Welcome to the MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
Results 1 to 20 of 20
    Hall of famer

St. Pierre vs Hardy @ TUF s11

UFC welterweight champion Georges St-Pierre and top contender Dan Hardy are under consideration to be coaches for The Ultimate Fighter 11, according to The Telegraph.

The Ultimate Fighter 11, which will feature middleweight and light heavyweight fighters, will begin filming early next year for an expected April debut and will conclude with a live finale in July. At open tryouts held last month in Los Angeles, veterans Nick Thompson, Bobby Southworth, and Jason Lambert were among those who advanced in their bids to make the cast of the reality series.

With a recent rash of injuries shelving many of the UFC’s headliners from early-2010 action, the news comes as a surprise as it delays St-Pierre’s return against Hardy from March or April to July or later, removing yet another draw from the promotion’s available roster for the first half of next year.

St-Pierre (19-2) is currently riding a six-fight winning streak that includes title defenses over BJ Penn and Thiago Alves in 2009, but has been sidelined since July due to a groin injury suffered in his unanimous decision win over Alves at UFC 100.

Hardy (23-6) earned a shot at St-Pierre on Saturday with a unanimous decision win over Mike Swick at UFC 105, his seventh-straight win and fourth-straight inside the Octagon.

For the latest UFC news and UFC rumors stay tuned to MMAFrenzy.com.

Hall of famer

Re: St. Pierre vs Hardy @ TUF s11

Känns inte som att Hardy har stort namn nog för att vara en av tränarna på TUF.

Hall of famer

Nä men dom måste ju ha någon, gsp har väl bara varit gästtränare där om jag inte kommer ihåg fel... Och hardy börjar nog gillas mer än bisping i england... synd bara att det kommer ta så lång tid innan man får se gsp gå en match igen.

Hall of famer

Mm, jag klagar egentligen inte eftersom jag gillar Hardy :P

Hall of famer

Haha han är då roligare än bisping

Moderator

NEEEEEEEEJ INTE TUF. gaaah jag hatar skiten! Då får vi inte se GSP gå match på typ ett år då.. minst. Lägg ner det där jävla tuff
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Hall of famer

Håller med Shogun. Inte att de ska lägga ner hela såpan, men att man ska hypa en match extra genom att låta dem coacha mot varandra först.
    Tycker de ska låta Nate Diaz och Sean Sherk coacha varsitt lag, man vill ju slippa se dem fightas (och då menar jag inte bara mot varandra) och TUF är ett bra sätt att infria folkets önskningar.

Hall of famer

TUF 10 har ju varit en failure hittills. Och måste hålla med de övre två här - vi kommer inte få se GSP slåss på ett tag och de är bara allmänt tråkigt. Man vill ju se bälteshållaren bli utmanad och man vill se total dominans.

Samtidigt så tycker jag man kan lägga till två andra coachs som typ... Någon med erfarenhet iallafall. Nog's team var ju asbra.

Hall of famer

Jag tycker de skulle försöka utveckla TUF en aning. Nu har de kört samma sak bra länge så det börjar bli tjatigt. Byt vinkel på det. Kör TUF europa för att hitta potentiala fighters, kör ATT vs Greg Jackson. Team Quest vs Xtreme Couture eller nåt...

Hall of famer

Detta är ju ett skit.

1. Skitlänge innan man får se GSP fightas igen.

2. Vad för Hardy med till coachbordet? Hur man slår en hård överhandshöger möjligtvis men kom igen, han är ju knappast coachmaterial än!

3. Bobby southworth? Okej, de kanske kan ta med folk som har fightats i UFC förrut (om det gick dåligt för dem då), men någon som redan FÅTT sin chans i TUF? Bah humbug.

Kul ide för övrigt starfighter med camps mot varandra... blir ju lite IFL över det, men det skulle nog kunna funka!

Dai
    Dai is offline
    Up and coming

Jag skulle inte ha något emot TUF med George St Pierre, men Dan Hardy känns verkligen inte som Coach material än faktiskt. Då tycker jag att de ska ta någon lite mer erfarnare som är bättre på det. Att sätta olika camps emot varandra vore faktiskt roligt att se. Att se TUF varje Torsdag har blivit som en vana för mig nu och ser gärna på en ny säsong. Då jag inte tyckte att den här var riktigt så kass. Fast det är visserligen den första TUF som jag någonsin följer.

Hall of famer

Läste på MMAFrenzy att det inte är aktuellt med GSP eller Hardy som coacher inför TUF 11

Moderator

skönt att höra, hoppas det stämmer!
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Hall of famer

Quote Originally Posted by ShogunRua
    skönt att höra, hoppas det stämmer!
    +1

Hall of famer

Läste någonstans att de försöker få GSP och Shields som coacher för säsong 12. Vet dock inte hur tillförlitlig källan är.

Hall of famer

GREAT NEWS for all MMA fans and Shields haters a like........

You may finally get your answer to Who would win? GSP or Shields (GSP's "dream fight")

..........

Jake only has 1-2 more fights on his contract (he has the option to opt out of the Strikeforce contract after his next fight if he vacates the title) and was contacted tonight by Joe Silva and Dana White about if he would be willing to Coach TUF season 12 opposite GSP. Where they could promote a World Champ vs World Champ fight at the end of the TUF 12 season.

Jake said they have not discussed specifics yet but the UFC brass wanted to know if it would be something that could actually be worked out. And if Jake could and would be willing.

And Jake let them know that it is something he would be able to do and that he is "very interested" if a deal can be reached.

http://www.mixedmartialarts.com/mma.cfm ... 876&page=1

Moderator

GSP skulle läxa upp shields. Han är en minst lika bra grappler och dessutom mångfalt bättre stående... bra match på pappret dock

Hall of famer

Ungefär likställd grappling, Shields är något bättre men GSP är stark som ett djur så Shields kommer inte kunna klappa ut honom.
    GSP har världens bästa MMA-brottning.
    GSP är ljusår före i det stående.

GSP vinner. Frågan är bara, om Shields tackar ja, vad händer med GSP vs Hardy? Kul att de verkar förutsätta att GSP vinner den matchen

Hall of famer

Minns inte om det var i MMA Live, men sägs att GSP ska satsa på brottning i OS 2012 i London.
    Om han kommer med till OS så skulle det vara skittufft.

Hall of famer

Det beror väll helt på hur hans schema ser ut inom mma:n. Han skulle ju vart med på uttagningarna redan till OS i Beijing 2008, men den chansen försvann när han tog matchen mot Hughes (den tredje).