Welcome to the MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
Page 2 of 2 FirstFirst 12
Results 27 to 41 of 41

Thread: vad gör Kimbo?

Contender
    man måste tänka på att den han mötte hade gått en fight och förlorat den på KO
    finns ingen tro hos kimbos management som jag hade läst tidigare

Champ
    kalla mig naiv men här kommer hans andra fight och andra knock
    dock kan jag inte den här motståndarens rekord

Champ
    Hur har Kimbo hunnit bli fet redan när han var tokrippad för inte alls länge sen?

Champ
    Boxningsträningen är väl knappast lika hård som mmaträningen.

Moderator
    Det är väl rätt standard när man startar boxas att man möter sopor?
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

President
    Blog Entries
    30
    Quote Originally Posted by Rampage2010 View Post
    Hur har Kimbo hunnit bli fet redan när han var tokrippad för inte alls länge sen?
    skadar nog inte att lägga på sig lite extra vikt i boxning, har fått för mig att det inte är många större fighters i de högre vikt-klasserna som är tokrippade.
    mera MMA !!

Rookie
    Quote Originally Posted by KanoBlack View Post
    skadar nog inte att lägga på sig lite extra vikt i boxning, har fått för mig att det inte är många större fighters i de högre vikt-klasserna som är tokrippade.
    Håller med dig, jag har någon teori om att det hjälper i boxningens högre viktklasser med det där extra fettet som dämpar styrkan lite i slagen ist för att ha en rippad kropp där varje slag går rakt in med stenhård kraft hela tiden.

Hur som helst så verkar boxning passa kimbo betydligt bättre, i den viktklassen i boxning är inte fotarbetet det snabbaste direkt och som det verkar av dom där 11 sekunderna på videon som länkades så hade han skapligt fotarbete.

Att jämföra med tex UFC där tempot överlag är bra mycket högre oavsett viktklass och man ska samtidigt försvara sig mot nedtagningar också, hålla koll uppe och nere klarar inte kimbo av så han blir stående nästan på alla 4 som en gigantisk gorilla ist och ser helt borta ut.

Rookie
    Quote Originally Posted by ShogunRua View Post
    Ja verkligen. Undrar hur stort hans skägg skulle bli efter 100 dagar på "ön"
    Jo förmodligen kan han fläta en båt och åka hem om han vill.
    Men när jag tänker efter lite så finns nog risken att det snurrar helt i skallen på honom efter några veckor i solen utan mat, Kimbo rensar upp på ön

Champ
    Och alla som snackar om att striking i MMA är amatörmässigt jämfört med boxning borde ju kolla in den där högern. :P Hoppas det går bättre för han med boxningen än det gjorde i MMA. Tror dock att att Kimbo kommer att göra som han gjorde i EliteXC. Bygga upp sitt record för att sedan när folk börjar kräva hårdare motstånd torka och så faller korthuset.

President
    Blog Entries
    30
    Quote Originally Posted by p41n View Post
    Och alla som snackar om att striking i MMA är amatörmässigt jämfört med boxning borde ju kolla in den där högern. :P Hoppas det går bättre för han med boxningen än det gjorde i MMA. Tror dock att att Kimbo kommer att göra som han gjorde i EliteXC. Bygga upp sitt record för att sedan när folk börjar kräva hårdare motstånd torka och så faller korthuset.
    boxning är nog hans starka sida, så längre än vad han kom inom MMA kommer han nog att göra, och man ska inte glömma att han ändå slogs mot folk som håller relativt hög nivå. tex Meathead & spöade Houston Alexander (då helt ok).
    Sedan tror jag inte han på något sätt når världsklass nivån men han kommer nog spöa medelmåttor ett bra tag till innan han får chansen mot någon klass motståndare. ( ju längre tid han spöar medelmåttor = mer pengar till promotorn/organisationen)

Contender
    Dessutom verkan han vara en kille som brinner för fighting, började på gatan, sen vidare och vidare. Vinnarmentalitet och vilja saknar han ju inte

Champ
    som ni säger... han kommer nog fightas riktigt länge innan han får möta några i toppen. Brukar det inte vara 20 motståndare? Fattar inte varför man måste bygga record i boxning.

Hall of famer
    Badr Hari ska ju gå över till boxning. Kimbo Slice - Badr Hari, tänk er vilka tittarsiffror!

Moderator
    Det blir en kort match
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Hall of famer
    Ja, Kimbo OHKOar badr

Page 2 of 2 FirstFirst 12