktigt stort och såfort zuffa köper de så blir de 3e handsvalet efter ufc, sen strikeforce , sen bellator. inte samma engagemang och deras största namn kommer gå till ufc. vilket automatiskt sänker värdet i bellator

tänk dig nu tex när diaz lämnar strikeforce för ufc, strikeforce som varumärke tappar otroligt mycket på det.
    bara tungviktsdivisionen kvar då som man kan snacka om på riktigt
    Last edited by KanoBlack; 05-11-2011 at 09:28 PM.

Hall of famer
    Quote Originally Posted by DizordA View Post
    Du har en jävligt bra poäng. Men för oss nördar som saknar Pride så ser vi knappast positivt på UFCs monopol. Sen dessutom så behöver UFC inte köpa upp konkurrenterna för att göra det en mainstreamsport. Hade Pride varit kvar idag så tror jag faktiskt att UFC hade nog sett ut nästan likadant idag. Mer företag i branschen gör ju bara att konkurrensen ökar och alla företag kommer ju jaga fler tittare för att bli bäst helt enkelt. Jag tror faktiskt helt ärligt att mma världen hade sett bättre ut om Pride fanns kvar och då tänker jag inte bara på oss nördar.
    Kom bara ihåg att Zuffa inte köpte Pride när Pride var på topp. Företaget var drivet i konkurs och jag tror inte det hade gått att rädda om inte Zuffa klivit in just då och "skrapat ihop spillrorna".

Quote Originally Posted by KanoBlack View Post
    [...]En tillväxtmarknad behöver fler aktörer som konkurrerar sinsemellan och de gör att de själva måste utvecklas snabbare pga av konkurrensen. Tror UFC nu bromsar utvecklingen genom att köpa upp alla friska konkurrenter för att de inte ska växa sig större och bli riktiga konkurrenter.

Jäkligt smart faktiskt, de växer men växer långsammare. Bellator håller ju faktiskt på att bygga upp något riktigt stort och såfort zuffa köper de så blir de 3e handsvalet efter ufc, sen strikeforce , sen bellator. inte samma engagemang och deras största namn kommer gå till ufc. vilket automatiskt sänker värdet i bellator[...]t
    Är det någon som idag inte ser Bellator som 3:e hands valet?

Zuffa kan driva företag med vinst. De ökar ständigt sin omsättning osv. När de slutar göra vinst och utöka sin omsättning kan jag börja ifrågasätta hur de driver sin verksamhet.

President
    Blog Entries
    30
    Bellator ser sig själva som förstahandsvalet och det är det viktiga för dem satsar allt dem har, Dana är president för UFC och Strikeforce, man behöver inte vara ett geni för att veta vilken av de han prioriterar och vilken som kommer få betala för det. Lägg till Bellator efter strikeforce och de får ingen uppmärksamhet alls och bellator som varumärke stannar upp och tynar bort bakom UFC.

Zuffa är slukare och äter upp konkurrensen innan dem blir för stora och jag snackar inte om hur dem driver sin verksamhet för det gör dem bra eftersom dem kan köpa allt. Zuffa ökar sin omsättning genom att själva växa och göra ett bra jobb men samtidigt genom att ta bort /döda konkurrensen. Tror du zuffa tar hand om varumärket bellator mer än bellator själva, tror du zuffa har för ambition att bygga upp bellator som organisation eller vill de stärka/säkra UFCs position? MMA behöver fler stora organisationer och inte bara en.
    Last edited by KanoBlack; 05-12-2011 at 12:55 AM.

Moderator
    +1 ! Zuffa gör mycket för sporten, tveklöst. Men i det långa loppet tror inte jag heller att man tjänar på ett monopol eftersom, som kano påpekar, konkurrens framtvingar utveckling. Om UFC inte har någon konkurrens behöver dom inte utveckla sitt varumärke
    självklart är det bra bussiness för zuffa men deet betyder inte automatiskt att det är bra för sporten
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Hall of famer
    Lägger Zuffa ett hyffsat bud på Bellator kommer de att få köpa tror jag.
    Var ju inte så länge sedan de inte hade en tv-deal och nästan var nära en konkurs.

Champ
    Quote Originally Posted by Kilo View Post
    Helt fel!? Du får det att framstå som att mitt utlåtande är fel medans det du säger är ett faktum. Lite roligt.

Zuffa må egenhändigt lyft sporten och gjort mer för mma världen över än alla andra organisationer tillsammans, men vad det har med monopolet och uppköpet av Pride att göra vet jag inte

Monopol är inte bra. Det behövs lite konkurrens helt enkelt, sen om dom gjort mkt för sporten eller inte var väl en annan sak.

Rookie
    Beror väl på vilken konkurrens man syftar på? Att det finns flera små organisationer där titlar och bälten inte betyder ett skvatt eller ha en stor där titlen verkligen betyder nått.
    Att zuffa köper upp är ju både bra och dålig allt beroende hur dom förvaltar köpen. Dom zuffa kan börja få fighters att tjäna mer pengar än nu är väl bara bra? Små organisationer kommer ju aldrig kunna betala dom pengar som zuffa gör. Då blir ufc målet för dom flesta och dom små organisationer kommer se sina fighters bara gå vidare eller plocka in cutade fighters(lite som det är i nuläget än då).
    Konkurrens är alltid bra men ska os ha en konkurrent dom med?(ok lite halv dålig jämförelse).

Rookie
    Kan ju vara bra att ha lite konkurans i toppen! Så att allt inte bara handlar om Zuffa. Detta kommer göra att antingen de olika bolagen nishar in sig på något (typ som bellator med sin turnering) och att fighters kommer välja det dom tycker är bäst. De kan även förhandla upp sina löner bättre.
    Finns bara Zuffa blir det svårt.

Hall of famer
    Quote Originally Posted by H4z3
    [...]Det Zuffa håller på med har i min mening inte medfört något bra än sålänge.
    Quote Originally Posted by Kilo
    Quote Originally Posted by H4z3
    Helt fel!? Du får det att framstå som att mitt utlåtande är fel medans det du säger är ett faktum. Lite roligt.

Zuffa må egenhändigt lyft sporten och gjort mer för mma världen över än alla andra organisationer tillsammans, men vad det har med monopolet och uppköpet av Pride att göra vet jag inte.

Monopol är inte bra. Det behövs lite konkurrens helt enkelt, sen om dom gjort mkt för sporten eller inte var väl en annan sak.
    Enligt mig så var din kommentar om att "Köpet av Pride är nog det sämsta som hänt och köpet av Strikeforce kommer säkert visa sig vara lika dåligt det med tyvärr." helt felt.

Det har enligt mig varit bra och bland det bästa som hänt sporten dvs MMA i världen. Kanske inte i just Japan men jag bor inte där och tittar inte på japansk tv så ofta...

On topic kan jag bara tillägga detta som jag skrev i en annan tråd om zuffa köper strikeforce, det stämmer in även här:

Quote Originally Posted by Kilo
    Jag kan dock säga att jag tror/tycker det är bra att UFC växer. Att de blir så stora att de konkurrerar med de nationella ligorna för respektive sport (NHL, NBA, NFL etc) om tittare och sponsorer. Det gör att MMA växer och småligor (liknande universitets fotboll) där unga fighters börjar sin karrier kommer ploppla upp här och var. Sporten blir i sig mer organiserad likt de andra världssporterna (fotboll, hockey etc) Det är i längden bättre för fighters då sponsorkontrakt osv blir större likt i de andra sporterna.