Welcome to the MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 26 of 33
    President
    Blog Entries
    30
    hansen blir en riktigt grym fight, skulle inte förvåna mig om akira kom med på den galan om han nu inte går och vinner tuf
    vilket bolag sköter detta för enligt de rykten som gick senaste så hade de torskat cash pga av lite publik på senaste galan. Madadi måste ju gå en fight och visa upp sig för ufc mot någon ufc fighter!! och försvara sin titel.
    Last edited by KanoBlack; 07-30-2011 at 03:46 AM.
    mera MMA !!

Up and coming
    Det ska väl vara i oktober vill jag minnas att Babak har sagt iaf. På alla helgona eller halloween.

Hall of famer
    Hoppas dom planerar datumet battre denna gangen sa kommer dom salja ut easy!

Hall of famer
    Quote Originally Posted by xynd View Post
    Hoppas dom planerar datumet battre denna gangen sa kommer dom salja ut easy!
    Jag är faktiskt inte så säker på det. Många MMA-fans verkar vara helt ointresserade av svensk MMA. Vilket jag har svårt att förstå, då den svenska MMAn håller hög klass nu för tiden.

Angående Hamid så vettefan. TUF börjar väl i september? Serien lär inte ens ha hunnit sändas innan galan. Får fighters gå matcher under den tiden?

Champ
    Inspelningen av serien är ju redan avslutad. Men det kan väl fortfarande vara något kontrakt eller match(final) som är i vägen.

Sen får man väl se om dom lyckas fylla arenan denna gången.

Hall of famer
    Japp inspelningen är avslutad men jag är osäker på om de får gå matcher innan serien har sänds. De skulle ju paja serien om t.ex. Hamid fortfarande var kvar i huset men gick match utanför UFC. Då vet man ju att han inte kommer vinna sin match.

Contender
    Inspelningen är ju slut då, men programmet sänds på tv och slutar väl i november kan jag tänka mig?
    Så vi kommer nog inte se honom fightas

däremot så ser jag fram emot Rezas titelförsvar, han kommer nog få fightas mot någon skön och meriterad fighter.
    Där skulle jag gärna sett Kruth gå en fight, nu verkar det ju kört iom att han slåss i uppsala.

annars tror jag vi kan förvänta oss samma svenska lineup som senaste superior challange men nya motståndare
    Last edited by carlespuyol; 07-31-2011 at 05:27 PM.

Champ

superior challange 8 är inställd

det är det senaste ryktet iaf enligt fightermag och fightplay s

"Fightermag meddelar att de via rykten fått reda på att Superior Challenge 8 har blivit inställt eller framflyttat. Den åttonde upplagan var planerat att gå av stapeln den 28 oktober men i dagsläget är inte något finalt datum, galanamn eller några matcher annonserade.

Om så är fallet är Superior Challenge den andra galan på kort tid som flyttats framåt i tiden, då The Zone FC nyligen officiellt meddelade att de flyttar fram höstens planerade gala till mars 2012. Anledningen för The Zone FC anges vara skador för ett antal av de planerade deltagarna."

Vore riktigt trist, och ingen rök utan eld så någonting har skett iaf, vi får nog veta det snart när de går ut med infon
    hade ingen aning om att the zone flyttat upp sin gala

Champ
    Verkar ju som det gick redigt illa med förra Superior Challenge när dom la det på valborg. Publiken är väl den största inkomstkällan och att lägga galan på valborg som är en känd "supahelg" så är det ju stor chans att större delen av publiken försvinner.

Champ
    Nya ryktena som går och som jag tror kan vara vettiga säger att Superior Challenge 8 blev uppskjuten pga av att de vill få in David Bielkheden på fightkortet, en återvändande Bielkheden mot en bra motståndare kan nog betyda mycket för SC8s publikintäckter och intresset för galan rent allmänt.

