Welcome to the MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
Page 2 of 2 FirstFirst 12
Results 27 to 33 of 33
    Hall of famer
    Känns lite onödigt att SC lägger sin gala på samma datum som Zone från början. Det känns som SC har ett ganska stort övertag över Zone redan som det är, vilket också bekräftas när Zone väljer att flytta sin gala. Ännu tråkigare blir det ju om UFC bokar in så även SC får ställa in nu. Fan jag vill se svensk MMA, UFC är så klart kung men för mig är det i alla fall riktigt jävla roligt att gå på en svensk gala och se vad våra svenska fighters står.

Contender
    Blog Entries
    17
    Jag undrar hur SC's finanser (som enligt ryktet redan är hårt ansträngda) skulle påverkas av att få flytta sitt event...IGEN!
    Om jag vore ledningen där skulle jag utnyttja UFC's dragkraft och prata ihop mig med Dana White, schemalägg ert event dagen innan UFC...2 timmar efter weighins! Superior Cage Combat gör det i Vegas...ger dem otroligt med dragkraft och de har talat med UFC och Dana White så att de samarbetar istället för att motarbeta varandra.

Hall of famer
    hmm låter som en väldigt trevlig ide. Men då får SC helt klart köra ett mindre kort än va de brukar ha. Men de vore en trevlig inledning att för se invägningen och efter det SC för att ladda inför UFC dagen efter. Maila SC om det där.

President
    Blog Entries
    30
    Quote Originally Posted by Venom View Post
    hmm låter som en väldigt trevlig ide. Men då får SC helt klart köra ett mindre kort än va de brukar ha. Men de vore en trevlig inledning att för se invägningen och efter det SC för att ladda inför UFC dagen efter. Maila SC om det där.
    håller med om att det vore grymt, men deras insatts i form av investerade pengar skulle nog behöva minska ( billigare fighters) för att få det att gå ihop.
    Alla skulle nog ladda till UFC dagen efter, speciellt eftersom det är i globen och alla som vill kommer att få plats.
    Nu märker jag det extra mycket hur jobbigt de större svenska MMA aktörerna har det, en jäkla massa strul.
    Förhoppningen är att UFC globen skapar en större dragningskraft/publicitet till svenska MMA galor som följer upp efteråt ( som då iof tappat de större Svenska namnen til UFC )
    Last edited by KanoBlack; 11-19-2011 at 11:39 AM.

Rookie
    Ja, svensk mma är inte alls lika intressant som Us

Hall of famer
    Inte? Jag tycker svensk MMA är riktigt intressant. Den svenska scenen är nog inne i den mest intressanta perioden hittills just nu dessutom. Vi har haft en ganska bra fightscen länge men nu börjar det bubbla lite överallt. Vi har fler och fler svenska fighters (som kommer från SC och The Zone) som får testa vingarna i de stora organisationerna, vi ska få stå värd för en UFC gala och framför allt så håller Sveriges första superstjärna på att skapas. Enligt mig är svensk MMA väldigt intressant just nu.

När du skriver att svensk MMA inte är lika intressant som amerikansk MMA, menar du då att du inte är lika intresserad av att se SC som att se UFC? I så fall tror jag alla håller med dig. Men det går heller aldrig att jämföra. UFC är toppen av toppen medan SC bara är en av alla språngbrädor i världen. Det går helt enkelt inte att jämföra eftersom de är professionell MMA på helt olika nivåer. Om man jämför SC med en likvärdig gala i USA så är jag sjukt mycket mer intresserad av SC jämfört med en likvärdig organisation i USA
    Last edited by ShogunRua; 02-03-2012 at 09:30 AM. Reason: Tryckte fel

Moderator
    Quote Originally Posted by Venom View Post
    Om man jämför SC med en likvärdig gala i USA så är jag sjukt mycket mer intresserad av SC jämfört med en likvärdig organisation i USA

Word on the bird!
    Men jag kollar också hellre på UFC
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Page 2 of 2 FirstFirst 12