Welcome to the MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
Results 1 to 19 of 19
    President
    Blog Entries
    30

Torskar Machida blir han droppad av UFC

Dana uttalade sig precis om att Machida var tvungen att vinna efter förluster mot Shogun sedan även Rampage. Skulle det bli en förlust mot Couture i UFC 129 så är det nog det sista vi ser av Machida i UFC på ett tag.

Hur kunde det gå så snett för Machida ?? tror iof att han vinner mot Couture så risken är väl liten och kanske därför Dana vågar säga såna saker. Machida i Strikeforce ????!!
    Last edited by KanoBlack; 04-08-2011 at 09:18 PM.

TXS
    TXS is offline
    Blogger Extraordinaire
    Blog Entries
    92
    Hmm, tycker spontant att det låter lite väl drastiskt att sparka Machida om han skulle förlora. Han var ju så extremt hypad ett tag, plus att han haft bältet nyligen. Det finns ju andra som inte vunnit något bälte och som fått fler chanser än Machida. Tänker direkt på Jardine. The Dragon bör ju kunna besegra Randy, om inte Randy får utrymme för sin brottning förstås. Intressant läge =)
    Expertbloggare på MMAForums egna UFC-blogg. Jag finns också på min gamla sida: UFC - En Blogg om Ultimate Fighting Championship och MMA.

Hall of famer
    hmm jävligt konstigt uttalande av Dana, speciellt iom att Machida ägde rampage i sista ronden och förlorade knappt i de två första...

Hall of famer
    Dana white är ju knäpp...
    klart man ska ha en "tma"kille som är såpass bra kvar i divisionen för intresanta matchups.
    Vinstkåta jänkare...

TXS
    TXS is offline
    Blogger Extraordinaire
    Blog Entries
    92
    Quote Originally Posted by Kane View Post
    hmm jävligt konstigt uttalande av Dana, speciellt iom att Machida ägde rampage i sista ronden och förlorade knappt i de två första...
    Håller fullständigt med Kane. Machida har 1-1 mot Shogun och han förlorade väldigt knappt mot Rampage. Det finns, som N1clas säger, flera spännande matchningar som UFC kan göra med Machida. Även om jag inte är något stort fan av The Dragon, så bör han få stanna kvar i UFC även vid en förlust mot Randy.
    Last edited by TXS; 04-08-2011 at 11:16 PM.
    Expertbloggare på MMAForums egna UFC-blogg. Jag finns också på min gamla sida: UFC - En Blogg om Ultimate Fighting Championship och MMA.

Champ
    Det kan vara så att Dana är så säker på att Machida ska vinna att han säger sånt för att hypa upp intresset runt fighten. Sen kanske han struntar i om Machida slåss i UFC eller Strikeforce, eftersom Zuffa i slutändan kommer tjäna pengar på honom.

Hursomhelst ett konstigt uttalande. TXS, du hade Jardine som exempel, kan det vara så att han drog fler tittare och att Machida inte är speciellt populär hos den stora massan?

Champ
    Tror nog anledningen är att det är en hypning av fighten då den trots 2 bra namn inte var så spännande då Couture är hårt nederlagstippad
    Men ligger även något i att Machida inte är någon större publikfavorit också

Moderator
    Det ligger nog mycket i det. Dana vill, återigen, sätta press på machida för att få en intressant match då machidas stil inte är speciellt publikfriande.
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Hall of famer
    Tycker också att det är lite märkligt. Finns många andra fighters som är tråkigare än Machida. Men bra av Dana att sätta lite press på honom så han förstår att han jobbar med underhållning.

Kalla det vad ni vill men i slutändan är alla fighters, alla artister och övriga idrottsmän bara fina gycklare som ska göra något som andra vill titta på. Showbiz.

Moderator
    Så ingen skulle syssla med kampsport om det inte var tevesänt menar du eller? Det köper jag inte.

Det gäller väl för promotors att hitta en balans mellan att pusha sitt märke och underhållning men samtidigt befästa en legitimitet i sporten. Det är säkert inget lätt men jag drar mera åt att det handlar om tävlingen och mindre om showbussines.
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Hall of famer
    Quote Originally Posted by ShogunRua View Post
    Så ingen skulle syssla med kampsport om det inte var tevesänt menar du eller? Det köper jag inte.