Contender
    Blog Entries
    17
    Quote Originally Posted by pellepersson View Post
    Nya ryktena som går och som jag tror kan vara vettiga säger att Superior Challenge 8 blev uppskjuten pga av att de vill få in David Bielkheden på fightkortet, en återvändande Bielkheden mot en bra motståndare kan nog betyda mycket för SC8s publikintäckter och intresset för galan rent allmänt.
    Såg nyheten om den uppskjutna galan och Davids straffreducering samtidigt så det var första tanken som slog mig. Om jag inte missminner mig så sa dock David att han aldrig skulle fightas i svea igen. Men han kanske har ångrat sig?

Up and coming
    Quote Originally Posted by Quest View Post
    Såg nyheten om den uppskjutna galan och Davids straffreducering samtidigt så det var första tanken som slog mig. Om jag inte missminner mig så sa dock David att han aldrig skulle fightas i svea igen. Men han kanske har ångrat sig?
    Det sa han när han hade förlorat mot Acacio på SC6, men skulle ju ändå att slåss på SC7, så det beslutet betydde tydligen inget.

Contender
    Tor också att han bara sa så i ren frustration då och betyder inget nu, speciellt inte nu när han måste komma tillbaka
    Hade inte tänkt på kopplingen mellan bägge händelserna men verkar ganska logisk och kan väl säga att jag läst runt på andra sajterna och faktiskt så var mma forum först ut med det här ryktet. Vem är källan pellepersson?

Hall of famer
    Verkar vara ett javla liv, da dom lagt SC pa samma datum som The Zone?

Contender
    Blog Entries
    17
    Quote Originally Posted by xynd View Post
    Verkar vara ett javla liv, da dom lagt SC pa samma datum som The Zone?
    Det är ju helt idiotiskt att lägga det på samma datum!? Svenska promotions måste ju jobba tillsammans för att främja svensk MMA, inte försöka motarbeta varandra, det kommer bara göra att båda galorna får lida ekonomiskt.

Så enkelt som det är att ta sig GBG - Sthlm så kommer båda tappa en stor del av publikintäkterna...Jag hoppas verkligen att SC8 hamnar på en annan helg, allra helst en månad före/efter så det kommer på olika löner. Annars kommer som ajg sa båda få lida för det.

Champ
    August Wallen har gått ut med att dom kommer flytta the zone nu iallafall. Det blir ju den mindre av dom som får flytta på sig. Jag bryr mig inte så jättemycket för konkurrensen mellan galorna hade blivit tydligare förr eller senare.

President
    Blog Entries
    30
    Quote Originally Posted by DizordA View Post
    August Wallen har gått ut med att dom kommer flytta the zone nu iallafall. Det blir ju den mindre av dom som får flytta på sig. Jag bryr mig inte så jättemycket för konkurrensen mellan galorna hade blivit tydligare förr eller senare.
    August Wallen hade jäkligt hårda ord kring det hela i sin blogg där han kallade det Svensk MMA Kris som ändå är lite för dramatiskt, me helt klart skulle man kunna ha undvikt detta.
    här har ni blogg inlägget

Kris i MMA Sverige...

Jag är just nu väldigt trött på situationen som uppkommit. Av alla datum under hela våren så måste Superior lägga sig inte bara samma månad, inte bara samma vecka, inte bara samma helg utan till och med samma dag som Zone aviserat sedan flera veckor. Fanns det verkligen ingen annan dag under våren 2012?
    Men det är väl inte så farligt tänker kanske någon, sådant här kan råka hända någon gång. Ja men detta är inte någon enstaka gång. Faktum är att detta är den ANDRA gången Zone tvingas flytta för att Superior lagt sig samtidigt och tredje gången en annan gala lagts på samma datum/helg som Zone. Den tredje gången var Rumble of the Kings, men då ringde arrangören upp och förklarade att då de var en del av en internationell liga så hade de inget annat väl än att köra på det datumet och han beklagade. Det är i alla fall god ton. RotK är ju också en mixad gala med rätt så få MMA matcher så kollissionen blir inte lika allvarlig.