Det gäller väl för promotors att hitta en balans mellan att pusha sitt märke och underhållning men samtidigt befästa en legitimitet i sporten. Det är säkert inget lätt men jag drar mera åt att det handlar om tävlingen och mindre om showbussines.
    Det var inte så jag menade. Ingen skulle kolla på kampsport om det inte var kul att kolla på.

Finns många sporter som inte är publikvänliga men i de sporterna tjänar inte utövarna pengar. Vem ska betala dem? De producerar inget, det enda de kan producera är underhållning.

President
    Blog Entries
    30
    intressant diskussion, MMA är ett gränsland faktiskt där utövarna har större press på sig att göra en show än i övriga sporter.
    Sen vart gränsen går är tunn men Dana vet precis vad som krävs för att fortsätta växa

Hall of famer
    Göra en show är ett luddigt uttryck. Två fotbollslag gör "en show" om de spelar mot varandra och mijlontals vill kolla på dem. En musikartist "gör en show" när han framträder och sjunger och folk vill titta på det. En komiker gör "en show" osv osv osv.

Samma sak i slutändan. Tror man att det är något annat förstår man inte hur underhållningsindustrin fungerar.
    Last edited by Kilo; 04-09-2011 at 06:18 PM.

Hall of famer
    Sporten växte fram ur en extrem-show, klart man måste vara underhållande om man ska vara proffs. Det är liksom lite det som är grejen vem betalar lönerna för proffs?
    -Publiken

Se vem som är bäst starkast och roligast. men folk kampsportar inte för att vara gycklare(endel gör såklart det) Jag kampsportar för tävlingen och teknik. Sen kan man känna pengar på sin hobby och man gör det bra(/underhållande) Ja då är det värt att vara "gycklare" för en kväll

TXS
    TXS is offline
    Blogger Extraordinaire
    Blog Entries
    92
    Tja, jag vet inte jag. Det är en spännande diskussion... GSP är inte alltid superunderhållande att titta på, men han har extremt många fans, troligen på grund av sin skicklighet. Självklart ska man premiera de som fightas publikfriande, men i slutändan är det en individuell sport där det gäller att vinna.

TXS, du hade Jardine som exempel, kan det vara så att han drog fler tittare och att Machida inte är speciellt populär hos den stora massan?
    Jag vet inte vem av Machida och Jardine som är populärast? Både Jardine och Machida har blivit förutsägbara. Tror dock att UFC kan göra några fler intressanta toppmatcher med Machida, även om han mot förmodan skulle förlora mot Randy. Det beror iofs hur han förlorar... Gör han en Kalib Starnes-liknande prestation så är det bara att kicka ut honom
    Last edited by TXS; 04-11-2011 at 06:58 PM.

Hall of famer
    Kalib Starnes hahaha han har äntligen blivit lite halvt bortglömd...

TXS
    TXS is offline
    Blogger Extraordinaire
    Blog Entries
    92
    Quote Originally Posted by Kane View Post
    Kalib Starnes hahaha han har äntligen blivit lite halvt bortglömd...
    Hahaha . Vi inbitna MMA-fans glömmer aldrig Kalibs joggingtur i oktagonen En klassiker!

Hall of famer
    Hahaha den matchen glömmer man inte i första taget! Nästan lika hemskt som Andersson Silva vs Demian Maia får rysningar bara jag tänker på det.

Angående diskutionen om MMA(sport) som underhållning. Jag pratar inte om varför man utövar en sport, utan varför man tittar på en sport. Varför väljer du att kolla på en UFC gala istället för en drama-film eller en dokumentär om fiske? Alla tar upp om samma tid i ditt dygn och ligger i samma segment (rekreation).

Allt som inte är till någon "nytta" annat än att må bra och ha kul är rekreation. Kan man kombinera nytta med nöje (träna MMA. Både bra för hälsa och jävligt kul) har man en vinnande kombination.

Med ordet underhållning menar jag inte något man nödvändigtvis skrattar åt utan något man gillar helt enkelt. Det kan vara spännande, läskigt, dramatiskt, känslosamt, intressant, utmanande whatever så länge det levererar de känslorna du är ute efter.

Hall of famer
    Haha Kalibs löptur förevigades med Nates elefanthammerfistargång efter honom

om sporten ska växa måste den vara rolig eller fotboll har massa fans, jag ändrar mig.
    Om sporten ska växa får den inte vara tråkig

En doja till alla fotbollers out there you know i love u anyways.

-alla är så snälla :a