Det är uppenbart så att det inte går fantastiskt för MMA Sverige med flera inställda galor. Det är svårt nog för alla fighters och få de matcher som är nödvändiga för såväl karriär som utveckling som fighter. Nu är det så illa ställt att de två största chanserna till matcher ställs in under hösten. Nu kommer det bara finns en chans att gå match på hemmaplan under våren för de flesta.

Publikmässigt så konkurrerar tävlingar i Stockholm och Göteborg till viss del med varandra. Även om det är en liten publikström så finns den dock och idag när det ryktas att vissa produktioner går med fantasisummor i förlust torde även små publikströmmar vara relevanta.

Sedan har vi uppmärksamhet i media, det är ju stor chans att galorna dränker varandra i mediabruset och istället för att marknaden får två bra galor som får ordentligt med publicitet utslaget under våren så hamnar allt vid samma tidpunkt och folk kommer tröttna när den flod av marknadsföring som kunde genererat intresse under en längre period kommer på en gång.

Det finns två alternativ. Antingen har Superiors ledning ingen som helst koll på vad som händer inom MMA Sverige, vilka galor som aviserats och när, eller så har man gjort detta avsiktligt. Även om det senare fientliga alternativet är det klart sämsta så är inget av dem bra.

Zone kommer nu att flytta och hallen är avbokad. Om Superiors ledning inte bryr sig om eller tar ansvar för vad som är bra för MMA Sverige så får Zone gör det - igen. Vilket datum det blir vet jag inte, vi får se vad det finns för lediga datum. Jag kan inte annat än att be berörda fighters och fans om ursäkt
    Last edited by KanoBlack; 09-10-2011 at 05:52 PM.

Contender
    haha "gjorde en kissie" haha
    Han hann nog inte tänka efter och skrev med ilska i hjärtat.
    Ser för övrigt fram emot att se fightcarden för denna gala, den kommer nog bli bättre än vad man kan tänka sig med Reza, Bielkheden, Sirwan, Assan, Jycken mm

Champ
    Ser fram emot att se sirwan gå en fight, synd att kano inte fick över honom till mmaforum när han sökte sponsorer. Men nu är det så att den här galan är låååååååååååångt borta så vad som helst kan hända innan dess, kanske rent av ett ufc kontrakt till någon svensk mer

President
    Blog Entries
    30
    japp var riktigt synd, försökte 2 gånger men vi hjälpte honom att få till en bättre deal på mmnytt så det var bra för bra honom iaf handlar om att stödja våra fighters

Moderator
    War sirwan!! Svensk mma för alla!
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Champ
    nu har det kommit lite mer rykten kring denna gala som börjar likna strikeforce turneringarna som drar ut på väntan tills man inte längre bryr sig

någon har visst råkat säga att Superior Challenge kommer och anordnas i Göteborg i en ganska snar framtid.

Några andra har sagt att Superior jobbar med sjukt dåliga avtal för de tävlande. Det ska tydligen vara en av anledningarna att Superior har svårt med att anordna nya galor. Ett exempel är att Leites ska sitta på ett rövkontrakt ( = fast i organisationen deluxe) vilket har spridit sig i fightervärlden och därför är folk skraja för att signa upp sig.
    Patrik Hs blogg på fightplay

Dessutom så ska UFC enligt rykten arrangera sin gala i mars vilket betyder att SC8 som hade kastat bort the zone från de datumen nu själva får tänka till 2 gånger. karma?

mycket som händer vad har ni för tankar?
    Last edited by pellepersson; 10-29-2011 at 11:05 AM.

Moderator
    offentliggör ett standardkontrakt ?
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Champ
    det vore riktigt intressant att se
    sedan måste jag tillägga att det är synd att SC8 känns längre och längre bort

Contender
    rumble of the kings får se till att man håller sig lugn ett tag

Rookie
    SC8 kommer säkert få flytta på sig igen pga av UFC, och det kommer leda till att The Zone kommer få flytta sig igen pga av SC8 och Agge W som äger fightermag kommer inte vara glad.

Page 1 of 2 12 LastLast